Jump to content

Keeperne i PL


refser

Recommended Posts

En ting er sikkert i mine øyne og det er at Mignolet ikke hører hjemme på en topp 10 liste over ligaens beste keepere. God på strek, men absolutt alt annet er han svak på. Fotarbeidet og feltarbeidet hans er blant annet helt krise.

Link to comment
Share on other sites

Ospina har jeg ikke sett nok av, vet at de fleste er misfornøyd med Mignolet, flere Liverpool-supportere som synes han er elendig, men mener han er en god keeper bak et dårlig forsvar, tar ikke de ekstreme som DDG kan ta, men fremdeles en stødig PL-keeper.

 

Når det gjelder WS var jeg stor fan(Kommer kanskje ikke som noen overraskelse mtp. nicket mitt), han tok store steg i starten, jobbet knallhardt for å få lengde på utsparkene og ble modigere i feltet, MEN, gutten har stagnert, ser ingen tegn til forbedringer nå, igangsettingene hans er fremdeles for dårlige, han er helt håpløs på innlegg i mot når han ikke får fanget ballen(HVER heading går inn) og gode refleksredninger kan ikke veie opp for dårlig utgangsposisjon.

 

Legg til at han fremdeles gjør en del feilvurderinger så synes jeg ikke han hører hjemme på en topp 10-liste.

DDG og WS stormet frem som to av de største keepertalentene i verden for et par år siden og der WS har forblitt den han var på de fleste områder har DDG blitt en klassekeeper.

 

Synd, polakken er sjarmerende, selvsikker og talentfull, men virker ikke som om han jobber hardt nok. Forventer å se en hard keeperkamp fra januar da jeg mener at Ospina først må beherske språket ok før han blir et automatisk førstevalg.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert i mine øyne og det er at Mignolet ikke hører hjemme på en topp 10 liste over ligaens beste keepere. God på strek, men absolutt alt annet er han svak på. Fotarbeidet og feltarbeidet hans er blant annet helt krise.

 

Mener du at Mignolet har tapt seg siden han gikk til Liverpool? Du var jo en av de som var kritiske til at Arsenal ikke engang var med i kampen om Mignolets signatur når han dro til Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

1. Courtois

2. Cech

3. Lloris

4. De Gea

5. Hart

6. Howard

7. Mignolet

8. Begovic

9. Fabianski

10. Forster

 

Så er det bare å vente på at ALLE her er uenige i lista.

 

 

Hehe, lista er ikke så ille den. Men polakken vår må da inn ett sted rundt 7 plass, og hva med Ospina? Han er nå bedre enn det også. Fabianski sidestiller jeg med Wojciech.

Listen er kanskje grei den, jeg er rett og slett ikke kvalifisert til å vurdere den. Det er også godt mulig at Fabianski p.d.d. er bedre enn Szczsny, men av det jeg så i hans tid i Arsenal (over tid, ikke i enkeltkamper mot slutten) så mener jeg at han ikke fortjente å avløse Szzzz som førstmålvakt. Det betyr ikke at jeg er fornøyd med vår førstemålvakt hverken i fortid eller i nåtid.

 

Når det gjelder Ospina så er det rett å utelate han fra lista. Før han kan vurderes inn på en slik liste så må han være skadefri og få tillit fra manager. At Ospina hører hjemme på topp ti listen etterhvert er jeg ikke i tvil om, men han må vise det i praksis og ikke bare vurderes ut fra et teoretisk potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Mener du at Mignolet har tapt seg siden han gikk til Liverpool? Du var jo en av de som var kritiske til at Arsenal ikke engang var med i kampen om Mignolets signatur når han dro til Liverpool.

 

Mente han var en god keeper som ville gitt litt konkurranse til Szczesny/Fabianski, men etter å ha sett han for Liverpool så har mange av svakhetene hans kommet ekstremt godt frem i motsetning til når han spilte for Sunderland. En spiller som ikke takler det aller høyeste nivået syntes jeg.

 

Så er veldig glad for at han ikke ble hentet til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

 

Mente han var en god keeper som ville gitt litt konkurranse til Szczesny/Fabianski, men etter å ha sett han for Liverpool så har mange av svakhetene hans kommet ekstremt godt frem i motsetning til når han spilte for Sunderland. En spiller som ikke takler det aller høyeste nivået syntes jeg.

 

Så er veldig glad for at han ikke ble hentet til Arsenal.

 

Fair enough. Jeg har egentlig aldri vært så imponert av Mignolet. Og en av årsakene til at jeg ikke ønsket han til Arsenal når han ble solgt til Liverpool, var fordi han aldri har prøvd seg på det høyeste nivået. Synes heller ikke Begovic fremstår som like god nå, som han gjorde da Pulis var manager for Stoke. Og det tror jeg skyldes at Stoke ikke er så deffensivt orientert som man var under Pulis. Det forteller meg at han er alt for avhengig av å ha et solid forsvar foran seg. Det Arsenal behøver, er en målvakt som kan være god selv om forsvaret er crap, slik som David de Gea er.

 

Personlig ville jeg ranket de Gea som nummer 1 på listen, rett og slett fordi jeg ikke tror Courtois hadde vært like suveren om han hadde måttet spilt bak det forsvaret som de Gea må spille bak.

Link to comment
Share on other sites

Ser man på statistikken nå så langt iår:

Southampton keeper : 0.5 mål per kamp

United 1,4 per kamp.

Arsenal 1.2 per kamp.

Chelsea: 1 per kamp.

Liverpool: 1.3 per kamp.

 

Nå regner jeg med at Southampton's bølge snart er over, men uansett er vel det Forster som er best per dags dato? Eller?

Link to comment
Share on other sites

Ser man på statistikken nå så langt iår:

Southampton keeper : 0.5 mål per kamp

United 1,4 per kamp.

Arsenal 1.2 per kamp.

Chelsea: 1 per kamp.

Liverpool: 1.3 per kamp.

 

Nå regner jeg med at Southampton's bølge snart er over, men uansett er vel det Forster som er best per dags dato? Eller?

Kanskje, kanskje ikke.

 

Jeg er normalt ikke en tilhenger av å måle "kvalitet" ut fra statistikker. En "crappy" målvakt bak et særdeles solid forsvar kan lett komme bedre ut (statistisk) enn en særdeles god målvakt bak ett "crappy" forsvar. Hva som er realiteten når det gjelder de nevnte klubbene har jeg ingen formening om. for det kan selvsagt også være slik at Forster er en klassemålvakt bak et klasseforsvar.

 

Så kanskje er Forster best, kanskje ikke!

Link to comment
Share on other sites

1. Courtois

2. Cech

3. Lloris

4. De Gea

5. Hart

6. Howard

7. Mignolet

8. Begovic

9. Fabianski

10. Forster

 

Så er det bare å vente på at ALLE her er uenige i lista.

Hart, Howard og Mignolet har ikke imponert meg i år. Jeg mener Fabianski karrer til seg 5. plassen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...