Jump to content

Mohamed El-Neny


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Leicester skal ikke klage på marginer... Alt går deres vei. Vardy sparker vekk ballen fra første sekund og har en horribel takling på slutten uten konsekvenser nok en gang.

 

Redning med handa av utespiller hadde de også, selv om den nok hadde gått i kroppen.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Mohammad er hjemme, men det store spørmålet er om han trenger like mye "hvile" etter en turnering som det våre "europeiske" spillere tydeligvis trenger. I så fall vil midtbanen vår forsatt være syltynn (i allefall på lørdag).

Link to comment
Share on other sites

Mohammad er hjemme, men det store spørmålet er om han trenger like mye "hvile" etter en turnering som det våre "europeiske" spillere tydeligvis trenger. I så fall vil midtbanen vår forsatt være syltynn (i allefall på lørdag).

Uansett så fikser ikke han problemene våre. I likhet med Coquelin er han en midtbanespiller uten særlig fremdrift med ballen og uten evnen til å se de helt spesielle åpningene i motstanderns forsvar. Plutselig var vi best rustet på indreløper/DM-plassen og når Xhaka har 1 kamp der han koster poeng/blir suspendert for hver gode kamp så har vi ikke fått en verdig "erstatter" til Santi enda.

Link to comment
Share on other sites

Uansett så fikser ikke han problemene våre. I likhet med Coquelin er han en midtbanespiller uten særlig fremdrift med ballen og uten evnen til å se de helt spesielle åpningene i motstanderns forsvar. Plutselig var vi best rustet på indreløper/DM-plassen og når Xhaka har 1 kamp der han koster poeng/blir suspendert for hver gode kamp så har vi ikke fått en verdig "erstatter" til Santi enda.

Joda, jeg er med på den. Men nå har jeg aldri sett på Elneny eller Coquelin som spillere som skal skape fremdrift og være en vesentlig del av vårt offensive spill. For meg så er de spillere som skal dekke DM-posisjonen, og den benevnelsen sier seg selv at det er den defensive midtbanejobben som er deres hovedoppgave.

 

Jeg er helt enig med deg i at vi mangler en god nok erstatter for Santi Cazorla. Ramsey har ikke vist noe som tilsier at han kan komme tilbake der han var er par tre sesonger tilbake. OX har vist litt (nå i det siste), men på ingen måte noe som er par med Santi. Jeg har liten tro på at OX blir stabil nok i den rollen til å ta over etter Santi.

 

Hverken Elneny eller Coq skal fikse "Cazorla-problemet" (de har en annen rolle), en litt mer stabil (i hodet) Xhaka kan muligens være løsningen, men det får tiden vise.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Elneny har signert en kontraktsforlengelse med Arsenal, nærmere detaljer om lengde er ikke kjent pr dato.

 

Elneny er en grei Squad-spiller å ha, men ikke noe mer. Hen er etter min mening ikke god nok til å være en fast spiller på en Arsenal med ambisjoner. Så er det store spørsmålet om denne forlengelsen er et signal på manglende ambisjoner fra Arsenals side eller rett og slett bare en taktisk handling med sikte på å ha en grei squadspiller og å ha en salgbar spiller. Elneny var vel på vei bort fra Arsenal sist sommer så vidt jeg har forstått, Arsenal ville selge men Elneny ville ikke dra fra London (Arsenal).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det bare meg som har en softspot for Mo Elneny?

 

Han blir 26 i sommer og er bare et godt VM unna superstjernestatus. Jeg synes han tilfører oss sterkt tiltrengt fysisk tilstedeværelse. Energi, styrke og råskap. Mo har hår på brøstet.

 

Jeg synes ikke han tilfører så mye offensivt, men liker ham godt når han ligger dypt og er tøff og destruktiv. Synes også han har vist jevn fremgang på de 2,5 årene han har vært hos oss. Hvis han fortsetter utviklingen er han et naturlig førstevalg, kanskje til og med som midtstopper?

Link to comment
Share on other sites

Elneny fysisk..? Fyren er jo så spinkel som du får det.

 

Han har en helt sinnsyk motor og kan løpe i dagevis, men synes han er veldig veldig svak i duellspillet. Han er dog til gjengjeld veldig flink til å posisjonere seg, energisk, flink til å presse og har en god pasningsfot. Det største problemet hans er at han er "for safe" i mine øyne. Pluss at han er veldig treig.

 

Liker han godt jeg, men synes ikke han er bedre enn rotasjon/benkspiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Mohamad El-Neny har vært vår beste spiller så langt i de to kampene vi har spilt. 

Han er spillbar hele tiden, holder aldri for lenge på ballen, mister knapt en passning og løper ufattelig mye. 

Til den formasjonen vi spiller i nå, så finnes det neppe en bedre spiller enn ham. 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Tapapa said:

Mohamad El-Neny har vært vår beste spiller så langt i de to kampene vi har spilt. 

Han er spillbar hele tiden, holder aldri for lenge på ballen, mister knapt en passning og løper ufattelig mye. 

Til den formasjonen vi spiller i nå, så finnes det neppe en bedre spiller enn ham. 

Bedre spiller i Arsenal eller i fotball verden ?

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Gunners68 said:

Bedre spiller i Arsenal eller i fotball verden ?

Nå ser jeg ikke på så mye fotball og har ikke oversikt over alle spillerne i verden. Og, selv jeg  mener det er prematurt å snakke med veldig store ord om ham etter to kamper. 

Når det er sagt, så har han vært prikkfri I to kamper, blant annet mot regjerende seriemester. Han passer perfekt inn i rollen han har nå og jeg vet ikke noen spiller i vår stall, eller for øvrig, som hadde gjort en bedre jobb. 

Link to comment
Share on other sites

Elneny har noe veldig mange andre midtbanespillere mangler naturlig(men som kan trenes opp til en viss grad) og det er posisjonering. Han er ekstremt god på å posisjonere seg riktig i forhold til motstander og gjøre rommet de kan løpe/spille ballen i mindre.

På mange måter kan man si han minner litt om. Gilberto i så måte. Da Gilberto spilte for oss fikk han veldig mye kritikk her inne og generelt, men det var fordi folk ikke så hva han faktisk gjorde for laget. Han ble ikke kalt 'The Invisible Wall' som en fornærmelse, men som en bekreftelse på hans egenskaper og ferdigheter.

Gilberto gjorde sjeldent noe 'flashy' (slo en Gerrard-/Scholespasning eller sklitaklet i siste liten), men var god til å lese spillet og motspillerne. Det er ofte de 'flashy' spillerne man husker best, men det er spillere som Gilberto(og kanskje Elneny) som legger grunnlaget for at de offensive spillerne kan herje som de vil. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...