Jump to content

Petr Cech


Ulfagrafr

Recommended Posts

 

Seiersmålet til Swansea var Cechs feil sånn btw.

 

indirekte isåfall. Den ballen har så mye kraft at den er _veldig_ vanskelig for keeper å ta. Men det er desverre svakt keeperspill attpåtil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Så vidt jeg vet så valgte Cech det nummeret selv, og i så fall er det ikke noe rart i at han beholder det

 

På det tidspunktet han ble signert i fjor så hadde Szczesny fortsatt #1 og Cech begrunnet valget med #33 at han fylte 33 år det året og følte det passet han bra akkurat da. Nå derimot så er han 34 og #1 er ledig. Så bare stusser på det.. han legger vel kanskje ikke så mye i draktnummeret sitt som det jeg gjør.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hva syns folket om Cechs innsats på selvmålet i går?

 

Jeg er ikke fornøyd. Han står veldig langt til venstre, sikkert mest fordi Soton plasserer to mann i muren vår. Skuddet til Tadic er løst og ikke veldig godt plassert. Cech reagerer sent og ballen går inn.

 

Jeg har ikke vært skikkelig fornøyd med noen av våre keepere siden Seaman, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter veldig med å kritisere Cech når det gjelder det målet. Han hadde vel fingertuppene på ballen og den endte i tverrlegger og så uheldigvis ned i kroppen hans og i mål.

Greit nok, hvis han hadde stått litt mer til høyre så hadde han kanskje kunne "fistet" den over tverrliggeren, men det blir rett og slett for mye "flisespikkeri" etter min mening.

Når det gjelder Cech mer generelt så er han en god målvakt, men på ingen måte en feilfri en.

 

Når det gjelder tidligere målvakter så var Lehmann god (lenge), men selv om jeg i lengden ikke var så imponert av Almunia så mener jeg likevel (der og da) at det var korrekt å benke Lehmann til fordel for Almunia når Lehmann hadde et par kamper på rad der han ikke var på topp.

 

Så når det gjelder Seamann som også er min "favorittmålvakt", så var vel heller ikke han helt perfekt.

 

Jeg mener at vi har to gode målvakter i Cech og Ospina, og jeg mener Ospina har fått mye ufortjent "pepper", så vi er godt bestykket der. Det finnes selvsagt bedre målvakter der ute enn de to, men det er få klubber som har et så pass bra første og andrevalg. Det er dessverre ikke så lett å finne den perfekte målvakt (uten at det koster myyyye peng).

 

---------------

 

PS!! Generelt sett så mener jeg at målvakter får ufortjent mye negativ kritikk sett i forhold til utespillere og da ikke minst angripere.

En målvakt kan spille sin livs kamp og redde mange 100%-sjanser, men gjør en feil og kan risikere å bli stemplet som matchtaper.

En spiss kan bomme på mange 100%-sjanser, men er "heldig" og klarer å få en ball over streken (til slutt) og blir den store helten.

Etter min mening så taper vi (og forsåvidt et hvilket som helst annet lag) betydelig mange flere poeng på "slurv" fra de fremre rekker en "slurv" fra målvakt og forsvarslinjen foran han. Dessverre så er det slik at defensive feil er "lettere" å huske enn offensive feil.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eg trur Cech står mykje til venstre fordi ballen er så nær 16-meteren at for å få den opp over muren og ha mulighet til å dette ned igjen under tverrliggeren så må en litt laus chipskot til som mr. Tadic gjorde på laurdag. Dette gjer at Cech stiller seg litt kanskje litt lenger til venstre enn normalt slik at han ikkjer risikerer å stå på feil fot, men får sideforflytta seg meget kjapt når han ser ballbanen. Men er klar for en hard skru mot venstre hvis det kommer. Planen lykkes nesten og er meir uheldig enn udyktig føler eg. Men kanskje det står noko om det på nett etter eit eventuelt intervju. Hadde vore interessant å høyrd tankane til Cech på målet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
14 minutes ago, Verminator5 said:

For en karriere han har hatt. Bare så synd at han ikke ga oss det løftet vi håpet på. Kom aldri opp på sitt toppnivå hos oss. Vi får ikke solgt han, men det frigjøres vel en ganske signifikant lønning. Han har vel £100 000 i uka. 

Han har vært god, men «ikke god nok» for oss. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...