Jump to content

Danny Welbeck


Stefanb

Recommended Posts

23. Danny Welbeck

 

10629713_947032955322172_124895405391157

 

Fullt navn: Daniel Nii Tackie Mensah Welbeck
Kallenavn: -
Nasjonalitet: Engelsk
Født: 26.10.1990
Fødested: Longsight, Manchester, England
Posisjon: Spiss, kant
Høyde: 185 cm
Overgang: £16m. 1. september 2014 fra Manchester United
Arsenal-debut: -
Klubber:
2001-2014 Manchester United
2010 Preston North End (lån)

2010-2011 Sunderland (lån)

2014- Arsenal
Ungdomsklubber:
Manchester United

 

 

 

Arsenal sign England forward Welbeck

 

Velkommen til Arsenal Danny! Måtte du være en stor suksess! :)

 

 

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da burde lack of pace problemene fra forrige sesong være fixet.

 

Alexis - Welbeck - Walcott/OX

 

0,06 dårligere min per goal ratio enn RVP forrige sesong: https://www.bsports.com/statsinsights/football/danny-welbeck-prove-strong-signing-arsenal?#.VAUPQ_l_vMw

 

Undervudert spiller etter min mening.

 

Vi burde hatt en defensiv signering og men nå er det bare krysse fingrene å håpe forsvaret holder seg skadefri

Link to comment
Share on other sites

Danny Welbeck Excelling as United's Main Striker

Verdt en titt den artikkelen der. :)

 

Er meget fornøyd med at vi hentet Welbeck. Jeg nevnte han for en måneds tid tilbake når Balotelli ryktene var avfeid, men hadde ikke så særlig tro på at United ville slippe han til oss. Håper han gjør det jeg spådde da. Nemlig at han skinner som midtspiss.

Rask, sterk, god teknisk og en veldig god pasningsspiller. Welbeck har egentlig alt som skal til for å lykkes. Ved siden av dette har han også en utrolig god arbeidsmoral (han og Alexis kommer til å presse motstanderene vanvittig godt sammen).

 

Det å ha Welbeck på topp blir noe helt annet enn å ha Alexis og Giroud. Han er en spillertype jeg har etterspurt siden vi mistet van Persie (og før vi mistet van Persie da jeg ville ha et alternativ til nederlenderen). Rask nok til å spurte fra motstanderens forsvar og bevegelig nok til å dra forsvarsspillere ut av posisjon og skape rom for medsspillere. Samtidig som han er sterk nok og høy nok til å være en trussel i luftrommet samt at fysikk koblet med teknikk gjør at han er en veldig god linkspiller også. Hadde forrige sesong en pasningsprosent på hele 87.4% for United noe som er vanvittig bra for en offensiv spiller som Welbeck. Giroud til sammenligning lå på 68,9%.

 

Gleder meg virkelig til å se han spille for Arsenal, men tror han tidvis kommer til å bli frusterende før han finner føttene sine. Håper bare at Wenger har planer om å spille han som spiss og ikke som kantspiller. :P

 

Welbeck har forøvrig fått nummer 23! :)

Link to comment
Share on other sites

hoppa ikke helt opp i taket av Welbeck, men blir spennende å se hvordan det vil funke, han har mange bra kvaliteter, men usikker på om han er den målmaskinen vi gjerne skulle hatt!

 

Tviler på at Welbeck går rett inn og scorer uke inn og ut, men jeg tror han kan bli det. Ditto det samme tror majoriteten av United-fansen. De er stort sett veldig lei seg for å miste Welbeck mtp. at han er en ungdomsspiller fra akademiet og de tror han er på grensen til å eksplodere som spiller.

 

En annen ting som er verdt å nevne er at Welbeck også går innenfor hjemmegrodd regelen. Noe som også er veldig verdifullt i dagens fotball.

 

Edit:

Video av Welbeck sin desember måned.

