Jump to content

Petr Cech


Ulfagrafr

Recommended Posts

ENDELEG BEKREFTA!

Ekspertene snakker om signeringen som kan gi vann i munnen til alle Gooners, i mitt tilfelle er det meir våte auger.
For eit kupp vi har gjort, ryktet seier om lag 10 millionar pund er kjøpsprisen.
Lurer på kva Mourinho tenkjer ;D, han ville absolutt ikkje selge til ein Engelsk rival. I eit personleg brev til Chelseafansen skriver Cech og at han er evig takksam til Abramovitsj som gav han frie tøyler til valg av klubb.

Endeleg ein verdsklassekeeper i stallen igjen, det har vi ikkje hatt sidan Lehmann, men har måtte lide med Almunia gjennom fleire sesongar #skandale

Ein spelar som har gjennom 11 år i Chelsea og over 400 kamper som har vunnet det som er å vinne innan klubbfotball; fire PL-titlar, CL, EL, og fire FA-cup og tre ligacup-trofeer. Vi har fått ein vinnerskalle, som fortsatt er sulten på medaljar og suksess og som er 100% profesjonell og dedikert i si rolle.

Velkomen i klubben, Cech, måtte dette gi ein boost til heile klubben slik vi opplevde både med Özil og Sanchez!

PetrCech3_3319842.jpg?20150629161425

Link to comment
Share on other sites

keepere kan jo holde det gående til de er 40, så alderen skremmer ingen. Blir spennende å se hvor mye bedre Arsenal blir bakover med dette kjøpet, et kjøp som vel best kan sammenliknes med da de hentet Pat Jennings fra Tottenham på 1970-tallet? Tror kanskje hans naturlige autoritet og "record", altså hans blotte nærvær veier like tungt som den faktiske forskjellen i kvalitet i forhold til for eksempel Ospina. Spillere som Cech skaper trygghet. Og det er kanskje det Arsenal mest av alt har manglet bakover.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si annet enn at Arsneal har vært trygge defensivt i 2015 med Ospina i mål

 

BE

---------

for all del, denne vårsesongen har Arsenal fremstått som tryggere defenisvt enn på mange år, og kanskje Ospina fortjener mye av æren for dette? Colombianeren er en herlig spillertype, og har definitivt ikke gjort seg bort. Spørsmålet er om Cech kan løfte laget ytterligere. Jeg føler en viss usikkerhet og ambivalens ved dette kjøpet, men at Cech er en klassekeeper er det ingen tvil om.

Link to comment
Share on other sites

---------

for all del, denne vårsesongen har Arsenal fremstått som tryggere defenisvt enn på mange år, og kanskje Ospina fortjener mye av æren for dette? Colombianeren er en herlig spillertype, og har definitivt ikke gjort seg bort. Spørsmålet er om Cech kan løfte laget ytterligere. Jeg føler en viss usikkerhet og ambivalens ved dette kjøpet, men at Cech er en klassekeeper er det ingen tvil om.

 

Det var jo enkelte som ytret den samme skepsisen da vi hentet Özil, på grunn av at Cazorla hadde spilt så godt. Özil viste dog at han hadde en liten ekstra X-faktor. Det er den lille forskjellen mellom den veldige gode og de beste som skaper et vinnerlag.

Link to comment
Share on other sites

Enig med at Cech muligens fortsatt kan være bedre. Men ble veldig imponert over Ospina det halvåret han sto, en skuddstopper i verdensklasse som har hatt en av de høyeste redningsprosentene i de største ligaene de siste sesongene, for ett svært ordinært nice. Så synes samtidig synd i ham, og jeg skjønner godt hvis han ikke vil starte sesongen på benken, for det er han alt for god til.

 

Og om han drar så håper jeg han går til noe bedre enn fenerbache, for han er virkelig en toppkeeper.

Link to comment
Share on other sites

---------

for all del, denne vårsesongen har Arsenal fremstått som tryggere defenisvt enn på mange år, og kanskje Ospina fortjener mye av æren for dette? Colombianeren er en herlig spillertype, og har definitivt ikke gjort seg bort. Spørsmålet er om Cech kan løfte laget ytterligere. Jeg føler en viss usikkerhet og ambivalens ved dette kjøpet, men at Cech er en klassekeeper er det ingen tvil om.

