Jump to content

Lucas Pérez


Umlaut

Recommended Posts

9. Lucas Pérez


gun__1472331495_lucas-perez.jpg


Fullt navn: Lucas Pérez

Nasjonalitet: Spansk

Født: 10 September 1988

Fødested: A Coruña, Spain

Posisjon: Angriper

Høyde: 181 cm

Overgang: 30. august 2016

Arsenal-debut: -


Klubber:


2007–2009 Atlético Madrid C 55 (18)

2009–2011 Rayo Vallecano B 44 (25)

2010–2011 Rayo Vallecano 7 (1)

2011–2013 Karpaty Lviv 51 (14)

2013 → Dynamo Kyiv (loan) 0 (0)

2013–2015 PAOK 32 (9)

2014–2015 → Deportivo La Coruña (loan) 21 (6)

2015–2016 Deportivo La Coruña 37 (18)

2016– Arsenal 0 (0



Ungdomsklubber:


Alavés

Montañeros

Órdenes

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply
  • 4 weeks later...

Er ikke vår nye #9 den vi håpet på? Får ikke spilletid selv om det er avgjorte kamper uten om LC. Fremstår snodig for meg at man kjører på med 90min på kampbelastede spillere uten å bruke han. Virker som han ikke er god nok?

Jeg har ikke peiling om Lucas er den vi håpet på, det får tiden gi oss svar på.

 

Jeg skulle gjerne sett Lucas inn istedet for OX idag, men ellers så mener jeg byttene er greie.

 

Det blir litt spennede å se hva Wenger gjør i de to kommende kampene. På søndag møter vi Burnley, og jeg mistenker at Alexis starter på topp da, men 15. oktober møter vi Swansea og med Alexis da nettopp tilbake etter to kamper i Sør-Amerika og en lang reise så er det kampen der jeg forventer at Alexis blir hvilt og at vi får se Giroud eller Lucas på topp. For meg så er det kampen der vi gjerne bør starte med Lucas.

 

Ja, jeg skulle også gjerne sett Lucas med litt mer spilletid, men slik laget spiller nå så er det vanskelig å ta han med fra start, men jeg vil gjerne se han som innbytter på bekostning av OX mot Burnley,

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe mer hokus pokus enn at vi siden Lucas kom stort sett har spilt glimrende. Av innbytter da har Wenger valgt det trygge samtidig som han har fått rotert på midten. Xhaka har vært lenger i klubben, har et større navn, og spilt godt når han har fått sjansen. Ergo må han få spilletid, spesielt når vi leder. Elneny har vært her siden jul og ikke spilt seg bort. Fint å bytte inn når vi leder. Gibbs er fast bytte inn for å trygge defensivt.

 

Er ikke dermed sagt at vi aldri skal rullere på topp når vi leder, men da helst når ledelsen er stor. Ellers er det mest aktuelt når vi jager mål og jeg tviler ikke på at den tid kommer når vi trenger Perez, kanskje til og med fra start, men per nå er det Alexis først, deretter Giroud. Vil endre seg med kampilder og slitasjer/skader utover sesongen

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe mer hokus pokus enn at vi siden Lucas kom stort sett har spilt glimrende. Av innbytter da har Wenger valgt det trygge samtidig som han har fått rotert på midten. Xhaka har vært lenger i klubben, har et større navn, og spilt godt når han har fått sjansen. Ergo må han få spilletid, spesielt når vi leder. Elneny har vært her siden jul og ikke spilt seg bort. Fint å bytte inn når vi leder. Gibbs er fast bytte inn for å trygge defensivt.

