Jump to content

Hvem ønsker du som Arsenalmanager?


refser

Recommended Posts

er klubben organisatorisk satt og bemannet godt nok til å holde seg oppreist når noe så stort som Wenger ikke lenger drar i alle tråder? Ikke at det er et argument egentlig, for før eller siden skjer

For meg har dette vært spørsmålet hele veien, vi trenger en sterk manager med erfaring for å ikke gå i Moyes-fella, men også en som kan gi oss en langsiktig plan, ingen Mourinho som henter inn dyre 30-åringer og driter i fremtiden til klubben etter kontraktsslutt.

 

Et alternativ hadde vel kanskje vært å ansette en anerkjent, rutinert manager og bedt han om å finne en assistent som kan ta over på sikt.

Link to comment
Share on other sites

Rykter om mulige nye managere har vel ikke bare med Wenger å gjøre, Marius?

Kanskje er det slik, at Wenger har blitt større enn klubben. Hvordan skal man da kunne erstatte mannen? Og er det i det hele tatt realistisk å forvente noen kursendring fra Wengers side? frykter at neste overgangsvindu passerer og klubben har hentet to unggutter. Håper selvsagt at det hentes inn etablerte kvalitetsspillere som kan være med å bidra i mange år. Om Det skjer, håper jeg at Wenger fortsetter i flere sesonger, og at han leter i folk som kan være med på å drive og styre klubben til videre suksess.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje er det slik, at Wenger har blitt større enn klubben.

Det er faktisk et problem at mange rundt Arsenal ser ut til å ha denne meningen. Uansett hvilken klubb eller manager/spiller det er snakk om så er det et faresignal for den aktuelle klubben hvis en person blir dyrket på en slik måte at klubben kommer i "andre rekke" bland de som har et forhold til den aktuelle klubben.

 

Jeg tror det var i kampen mot Newcastle at TV2-komentator Per-Jarle Heggelund, som så vidt jeg vet er Arsenalsupporter, (i den kampen som ekspert i studio) kom med en del betraktninger rundt Wenger og fansen sine diskusjoner rundt Arsenal og Wenger. Faktisk så syntes jeg han kom med en ganske bra kommentar rundt dette emnet, men det virket som at han når han skulle avgi sin egen mening faktisk uttalte at "Wenger er større enn klubben". Om dette var i fullt alvor eller satt litt på spissen er jeg litt usikker på, men der og da oppfattet jeg kommentaren som fullt alvor fra hans side.

 

Som Wenger-skeptiker har jeg stor respekt for mange (de fleste) av de som er i Wenger-leiren, men jeg har et problem med de som setter Wenger så høyt på pidestallen at det nærmer seg en (av)guds-dyrkelse :shy:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...