Jump to content

Lucas Pérez


Umlaut

Recommended Posts

Til Wengers forsvar var han til stadighet småskadet og gikk nok glipp av noen muligheter der. Hadde trodd at en fyr men hans karriere ville tåle en sesong med litt benkesliting, for jeg beholder han gjerne som benkesliter. Kan tenkes at han selges for å frigjøre litt midler og plass i troppen til Lemar.

Jeg leser at Mbappe praktisk talt er klar for Real Madrid for den nette sum inkl add ons på £161 mill. Det vil si at de har solgt spillere for over £ 300 mil til nå. Hvilken interesse har de av å selge ytterligere en av sine spillere? De kan de umulig trenge mer penger?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Jeg leser at Mbappe praktisk talt er klar for Real Madrid for den nette sum inkl add ons på £161 mill. Det vil si at de har solgt spillere for over £ 300 mil til nå. Hvilken interesse har de av å selge ytterligere en av sine spillere? De kan de umulig trenge mer penger?

Mulig Lemar ikke lenger ønsker å spille for en klubb som selger hele stammen sin.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Mulig Lemar ikke lenger ønsker å spille for en klubb som selger hele stammen sin.

 

BE

Jeg tror ikke at problemet er at Lemar ikke vil spille for Arsenal, problemet er vel så mye det at Monaco har solgt så pass mange spillere at de snart må sette en stopper for spillersalg. Jeg har ikke sett noen rykter som går ut på at Lemar ikke vil til Arsenal, heller tvert om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke at problemet er at Lemar ikke vil spille for Arsenal, problemet er vel så mye det at Monaco har solgt så pass mange spillere at de snart må sette en stopper for spillersalg. Jeg har ikke sett noen rykter som går ut på at Lemar ikke vil til Arsenal, heller tvert om.

Du misforstod innlegget mitt. Jeg mente at en grunn til at vi kan få Lemar er at han vil ut av Monaco, siden Monaco har solgt hele stammen av laget sitt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

ser at Perez føler seg lurt av Arsenal, og føler seg dårlig behandlet. Dette har jeg stor forståelse for. Jeg også mener at Perez er dårlig behandlet. Jeg synes han har gjort en god innsats, og vist frem kvaliteter laget trenger i de kampene han har fått sjansen. Men han har fått for få sjanser. Ubegripelig at Wenger i det hele tatt hentet ham når han ikke har blitt brukt mer, særlig sett i lys av hva han faktisk har prestert når han først har fått sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Nok ett bevis på at Wenger har sine favoritter i gruppa, og at innsats og levering på banen ikke er det som vektlegges mest. Lucas har knapt en dårlig kamp for Arsenal, men fikk samtidig knapt spille kamper av betydning. Det var somregel med de nest beste og da var han ofte flere hakk bedre enn de andre.

 

De få gangene han fikk enten starte (særdeles få) eller komme inn som innbytter var han langt mer effektiv og målfarlig enn feks walcott, Iwobi eller Welbeck.

 

For min del nok ett eksempel på at Wenger har mistet det, og at Lucas kun ble kjøpt pga presset for en spiss. Benytte han, var lite aktuelt virker det som. Og ja, Lucas var dessverre mye skadd, men ikke så mye.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg husker de kampene der Lucas Perez fikk spilletid så hadde han en dårlig kamp (da var han virkelig svak) og det var den første kampen han fikk spille fra start (ligaen). Men hvis jeg legger til grunn de resterende få gangene han fikk tillit (mest cup/CL) da var han en av de bedre på laget i de kampene. Resultatene foran mål var varierende med han (som med så mange andre på Arsenal), men hvis "Wengers favoritter" generelt sett hadde vist samme arbeidsmoral og ståpåvilje som det Lucas Perez gjorde, så hadde Arsenal utvilsomt vært et topp fire lag sist sesong.

 

Lucas var rett nok skadd en lenger periode siste sesong, og det jeg fant ekstremt merkelig i den perioden var at der skadesituasjonen på de fleste av spillerne ble oppdatert (jevnlig/ujevnlig) på arsenal.com (jeg er en ivrig leser av akkurat den delen av arsenal.com + at jeg hører på de fleste pre-match briefingene Wenger har der skadesituasjoner ofte blir oppdatert), så var det faktisk lite som stod der (eller ble fortalt om på briefing) om Lucas Perez. Jeg er ikke overbevist om at Lucas var skadd i hele den perioden han ikke kom med i troppen mot slutten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

ser at Perez føler seg lurt av Arsenal, og føler seg dårlig behandlet. Dette har jeg stor forståelse for. Jeg også mener at Perez er dårlig behandlet. Jeg synes han har gjort en god innsats, og vist frem kvaliteter laget trenger i de kampene han har fått sjansen. Men han har fått for få sjanser. Ubegripelig at Wenger i det hele tatt hentet ham når han ikke har blitt brukt mer, særlig sett i lys av hva han faktisk har prestert når han først har fått sjansen.

Joda, han jobbet hardt, men var ikke god nok. Det er greit at barnefotballen belønner hardt arbeid med spilletid, men slik er det nok ikke for fotballmillionærer. Han presterte brukbart som innbytter eller når han spilte mot svak motstand i cupkamper.

