Jump to content

Tanker for overgangsvinduet sommer 2016


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 474
  • Created
  • Last Reply

Det vesle jeg har sett av Morata har ikke vært veldig imponerende. Lukaku er et monster, som i motsetning til Aguero sjeldent er skadet. Fra premier league så er Lukaku den beste etter mitt syn.

 

Guttens skal være eksepsjonelt intelligent også. Han analyserer alt han gjør i kampene og ser angivelig alle kampene i pl for å lære mer. Jeg husker ikke kildene for min påstander, men er rimelig sikker på at jeg har dem fra The Guardian.

 

Wenger har gjentatte ganger blitt beskylt for å være en gnier. Når han angivelig er villig til å betale mye for en spiller, så protesterer fansen på det også. Man kan ikke gjøre alle til laks, sa vår herre når han skapte torsken ?

Link to comment
Share on other sites

Lukakus agent Mino Raiola har snakket varmt om Arsenal i dag, sa blant annet at Arsenal har en spillestil som ville gitt plass til Lukaku og ville fått frem det aller beste i belgieren. Han har også avslørt at Arsenal har vært i kontakt med belgieren og at det er ventet at en eventuell over gang vil koste 42.5 millioner pund

 

Link

Ingen som leste linken tydeligvis :)

Link to comment
Share on other sites

Det vesle jeg har sett av Morata har ikke vært veldig imponerende. Lukaku er et monster, som i motsetning til Aguero sjeldent er skadet. Fra premier league så er Lukaku den beste etter mitt syn.

 

Guttens skal være eksepsjonelt intelligent også. Han analyserer alt han gjør i kampene og ser angivelig alle kampene i pl for å lære mer. Jeg husker ikke kildene for min påstander, men er rimelig sikker på at jeg har dem fra The Guardian.

 

Wenger har gjentatte ganger blitt beskylt for å være en gnier. Når han angivelig er villig til å betale mye for en spiller, så protesterer fansen på det også. Man kan ikke gjøre alle til laks, sa vår herre når han skapte torsken

 

Jeg har ikke protestert, jeg bare sier min mening. Jeg syntes det er for høy pris ifht kvalitet. Aguero har vært endel skadd denne sesongen og de fleste vil nok istemme at han den beste spissen i PL. Det er iallefall min mening.

 

Jeg ønsker meg helst en Suarez som uansett hvor dårlig laget spiller bak seg skaper uroligheter. Sist kamp mot Everton så vi vel knapt Lukaku i kampen, og så gode er vi ikke bakover :) Og når jeg mener en Suarez, så mener jeg en som bruker tenna til å spise mat, ikke menneskekjøtt.

 

Jeg syntes det er en forsterkning til Giroud, men jeg ønsker meg heller en teknisk/rask spiss med målteft. Hvem nå enn det måtte være. Det er iallefall min mening.

 

Så var uttalelsene selvsagt aprilsnarr i tillegg ;) Men okke som står jeg nå på det jeg mener ;)

Link to comment
Share on other sites

Ut:

Walcott - £25-30m

Ramsey/Wilshere - £40-45m (jepp en av disse dessverre)

Giroud - £10-15m

Debuchy - £3-5m

Rosicky - gratis

Arteta - gratis

Flamini - gratis

 

Sum av spillere ut: £78-95m.

 

Inn:

Lukaku - £45m

Xhaka - £25-30m

Yarmolenko - £20-25m

Høyreback - ?

Midtstopper - ?

 

Sum av spillere inn: £100m+ (regner med vi kan få kjøpt en rimelig grei høyreback til en forholdsvis lav pris, men midtstopper blir verre).

Link to comment
Share on other sites

Ut:

 

Inn:

 

 

Siden du nevner i utlisten din tre av de som har utløpende kontrakter, og siden der er flere som har utgående kontrakter, så tenkte jeg at jeg skulle liste opp alle (de fleste) av spillerne som er i A-troppen eller på utlån og kontraktslengden deres (iflg. transfermarkt).

 

