Jump to content

Granit Xhaka


Ulfagrafr

Recommended Posts

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merkelig, han har tross alt tatovert "34" på nakken. Broren spiller også med nr 34 i Basel. Må ha en betydning for dem av en eller annen grunn. Hvorfor coq ikke skulle gi fra seg det for å få ett lavere nummer er også litt merkelig.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig, han har tross alt tatovert "34" på nakken.

 

 

Sett det selv eller bare rykter? Har prøvd å lete om det faktisk stemmer men finner ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Granit spiller mot Belgia på tv2 sportskanalen. Har ikke fått sett alt, men han stod bak pasningen som åpnet opp Belgias forsvar og førte til 1-0. Senderos var involvert mer negativt ved Belgias utligning ved Lukaku. Av det jeg har sett har Xhaka virket trygg og god med ball og er ikke redd for å fighte.

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis så fungerer ikke draktnummer 16 for vår nysignering, så arsenal.com annonserer i dag at Xhaka vil bruke drakt nr 29 og ikke drakt nr 16.

 

29 tar utgangspunkt i hans fødelsår 1992 der de to siste sifrene bytter plass. Hele greia virker litt merkelig på meg og synes som et kompromiss der spilleren kanskje ikke vil "arve" et nummer og spillerens representanter og klubben har dermed funnet på et nummer der de kan gi en viss logisk (eller ulogisk) forklaring på endringen fra det først annonserte nummeret.

 

Den forrige spilleren med drakt nr 29 var Chamack som hadde det i fire sesonger, før det så var det et nummer som ble sporadisk brukt av forskjellige spillere

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mest touch, mest pasninger, skapt 2 sjanser og 1 skudd..

 

Ikke så anonym egentlig. :P

Når han og stopperne har spilt trekant på egen banehalvdel blir jeg ikke imponert av at han har flest touch og pasninger. Han fant ved to anledninger umarkerte medspillere som det ble sjanser av og feide en ball opp på tribunen. Statistikk er ikke alt Stefan B.

 

Han glapp forøvrig i markeringen av sin bror som førte til en stor sjanse for Albania.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

EM til nå bekrefter det jeg har sett før, trygg og rolig med ballen og en vill pasningsfot, evner å vri spillet og å spille gjennom ledd, samtidig som han er tøff i duellene og tar strategiske valg.

Var litt dårligere idag enn tidligere IMO, kanskje redd for sitt andre gule?

Stor og sterk og vinner hodeduellene, ser absolutt ut som en meget god signering.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har fått min drakt med nummer 29 og xhaka på, så håper de ikke endrer det enda en gang...

 

Exactly, sitter å skal bestille. Hvor har du bestilt i fra? Sitter å ser på soccer-scene.co.uk

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

×
×
  • Create New...