Jump to content

Alexandre Lacazette


Polljen

Recommended Posts

17 minutes ago, Marius- said:

Tar lacca over Giroud hver dag. Spesielt om man tar alder i betraktningn også. 

Jeg tar også alder i betraktning når jeg vil ha den eldre Giroud som super-sub for det soleklare førstevalget, nemlig Auba. Det er egentlig uinteressant nå som Giroud spiller for Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Til sist, Giroud ble utsatt for helt urimelig kritikk på nivå med den Özil blir utsatt for nå. Folk var oppgitte over at han var så treg. Det er nok ikke mulig for han å bli så mye raskere. Han var en veldig god spiller uansett. Akkurat som Özil for kjeft for det såkalte slappe kroppsspråket, noe han sannsynligvis ikke får gjort stort med. Han er en glitrende spiller okke som.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Tapapa said:

Begge egner seg best  som super-subs.  Laca er yngre og langt mer verdt, ergo han burde vært solgt.

Fremdeles uenig ?. At Giroud kun er egnet som en supersub er greit nok. Laca derimot er så absolutt særdeles velegnet som en "starter". Selv om formasjonen i starten av sesongen har henvist Laca til benken, så betyr ikke at det er eller bør være hans permanente skjebne. Jeg har stor tro på kombinasjonen AubaLaca (uavhengig av formasjon) og når laget får sette seg utover sesongen så er jeg overbevist om at dette er noe vi får stor glede av. 

Når det gjelder Giroud så var ikke tregheten hans største problem, slik jeg ser det. Giroud sitt største problem var etter min mening en manager som etterhvert ikke evnet å bruke Giroud styrker.  Når Giroud var på banen så spilte vi tregt fremover uten å bruke kantene så mye og Giroud var langt på vei bortkastet i det systemet. Så ble Giroud ofte byttet ut til fordel for en raskere mer kantvennlig spiller og da fikk vi innlegg foran mål mot en spiss som ikke lenger var på banen

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Giroud var god i sesong i fra 2014/15 sesongen og ut 16/17 sesongen. Sesongene før og første halvdel 2017/18 var han skrekkelig svak og veldig forutsigbar. 

Lacazette fikk en tung førstesesong med skader, men anser han som en bedre og mer allsidig spiller enn Giroud. Når det er sagt så hadde Giroud en ekstremkompetanse med tanke på flikker og headinger som ikke Lacazette har per i dag. 

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

Selvsagt kan alle tre starte kamper. Uansett hvilken duo vi måtte ha hatt av de tre så vil det være kamper som passer bedre for dem ene enn den andre og i tillegg så er det en lang sesong med mange kamper der vi trenger to oppegående spisser. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, RP7 said:

Giroud var god i sesong i fra 2014/15 sesongen og ut 16/17 sesongen. Sesongene før og første halvdel 2017/18 var han skrekkelig svak og veldig forutsigbar. 

Lacazette fikk en tung førstesesong med skader, men anser han som en bedre og mer allsidig spiller enn Giroud. Når det er sagt så hadde Giroud en ekstremkompetanse med tanke på flikker og headinger som ikke Lacazette har per i dag. 

Fullstendig enig, vi snakker om spisser med forskjellig kompetanse. 

Men ett punkt til I debatten rundt Giroud og Laca er rett og slett aldersforskjellen. Fire år forskjell høres kanskje ikke ut som så mye, men en spiss på 31 nærmer seg dessverre ofte slutten på toppkarrieren. En på 27 har fremdeles en del gode sesonger foran seg. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Polljen said:

Fullstendig enig, vi snakker om spisser med forskjellig kompetanse. 

Men ett punkt til I debatten rundt Giroud og Laca er rett og slett aldersforskjellen. Fire år forskjell høres kanskje ikke ut som så mye, men en spiss på 31 nærmer seg dessverre ofte slutten på toppkarrieren. En på 27 har fremdeles en del gode sesonger foran seg. 

maks 4 år i følge deg ?

Det første man mister når man blir en gamling er farta. Det har aldri vært giroud sin styrke uansett. Han har en smartness som få andre og har dermed "potensielt" lengre levetid som toppspiller enn Laca. 

 

Når det er sagt synes jeg Laca er en lagt bedre spiss for Arsenal enn Giroud, spesielt med den nye spillestilen, og derfor overrasker det meg at han starter på benken. Jeg synes også Auba blir bedre med Laca på banen

 

BE

Link to comment
Share on other sites

For å avslutte debatten Giroud v Lacazette fra min side så er det godt mulig at Giroud beste kvaliteter fremdeles kan "toppe" Lacazette sine beste kvaliteter. Men totalt sett så mener jeg at Lacazette  er en bedre og mer anvendelig spiss. 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Imponerende dårlig statistikk.

Lacazette har jobbet bedre og vært bedre med ballen i beina, men jeg ønsker å se han droppet for Martinelli. Enkelt og greit kan det ikke bli dårligere fra Lacazette sin side, og forhåpentligvis vil det å bli droppet i verste fall ende med at han kommer seg i bedre form. En annen vesentlig ting er at Martinelli får sjansen til å fortsette det fantastiske spillet han har vist når han har fått spille som spiss.

