Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2017


Polljen

Recommended Posts

Det har minsket seg kraftig etter at denne personen sluttet å være aktiv i gruppa og laget en egen gruppe der kritikk av Wenger ikke er lov. No joke, han gjorde det. Den heter lojale arsenalsupportere eller noe sånt..

Det er enda forsvarere av ham der inne, men ingen som henger ut andre og sender truende PM som denne personen gjorde.

Hadde Arsenal rykket ned, hadde han fremdeles hyllet Wenger, samtidig som han hadde dratt frem forhistoriske tider som alibi for at man er bortskjemte krek. Tilogmed bitte bitte små klubber som sliter har han brukt som illustrasjon for at vi har det så bra, bortsett fra at han glemte at disse småklubbene aldri har vært noen gang i øverste divisjon.. mer patetisk fyr skal man lete lenge etter. Trusler kom han med, og skrek til admin hver gang han fikk noe krast tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Hadde Arsenal rykket ned, hadde han fremdeles hyllet Wenger, samtidig som han hadde dratt frem forhistoriske tider som alibi for at man er bortskjemte krek. Tilogmed bitte bitte små klubber som sliter har han brukt som illustrasjon for at vi har det så bra, bortsett fra at han glemte at disse småklubbene aldri har vært noen gang i øverste divisjon.. mer patetisk fyr skal man lete lenge etter. Trusler kom han med, og skrek til admin hver gang han fikk noe krast tilbake.

Indeed. Det verste var hvordan han skrev og snakket til andre. Hersketeknikk og psykopatiske trekk, var ekkelt å være vitne til. Som en ekstremist.

Link to comment
Share on other sites

Når landslagspausen er over er det på an igjen.

Dette er det me har og må dyrke resten av sesongen;

 

Cech

Mustafi, Kozcielny, Monreal

Ramsey, Xhaka

Bellerin, Kolasinac

Alexis, Øzil

Lacazette

Du har nok det mest sannsynlige laget med utgangspunkt i dagens formasjon, men spørsmålet er om vi ikke må tilbake og prøve ut igjen vår gamle formasjon.

 

Da blir det en utskiftning fra det laget du har satt opp

Cech

Bellerin, Mus, Kos, Kola

Ramsey, Xhaka

Alexis, Özil, Welbeck

Lacazette

 

Som jeg har nevnt i et tidligere innlegg så kunne jeg tenkt meg en midtbane der vi har en mer dedikert DM

og da ser jeg for meg dette laget. EN viktig årsak til at jeg ønsker en midtbane med tre mann mot to nå er at dette er vår svakeste lagdel, og med Cog som fungerer ganske bra som en defensiv spiller så mener jeg at dette er den løsningen som gir best støtte til vårt forsvar, Coq er da en ren DM uten offensive oppgaver. Özil er leddet mellom midtbanen og to spisser.

Cech

Bellerin, Mus, Kos, Kola

Ramsey, Coq, Xhaka

Özil

Lacazette, Alexis

 

Av de tre alternativene, ett fra deg og to fra meg, så kan jeg vel med sikkerhet si at mitt forslag av typen 4-3-1-2 ikke kommer til å bli valgt. Derfor håper jeg at vi mot Bournemouth stiller med formasjonen 4-2-3-1 slik at vi får Özil tilbake sentralt der jeg mener han fungerer bedre, men som sagt min "drøm" akkurat nå er at han spiller sentralt men da med to spisser foran seg.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt artig å lese TV2s artikkel om Barcelonas mislykkede generasjonsskifte (http://www.tv2.no/sport/9335901/) der fansen vil ha styret til å gå og betegner overgangsvinduet som en fiasko. Enkelte kritikere av kritikerne ramser jo opp at vi har kvalifisert oss til CL de siste 20 årene, som en direkte unnskyldning eller bortforklaring til hvorfor Wenger og Arsenal kan kritiseres overhodet, mens Barcelona har vunnet CL og La Liga og Copa Del Rey flust i ganger de siste sesongene. Det handler rett og slett om forutsetninger og ambisjoner om hvorfor misnøyen brer seg mer og mer rundt Wenger og Arsenal. For noen har den vedvart i flere år.

Link to comment
Share on other sites

Klubbene i Premier League har vedtatt at overgangvinduet sommeren 2018 stenges før første runde i PL 2018/19 spilles.

Vinduet stenges torsdag 9. august, to dager før første serierunde lørdag 10. august.

Dette vedtaket gjelder kjøp av spillere. Salg av spillere kan gjøres etter denne dato til klubber i andre ligaer og til lavere divisjoner i England. Når det gjelder lavere divisjoner i England så er det en mulighet for at også f.eks. Championship og League 1&2 kan komme til å endre sine datoer til å være overens med PL.

 

Vedtaket var ikke enstemmig, men ble vedtatt med to tredjedels flertall. 14 klubber stemte for endringen, fem klubber stemte i mot og en klubb avga ikke stemme.

Selv om vedtaket ikke var enstemmig, så var det vist nok ingen av nei-klubbene som ble "rasende" over vedtaket iflg. PL's styreformann ;D.

----------------------

Rent personlig så støtter jeg denne endringen, det er selvsagt en fare for at spillere fra enkelte land kan bli dyrere når de engelske klubbene må gjøre seg ferdig med spillerkjøpene tre uker før lagene ellers i Europa avslutter sitt vindu, men det å slippe alt rotet med overganger når serien er i gang gjør at jeg mener det er verdt å prøve dette forkortede vinduet neste sommer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...