 

http://vimeo.com/104100672

 

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Jeg syns dette, isolert sett, er ett fornuftig kjøp. Vi trengte en spiss. Vi trengte også en spiss med andre ferdigheter enn Giroud, og Remy har jo vært nevnt. I Welbeck får vi hurtighet, stor arbeidskapasitet, link-up spill og mer teknikk og gjennombruddshissighet enn hva vi har i Giroud. Han er noe uferdig, men han har mye erfaring til å være 23 år. Nå blir han etter all sannsynlighet førstevalg på spissplass frem til Giroud er tilbake i Januar og har da god tid til å få selvtillit og utvikle seg. Måtte han få en god start. Lykke til, og velkommen til Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Samtidig som han er sterk nok og høy nok til å være en trussel i luftrommet samt at fysikk koblet med teknikk gjør at han er en veldig god linkspiller også. Hadde forrige sesong en pasningsprosent på hele 87.4% for United noe som er vanvittig bra for en offensiv spiller som Welbeck. Giroud til sammenligning lå på 68,9%.

Kan ikke si at jeg har lagt merke til at han er god i luftrommet og pasningsprosenten kommer nok en del av mye tid på vingen i et stillestående United i fjorårssesongen, enkelt å treffe mann når Rooney, Van Persie og Mata trekker dypt.

 

I følge whoscored.com er karrieretotalen til Welbeck 8 assists, Giroud hadde 8 i fjor. Verdt å tenke på det også når man snakker om pasningsprosent, Giroud har også flere attempts på key passes i snitt per kamp til tross for at han har spilt lenger opp enn Welbeck for det meste.

 

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Mer positiv angående han i dag enn i går kjenner jeg. Lærer han seg å avslutte så kan han bli bra. Det beste med han er at han har en ekstrem fysikk.

Tror at han kommer til å blåse inn en del mål når han først får spilt på seg selvtillit og målene først begynner å komme, se på Ramsey, det var ingen som trodde meg når jeg sa for to og en halv sesong siden at han kunne score Lampard-tall hvert år for oss og Welbeck har samme evnen til å komme til sjanser.

 

Positiv til overgangen egentlig, mente fortsatt at en stopper til var viktigst, men så også nødvendigheten av en ny spiss. Bare glad vi tok han permanent og ikke på lån

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si at jeg har lagt merke til at han er god i luftrommet og pasningsprosenten kommer nok en del av mye tid på vingen i et stillestående United i fjorårssesongen, enkelt å treffe mann når Rooney, Van Persie og Mata trekker dypt.

 

I følge whoscored.com er karrieretotalen til Welbeck 8 assists, Giroud hadde 8 i fjor. Verdt å tenke på det også når man snakker om pasningsprosent, Giroud har også flere attempts på key passes i snitt per kamp til tross for at han har spilt lenger opp enn Welbeck for det meste.

 

 

Han er ganske brukbar i luftrommet jo. Ikke hans beste egenskap selvsagt, men tenkte da mer på som oppspillspunkt og en som faktisk evner å score på hodet om det kommer et innlegg. Altså en som ikke bare må få innlegg langs bakken.

 

Når det gjelder pasningsprosenten til Welbeck så spilte han også som nevnt i artikkelen linket tidligere i tråden 9 kamper på topp for United forrige sesong, men pasningsstatistikken hans for United i 12/13 var 86,8% og i 11/12 var den på 86,4%. Så den teorien din om at det kun er gode stats der mtp. at det var et "statisk" United faller rimelig greit vekk.

 

Når det gjelder stats igjen så burde man se på antall keypasses og sjanser skapt. At Giroud er en mer kreativ spiller stemmer. Welbeck ligger som regel på rundt 0,8 keypasses per kamp mens Giroud ligger på 1. Når det gjelder antall assists så blir dette igjen misledende da det kommer ann på hvem som avslutter disse sjansene. Noe som er grunnen til at Özil blant annet endte opp med relativt få assists på tross av at han hadde veldig mange sjanser skapt (forhåpentligvis så vil Welbeck klare å putte flere av disse sjansene).

 

 

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Om Welbeck er den rette spissen får tiden vise, jeg har i alle fall tenk å gi han god tid til å finne seg til rette i laget før jeg "konkluderer" om hvor smart dette kjøper er.