Vi kan liksom ikke tape på det for øyeblikket føler jeg. Lacazette kan nærmest ikke bidra med mindre om dagen (ja vet han fikk assist i går).

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Stefanb said:

Imponerende dårlig statistikk.

Lacazette har jobbet bedre og vært bedre med ballen i beina, men jeg ønsker å se han droppet for Martinelli. Enkelt og greit kan det ikke bli dårligere fra Lacazette sin side, og forhåpentligvis vil det å bli droppet i verste fall ende med at han kommer seg i bedre form. En annen vesentlig ting er at Martinelli får sjansen til å fortsette det fantastiske spillet han har vist når han har fått spille som spiss.

Vi kan liksom ikke tape på det for øyeblikket føler jeg. Lacazette kan nærmest ikke bidra med mindre om dagen (ja vet han fikk assist i går).

Vi får bruke de som viser seg å være i best form - og det er Martinelli. Selv om Laca har jobbet bra så vil det seg ikke helt for han for tiden. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Stefanb said:

Imponerende dårlig statistikk.

Lacazette har jobbet bedre og vært bedre med ballen i beina, men jeg ønsker å se han droppet for Martinelli. Enkelt og greit kan det ikke bli dårligere fra Lacazette sin side, og forhåpentligvis vil det å bli droppet i verste fall ende med at han kommer seg i bedre form. En annen vesentlig ting er at Martinelli får sjansen til å fortsette det fantastiske spillet han har vist når han har fått spille som spiss.

Vi kan liksom ikke tape på det for øyeblikket føler jeg. Lacazette kan nærmest ikke bidra med mindre om dagen (ja vet han fikk assist i går).

Auba er ute i noen uker og da bør Lacazette spille, med Martinelli på kant. Jeg har for øvrig aldri vært no særlig begeistret for han. Han burde ha scoret på returen etter stangskuddet til Pepe. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tapapa said:

Auba er ute i noen uker og da bør Lacazette spille, med Martinelli på kant. Jeg har for øvrig aldri vært no særlig begeistret for han. Han burde ha scoret på returen etter stangskuddet til Pepe. 

Martinelli kan fort bli en meget verdifull spiller for oss. Stortalent.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Auba er ute i noen uker og da bør Lacazette spille, med Martinelli på kant. Jeg har for øvrig aldri vært no særlig begeistret for han. Han burde ha scoret på returen etter stangskuddet til Pepe. 

Det var vel lacca som avsluttet der? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig begeistret for Laca. Han er ikke en storscorer som Auba er, men han har tidligere sesonger hatt for vane å score veldig viktige mål for oss, og kan på mange måter sammenlignes litt med rollen Firmino har for Liverpool. Jeg er overbevist om at Laca kommer tilbake, nå trenger han bare litt selvtillit foran mål. Så lenge han kriger så bra som han har gjort under Arteta ser jeg ingen grunn til å sette ham ut av laget. 

Martinelli er et supertalent, og forhåpentligvis kan han fortsette å utvikle seg. Jeg håper Arteta klarer å guide ham til å bli den klassespilleren han har potensial til å bli. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Personlig så har jeg vært klar i min mening om at Lacazette har gjort en viktig jobb i Arteta sine første kamper. Jeg mener at den defensive jobben han har gjort i flere kamper har vært viktig for laget. Jeg har dog ingen problemer med å innrømme at hans offensive oppgaver ikke har fungert like godt, og nå når det defensive for laget som helhet viser en viss bedring så er jeg ikke fremmed for at det blir gjort visse endringer offensivt på bekostning av Lacazette i neste kamp. Jeg har fremdeles stor tro på Laca, men det kan likevel være behov for at han må settes på sidelinjen i noen kamper.

Men å i det hele tatt vurdere å hente Giroud tilbake? uff uff uff 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Polljen said:

Personlig så har jeg vært klar i min mening om at Lacazette har gjort en viktig jobb i Arteta sine første kamper. Jeg mener at den defensive jobben han har gjort i flere kamper har vært viktig for laget. Jeg har dog ingen problemer med å innrømme at hans offensive oppgaver ikke har fungert like godt, og nå når det defensive for laget som helhet viser en viss bedring så er jeg ikke fremmed for at det blir gjort visse endringer offensivt på bekostning av Lacazette i neste kamp. Jeg har fremdeles stor tro på Laca, men det kan likevel være behov for at han må settes på sidelinjen i noen kamper.

Men å i det hele tatt vurdere å hente Giroud tilbake? uff uff uff 

Giroud tilbake ??? Da kan vi jo like godt banke støvet av Sebastian Squillachi som back up i bakerste rekke 🙂 På tide vi kommer oss fremover nå og får inn klassespillere. 

Link to comment
Share on other sites

Giroud hadde passet perfekt han i måten Arsenal spiller på nå. Jeg er dog ikke helt overbevist på at måten vi spiller på nå er den rette 😂. For min del må vi gjerne selge Laca og Auba til sommeren og spille med følgende:

høyre Pepe/Nelson

midt En ny/Nketiah

venstre: Martinelli/saka

så bruker vi neste sesong på å spille ut Özil fra laget og la Willock spille seg inn i hans posisjon. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...