Målvakter:
Cech (sommer 2019)
Ospina (sommer 2019)
Szczesny [er på lån] (sommer 2016)
Martinez [er på lån] (sommer 2016)
Backer:
Bellerin (sommer 2019)
Jenkinson [er på lån] (sommer 2018)
Debuchy [er på lån] (sommer 2016)
Monreal (sommer 2019)
Gibbs (sommer 2018)
Stoppere:
Koscielny (sommer 2017)
Mertesacker (sommer 2017)
Gabriel (sommer 2019)
Chambers (sommer 2020)
Defensiv Midtbane / «Boks til Boks»
Coquelin (sommer 2019)
Arteta (sommer 2016)
Flamini (sommer 2016)
Elneny (Sommer 2020)
Ramsey (sommer 2018)
Cazorla (sommer 2017)
Wilshere (sommer 2018)
Rosicky (sommer 2016)
Offensiv Midtbane
Özil (sommer 2018)
Sanchez (sommer 2018)
OX (sommer 2018)
Gnabry [er på lån] (sommer 2018)
Campbell (sommer 2018)
Iwobi (sommer 2020)
Spisser
Giroud (sommer 2018)
Walcott (sommer 2019)
Welbeck (sommer 2019)
Sanogo [er på lån] (sommer 2016)
Når det gjelder spillerne du har listet ut så vil jeg ta med ett par mulige tillegg som ikke er på utgående kontrakt.
Ved kjøp av ny midtstopper, som jeg er enig i, så tror jeg at en av våre nåværende må ut siden fem stoppere i troppen kan bli i det meste laget. De mest åpenlyse kandidatene er Mertesacker (selges) eller Chambers (jeg vet du er uenig) selges eller lånes ut. Nå har jeg egentlig ikke til tider vært så altfor imponert av de to andre stopperne våre, men jeg tviler på at Wenger kvitter seg med noen av de to.
Når det gjelder ny høyreback, vi må ha inn en erstatter for Debuchy, så er spørsmålet om Jenkinson skal hentes tilbake eller om vi skal ha inn en ny spiller. Hvis vi får inn en ny spiller så ser jeg ingen grunn til forsatte utlån av Jenkinson, da mener jeg at et salg er mer "korrekt".
Når det gjelder de offensive spillerne som Ramsey, Wilshere og Walcott, jeg tar også med OX og Campbell, så ser jeg grunner til både å selge og beholde hver enkelt av de. Jeg er ikke motstander av å selge noen av de hvis tilbudene er gode nok så skal jeg ikke protestere.
Når det gjelder Giroud så er jeg mer usikker selv om jeg er klar på at han ikke er god nok til å være et førstevalg.
Link to comment
Share on other sites

Når jeg i mine innlegg i det siste har "utpekt" Stopperplassen og Spissplassen som de to posisjonene som jeg mener bør prioriteres når det gjelder eventuelle nye spillere inn i det kommende vinduet, så vil jeg legge til en tilleggprioritering. I tillegg til å "oppgradere" i de to nevnte posisjonene så er det vel så viktig at vi får inn en LEDER i dette vinduet. Det er mange som har etterlyst en naturlig leder i dette laget, og det er flere av oss som mener at vi ikke har hatt en god nok leder (på banen) siden Vieira forlot klubben.

 

For meg så er mitt hovedønske at Wenger i sommervinduet går for en "stopperkjempe" som allerede har vist sine lederegenskaper. Selv om vi har hatt flust med kapteiner de siste årene så savner jeg stort denne tydelige lederen på banen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi må gå for å få inn en typisk leder i spillergruppa, en som kan ta tak fra første stund og mane spillerne til innsats, da tror jeg vi må på en spiller som er litt opp i alder og ikke en purung "ny stjerne". Finnes jo ikke altfor mange av denne typen, men Wenger bør ha oversikt. Jeg tror det nærmeste vi har vært de siste årene (siden Vieira) er Vermaelen, men han ble jo ganske raskt borte. Arteta og Per har jo bare vært tullekapteiner spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag mot West Ham bare styrker meg i mitt ønske om å få inn en ny midtstopper i sommervinduet. I tillegg så øker mine ønsker om denne spillerens "kvalifikasjoner".

 

Vår nye midtstopper må være:

- god nok til å være et klart førstevalg

- en ledertype (gjerne vår neste kaptein)

- han må være sterk i hodedueller

- ha fart i bena (noe ala Kos)

-

 

 

(det siste punktet står foreløpig tomt, men jeg er sikker på at jeg skal finne flere momenter)

Link to comment
Share on other sites

Kampen i dag mot West Ham bare styrker meg i mitt ønske om å få inn en ny midtstopper i sommervinduet. I tillegg så øker mine ønsker om denne spillerens "kvalifikasjoner".

 

Vår nye midtstopper må være:

- god nok til å være et klart førstevalg

- en ledertype (gjerne vår neste kaptein)

- han må være sterk i hodedueller

- ha fart i bena (noe ala Kos)

-

 

 

(det siste punktet står foreløpig tomt, men jeg er sikker på at jeg skal finne flere momenter)

Gabriel slet voldsomt i denne kampen. I duell med Carroll burde vel Mertesacker ha startet?

Link to comment
Share on other sites

Gabriel slet voldsomt i denne kampen. I duell med Carroll burde vel Mertesacker ha startet?

Joda, men jeg har ikke vært så altfor imponert når det gjelder Pers hodestyrke heller utover i sesongen. Eller rettere sagt plasseringstyrke i forhold til den som han skal bruke hodestyrken i mot.