 

Uansett så tviler jeg på at dette kjøpet vil vise seg å være en tabbe, på mange måter så oppfyller han i utgangspunktet flere av de kriteriene jeg har etterlyst i en ekstra spiss i laget. Da snakker jeg først og fremst om tanker jeg hadde tilbake i foregående sesong da jeg etterlyste et alternativ til Giroud med andre egenskaper enn franskmannen.

 

Det er mulig at en mer "erfaren" spiss ville vært å foretrekke i de kommende måneden når Giroud er ute med skade, men når Giroud etterhvert kommer tilbake så tror jeg vi vil ha to spisser som utfyller hverandre med forskjellig spisskompetanse. Selv om vi da sannsynligvis fremdeles vil spille med bare en spiss så vil vi ha et reelt alternativ på benken hvis den startende spissen ikke fungerer mot det enkelte forsvar vi møter.

Link to comment
Share on other sites

Er forøvrig artig å se samtlige pundits der ute som mener Welbeck kommer til å bli en fantastisk spiller for Arsenal. Mange eksspillere fra United også som mener at Welbeck kommer til å eksplodere hvis han får tillit på topp hos oss. F.eks. Ferdinand, Beckham og Neville har sagt dette + Meulensteen (eller hvordan det skrives) som har jobbet med Welbeck i over et tiår.

 

Er veldig positiv til den offensive linja vår nå kjenner jeg. Herlig at vi endelig har tonnevis med fart der fremme nå!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo alltid positiv. Til det kjedsommelige sikkert, for de av dere som er mer negativt innstilt. Nok om det.

 

Kan Welbeck ta en Sturridge? Jeg håper og tror det. Det virker ganske opplagt at han kommer til å spille midtspiss, og det bør være hans naturlige posisjon. Jeg blir overrasket dersom han ikke er vårt førstevalg på topp. I hvert fall fram til Giroud er kampklar igjen.

 

En ny start, riktig alder, riktige medspillere, riktig posisjon. Jeg tror mye ligger til rette for suksess.

 

Blir spennende å se hvem som scorer flest før nyttår av Balotelli, Falcao og Welbeck.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo alltid positiv. Til det kjedsommelige sikkert, for de av dere som er mer negativt innstilt. Nok om det.

 

Kan Welbeck ta en Sturridge? Jeg håper og tror det. Det virker ganske opplagt at han kommer til å spille midtspiss, og det bør være hans naturlige posisjon. Jeg blir overrasket dersom han ikke er vårt førstevalg på topp. I hvert fall fram til Giroud er kampklar igjen.

 

En ny start, riktig alder, riktige medspillere, riktig posisjon. Jeg tror mye ligger til rette for suksess.

 

Blir spennende å se hvem som scorer flest før nyttår av Balotelli, Falcao og Welbeck.

 

Quoter meg selv fra omtrent en uke tilbake (26 august)

 

 

Personlig ville jeg vært fornøyd med Loic Remy på dette tidspunktet, men skulle faktisk ønske at vi tok en sjanse på Danny Welbeck hvis United var villige til å selge han til oss. Han sa selv at han ville vekk i våres fordi han mente at han nå måtte begynne å spille fast som spiss. Fikk vel 9 kamper for United som spiss i fjor i fraværet til van Persie og Rooney og scorte 7 mål på disse kampene. Som Sturridge er likhetstrekkene mange: En spiss som blir spilt ute på kant og som droppes for de større navnene (Drogba, Torres for Sturridge og Rooney og van Persie for Welbeck). Begge er også omtrent på samme alder og på utkikk etter spilletid på spissplass.

 

Det er selvfølgelig et prosjekt som kan slå begge veier, men etter å ha sett Jovetic og Balotelli ende opp hos konkurrentene våre (+ Sturridge) så mener vi burde ta oss råd til noe lignende hvis en stjernespiss er utelukket uansett.

 

Godt å se vi endelig er på samme bølgelengde RastaPinky! ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Litt artig å se at han ikke bare tar første og beste skuddsjanse, men at han ofte istedet "chipper/lobber" ballen over målvakten, i tillegg så viser videoen en god skuddfot og et brukbart hode. Jeg er ikke i tvil om at talentet er der, så får tiden vise om samspillet med de andre i laget gjør at han får utnyttet sine ferdigheter.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...