 

Kan eg spørje kvifor? Er det alderen, eller at han er "mett" etter fire PL-titlar, CL og EL-tittel samt fire FA-cup og tre Disneytrofè? Eg føler absolutt ingen usikkerheit eller ambivalens ved dette kjøpet, berre positivitet. Det er ein grunn til at Mourinho ville selge han vekk frå England, han anser han fortsatt som ein meget meget god keeper. Herleg òg at Wenger "tok skalpen" på Mourinho ved denne handelen. Lurer på korleis forholdet mellom Mourinho og Abramovitsj er når Mourinho no garantert føler seg underminert av Abramovitsj.

 

Det er klart at Ospina ikkje har gjort seg bort på noko som helst vis knappe halvåret han spelte. Men kvalitetane til Cech, samt vinnermentaliteten og autoriteten han har som verdsklassekeeper i 11 år bør overgå Ospinas siste halvår. Her vet vi at vi får ein matchvinnar av ypperste rang. Ospina viste mot Swansea at slike feil kan ein ikkje gjere om ein skal kjempe om seriegull. Eg tykkjer den debatten Cech vs Ospina bør vere død før den er begynt, men for all del ikkje legg den død! Eg tykkjer Ospina faktisk bør ta seg saman, innsjå at han er yngre enn Cech og med litt lærdom frå han så vil han få sjansen til å kjempe seg tilbake som førstekeeper, som ein vesentleg betre keeper enn han er i dag.

Link to comment
Share on other sites

Eg tykkjer Ospina faktisk bør ta seg saman, innsjå at han er yngre enn Cech og med litt lærdom frå han så vil han få sjansen til å kjempe seg tilbake som førstekeeper, som ein vesentleg betre keeper enn han er i dag.

Nå vet jeg egentlig ikke hvorfor Ospina bør ta seg sammen, siden det har blitt sagt lite eller intet fra den siden når det gjelder "målvaktsproblemet".

 

Det er rett at Ospina, etter at Cech ble aktuell, har blitt utpekt som den målvakten som skal gi plass til Cech i troppen, men når sant skal sies så vet vi ikke om det i så fall er Ospina som ønsker seg bort eller om det er Wenger som foretrekker å beholde polakken.

 

Jeg er en av de som har "spekulert" i at Ospina ikke ønsker å bli degradert til andremålvakt og derfor blir bort. Men realiteten er at mine spekulasjoner er basert på det sedvanlige "pisspratet" på nettet og ikke på reelle faktiske opplysninger fra Ospina eller troverdige kilder rundt han. Sånn sett er jeg like skyldig som andre på nettet om å spre "useriøse" spekulasjoner rundt dette temaet.

 

Men hvis det er en viss sannhet i mine spekulasjoner så har jeg ingen problemer med å akseptere at Ospina ønsker seg bort. Når Cech nå kommer så skal det mye til at han spiller seg ut av laget og selv om Ospina er yngre så har han såpass mange år på baken at jeg forstår at han eventuelt vil være i en klubb der han har en reell sjanse til å etablere seg som et førstevalg.

 

Et annet poeng når det gjelder målvakt ut er at Ospina rett og slett er mer "salgbar" enn polakken, i foregående sesong så har Ospina skapt seg et mer postivt rykte enn det Szczesny har akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg egentlig ikke hvorfor Ospina bør ta seg sammen, siden det har blitt sagt lite eller intet fra den siden når det gjelder "målvaktsproblemet".

 

 

Eg innrømmer glatt at eg ordla meg noko hardt. Det eg meinar er at Ospina kan gjere som Schneiderlin. Sitje i yogapositur ved havet, filosoferer litt over livet og karriera, tar ein konsvekvensutredning og forhåpentlegvis konkludere med at ein sterk konkurrent i Cech ikkje er så gale som det kanskje først høyres ut som. Å reise til til dømes Fenerbache er ikkje eit stort steg opp i karrierestigen, eg meinar da at det må vere mykje betre for Ospina å trene med og lære av Cech, samt stå som cupkeeper og reservekeeper for eit av verdas beste lag med den ambisjon om å ein gong ta over. Det var meir dette eg la i at Ospina må ta seg saman. Det var ingen kritikk mot han jamfør rykter og den type ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nettopp lyttet til Cechs første intervju og jeg må innrømme at jeg liker det jeg hører. Han virker utrolig sulten, og etter nesten en hel sesong på benken er han nok meget motivert for å vise at han fremdeles er en av verdens aller beste målmenn. Jeg tror dette blir meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Cech virker som en helprofesjonell type, men bet meg merke i at han et par ganger i intervjuet "glemte" at han nå spiller for Arsenal og ikke Chelsea. Han sa vi når han snakket om Chelsea osv.... blir vel sånn etter så mange år i klubben.

