Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2015


Polljen

Recommended Posts

Rahman skal være ganske bra, og som du sier rask og sterk! Har dog ikke sett han så mye. Men om vi selger Ospina så bør det være med 8-12m pund i profitt. Men jeg ser ikke at vi selger han altså.

 

 

Ellers så synes jeg det er altfor stille i forhold til rykter og Arsenal, kun Vidal som det går endel rykter om.

 

 

Arsenal transfer news and rumours: Gunners prepare £21.3m bid for Arturo Vidal

 

Er vel rimelig umulig å få Vidal for under 30m pund?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 336
  • Created
  • Last Reply

Blir fryktelig overrasket om Vidal tikker inn, men hadde vært gledelig. Da er jeg spennt på hva vi gjør med: Flamini, Arteta, Diaby, Ramsey,Wilshere, Cazorla, rosicky som jo også kjemper om plass i samme posisjon ...

Link to comment
Share on other sites

Blir fryktelig overrasket om Vidal tikker inn, men hadde vært gledelig. Da er jeg spennt på hva vi gjør med: Flamini, Arteta, Diaby, som jo også kjemper om plass i samme posisjon ...

Disse kan godt forlate klubben, de andre er gode i forskjellige posisjoner.

Regner med at Ramsey/Vidal ville vært et perfekt partnership på midten, herlig arbeidskapasitet på begge og de er gode begge veier.

Link to comment
Share on other sites

Blir fryktelig overrasket om Vidal tikker inn, men hadde vært gledelig. Da er jeg spennt på hva vi gjør med: Flamini, Arteta, Diaby, Ramsey,Wilshere, Cazorla, rosicky som jo også kjemper om plass i samme posisjon ...

Tja si det.

F.eks.: Diaby får ikke sin "Pay as you play"

Flamini "fristilles" og får gå for en slikk eller ingenting.

Arteta blir kanskje, men sjansen er stor for at han også får forlate klubben.

Rosicky? Arsenal har vist brukt sin rett til å forlenge kontrakten med ett år. Kanskje var det bare "for sikkerhets skyld" og han får også forlate klubben i sommer.

Cazorla blir med videre, han kan bekle flere roller. Det samme kan Wilshere og Ramsey gjøre og ingen av de blir solgt i dette vinduet, men hva som skjer i 2016 er en annen sak.

 

Realistisk? sikkert ikke. Men det er hva jeg "ønsker"!

Link to comment
Share on other sites

Er enig i den vurderingen Polljen. Diaby og Flamini er overflødige uansett... Jeg mener jo Arteta også er det, men forstår enkeltes vurdering i at han kan være grei å ha i kamper mot svakere lag.

 

Rosicky er vel også strengt tatt overflødig ser det ut som, iallefall ifølge Wenger. Spilletid får han iallefall minimalt av og det er trist:/

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det. Mange gode comboer på midten om Vidal kommer inn...

Vidal - Ramsey.

Vidal - Wilshere.

Vidal - Coq.

Ramsey - Wilshere.

Wilshere - Coq.

Ramsey - Coq....

Link to comment
Share on other sites

Disse kan godt forlate klubben, de andre er gode i forskjellige posisjoner.

Regner med at Ramsey/Vidal ville vært et perfekt partnership på midten, herlig arbeidskapasitet på begge og de er gode begge veier.

Selv føler jeg Ramsey er god fremover, bakover er hjertet i halsen hele tiden pga idiotiske pasninger som absolutt ikke er de enkleste og finter som går galt. Vil ikke ha ramsey som siste ledd før Forsvaret lenger. Som en av førsteforsvarere er han fin.

Link to comment
Share on other sites

Selv føler jeg Ramsey er god fremover, bakover er hjertet i halsen hele tiden pga idiotiske pasninger som absolutt ikke er de enkleste og finter som går galt. Vil ikke ha ramsey som siste ledd før Forsvaret lenger. Som en av førsteforsvarere er han fin.

