Jump to content

Danny Welbeck


Stefanb

Recommended Posts

Om spissen heter Welbeck, Giroud eller Lacazette så har de siste tolv månedene vært en periode der Arsenal i forbausende liten grad spiller på spissene sine styrker.

Det beste eksempelet er vel kanskje den engang så målfarlige Giroud som i 2017 knapt nok ble brukt "riktig".

 

Når Giroud var på banen så spilte vi ofte omstendelig og fotball på bakkenivå. Når så Giroud ble byttet ut så ble det ofte satt inn en kantspiller og laget startet med å legge innlegg uten da å ha den rette spissen på banen som kunne utnytte innleggene.

 

Welbeck var dårlig i dag, om det bare skyldes Welbeck selv eller om det er andre faktorer som spiller inn får hver enkelt vurdere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

enig at Arsenal ikke har evnet å utnytte spillernes styrker. Det har Wenger ansvaret for. Men at Welbeck ikke evner å treffe en ball rent, det skyldes ene og alene mangel på talent. Han er en likandes kar, han har en ekstrem fysikk, og han er en lagspiller. Men det hjelper dessverre lite når man mangler den mest grunnleggende tekniske ferdigheten i fotball...

Link to comment
Share on other sites

Noe som jeg derimot finner positivt de siste kampene, er at vi ser ut til å spille mer på hurtige kontringer, selv om vi sliter med sisteballen ganske kraftig fortsatt.
Dette er dog noe jeg tror vi kommer til å se mer og større effekt av når spillerne begynner å bli vant med å finne hverandre på kontra. Vi har ikke lenger den høye ballbesittelsen og lar faktisk motstanderen ha ball også. Forsvarsmessig har vi fortsatt mye å gå på, men det er mye enklere å forsvare seg når 'hele laget' ligger bak ball og jobber for å vinne den tilbake for deretter å kontre.
Dette er noe jeg tror Auba kommer til å trives godt med etterhvert som han blir varmere i trøya. Utrolig synd at han ikke kan spille i EL bare pga en foreldet regel...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Om vi trenger en ving eller ei kommer an på formasjonen vi skal bruke. Håper Bellerin trener opp innleggsfoten i sommer. Der har han et stort forbedringspotensial. Ser ikke på en ren vingspiller som viktig når vi har Henrik og Mesut som kan skape magi på hvert enkelt touch fra over alt på banen. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

God spiller som dessverre går fra det beste til det verste på 10 sekunder. Holder han seg skadefri så er han en stor forsterkning for Watford. 

Håper vi får Kabalese i retur. Ung stopper jeg har tro på. Fysikk og fart. Uredd i spillestil. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

×
×
  • Create New...