Jump to content

Arsenals støtteapparat (backroom-staff)


Polljen

Recommended Posts

Jeg velger å lage en egen generell tråd som gjelder det apparatet som vår manager har til rådighet. Dette gjelder trenerapparatet, medisinsk apparat, talentspeidere og andre støttefunksjoner.

 

Vår støtteapparat har slik jeg ser det fått en reell oppgradering denne sesongen. I sommer ansatte de en ny ansvarlig for spillerkontrakter, Huss Fahmy som kom fra Team Sky og i august så kom Darren Burgess inn som blant annet vil ha ansvaret for det medisinske apparatet og for "fitness" (jeg fant ikke en god norsk beskrivelse).

 

Siste nye i vårt støtteapparat er Sven Mislintat som nå er ansatt som ny sjefsspeider i klubben (han starter i stillingen i desember) og erstatter Steve Rowley (Rowley vil forsatt ha en viss tilknytning til klubben). Mislintat kommer fra den samme rollen i den tyske bundesligaklubben Borussia Dortmund og har i Borussia blitt kreditert signeringer som Aubameyang, Kagawa og Dembele

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vi skal også ha anstatt Raul Sanllehi som ny sportsdirektør. Han kommer etter 15 år i Barcelona og skal ha fått mye av æren for å ha landet overgangene til spillere som Neymar, Suarez og Alexis.

 

Spent på om disse "oppgraderingene" på bakrommet vil resultere i en endring i overgangspolitikk.

Link to comment
Share on other sites

Vi skal også ha anstatt Raul Sanllehi som ny sportsdirektør. Han kommer etter 15 år i Barcelona og skal ha fått mye av æren for å ha landet overgangene til spillere som Neymar, Suarez og Alexis.

 

Spent på om disse "oppgraderingene" på bakrommet vil resultere i en endring i overgangspolitikk.

Hadde Wenger lest det du skriver så hadde du fått kjeft :ohno: . Wenger hater stillingsbenevnelsen "sportsdirektør (director of sports)" og det er vel derfor Sanllehi har fått tittelbenevnelsen "Head of Football Relations" :D .

 

Men fra spøk til alvor, så antar jeg at ansvarsområdet vil ha en "glidende" progresjon og at vi når Wenger forlater klubben sitter igjen med det vi kaller en "sportsdirektør".

Link to comment
Share on other sites

En liten kuriosa når det gjelder en organisasjon som Arsenal. Vi har lett for å ha en god kontroll på vårt spillemateriell, vi har en viss kontroll på de viktigste "brikkene" i trenerteamet og i det administrative støtteapparatet, men jeg må innrømme at selv om jeg viste at Arsenal er en stor organisasjon så hadde jeg null ide om den reelle størrelsen.

 

Følgende tall som presenteres er pr 31. mai 2017 vedrørende ansatte i Arsenalkonsernet.

Playing staff 75 (Alle lag i klubben)

Training staff 117 (alle lag i klubben)

Administrative staff 391

Ground staff 112

Totalt 695 personer

 

I tillegg så er det i gjennomsnitt ca 800 personer som er "midlertidig ansatte" på kampdager.

 

Lønnsutgifter for ansatte i klubben (selvsagt ikke medregnet spillerlønninger), inkludert sosiale kostnader og pensjonskostnader, var for for 1. juni 2016-31. mai 2017 rett i underkant av £200 mill.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det spennende å se i tiden fremover hva slags effekt disse nysigneringene kan få. Kan det føre til at Sanchez og Özil, evt én av dem ser at vi er i ferd med å satse og dermed velger å bli? Får vi inn noen nye klassespillere når Sanchez, Özil evt forlater oss? Eller begynner vi å satse knallhardt på unge talenter ute i Europa/verden og blir likevel å regne med i kampen om seriegull? Mange forskjellige utfall som kan oppstå, men for meg sier iallefall disse signeringene at vi er i ferd med å kjøre på igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...