Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet Januar 2017


Polljen

Recommended Posts

Når det gjeld verdien på fotballspelarar så lagar CIES Football Observatory årlig ei liste over dei 100 mest verdifulle spelarane i Europa. Arsenal har fem spelarar med på denne lista som Neymar topper.

 

20 Sanchez 76.3 mill. euro

28 Bellerin 70.3 mill. euro

40 Mustafi 60.5 mill. euro

62 Øzil 47.5 mill. euro

63 Xhaka 46 mill. euro

Link to comment
Share on other sites

Ut fra påståtte kommentarer fra Jenkinson, så er han visst nok klar til å flytte på seg, men CP var tydeligvis ikke den rette klubben. Så spørs det om det er sportslige eller økonomiske årsaker til at denne overgangen kanskje går i vasken.

Link to comment
Share on other sites

Når ein ser kva spelarar tjener rundt omkring så har eg ein viss forståelse for at me av og til slit med å lande dei største stjernene.

Henta fra usikre kjelder riktignok.

15 beste betalte i PL, Ukeslønner:

Paul Pogba Manchester United 3,0 mill. kroner

Wayne Rooney Manchester United 2,7 mill. kroner

Zlatan Ibrahimovic Manchester United 2,6 mill. kroner

Sergio Agüero Manchester City 2,5 mill. kroner

Yaya Touré Manchester City 2,5 mill. kroner

Eden Hazard Chelsea 2,3 mill. kroner

David De Gea Manchester United 2,1 mill. kroner

David Silva Manchester City 2,1 mill. kroner

Raheem Sterling Manchester City 1,9 mill. kroner

Cesc Fabregas Chelsea 1,8 mill. kroner

Kevin De Bruyne Manchester City 1,8 mill. kroner

John Terry Chelsea 1,7 mill. kroner

Philippe Coutinho Liverpool 1,6 mill. kroner

Diego Costa Chelsea 1,6 mill. kroner

Juan Mata Manchester United 1,4 mill. kroner

Mesut Özil Arsenal 1,4 mill. kroner

Bastian Schweinsteiger Manchester United 1,35 mill. kroner

 

Konklusjonen må være at det var fotballproff ein skulle ha vore....

Link to comment
Share on other sites

Når ein ser kva spelarar tjener rundt omkring så har eg ein viss forståelse for at me av og til slit med å lande dei største stjernene.

Henta fra usikre kjelder riktignok.

15 beste betalte i PL, Ukeslønner:

Paul Pogba Manchester United 3,0 mill. kroner

Wayne Rooney Manchester United 2,7 mill. kroner

Zlatan Ibrahimovic Manchester United 2,6 mill. kroner

Sergio Agüero Manchester City 2,5 mill. kroner

Yaya Touré Manchester City 2,5 mill. kroner

Eden Hazard Chelsea 2,3 mill. kroner

David De Gea Manchester United 2,1 mill. kroner

David Silva Manchester City 2,1 mill. kroner

Raheem Sterling Manchester City 1,9 mill. kroner

Cesc Fabregas Chelsea 1,8 mill. kroner

Kevin De Bruyne Manchester City 1,8 mill. kroner

John Terry Chelsea 1,7 mill. kroner

Philippe Coutinho Liverpool 1,6 mill. kroner

Diego Costa Chelsea 1,6 mill. kroner

Juan Mata Manchester United 1,4 mill. kroner

Mesut Özil Arsenal 1,4 mill. kroner

Bastian Schweinsteiger Manchester United 1,35 mill. kroner

 

Konklusjonen må være at det var fotballproff ein skulle ha vore....

Galskap og forkastelig. Kvalmt. Jeg kan gjerne innrømme at en fotballspiller gjerne kan tjene mye penger, det er greit, men disse summene vi ser over her er bare forkastelig og kvalmt. Hvem er det som setter i gang denne galoppen? Hvorfor skal man øse mer og mer penger på fotballstjerner som blir multimillionærer på en måned samtidig som man hever priser på stadionbilletter og tv-rettigheter for et produkt som blir dårligere og dårligere for hvert år som går. Rettigheter de bruker mer og mer ressurser på å beskytte og som nevnt gjør produktet mindre tilgjengelig og til et dårligere produkt for kunden som må betale mer og mer. Det må innføres et lønnstak og bruke de pengene man "sparer" på lønn som skulle gått til noen enda mer overbetalte primadonnaer på å heller "normalisere" prisene både på tv-rettigheter men også billetter på stadion. Da trengte ikke blant annet Sky å bruke mye penger på å jage puber og streamsider siden folk har råd til det og aksepterer faktisk kostnaden det medfører. De skyter seg selv i foten. Denne lønnsgaloppen kommer ikke til å vare evig, om x antall år kommer menneskeheten til å se på dette som gullalderen innen fotball og gjerne se på det med en flau og pinlig bismak. Sånn, da har jeg fått luftet meg for andre gang (første gang jeg kommenterte, og faktisk litt bedre forklart vil jeg si så klikket tlf midt i tiraden og jeg måtte begynne på nytt på laptopen denne gangen)