 

Perez er ikke en spiller som kan løfte Arsenal opp et nivå, ergo er det like greit at han forsvinner.

Link to comment
Share on other sites

nettopp, det er mulig Tapapa har rett i at Perez ikke er spilleren som kan løfte Arsenal, i hvert fall ikke til ligagull. Men mange av de som faktisk har fått rimelig mange sjanser vil neppe det heller. I forhold til prestasjoner står jeg fast ved at Perez ikke har blitt rettferdig behandlet sammenliknet med mange av de andre spillerne.

Link to comment
Share on other sites

Da er det vel greit at Walcott, Welbeck, Ramsey og Wilshere også forsvinner da? Det er jaggu ikke mye de bidrar med heller, til tross for mye spilletid.

Walcott og Wilshere må gjerne bli solgt for mitt vedkommende. Ramsey er en nøkkelspiller og Welbeck er en glitrende squadplayer etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Joda, han jobbet hardt, men var ikke god nok. Det er greit at barnefotballen belønner hardt arbeid med spilletid, men slik er det nok ikke for fotballmillionærer. Han presterte brukbart som innbytter eller når han spilte mot svak motstand i cupkamper.

 

Perez er ikke en spiller som kan løfte Arsenal opp et nivå, ergo er det like greit at han forsvinner.

Jeg aksepterer at Perez kanskje ikke er god nok for Arsenal og at det er greit nok at han forsvinner. Jeg mener personlig at vi har fått sett for lite av Perez mot "gode" motstandere til å virkelig kunne bedømme hva han er god for, det er ett av hovedankepunktene mine nå jeg sitter her og kritiserer AW.

 

Det er riktig at mange av kampene han har spilt er mot "dårligere" lag de engelske cup'ene, men jeg er uenig i at Basel på bortebane normalt sett er en svak motstander, det er flere engelske toppklubber som har slitt mot akkurat den motstanderen i Sveits. Perez lagde hat-trick i den kampen. I påfølgende kamp borte mot Everton (vi tapte) så kommer Perez inn rett før slutt, og rett etter på så blir han dratt ned utenfor sekstenmeteren i en farlig situasjon (2. gule kort til Jagielka = rødt). Dessverre restultatløst frispark. I neste kamp i bortetapet mot CIty er han (som så ofte) ubenyttet reserve.

Joda, disse eksemplene er ikke noe bevis for at han er god nok for Arsenal, og man kan gjerne si at jeg tar dette helt ut av sammenhengen når det gjelder å komponere det "beste" laget til enhver tid, men hvilken av "favorittene" hadde blitt benket i neste kamp etter å ha vist en god "flyt" med å lage hat-trick mot en god motstander? Jeg sliter med å finne navnet på den spilleren!

 

Det som gjør min frustrasjon så mye større når det gjelder Perez er at andre "favoritter" får sitte på benken eller til og med starte kamp selv om de klart har vist at de var inne i en dårlig periode, samtidig så har Perez vært heldig hvis han fikk sitte på benken etter å ha gjort en god figur i foregående kamp.

Link to comment
Share on other sites

spillere som ikke er motiverte for å bli i klubben vil aldri prestere sitt beste, og kan da like gjerne selges. Men det er ikke likegyldig hvem man selger til. Dessuten er det viktig at dersom Ox og Sanchez (og Perez) selges, så må fullverdige erstattere inn. På toppen av det hele må også Cazorla erstattes. Så Wenger har fortsatt mye å ordne opp i før sesongstart....

Link to comment
Share on other sites

spillere som ikke er motiverte for å bli i klubben vil aldri prestere sitt beste, og kan da like gjerne selges. Men det er ikke likegyldig hvem man selger til. Dessuten er det viktig at dersom Ox og Sanchez (og Perez) selges, så må fullverdige erstattere inn. På toppen av det hele må også Cazorla erstattes. Så Wenger har fortsatt mye å ordne opp i før sesongstart....

Joda, noen av dem må erstattes. Jeg håper virkelig Cazorla kommer tilbake i god gammel form. Dere må bare le, men jeg tror vi kunne kjempet om gullet med han skadefri.

 

Digger Cazorla, min personlige yndling på laget.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla er fantastisk på sitt beste, men han er dessverre både gammel og skadeplaget blitt. Dermed tror jeg han ikke lenger kunne gjort den store forskjellen. Derfor må han erstattes...

 

Ramsey en nøkkelspiller? Noen lever fremdeles på den ene av 10? sesongen han virkelig stod frem. Alle andre sesonger er han knapt god nok, og de fleste andre toppklubber hadde skifta han ut for lengst.

Link to comment
Share on other sites

Joda, noen av dem må erstattes. Jeg håper virkelig Cazorla kommer tilbake i god gammel form. Dere må bare le, men jeg tror vi kunne kjempet om gullet med han skadefri

 

Digger Cazorla, min personlige yndling på laget.

