Jump to content

Taktiske disposisjoner og betraktninger rundt spillerstall 2015/16


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Hvis en av spissene må spille litt ving håper jeg det blir aubameyang isåfall, uendelig mye raskere enn lacazette

 

Håper ingen av de må spille ving for å si det sånn. Aubameyang har vel scoret 100 mål i Bundesligaen på de siste 121 kampene eller noe sånt. Man putter ikke en så latterlig målfarlig spiller på kanten (forhåpentligvis). Lacazette er også egentlig likedan, men har ikke akkurat hatt en lett start i PL så langt.

Håper virkelig vi får se disse to gutta i et tospann sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Er det noen med litt kjennskap til Emerys' spillestil som vil opprette en slik tråd for kommende sesong?

Ja vi trenger selvsagt en Emery-tråd og normalt så ville jeg ikke ha noe problem med å starte tråder for det meste som skjer rundt Arsenal, men som du sier så hadde det vært greit om en som har relativ god kjennskap til hva Emery står for tar den jobben.

En førstepost i en slik tråd bør være informativ og jeg er dessverre lite oppdatert med kjennskap når det gjelder det meste som skjer utenfor fotballøya, så jeg føler ikke det er riktig av meg å starte en tråd med en lite informativ førstepost.

Link to comment
Share on other sites

Kan heller ikke så mye detaljer rundt han, foreslår at en som kan skriver skriver det her, også lager en moderator tråden basert på info.

En god ide, Marius. Jeg kan starte med den "kjedelige" faktabaserte informasjonen som går på personalia og klubber, og så kan noen andre fullføre med litt mer fotballfaglig info:

 

Unai Emery

født 3. november 1971.

 

Emery sin aktive spillerkarriere var i hovedsak i forskjellige klubber i den spanske segunda division i perioden 1990-2004.

Hans trenerkarriere startet i 2005 da han ble trener i Lorca Deportiva (to sesonger).

Han trente deretter Almeria og Valencia i Spania før han i 2012 hadde et kortvarig mislykket opphold i Spartak Moskva. Deretter så trente han Sevilla i tre og en halv sesong og vant bl.a . Europa League tre ganger i den perioden. I Spania så er en finaleplass i Copa del Rey det nærmeste han kom til en nasjonal pokal.

i 2016 tok han over Paris Saint Germain og ledet klubben i to år, frem til han gikk av etter sesongen 2017/18. I Frankrike så ledet han PSG til et ligamesterskap, to titler i Coupe de France og to titler i Coupe de la Ligue. I tillegg kommer to titler i Thropee des Champions (tilsvarende det engelske Community Shields).

23. mai 2018 ble han ansatt som hovedtrener/manager i Arsenal FC.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...