Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2018


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 297
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror jeg har nevnt det tidligere i en eller annen tråd, men jeg velger å nevne det igjen.

 

Det kommende sommervinduet som åpner 1. juli vil i år IKKE være åpent ut august for Premier League klubbene.

Sist september, etter en avstemning blant klubbene i Premier League, ble det vedtatt å stenge overgangsvinduet før PL-sesongen starter. Dette er ett vedtak som kun gjelder Premier League og siden andre ligaer har et vindu som er åpent ut august, så vil vedtaket i praksis kun gjelde at det er kjøp/lån av spillere inn til PL-klubbene som stopper før sesongen starter. Klubber i Premier League kan selge/låne ut spillere ut august.

 

Sesongen 2018/19 starter helgen 11/12. august, og det er lagt til rette for at ligaen akkurat som i inneværende sesong kan tjuvstarte med en kamp fredag 10. August.

Det betyr at overgangsvinduet for spillere til klubber i Premier League stenger torsdag 9. august 2018 kl 17:00 BST.

 

EFL (de resterende divisjonene i England) skal også vurdere om de vil følge det samme vedtaket, men pr. nå så vil CHampionship og de lavere divisjonene i England følge den internasjonale datoen der vinduet stenger ved midnatt 31. august (kl 23 BST)

 

Link 1

Link 2

Link to comment
Share on other sites

Ett lite punkt når det gjelder økonomi, så kommer det tydelig frem at Arsenal rent økonomisk har hatt hatt et relativt godt januarvindu med en "nettoutgift" på £9.4mill. Klubben har solgt spillere for £48.5mill og kjøpt for £57.9mill.

En ny kontrakt for Özil, samt kontaktene til Auba og Micki, vil selvsagt spise opp mye av de lønnskostnadene som er spart med overgangene, men slik jeg (litt uhøytidelig) vurderer det så har klubben mer eller mindre gått i null i forhold til utgangspunktet før januarvinduet åpnet.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er mye som tyder på at Özil har skrevet under på, eller kommer til å skrive under på en ny kontrakt, men intet er offisielt bekreftet ennå.

 

Ornstein bekreftet det i går. Özil la også ut et bilde på instagram hvor teksten var at han har signert mye de siste dagene. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Ornstein bekreftet det i går. Özil la også ut et bilde på instagram hvor teksten var at han har signert mye de siste dagene. ;)

Joda, jeg er med på at det nok har skjedd, men Ornstein og en kryptisk Özil-twitter er ikke en offisiell bekreftelse :D

Link to comment
Share on other sites

Ett lite punkt når det gjelder økonomi, så kommer det tydelig frem at Arsenal rent økonomisk har hatt hatt et relativt godt januarvindu med en "nettoutgift" på £9.4mill. Klubben har solgt spillere for £48.5mill og kjøpt for £57.9mill.

En ny kontrakt for Özil, samt kontaktene til Auba og Micki, vil selvsagt spise opp mye av de lønnskostnadene som er spart med overgangene, men slik jeg (litt uhøytidelig) vurderer det så har klubben mer eller mindre gått i null i forhold til utgangspunktet før januarvinduet åpnet.

 

Totalt for 17-18 sesongen har vi faktisk gått i pluss på overganger med hele £7.6m. Dette grunnet at vi gikk i profitt fra sommeren av. :)

 

Joda, jeg er med på at det nok har skjedd, men Ornstein og en kryptisk Özil-twitter er ikke en offisiell bekreftelse :D

Haha sant nok det. ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Totalt for 17-18 sesongen har vi faktisk gått i pluss på overganger med hele £7.6m. Dette grunnet at vi gikk i profitt fra sommeren av. :)

 

 

 

Ett godt poeng, Stefan.

 

Arsenal er faktisk tabellmessig på tredje siste plass når det gjelder "bruk" av penger på spillerkjøp i de to vinduene, og ett av fem lag som hadde fortjeneste når det gjelder spillerkjøp/spillersalg.

 

På kjøpstoppen så ligger Manchesterlagene der City har en netto kjøpssum på £191.7mill fulgt av United som netto har brukt £127mill. som nr tre er vel kanskje litt overraskende Everton med en netto bruk på £84.3mill.

i motsatt ende finner man Southampton som har ett overskudd ved salg/kjøp på £35.5mill, Swansea med et overskudd på £30.5mill og så Arsenal som nevnt på £7.6mill i overskudd.

 

Jeg skal ikke konkludere så mye ut av disse tallene, med unntak av at de to nå avsluttede vinduene ikke har innskrenket Arsenals økonomiske handlekraft i forkant av sommervinduet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har nevnt det tidligere i en eller annen tråd, men jeg velger å nevne det igjen.

 

Det kommende sommervinduet som åpner 1. juli vil i år IKKE være åpent ut august for Premier League klubbene.