 

Er ikke dermed sagt at vi aldri skal rullere på topp når vi leder, men da helst når ledelsen er stor. Ellers er det mest aktuelt når vi jager mål og jeg tviler ikke på at den tid kommer når vi trenger Perez, kanskje til og med fra start, men per nå er det Alexis først, deretter Giroud. Vil endre seg med kampilder og slitasjer/skader utover sesongen

Enig i det meste, men er ikke like overbevist om at Giroud er ett opplagt andrevalg bak Alexis.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ifølge "ryktene" vil han nå vekk så fort som mulig fra klubben. Om det stemmer eller ikke vet ikke jeg, men kan forstå han går lei av å se enkelte spillere få uendelig med sjanser. I de sjansene han selv får, har han så å si levert i hver gang. For meg nok ett eksempel på spiller som Wenger glatt overser til tross for at han leverer bedre enn de han plukker ut. Tror mer og mer på at Lucas var ett "panikk-kjøp" av Wenger, som skulle roe kritikken ang spiss før sesongen, men som egentlig ikke var noe mer enn backup i enkelte kamper (spiller fast med ungdommen i mikki-mus og mot svak FA\CL motstand). Har ikke noen bedre forklaring på at han ikke får spilletid (selv om han har vært skadd i enkelte potensielle kamper).

Link to comment
Share on other sites

Er heller ikke sikker på om disse ryktene stemmer, men det andre du nevner er en av grunnene til at jeg håper på en ny manager snart. Er rett og slett lei av å se underpresterende spillere få spilletid(nesten klippekort) mens andre spillere som har vist mye de få minuttene de har fått ikke får sjansen. Perez er bare den siste i en lang rekke. Carlos Vela var en annen som ofte viste positive tegn, men som aldri fikk de skikkelige sjansene.

Link to comment
Share on other sites

Carlos Vela var en annen som ofte viste positive tegn, men som aldri fikk de skikkelige sjansene.

Carlos Vela var et av fotballens største talenter, men har innrømmet at han kun spiller for pengene og likte å ta seg et par byturer i uka. Var riktig prioritering å ikke satse på han i retrospekt. Når det gjelder Lucas virker han som en veldig proff spiller, jobber knallhardt, har fantastisk timing på løpene hans (Har ombestemt meg, han er ikke SÅ rask, men treffer såpass bra på løpene sine at han virker slik). Har som overnevnt prestert hver gang han har fått sjansen.

 

Liker Lucas og håper han ikke reiser, dersom det blir ny manager til sommeren får vi kanskje større bruk for han også. Liker å starte i bakrom, har god timing samtidig som han jobber hardt begge veier.

 

Min foreslåtte ellever til Liverpool:

Cech

Bellerin-Mustafi-Koscielny-Gibbs

--------Xhaka----Ox

--------------Özil----

Alexis----Welbeck--Lucas

 

Topp 3 bytter plasser som de vil og presser forsvarsfireren til Pool knallhardt og vi VIL få sjanser på kontra. Xhaka får ligge midt mellom stopperne (Og slå langt når det er behov, kan bli viktig mot DERES press) mens Ox jobber mellom og stopper mye, backene flytter opp. Özil får en veldig fri rolle der han stort sett prøver å stikke gjennom angriperne.

 

Ser for meg at en manager som liker å presse i større grad virkelig hadde fått det beste ut av dette laget. Virker som om AW lar det være helt opp til spillerne hvor mye de skal presse, jfr. Ox sitt press mot Bayern. Husker vi var gode på å presse og mer disiplinerte på defensiven i hans første år som manager, men nå er det "lotto".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Han ble vel igjen i Europa da resten av laget reiste til Australia for å forhandle om en overgang til Dep La Coruna leste jeg... Må si jeg synes at han ikke har fått en reell sjanse til å bevise at han er god nok. Nå ser Wenger spillerne hver dag på trening og ikke sikkert han har overbevist der, men han har da putta en del mål når han har fått sjansen synes jeg. Feller ikke mange tårer over at han evt drar (og med Lacazzette inn), men har sett ut som en spiller som er relativt farlig foran mål. Og det ble tross alt brukt 17 mill pund på han, selv om dette er peanuts i sommerens overgangsgalskap....

