Jump to content

Shkodran Mustafi


Umlaut

Recommended Posts

Per og holding er nå langt foran Chambers i køen. Men skeptisk til at de er gode nok de heller. Chambers er vel skadd også? Han virker dessuten til å være nederst på Wenger sin rangstige, som min.

Her er vi helt enige, men det er dog viktig å la Chambers få kamptrening når han nå sannsynligvis er tilbake fra skaden etter denne landslagspausen.

Selv om Chambers er den lavest rangerte stopperen vår, så er vi så altfor sårbare når/hvis både Kos og Mustafi er ute av spill.

Hvis Chambers blir klar så bør han være i troppen mot Røde Stjerne og starte mot Norwich i Ligacupen.

 

Med de skadene vi har og "skadepotensialet" til Per så må vår BFG kun brukes når det er helt nødvendig. Monreal spiller mye, også internasjonalt, og bør kun spille PL for Arsenal. Da er der faktisk et klart behov for en Chambers som fungerer (det samme gjelder Holding).

 

Man kan si hva man vil om Gabriel, men jeg savner han virkelig nå...........

Link to comment
Share on other sites

Per og holding er nå langt foran Chambers i køen. Men skeptisk til at de er gode nok de heller. Chambers er vel skadd også? Han virker dessuten til å være nederst på Wenger sin rangstige, som min.

 

 

For så vidt enig, bare at Holding har levert så intenst elendig så langt denne sesongen at Chambers ikke burde være så mye dårligere. Men hvem vet, plutselig finner han igjen skoene fra FA-cupfinalen og stenger sjappa..

Link to comment
Share on other sites

 

 

For så vidt enig, bare at Holding har levert så intenst elendig så langt denne sesongen at Chambers ikke burde være så mye dårligere. Men hvem vet, plutselig finner han igjen skoene fra FA-cupfinalen og stenger sjappa..

Word!

 

Ps! Med Mustafi ute blir det i alle fall mindre strekk i forsvarsleddet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er som jeg sier, det vil nå vise seg. Hadde Chambers eller holding/per spilt sine beste kamper nå fremover ville det neppe blitt noe problem. Derimot spiller ingen av de (til nå) stabilt nok til at dette skjer. Og der kan man lure på hvordan vi selger Gabriel før sesongen og ikke henter inn backup.

Link to comment
Share on other sites

Word!

 

Ps! Med Mustafi ute blir det i alle fall mindre strekk i forsvarsleddet.

 

BE

Det vil nå vise seg.

 

Hverken Per, Holding eller Chambers har så mye fart i beina. Per klarer til en viss grad å kompensere for det med rutine. De to andre har en tendens til å kompensere med å holde igjen motspiller, noe som lett kan ende i både kort og farlige frisparksjanser.

Link to comment
Share on other sites

Det vil nå vise seg.

 

Hverken Per, Holding eller Chambers har så mye fart i beina. Per klarer til en viss grad å kompensere for det med rutine. De to andre har en tendens til å kompensere med å holde igjen motspiller, noe som lett kan ende i både kort og farlige frisparksjanser.

Rolig Per. Forsøk fra humor fra min side. Han er ute med strekk og siden han har strekk og dermed ikke spiller er det mindre strekk i laget.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke villig til å avskilte Chambers helt ennå, han gjorde en god jobb i Southampton og viste hvilket talent han har. Jeg må innrømme jeg ikke så mange Middlesbrough-kamper i fjor, men slik jeg har forstått det gjorde han en grei figur. Jeg vil ikke si det var pga det defensive Middlesbrough rykket ned (9 mål flere innslupne enn oss), men pga det offensive, kun 27 scorede mål. Chambers kan godt få en sjanse i midtforsvaret mot Watford for min del i Mustafis skadefravær. Men da vil jeg også ha et rendyrket anker, det vil jeg nesten uansett motstander eller forsvarskombinasjon.

 

Er det noen som har fått noen nyheter angående skaden til Mustafi. Löw mente den kunne være alvorlig, men så har jeg ikke lest mer om det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke villig til å avskilte Chambers helt ennå, han gjorde en god jobb i Southampton og viste hvilket talent han har. Jeg må innrømme jeg ikke så mange Middlesbrough-kamper i fjor, men slik jeg har forstått det gjorde han en grei figur. Jeg vil ikke si det var pga det defensive Middlesbrough rykket ned (9 mål flere innslupne enn oss), men pga det offensive, kun 27 scorede mål. Chambers kan godt få en sjanse i midtforsvaret mot Watford for min del i Mustafis skadefravær. Men da vil jeg også ha et rendyrket anker, det vil jeg nesten uansett motstander eller forsvarskombinasjon.

 

Er det noen som har fått noen nyheter angående skaden til Mustafi. Löw mente den kunne være alvorlig, men så har jeg ikke lest mer om det.

Når det gjelder Mustafi så må vi rett og slett vente til Wengers pressekonferanse, som blir i morgen eller mest sannsynlig fredag formiddag, før vi får noen bekreftede nyheter.

 

Når det gjelder Chambers så er det ingen tvil om at jeg nok er litt mer skeptisk enn flere av dere andre, men jeg er så absolutt villig å la han få sin sjanse. Jeg er dog uenig i at den sjansen skal komme mot Watford på lørdag. Chambers har vært ute med skade de siste tre ukene (og det er ikke sikkert han blir klar til denne kampen), og med bare en omgang (ligacup mot Doncaster) i bena så langt denne sesongen, så mener jeg det er vel risikabelt at han skal spille denne kampen fra start.

 

Hvis han er friskmeldt så vil jeg heller at han får noen minutter som innbytter mot Watford og heller se han fra start mot Røde Stjerne på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Mustafi så må vi rett og slett vente til Wengers pressekonferanse, som blir i morgen eller mest sannsynlig fredag formiddag, før vi får noen bekreftede nyheter.

 

Når det gjelder Chambers så er det ingen tvil om at jeg nok er litt mer skeptisk enn flere av dere andre, men jeg er så absolutt villig å la han få sin sjanse. Jeg er dog uenig i at den sjansen skal komme mot Watford på lørdag. Chambers har vært ute med skade de siste tre ukene (og det er ikke sikkert han blir klar til denne kampen), og med bare en omgang (ligacup mot Doncaster) i bena så langt denne sesongen, så mener jeg det er vel risikabelt at han skal spille denne kampen fra start.

 

Hvis han er friskmeldt så vil jeg heller at han får noen minutter som innbytter mot Watford og heller se han fra start mot Røde Stjerne på torsdag.

 

Det er et godt poeng. Det kan jeg stille meg bak.

Mn jeg er også litt tvilsom til at Monreal skal inn og bekle midtstopperplassen, spesielt dersom Koscielny ikke er 100% fit heller.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i kamptråden for Watfordkampen så beror mye på om også Kolasinac er skadd eller ikke.

 

Hvis Kos er ute så ser jeg ingen andre reelle alternativer enn å spille både Per og Holding. Hvis Kolasinac spiller så stiller vi med en treer bak med Monreal i sin vanlige posisjon. Hvis Kolasinac ikke spiller så stiller vi med en flat firer bak med Monreal som back.

 

Er det ideelt å stille med både Per og Holding? Nei det er det ikke, men jeg klarer ikke å se hvordan en Chambers rett fra et skadeopphold og med minimalt med kamptrening skal fungere fra start på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...