I 13/14-sesongen var han glitrende bakover, i den foregående sesongen skulle han gjøre ting litt mer fikst og var derfor jeg ikke lot meg imponere så veldig av Ramsey i år.

Mener at en dynamisk midtbaneduo som Vidal og Ramsey ville vært fantastisk, ville hjulpet å sette motstanderne raskt under press og såfremt en av de holder igjen når den andre går frem så har vi en verdensklassespiller på midten sammen med en som er like under.

 

Kan det da være noe i Wilshere til City? Ville vært forferdelig!

Hva med Caz? Er han på vei ut?

 

Cazorla, Ramsey og Wilshere kan riktignok bekle flere posisjoner, men ser ikke for meg at vi klarer å beholde alle 3 OG sikre oss Vidal. Ser forøvrig at det er veldig lite snakk om dette i italienske medier, chilensk presse bekreftet vel også at han var klar for United ifjor (?), spørsmålet er om italienske medier drøyer fordi de ikke vil se en av de få gjenværende verdensklassespillerne i ligaen forlate dem eller om det er fordi det er bullshit fra ende til annen.

 

Har mine tvil om Juve er villige til å miste Pirlo, Tevez OG Vidal på samme sommer, selv om det har kommet inn mye kvalitet og at de har liknende spillere som Vidal i troppen. (På den annen side er mange av de nye yngre og kan være de er i ferd med å gjennomføre et generasjonsskifte i frykt for å bli som Milan?)

Link to comment
Share on other sites

kan ikke helt se at vi har bruk for Vidal. Han er en bra spiller, men mener vi er godt dekket opp på de offensive midtbaneplassene. Når Cazorla funket så bra ved siden av Coq denne sesongen og Ramsey og Wilshere også vil spille i denne posisjonen så blir det rett og slett for mange om beinet...

 

Bare håper å se Cech presentert som spiller i dag...!

Link to comment
Share on other sites

Det går ikke an å takke nei til en spiller som vidal spør du meg, han er verdens beste sentrale midtbanespiller, en maskin som er fantastisk bakover i tillegg.

 

Flamini, Diaby og Rosicky drar mest sannsynlig, kanskje Arteta også. Ramsey er i mine øyne langt fra disiplinert nok til å spille sentralt med coquelin, og kan brukes i alle de offensive posisjonene. Wilshere er også ekstremt fleksibel og jeg spår hans beste sesong hittil inneværende sesong. Begge de har skadestatistikk som betviler at de begge er tilgjengelige i 60 kamper. Cazorla blir eldre og klarer kanskje ikke å spille 60 kamper på sitt toppnivå hele sesongen, det så vi på slutten av denne. Og om coquelin blir skadet har vi kun en skadeplaget Arteta som tross sin alder er spilleren bak coquelin som gir mest juling og utfører sleipe knep mot motstanderne i bakhånd.

 

Er vidal tilgjengelig og gira på arsenal er det den største no-brainern i fotballhistorien.

 

Schneiderlin når han ikke til venstre ankel engang.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke helt se at vi har bruk for Vidal. Han er en bra spiller, men mener vi er godt dekket opp på de offensive midtbaneplassene.

 

Det går ikke an å takke nei til en spiller som vidal spør du meg, han er verdens beste sentrale midtbanespiller, en maskin som er fantastisk bakover i tillegg.

