Jump to content

Shkodran Mustafi


Umlaut

Recommended Posts


20. Shkodran Mustafi



gun__1472326900_mustaif.jpg


Fullt navn: Shkodran Mustafi

Nasjonalitet: Tysk

Født: 17. april 1992

Fødested: Silbernes Lorbeerblatt

Posisjon: Forsvarer

Høyde: 184 cm

Overgang: 30. august 2016

Arsenal-debut: -


Klubber:


2009–2012 Everton 0 (0)

2012–2014 Sampdoria 50 (1)

2014– Valencia 61 (6)


Ungdomsklubber:


1. FV Bebra

SV Rotenburg

2006–2009 Hamburger SV

2009 Everton


Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende å se hva Mustafi kan levere i vårt midtforsvar. Det er så absolutt positivt at vi slipper språkvansker og at han har kjennskap til engelsk fotball fra før.

 

Når det gjelder draktnummer så tviler jeg på at Gabriel mister sitt nummer når sesongen tross alt er i gang, jeg ser det som mer sannsynlig at Mustafi får et "høyt" midlertidig nummer og tar over Per sitt nummer når han sannsynligvis drar tilbake til Tyskland neste sommer.

Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende å se hva Mustafi kan levere i vårt midtforsvar. Det er så absolutt positivt at vi slipper språkvansker og at han har kjennskap til engelsk fotball fra før.

 

Når det gjelder draktnummer så tviler jeg på at Gabriel mister sitt nummer når sesongen tross alt er i gang, jeg ser det som mer sannsynlig at Mustafi får et "høyt" midlertidig nummer og tar over Per sitt nummer når han sannsynligvis drar tilbake til Tyskland neste sommer.

 

Ja eller at Debuchy forsvinner i løpet av dagen og han får nummer 2...

Link to comment
Share on other sites

 

Ja eller at Debuchy forsvinner i løpet av dagen og han får nummer 2...

Var inne på den tanken også, men 2 er normalt nummeret til høgre back så eg ser meir for meg at dette vil bli "reservert" til Bellerin for neste sesong (han kan vel ikke bytte nummer nå siden sesongen er i gang). Jeg vet ikke hvordan reglene for nummerbytte i sesong er. Men siden Debuscy ikke har spilt eller sittet på benken i de tre første kampene så har du vel rett i at nr 2 nok vil være ledig, hvis Debuchy forsvinner

Link to comment
Share on other sites

Var inne på den tanken også, men 2 er normalt nummeret til høgre back så eg ser meir for meg at dette vil bli "reservert" til Bellerin for neste sesong (han kan vel ikke bytte nummer nå siden sesongen er i gang). Jeg vet ikke hvordan reglene for nummerbytte i sesong er. Men siden Debuscy ikke har spilt eller sittet på benken i de tre første kampene så har du vel rett i at nr 2 nok vil være ledig, hvis Debuchy forsvinner

 

Om Mustafi får nummeret gjenstår jo å se selvfølgelig, men jeg synes det er merkelig om Debuchy skulle bli værende. Han har ikke vært på benken i de første kampene og man får ikke engang bestilt drakt med navnet og nummeret hans på Arsenal.com, så selv om det er merkelig stille rundt han så regner jeg med han forsvinner.

 

Men samma kan det være, velkommen til Mustafi, måtte du lykkes stort i den vakre røde og hvite trøya :)

Link to comment
Share on other sites

 

Om Mustafi får nummeret gjenstår jo å se selvfølgelig, men jeg synes det er merkelig om Debuchy skulle bli værende. Han har ikke vært på benken i de første kampene og man får ikke engang bestilt drakt med navnet og nummeret hans på Arsenal.com, så selv om det er merkelig stille rundt han så regner jeg med han forsvinner.

 

Men samma kan det være, velkommen til Mustafi, måtte du lykkes stort i den vakre røde og hvite trøya :)

Helt enig.

----------

 

Ellers så var jo denne fin da (dessverre så får jeg ikke lyden til å fungere)

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har lest sliter han med en skade i leggen som gjør han lite attraktiv pdd. Samt at ved en permanent avtale krever han lønn på nivå med det han får hos oss i idag noe (forståelig nok) få klubber virker villige til å gi han.

Link to comment
Share on other sites

I all denne opphausingen av Man Utd og draktsalg solgte visst Mustafi drakter for 190m pund første 24 timene. Det er to Pogbaer det, eller fem og en halv ganger egen verdi. Litt morsomt, veldig misvisende, men media liker jo å snakke om slikt :D

 

Jepp, misvisende :) Feil tråd, men passet til ditt innlegg, anbefales :)

 

https://www.theguardian.com/football/the-set-pieces-blog/2016/aug/24/transfer-window-market-myths

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en "tweeter" som har fått et illebefinnede (ikke engang blekkene på webben har giddet å bry seg om denne påstanden)

 

For orden skyld hos Arseanldirect koster en drakt (overdel) med navn og nummer (Mustafi 20) £71.