Link to comment
Share on other sites

Et lønnstak burde vært i fotballen for lengst. Helt sykt hvor mye de kan tjene. Greit nok at de kan tjene mer på reklameinntekter og slikt ved siden av, men at selve klubben lønner en fotballspiller 156 millioner kroner i året for å sparke fotball er bare helt sjukt.

Link to comment
Share on other sites

Det er kun klubben. De beste tjener absolutt mest på reklame og andre ting, som vår egen Özil.

 

 

Husker jeg fikk "vite" et tall på hvor mye Ózil fikk for hans samarbeid med Mercedes, men husker ikke hva det tallet var, men høyt var det!

Link to comment
Share on other sites

Et lønnstak burde vært i fotballen for lengst. Helt sykt hvor mye de kan tjene.

 

I prinsippet så er jeg langt på vei enig med deg, det er dessverre likevel en umulig tanke å innføre noe slikt i fotballen.

 

I diverse "sportsgrener" i USA så har de lønnstak, ikke på enkeltlønninger, men på klubbnivå. Dette medfører slik jeg har oppfattet det at forskjellen mellom stjernene og resten i en klubb kan være veldig stor. Med det som etter min mening gjør det mulig å begrense de totale lønnsutgiftene i amerikanske lagspill er at flere av grenene i hovedsak kun blir spilt i USA (når det gjelder stor skala). f.eks. Baseball og Amerikansk fotball.

 

"Ekte" fotball (aka Soccer) har en så stor internasjonal utbredelse og popularitet at det i praksis er umulig å få til et lønnstak som vil fungere globalt. Det er kun grådigheten, og en metting av markedet, som til slutt kan stoppe galskapen.

Link to comment
Share on other sites

Løse rykter rundt Griezmann nå og at vi vil "kuppe" en overgang på 85 millioner euro foran United. Dette for en spiller som skrek noe slik som "This is my home" mens han pekte på bakken i Madrid forrige uke :)

 

Forøvrig 75 millioner euro dyrere enn en ung tysker som viser mer av det samme potensialet han viste oss for et par år siden. (Ryktes hvertfall om at Gnabry har en tilbakekjøpsklausul på 10 millioner)

Link to comment
Share on other sites

Pleier alltid se en slik clockwatch deadline day greie, men tror ikke jeg gidder i dag, vi er vel strengt tatt ikke linket til noe nå. Men om jeg skulle ville se, hvilken anbefaler dere?

Link to comment
Share on other sites

Pleier alltid se en slik clockwatch deadline day greie, men tror ikke jeg gidder i dag, vi er vel strengt tatt ikke linket til noe nå. Men om jeg skulle ville se, hvilken anbefaler dere?

Jeg skal innrømme at jeg har kastet bort litt for mye tid (hvis hjeg har vært hjemme) de siste par årene med å se på TV2 sin deadline day. Mye flåseri, lite matnyttig, heftig Unitedflørting (med å oppsøke treningsfeltet til ManU uten at det knapt er ei anna sjel der). Men likevel så har jeg vært så dum at jeg har sløvet på sofaen med dette vrælet. Ikke denne gang ;D , jeg tror jeg dropper å lete etter streamingtråder (Arsenalkampen), holder meg vekke fra dataen fra kvart på ni og ser Arsenal i opptak klokka elleve..........

Link to comment
Share on other sites

Uten å være kjepphøy tror jeg at ett laguttak basert på fart fremme ville gitt ett annet resultat i førsteomgang. Nå skal det bygges opp hele tiden uten trussel i bakrommet, mens med alexis walcott og Perez ville gitt noe helt annet. Totalt skivebom fra både gutta som starter og Wenger. Slikt som dette ryker håp om noe annet enn plassene bak ligaseieren.

Link to comment
Share on other sites

Synd å si det, men vi trenger fortsatt en midtbanespiller til. En partner til Xhaka.

 

Ramsey - Xhaka virker å funke. Coquelin - Cazorla virker å funke. Coquelin - Ramsey/Xhaka funker ikke. Ei heller Xhaka - Cazorla.

 

Så ved skader på enten Xhaka/Ramsey eller Coquelin/Cazorla så er vi fucked da vi er langt ifra å ha en brukbar midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...