Da må du vente kanskje et helt år til hvis han i det hele tatt kommer tilbake. Han må erstattes. Men nei ler ikke av det, han har vist seg å være særdeles vital for laget og med han skadefri hadde vi vært et helt annet lag.
Link to comment
Share on other sites

Joda, noen av dem må erstattes. Jeg håper virkelig Cazorla kommer tilbake i god gammel form. Dere må bare le, men jeg tror vi kunne kjempet om gullet med han skadefri.

 

Digger Cazorla, min personlige yndling på laget.

Hvem er de som ikke digger Cazorla ? ;D Og på sitt beste er han en verdensener!

 

Men realiteten er dessverre at han har passert 33 når han er tilbake (med utgangspunkt i nåværende tidsprognoser) og sannsynligheten for at han ikke skal være i risikogruppen for nye skader er liten.

Jeg håper inderlig at vi får se Cazorla aksle Arsenaldrakten igjen og gi oss noen uforglemmelig øyeblikk. Jeg ler på ingen måte over din påstand om at vi kunne vært nærmere gullet med en Cazorla (på sitt beste) på laget, men at han skal kunne bli et fast førstevalg i "Cazorla-rollen" er ikke noe vi kan kalkulere med, og derfor så kan vi ikke kalkulere med han som en bidragsyter for et hypotetiske gull.

 

Selv om det er snakk om to forskjellige spillere så får jeg Rosicky-vibber når jeg tenker på Cazorlas fremtid i klubben. Begge er to av mine favorittspillere i Arsenal, men som med det meste her i verden så tar epoker slutt.

 

-----------

 

Og siden jeg bruker uttrykket "Cazorla på sitt beste" så synes jeg det er litt leit at der er enkelte spillere i laget som ikke har klart å levere opp til sitt potensiale på en stabil måte.

For potensiale er det i mange av våre potensielle "salgsobjekter". Man kan ta eksempler som Ramsey, OX og Walcott (det finnes flere). Dette er fantastiske spillere på sitt beste, og når de er i flyten så er de i (eller nær) verdenstoppen. Men så var det dette med å levere stabilt over tid? her sliter våre spillere som alt for lenge bare har vært "lovende".

Hadde slike spillere klart å levere sitt beste på en mer stabil måte, så hadde vi garantert vært mer med når det gjelder å kjempe om gull i mange av de siste sesongene, og vi kunne kost oss med et kjedelig overgangsvindu der vi ikke hadde behov for å hente inn forsterkninger!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...
Guest Guest

Arsenal sin hjemmeside har begynt å legge ut veldig mange bilder og videoer av treninger i det siste. Her kan man se at Unai & co kjører gutta ganske hardt, av og til med doble økter om dagen. Flere av spillerne ser veldig klare ut til ligastart, og for meg er det spesielt en som skiller seg ut; Lucas Perez. Dette hadde jeg overhodet ikke forventet! Jeg hadde egentlig dømt han nord og ned, men han ser vanvittig bra trent ut, fintene sitter, og han har noen susere i omtrent alle videoene.

Før pre-season var jeg ganske klar på at jeg ønsket å selge både Perez og Welbeck. Perez ønsket jeg solgt av den enkle grunn at Wenger ikke ga han tillitt. Og når Wenger, som så han hver eneste dag på trening, ikke ga han tillitt, måtte noe være galt. Welbeck er jeg bare ufattelig lei av å se på snuble/bomme/gå på trynet i motstanderens 16 meter. Han er bare så ekstremt lite klinisk! 

Welbeck ønsker jeg derfor fortsatt ut, men Perez har jeg endret mening om. Han kommer neppe til å være noe førstevalg i PL, men bør (etter min mening) starte i alle andre turneringer: EL, FA og Carabao. Tror han kan gjøre det veldig bra i rollen som en squad-player og kan være en viktig brikke for Arsenal når kampprogrammet blir tett. Welbeck har fått mange sjanser allerede. For mange! Selg Welbz, behold Perez! 

Link to comment
Share on other sites

Hvor god Perez er/var er det vanskelig å vurdere siden han, som elx skriver, fikk få sjanser av Wenger.

Det jeg dog bet meg merke i var at Perez var en "fighter" og gav aldri opp. Jeg vet som sagt ikke hvordan evnene hans var, men viljen betvilte jeg aldri.
Der f.eks. en Giroud slo oppgitt ut men hendene omtrent hver gang han mistet ballen, så forsatte derimot Perez og prøvde å gjenvinne tapte baller.

Link to comment
Share on other sites

På den andre siden er han 29 år og scoret 8 mål på 31 kamper for et Deportivo som rykket forrige sesong. 

 

Skjønner ikke helt hvor "alle" har dette svake punktet for Lucas fra. Ser mange som skriver det samme på sosiale medier. Men for all del, en grei squadplayer kan han bli.

Link to comment
Share on other sites

Handler nok om at man blir litt svak for de spillerne som virkelig jobber som besatte, kontra skilpadder som fremdeles står å river seg i håret etter en missa sjanse. Når det er sagt kan skilpadda generelt være en bedre spiller, men man liker ikke den oppførsel som supporter.

Lucas kommer neppe til å bli mer enn max en squad spiller, men jeg anser han som god nok til det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...