 

1000 drakter er £71k

10.000 drakter er £710k

100.000 drakter er £7.1mill

1.000.000 drakter er £71 mill

 

£190mill tilsvarer ca to millioner sekshundre og syttiseks tusen drakter med navn og nummer, det viser rett og slett hvor idiotisk tallet/påstanden er.

 

Skulle jeg tippe et tall så er det kanskje (max) £190.000 d.v.s. vel to og et halvt tusen drakter :genius: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det var en strekk i regninga! Gamlefar Per får stille opp da

Nå tøyer du grensene for hva man kan kalle ordspill brodern. Hadde Mustafi også husket på å tøye kunne dette vært unngått.

 

Gamlefar er god nok, men er redd gamlerefar velger Holding.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå tøyer du grensene for hva man kan kalle ordspill brodern. Hadde Mustafi også husket på å tøye kunne dette vært unngått.

 

Gamlefar er god nok, men er redd gamlerefar velger Holding.

 

BE

Er gamlefar god nok? Jeg er usikker, men jeg mener likevel at Gamlefar pr dato er ett tryggere valg enn junior.

Nå er det faktisk en mulighet for at gamlerefar blir nødt til å velge både gamlefar og junior når laget mot Watford skal tas ut hvis akillesen til vår ener-far (det var et dårlig ordvalg fra min side, men det blir vel feil å bruke bestefar i dette ordspillet?) fremdeles krangler.

 

Edit:

 

Men for å være litt mer alvorlig så er denne skaden faktisk ganske kritisk for Arsenal. Mustafi er kanskje ikke den "klassestopperen" mange av oss hadde forventet, men han er likevel et klart førstevalg sammen med Kos på stopperplass og backupene er ganske rufsete.

Slik det nå kan synes ut fra rapportene fra den tyske leiren så er Mustafi sannsynligvis ute av laget i en lenger periode, kanskje det meste av dette året og det er alvorlig. I antall så har vi godt med backup, men i kvalitet så kan dette bli det som ødelegger en del for oss fremover.

 

Koscielny er vår klare nummer en, men det er ikke noe nytt at han har sine skadeplager og i verste fall så er han også i en periode ute av laget samtidig som Mustafi.

Monreal har blitt vår klare nummer tre i laget og jeg håper og tror at han skal forsette fremgangen som stopper. Selv om han har hatt sine mer usikre kamper så fremstår han for meg som mer og mer sikker på stopperplass.

Per er slik jeg ser det pr dato vår nummer fire. Per har rutine i massevis, og på gode dager så er han fremdeles klasse, men han viser også tegn på at det er en grunn til at dette er hans siste aktive sesong.

Holding er akkurat nå vår nummer fem. Han kom som et friskt pust siste sesong og gav oss håp for fremtiden. Denne sesongen har vært mye opp og ned (mest ned), så det er viktig at han klarer å få selvtilliten tilbake. Jeg har fremdeles troen på at han kan få en god fremtid på stopperplass, det er nåtiden jeg er mest usikker på.

Chambers er sjette mann i min rangering og det er vel ikke noe ukjent at jeg har mistet troen på Callum. Med Mustafi ute og Kos som garantert ikke spiller annet enn PL så er det på tide at Chambers (i Ligacup og EL) viser at min skepsis til han bare er uvitende preik fra min side.

 

Men hvis vi i tiden fremover i perioder må unnvære både Kos og Mustafi så er det ekstra viktig at Wenger får satt en midtbane som har et bedre defensivt grep enn den har pr i dag. Oktober er heldigvis ikke (på papiret) den verste måned når det gjelder motstandere, men deretter så kommer det en måned som heter November og de fleste her vet nok "kallenavnet" på den måneden for Arsenal. VI har også motstandere der som kan gjøre at Arsenal nok en gang lever opp til den månedsbenevnelsen hvis laget ikke har det defensive på stell.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis har vi en Holdini i storform :)

Neida, det her er jo faktisk ganske krise. Jeg tror faktisk Chambers innehar litt av det samme som Nacho hvor han er ganske spillende og kan kamuflere noe av det manglende tempoet i en bred stopper-rolle. Heldigvis har vi en run med overkommelige kamper fremover. Håper vi tester ut det, og hvis ikke det funker er det bare å skifte tilbake til en backfirer med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...