Link to comment
Share on other sites

Han ble vel igjen i Europa da resten av laget reiste til Australia for å forhandle om en overgang til Dep La Coruna leste jeg... Må si jeg synes at han ikke har fått en reell sjanse til å bevise at han er god nok. Nå ser Wenger spillerne hver dag på trening og ikke sikkert han har overbevist der, men han har da putta en del mål når han har fått sjansen synes jeg. Feller ikke mange tårer over at han evt drar (og med Lacazzette inn), men har sett ut som en spiller som er relativt farlig foran mål. Og det ble tross alt brukt 17 mill pund på han, selv om dette er peanuts i sommerens overgangsgalskap....

Om Perez er god nok som et førstevalg i Arsenal er jeg usikker på, men ut i fra det jeg har sett av han på banen (de få gangene han har fått sjansen) så er jeg overbevist om at han ikke har fått den muligheten til å vise seg frem som han burde ha fått.

 

Hva han har vist på treningsfeltet vet jeg selvsagt ikke, men det har ikke manglet på innsats når han har fått sjansen i kamp. Samtidig så er det enkelte andre spillere som synes å ha hatt klippekort i uttakene selv om de har vært inne i dårlige perioder prestasjonsmessig.

 

Det er helt korrekt å selge han, men det er noe som skurrer når det gjelder kjøpet av han. Selv om enkelte av oss anså han som et "panikkjøp" da han ble hentet, så var Wenger klar på at dette var en spiller han hadde fulgt over tid og at det ikke var noe "sensasjonelt" at han ble hentet akkurat da. Han ble gitt drakt nr 9, som selv om enkelte mener at det hviler en "forbannelse" over dette nummeret så er det tross alt et nummer for de som er å anse som blant de "bedre".

 

Du nevner La Coruna, og det er ingen tvil om at de vil ha han tilbake, men samtidig så kan de virke som (iflg ryktene) at Arsenal skal tjene penger på han og krever en større overgangssum for å sende han "hjem" og handelen skal vist nok henge i en tynntråd i følge La Coruna.

 

For meg så virker hele Perez-sagaen litt merkelig.

Link to comment
Share on other sites

Det som er i dagens fotball er at det ikke er rom for å la spillere spille seg i form, altså hvis man har en litt dårlig kamp og ikke får til noe så blir man fort benket i neste kamp. Selv om det tydeligvis ikke gjelder alle i Arsenal som du nevner... Jeg tror heller ikke Perez er godt nok som et førstevalg, men virket ikke som han fikk altfor mange sjansene til å vise seg fra. Får håpe vi ikke går altfor mye i minus i regnestykket hvis han selges...

Link to comment
Share on other sites

Til Wengers forsvar var han til stadighet småskadet og gikk nok glipp av noen muligheter der. Hadde trodd at en fyr men hans karriere ville tåle en sesong med litt benkesliting, for jeg beholder han gjerne som benkesliter. Kan tenkes at han selges for å frigjøre litt midler og plass i troppen til Lemar.

Link to comment
Share on other sites

Hadde trodd at en fyr men hans karriere ville tåle en sesong med litt benkesliting

Problemet hans er vel at han slet med å komme på benken engang når han var skadefri, til tross for at han var såpass direkte og spilte med en vanvittig intensitet hver gang han hadde sjansen. En god skytter er han også.. Synd å miste en sånn stallspiller, mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes også han var positiv. Hvis han ikke har noe i mot å sitte på benken og være squad player så beholder jeg han gjerne. Mener at han bør ha nok selvinnsikt til å ikke sutre over fjorårssesongen mtp alle skadene. Jobber han hardt videre og holder seg skadefri vil han få sjanser nå som vi spiller 3-4-2-1. Han virket ikke som en som skulle begynne å whine allerede i desember over manglende spilletid.

Link to comment
Share on other sites

Personlig så mener jeg det største problemet med manglende spilletid var før skadeperioden. Han fikk gjerne spille litt i en av cupene og gjorde etter min mening en god figur der, men ble i påfølgende seriekamp ofret for at en av de faste "lavt presterende" spillerne skulle få starte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...