 

Som nevnt i posten over, så blir jeg bare mer og mer overbevist om behovet for en ny stopper inn det kommende vinduet.

Jeg er som sagt ikke overbevist når det gjelder Gabriel, Per er etter min mening på hell. Chambers er (og blir ikke) god nok og Kos har sine "småproblemer" og er skadeutsatt.

Jeg vil gå så langt som til å si det er viktigere med en ny stopper inn enn en ny spiss, selv om behovet er der for begge deler. Og ikke minst så er det også som Marius nevner det som handler om taktikk, eller manglende sådan!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det var riktig å la Gabriel starte. Forsvaret vårt startet ganske bra, og WHam fikk til lite. Men etter 2-0 forsvant alt. Hele laget sovnet totalt og våknet ikke før det var ca 20 min igjen på klokka og vi lå under 3-2. Det vi gjorde bra de første 30-35 minuttene virket å være totalt glemt. Har ikke troa på at Per ville gjort noen forskjell, nettopp fordi vi spiller med et tåpelig soneforsvar på innlegg og dødball i mot. Per endrer ikke på dette, ei heller at vi sovnet og nærmest lot WHam gjøre som de ville.

Link to comment
Share on other sites

Samtlige i kamptråden ønsket at Gabriel skulle starte, inkludert du og jeg, så på dette punktet syns keg ikke vi skal klandre vår manager.

Jeg trodde ikke caroll skulle starte. Mulig Wenger trodde det samme. Men det går jo an å gjøre tiltak før han får score tre ganger? I utganspunktet ønsket jeg gabriel

Link to comment
Share on other sites

Jeg trodde ikke caroll skulle starte. Mulig Wenger trodde det samme. Men det går jo an å gjøre tiltak før han får score tre ganger? I utganspunktet ønsket jeg gabriel

Mertesacker er riktignok høy, men tror ikke han ville knust Carroll i lufta heller. Uten at jeg har sjekket opp tall vil jeg tro Gabriel har vunnet flere luft-dueller pr. 90 spilte minutter, han er beintøff. Carroll søker også hele tiden mot Koscielny i kampen og backene/vingene må ta ansvar for at de ikke klarer å stenge av innlegg.

 

Kan ikke "frikjenne" noen etter en slik kamp, men Gabriel var IKKE en av hovedgrunnene til at vi tapte i dag, det var det samme gamle -> vi får lufta slått ut av oss og klarer ikke reise oss før det er for sent.

Syns ingen på laget spilte på sitt beste i dag, selv ikke på 0-2 til oss og rett og slett kollektiv stryk til alle til tross for at vi henter poeng på en vanskelig bortebane. Nå gjelder det å sikre CL og å komme foran Spurs på tabellen (Tror vi har sjansen på begge deler).

 

Forøvrig ønsker jeg meg fortsatt Lukaku til tross for at han brente 3 100%-sjanser i dag, Manolas, Lukaku og Xhaka ville gjort det til et "perfekt vindu". (Trenger kanskje ikke Xhaka om Elneny er så god som jeg tror han er.)

Link to comment
Share on other sites

 

Kan ikke "frikjenne" noen etter en slik kamp, men Gabriel var IKKE en av hovedgrunnene til at vi tapte i dag, det var det samme gamle -> vi får lufta slått ut av oss og klarer ikke reise oss før det er for sent.

Syns ingen på laget spilte på sitt beste i dag, selv ikke på 0-2 til oss og rett og slett kollektiv stryk til alle til tross for at vi henter poeng på en vanskelig bortebane. Nå gjelder det å sikre CL og å komme foran Spurs på tabellen (Tror vi har sjansen på begge deler).

 

 

 

Jeg er fullstendig enig. Det er mange som må ta ansvaret for at vi surret bort tre poeng mot West Ham.

 

Når det er sagt så mener jeg rent generelt at Arsenal mangler luftstyrke i begge ender av banen. Selvsagt er unntaket Giroud, men uten om det så er det ikke all verdens.

Link to comment
Share on other sites

Det ryktes i dagens britiske media at Arsenal skal ha kommet med et bud på Granit Xhaka på £24 mill, mens Mönchengladbach er ute etter en sum nærmere £34 mill. Rykter er selvsagt bare rykter, og som regel upålitelige sådan, men hvis dette nå skulle stemme så spørs det hvor lenge en slik forhandling skal pågå og hvor mye man fra Arsenals side skal være "gniere" før spilleren "plutselig" har signert for en annen klubb.

 

Jeg har ingen formening om dette er en riktig spiller for Arsenal eller om hvilken av summene som bør være mest korrekt, men langsiktige forhandlinger der Arsenal er en av partene bruker vel ofte å gå i "dass".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...