 

 

Jeg må innrømme at jeg, da ryktene om Vidal startet tidligere i sommer, var av samme oppfatning som Innbytterbenken. Men etterhvert så har jeg blitt mer mottakelig for et eventuelt kjøp av Vidal (selv om jeg tviler på at det skjer). Det som har fått meg til å endre mening er de kvalitetene som det blir sagt at han har også defensivt (jeg kjenner han ikke godt nok, men stoler på påstandene). Jeg har lenge ivret for en backup på DM, men jeg har også innsett at det blir vanskelig å få inn en ren defensiv midtbanespiller av kvalitet når vi har Coq. En allsidig midtbanespiller som har defensive kvaliteter er også godkjent fra min side og selv om vi har spillere som til en viss grad kan dekke opp rollen til Coq, så har vi ingen jeg stoler nok på til å vikariere i lengre perioder eller mor de beste motstanderne. Både Ramsey og Wilshere kan gjøre en jobb der, Flamini og Arteta har spilt der og i teorien så har vi også Diaby (men den er kun rent teoretisk), men ingen av de nevnte er etter min mening gode nok defensivt til å bekle denne rollen over tid i et eventuelt fravær av Coq.

 

Hvis Vidal kommer, så er det klart av vi har et luksusproblem offensivt (når Coq bekler DM) og luksusproblem kan være både av positiv og negativ art. Hvis Vidal kommer og blir en suksess så tror jeg at minst en av våre nåværende midtbanespillere vil forsvinne i løpet av de to neste overgangsvinduene (utenom Flamini, Arteta, Diaby og Rosicky). Jeg vil ikke forhaste meg med å mene hvem det i så fall skulle være, men i stedet la høstsesongen (og eventuelt vårsesongen) vise meg det.

Link to comment
Share on other sites

Diaby (men den er kun rent teoretisk)

Har vel igjen to dager av kontrakten. Tviler på at det skjer noe der.

Tipper Cazorla forlater oss etter sesongen dersom Vidal kommer inn, Ramsey og Wilshere er fortsatt unge og ville vært synd å se de forlate klubben. Liker Cazorla, men han begynner å bli eldre og selv om han har hatt en glitrende sesong tipper jeg han kommer til å dabbe mer og mer av (Tipper noe av fotrappheten hans vil forsvinne blant annet)

Link to comment
Share on other sites

Vidal er vel i i beste fall en spiller som i en offensiv midtbaneposisjon (som vel er hans foretrukne?) også tar noen defensive løp eller hva? Jeg har sett han altfor lite, men i de kampene jeg har sett han har han ikke sett ut som noen Box-til-Box-spiller og heller ingen erstatning for Coq, men mulig j kjenner han for dårlig.

 

Jeg er ikke klar for å kvitte oss med Cazorla, jeg mener han virkelig er en av hjernene i laget som får spillet vårt til å flyte og han har mange år igjen på høyt nivå. Ville vært galskap å slippe han nå!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke klar for å kvitte oss med Cazorla, jeg mener han virkelig er en av hjernene i laget som får spillet vårt til å flyte og han har mange år igjen på høyt nivå. Ville vært galskap å slippe han nå!

Bør ikke være snakk om å slippe Cazorla denne sesongen uansett.

 

Ser forøvrig at Sky melder at Vidal ikke er close to Arsenal.

Han har spilt offensiv midt i år, men var som sagt tidligere en indreløper og før det en DM, for Chile har han vel spilt en mer offensiv rolle om det er de du har titta mest på :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser mye serie A. Og i spann med marchisio og pirlo er han definitivt den store ballvinneren. Han har som sanchez en helt sinnsyk arbeidsmoral og minst like bra fysikk som han, derfor bidrar han fremover også. Som blaise matuidi i psg.

Link to comment
Share on other sites

Det er fullt på Arsenal-midtbanen også uten Vidal. Hvis Giroud forblir førstevalg på topp, er det disse, pluss kanskje Bielik, Zelalem og Gnabry, som vil kjempe om 5 plasser. Jeg tipper 2-3-4 exits fra denne listen. 2 hvis ingen kommer inn. Og så 1 ekstra ut for hver ny som måtte komme inn.

 

Diaby (på vei ut)

Flamini

Arteta

Ramsey

Wilshere

Coquelin

Cazorla

Rosicky

Øzil

Oxlade

Sanchez

Walcott

Welbeck

 

Vidal (?)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...