Sist september, etter en avstemning blant klubbene i Premier League, ble det vedtatt å stenge overgangsvinduet før PL-sesongen starter. Dette er ett vedtak som kun gjelder Premier League og siden andre ligaer har et vindu som er åpent ut august, så vil vedtaket i praksis kun gjelde at det er kjøp/lån av spillere inn til PL-klubbene som stopper før sesongen starter. Klubber i Premier League kan selge/låne ut spillere ut august.

 

Sesongen 2018/19 starter helgen 11/12. august, og det er lagt til rette for at ligaen akkurat som i inneværende sesong kan tjuvstarte med en kamp fredag 10. september.

Det betyr at overgangsvinduet for spillere til klubber i Premier League stenger torsdag 9. august 2018 kl 17:00 BST.

 

EFL (de resterende divisjonene i England) skal også vurdere om de vil følge det samme vedtaket, men pr. nå så vil CHampionship og de lavere divisjonene i England følge den internasjonale datoen der vinduet stenger ved midnatt 31. august (kl 23 BST)

 

Link 1

Link 2

Spesielt å starte sesongen 11/12 august samt tjuvstarte 10. September ???.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Og en ting til. Dette overgangsvinduet (<- kun for at det skal «treffe» med tråden) har vært en en reinkarnasjon for dette forumet. Mange flotte debattanter har vemdt tilbale og mange flotte respektfulle innlegg.

Håper trykket holder seg etter at vi taper mot Everton også ?.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Spesielt å starte sesongen 11/12 august samt tjuvstarte 10. September ???.

 

BE

Det har blitt litt for mange innlegg fra undertegnede i dag, sliter tydeligvis litt med konsentrasjonen og nøyaktigheten, ikke helt ulikt Arsenalspillerne ?
Link to comment
Share on other sites

Og en ting til. Dette overgangsvinduet (<- kun for at det skal «treffe» med tråden) har vært en en reinkarnasjon for dette forumet. Mange flotte debattanter har vemdt tilbale og mange flotte respektfulle innlegg.

Håper trykket holder seg etter at vi taper mot Everton også ?.

 

BE

JEPP.

 

Forhåpentligvis så går flere av de som har rotet seg bort på FB-delen av forumet seg lei av krangling og kortsiktige tråder og kommer hjem til det ekte forumet.

 

Som en ihuga Wenger-kritiker så håper jeg at også noen flere Wenger-tilhengere finner veien tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Synes det er skammelig at vi ikke har kommet til enighet med Jack om en ny kontrakt enda. Får litt følelse av at 'vi' satser på at han signerer nesten uansett. Ville vært utrolig synd om han forsvant gratis til sommeren..

 

Tror kanskje det er skadehistorikken som holder litt igjen, og det at kontraktstilbudet var for dårlig, og på grunn av nevnte skadehistorikk nøler kanskje Arsenal med å legge top dollar på bordet? Personlig så ønsker jeg at Wilshere skal lykkes her i Arsenal og bli her hele karrieren.

Link to comment
Share on other sites

 

Tror kanskje det er skadehistorikken som holder litt igjen, og det at kontraktstilbudet var for dårlig, og på grunn av nevnte skadehistorikk nøler kanskje Arsenal med å legge top dollar på bordet? Personlig så ønsker jeg at Wilshere skal lykkes her i Arsenal og bli her hele karrieren.

Det burde være mulig å komme til et kompromiss. Joda, han har en forferdelig skadehistorikk, men han er en av ytterst få skikkelige Arsenalgutter igjen med et stort hjerte for klubben. I tillegg er han en klassespiller. Det har han vist denne sesongen. Selvfølgelig ønsker han å bli verdsatt. Og det mener jeg han burde bli. Wilshere har uttalt at han veldig gjerne blir værende i klubben og det er det ingen grunn til å tvile på.
Link to comment
Share on other sites

Burde selvsagt beholdes om mulig, men ikke for enhver pris vel? Hvis agenten hans og han selv ønsker han som en av våre best betalte, noe i nærheten av feks Ozil mener jeg vi burde selge unna. Risikoen er for stor, herlig med Jack som er frisk og rask, men har hjertet i halsen nesten hver kamp når han går på raid og hiver seg i en takling. Nesten så man bare venter på en ny 6mnd skade

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mener Pri 1: stopper i verdensklassen , Pri 2 : midtbane spiller i verdensklassen, Pri 3: en kant som er vesentlig bedre en wellbeck/iwobi da ingen av disse har noe i en startoppstilling å gjøre.

Pri 1 og 2 er jeg enig i fullt ut.

Jeg er ikke uenig i en eventuell kantspiller, men ikke som Pri 3.

Jeg anser en ny målvakt som viktigere.

En ny defensiv "sentrallinje" med målvakt, Stopper og DM er de viktigste posisjoner å styrke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...