Jump to content

Sead Kolasinac


Simbad

Recommended Posts

24 minutes ago, Simbad said:

Gratis er visst dyrt for enkelte.

Eller så er det å kritisere som er det viktigste, uten å egentlig gå inn på fakta.. 

Fakta Simbad er det at vi har en rekke spillere som i fotballverden blir kalt middelmådigheter som ingen står i kø for å kjøpe. I Arsenal er det et faktum at mange av de har fått en lønn de kunne drømme om andre steder. Såpass mye har de at de velger å bli sittende på ræva på benken til kontraktene går ut , for de må ned i lønn andre steder. Man skal tydeligvis være veldig korrekt for å mene noe her inne for det er tydeligvis folk som sitter med fasiten på alt. Kritiserer man noe man mener er galt så blir man kritisert for det også.

Men, som Polljen alltid sa så er det ikke noe kjekt forum hvis alle skulle være enige 🙂 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Gunners68 said:

Fakta Simbad er det at vi har en rekke spillere som i fotballverden blir kalt middelmådigheter som ingen står i kø for å kjøpe. I Arsenal er det et faktum at mange av de har fått en lønn de kunne drømme om andre steder. Såpass mye har de at de velger å bli sittende på ræva på benken til kontraktene går ut , for de må ned i lønn andre steder. Man skal tydeligvis være veldig korrekt for å mene noe her inne for det er tydeligvis folk som sitter med fasiten på alt. Kritiserer man noe man mener er galt så blir man kritisert for det også.

Men, som Polljen alltid sa så er det ikke noe kjekt forum hvis alle skulle være enige 🙂 

Vet han kom gratis men etter dagens marked så burde vi fått mye mer ,men pga høye lønninger så blir det vanskelig å få en god pris.Han skal også ha lønn i Leverkusen Kontrakten hans går ikke ut før juni 2022. Benfica satt en sum på 700 mill på en stopper jeg knapt hadde hørt om.

100 mill + bonus. Trur jammen Ayer går for mer.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Gunners68 said:

Fakta Simbad er det at vi har en rekke spillere som i fotballverden blir kalt middelmådigheter som ingen står i kø for å kjøpe. I Arsenal er det et faktum at mange av de har fått en lønn de kunne drømme om andre steder. Såpass mye har de at de velger å bli sittende på ræva på benken til kontraktene går ut , for de må ned i lønn andre steder. Man skal tydeligvis være veldig korrekt for å mene noe her inne for det er tydeligvis folk som sitter med fasiten på alt. Kritiserer man noe man mener er galt så blir man kritisert for det også.

Men, som Polljen alltid sa så er det ikke noe kjekt forum hvis alle skulle være enige 🙂 

Støttes

Link to comment
Share on other sites

Fakta er at vi ikke er den eneste klubben som sliter med å selge det mange kaller 'stallfyll'/middelmådigheter. Ekte fotball er ikke som Football Manager hvor man kan kjøpe og selge akkurat som man vil (med unntak av noen få lag).

Fakta er også at spillere som mange ser på som 'stallfyll'/middelmådigheter også har vært med på å vinne ligagull eller troféer generelt. 

Link to comment
Share on other sites

Det er helt rett Simbad at andre klubber sliter med å selge spillere også. Vi er også inne i en spesiell periode grunnet dette viruset , som gjør en del omstendigheter spesielle. Men , når alt kommer til alt så bryr jeg meg ikke om hva de andre skal selge. Jeg er opptatt av at vi ikke får solgt unna. Det som er verre for vår del er at dette problemet oppstod ikke i år , men for flere år siden.

Vi har nå  vunnet FA cupen de siste 4 gangene , med ikke alt for mange spillere på laget i verdensklasse . En del bra spillere har vi hatt på de lagene og diverse middelmådigheter.

Link to comment
Share on other sites

Dette problemet startet med Wenger. Og fortsatte med Gazidis, Sanllehi og Emery. Disse folkene er ikke i klubben lenger. Edu, Vinai og Arteta er dagens menn. De har overtatt et problem fra fortiden og prøver så godt de kan å få orden på det. Korona setter en stopper/demper for dette, men de har allerede begynt å vise at de er interessert i å få orden på det.

Det viktigste nå er ikke først og fremst spillere inn/ut, men å få satt et system/flere spillsystem som fungerer, både med spillerne vi har nå, og evt nye spillere etterhvert. Her synes jeg Arteta gjør en ekstremt bra jobb. Både (halve) forrige sesong og denne sesongen bør ses på som steg i riktig retning. Korona ødelegger for mye, både med tanke på inntekt og evt salg og kjøp av spillere. Likevel har vi klart å få hentet Willian, Gabriel og Ceballos tilbake på lån. Samt klart å signere Auba. Kanskje får vi inn en eller to til før vinduet stenger, og kanskje får vi solgt unna noen som tar mye av budsjettet i lønnskostnader. Vi må også huske på at vi har ekstreme lønnskostnader med Özil som vi blir kvitt senest neste sommer.

Alt dette er faktorer som påvirker hva vi kan gjøre på overgangsvinduet, men det gjør ikke at all kritikken som mange kommer med derfor er riktig. Jeg er selv kritisk til mye rundt klubben, spesielt hva som har blitt gjort tidligere, men jeg ser en fremgang i mye av dette. En større plan som ble satt tilbake av feks nedsatt inntekt pga korona. Det er mye som skal gjøres før vi er tilbake i toppen, for det vi vet kan det hende denne planen ikke fungerer, men nå har vi en plan som det virker som at alle i klubben støtter. Så må vi bare ta det steg for steg. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Siste om Kola skal være at han joiner Schalke på lån ut sesongen. Flere medier melder dette. 

https://www.bundesliga.com/en/bundesliga/news/sead-kolasinac-rejoins-schalke-on-loan-from-arsenal-14110

https://www.arsenal.com/news/sead-kolasinac-join-schalke-loan

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Tapapa said:

Lykke til Sead Kolasinac. Du hadde en herlig guts og en generell positiv spillestil. Dessverre var du ofte skadet og du hadde en betydelig svakhet som forsvarsspiller, nemlig at du rett og slett var litt dårlig til å forsvare. 

 

Jeg liker typen og føler han var undervurdert. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
8 minutes ago, Tony said:

Selv om Kola aldri har vært en av mine favoritter,  så er dette en skade jeg ikke ønsker å se på noen spillere.

20211113_222713.jpg

Ouch. Personlig liker jeg Kolasinac - bare synd han ikke har nærteknikk eller hjerne. 
 

riktig god bedring

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Ben Elfen said:

Ouch. Personlig liker jeg Kolasinac - bare synd han ikke har nærteknikk eller hjerne. 
 

riktig god bedring

Jeg liker han jeg også, men legger til at han mangler evnen til å posisjonere seg korrekt i forsvar. 

Det eneste han er god til å forsvare, er seg selv og sine venner mot knivransmenn. 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Tapapa said:

Jeg liker han jeg også, men legger til at han mangler evnen til å posisjonere seg korrekt i forsvar. 

Det eneste han er god til å forsvare, er seg selv og sine venner mot knivransmenn. 

Også der tenkte han at angrep er det beste forsvar

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
×
×
  • Create New...