 

 

Gleder meg for øvrig til at han kommer til klubben. Tror også han har noe å bidra med ift å organisere laget defensivt, og her burde Wenger/Bould lytte til en mann med mye erfaring!

Link to comment
Share on other sites

Eg innrømmer glatt at eg ordla meg noko hardt. Det eg meinar er at Ospina kan gjere som Schneiderlin. Sitje i yogapositur ved havet, filosoferer litt over livet og karriera, tar ein konsvekvensutredning og forhåpentlegvis konkludere med at ein sterk konkurrent i Cech ikkje er så gale som det kanskje først høyres ut som. Å reise til til dømes Fenerbache er ikkje eit stort steg opp i karrierestigen, eg meinar da at det må vere mykje betre for Ospina å trene med og lære av Cech, samt stå som cupkeeper og reservekeeper for eit av verdas beste lag med den ambisjon om å ein gong ta over. Det var meir dette eg la i at Ospina må ta seg saman. Det var ingen kritikk mot han jamfør rykter og den type ting.

Jeg har ingen problemer med å være enig i mye av det du skriver, Selvsagt har den som blir værende som vår andremålvakt (og også målvakter på reservelaget) mye å lære av Cech. Jeg er også enig i at Fenerbache ikke synes som et steg opp for en spiller som nærmer seg sin "beste alder".

Men samtidig så er det vel slik for mange spillere at det å få spille regelmessig ofte er viktigere enn å være en del av en "stor" klubb. Personlig så skulle jeg gjerne sett Ospina med videre (istedet for polakken), men det er mange grunner både for Ospina og for Arsenal som tilsier at det er nettopp han som skal overlate plassen sin til Cech.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si annet enn at Arsneal har vært trygge defensivt i 2015 med Ospina i mål

 

BE

Enn vi er i august med Cech i mål?

Ospina var bra for oss, men hadde fordelen av å komme inn i laget samtidig som sublime Coquelin som gjorde at han fikk langt mindre å gjøre. Tror at Cech er mer kommunikativ og at det vil hjelpe det defensive i større grad.

Fornøyd med å få inn en klassekeeper, så får vi se hvordan han klarer å tilpasse seg å spille for et lag med høyere linje, var jo det han slet med da folk mente han var på vei ned (Under Villas-Boas)

Link to comment
Share on other sites

Cech til oss er ikke annet enn et kupp av Wenger. En keeper som oser autoritet.

Og ikke minst trygghet ute i feltet.

Ospina har vært god for oss. Det er det liten tvil om. Da han og Le Coq kom inn i laget var det

mye som bedret seg defensivt.

Gir oss mye erfaring og ro.

Blir vi bedre defensivt denne sesongen som kommer kan det fort bli nok en stor sesong.

Og ja Piscator. Dette minner nok både om da vi hentet Pat Jennings, men også da Wenger hentet Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Ospina sin halve sesong i PL over Cech sine 11 sesonger i PL hvor han stort sett har vært en av ligaens aller beste keepere (og verdens)? Beklager, men det er Cech all the way for min del.

 

Ospina er god, men Cech er bedre. Selvfølgelig synd for Ospina, men for Arsenal er det klart det beste valget når en spiller som Cech er tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig i denne: http://larssivertsen.blogg.no/1435684206_et_varselskudd_fra_we.html

 

Det har vært altfor mye tolmodighet med enkelte spillere som burde vært ute for lengst.

 

Sånn sett kanskje man her ser en annen Wenger som til tross for å ha akseptable keepere henter inn forsterkning. Han burde gjøre det samme ett par andre steder på laget også

Link to comment
Share on other sites

Spot on!! en meget god artikkel som jeg er veldig enig i. I noen tilfeller verner han altfor mye om de spillerne han har og det tror jeg har gått ut over resultater. Håper han nå har forandret seg litt og siden klubben har en sunn økonomi kan være med å kjempe om de virkelig gode spillerne i markedet. Savner absolutt David Dein i Arsenal-styret!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...