Jump to content

Deadline Day 01.09.2014


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Til dere som kjenner ungdommen litt bedre enn meg! Nå når Miquel skal være solgt, hvem har vi i U-21 troppen som vil være vårt nye 4. valg som stopper?

Isaac Hayden er nok den som er nærmest. Vi har nå seks forsvarsspillere til fire posisjoner i A-stallen. Det er tynt med forsvarsspillere nedover også. Ajayi er nestemann i rekka. Har ikke helt trua på noen av dem. Backene Ormond-Otterwille og Bellerin virker mer spennende for meg. Midstoppertalentet Julio Pleguezelo er bare 17 år, men har blitt mye snakket om i det siste http://www.squawka.com/news/reports-arsenal-youngster-julio-pleguezelo-to-be-promoted-to-first-team-squad/135462

 

Blir litt overrasket dersom ikke en ny forsvarsspiller er på vei inn.

Link to comment
Share on other sites

Vedder på at vi ikke rekker det. Hvorfor vente til absolutt siste minutt med alt? Vi trenger en spiss og det har vært klart leeeeenge (ditto det samme med midtstopper og DM). I fjor så gjorde Wenger det samme med Demba Ba og ble lurt av Mourinho. Det samme skjer vel nå.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck? Hodet mitt bare rister :/ Er det virkelig sånn at United, altså United uten CL spill og med en råtten start tar Falcao og vi kjøper daukjøttet dems? De kommer å lopper oss for RvP uten videre, mens vi kjøper nå Welbeck? Nei og nei. Hvor ble det av en CB som vi trengte? DM? Og en skikkelig spiss?

Link to comment
Share on other sites

Aldri forsått greia med å vente til siste sekund av overgansvinduet for å spare et par millioner. Det må da være verdt de ekstra pengene å gi spilleren en god pre-season, og det er 5 offisielle kamper før deadline-day.

 

Welbeck skal være klar nå, men hvor i helvete blir det av de defensive forsterkningene???

Link to comment
Share on other sites

Defensivt tenker Wenger lite på, skulle tro Steve Bould brummer i gangene nå... Mangler minst en forsvarer og en DM. Og da måtte man også ha inn en spiss. Nei, svakt svakt svakt av Arsenal og ikke ordne dette. Skade på per/kos samtidig som Debuchy nå og vi er totalt r*vp*ult.

Link to comment
Share on other sites

Rystet. Ikke til å tro at Wenger ikke ser mangelen av forsvarere, gode alternativer på defansiv midtbane OG en målscorende spiss. Klose og Huntelaar kunne vært gode kortsiktige løsninger, men aller helst hadde vi hel sett Cerci eller Reus inn. Eller Cavani, om Wenger ikke hadde glemt lommeboka.

 

Rett og slett en trist vri på det som så ut til å bli en positiv utvikling av Arsenals transferaktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Danny Welbeck

5214b58a1a697.png

 

Viktig at vi fikk på plass noen der og han har gode fysiske forutsetninger, tror desverre han ikke er klar for å lede en angrepsrekke, men milesvis bedre enn Sanogo.

Kortsiktig genialitet av United å låne ut Hernandez og selge Welbeck for å finansiere Falcao i ett år.

 

Sykt skuffet over at vi ikke fikk lurt til oss en stopper. Da står vi igjen med to naturlige stoppere i førstelagstroppen. Avhengig av at Kosc og Mertesacker holder seg skadefrie og at Chambers avlaster frem til januar. Diakite bør IKKE være et alternativ. Håper Wenger kjøper en ny stopper i januar, men erfaringen tilsier at han venter til vi må spille med noen helt ute av posisjon(Monreal, grøss...)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst til å dele noen tweets fra en av Wengers største kritikere, Piers Morgan. Man kan si mye om Arsenals innsats i dette vinduet, men jeg syns det var interessant å lese disse tankene fra Morgan.

 

Piers Morgan@piersmorgan 1h

Fury of Arsenal fans is misplaced. And I speak as one who's been perpetually furious for a long time. We now have a competitive squad. #afc

Debuchy's better than Sagna, Chambers is a strong No3 CB, Welbeck's a good young striker & Alexis is brilliant. Best window for years. #afc

The windows where we sold Van Pursestrings, Cheques & Le Mercenarie were far worse. This Arsenal squad is much better than May 2014. #afc

Link to comment
Share on other sites

Mitt største ankepunkt mot Wenger er og blir at han ignorerer problemet som har oppstått på midten. Vi så i løpet av sesongen som var at verken Arteta eller Flamini holdt nivået. Vi kan muligens overleve kamper mot de andre "store" sesongen som kommer ved å være mer disiplinerte bakover (særlig der vil det hjelpe med Welbeck og Sanchez inn da disse to er ekstremt flinke på defensiv jobbing), men generelt sett så er nok dette + eventuelle skadeproblemer bakover vårt hovedproblem da vi ikke får rotert stopperparet vårt noe særlig.

 

F.eks. i Cupene så må alltid en av Mertesacker eller Koscielny spille da vi kun har Chambers og til nød Monreal som kan spille midtstoppere. Såfremt ikke Hayden får sjansen fremover så er dette veldig tynt. Og et annet ankepunkt blir da at man i så fall har 2 tenåringer som backuper for et av de beste midtstopperparene i verden. Ikke akkurat optimalt.

 

Uansett så tror jeg dette laget her kan sparke godt fra seg utover sesongen. Legg fra deg 4-1-4-1 Wenger og kjør på med 4-2-3-1 igjen!

 

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Özil - Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lyst til å dele noen tweets fra en av Wengers største kritikere, Piers Morgan. Man kan si mye om Arsenals innsats i dette vinduet, men jeg syns det var interessant å lese disse tankene fra Morgan.

 

Piers Morgan@piersmorgan 1h

Fury of Arsenal fans is misplaced. And I speak as one who's been perpetually furious for a long time. We now have a competitive squad. #afc

Debuchy's better than Sagna, Chambers is a strong No3 CB, Welbeck's a good young striker & Alexis is brilliant. Best window for years. #afc

The windows where we sold Van Pursestrings, Cheques & Le Mercenarie were far worse. This Arsenal squad is much better than May 2014. #afc

Interessant at han tweeter noe som ikke er negativt om Arsenal. Uvant kost fra den kanten.

Link to comment
Share on other sites

Welbeck kan bli god for oss. La oss håpe han tar en Sturridge. Er skuffet over at det ikke ble hentet inn en DM, men har tenkt litt på dette mens jeg lå i senga og ikke fikk sove. Det store problemet forrige sesong i bortekampene mot de store lagene var at vi ble løpt i senk på midtbanen (spesielt i kampene mot Liverpool, Chelsea og til dels Everton. Nevner ikke City, da den kampen faktisk ikke var så ille som resultatet skulle ha det til). Det ble klart at vi manglet fart sentralt på midten. Men det som kanskje ikke har blitt nevnt nok, er at vi manglet fart offensivt på samme tidspunkt. Det var ingen fare for andre lag og presse oss høyt i banen, da vi ikke hadde noen spillere som hadde fart nok til å kontre motstanderen i senk. Nå har vi potensialet til å stille en angrepsrekke bestående av Sanchez, Welbeck og Walcott. Det oser hurtighet av den trioen. Der Welbeck kan ta imot, holde på ballen og spille videre på løpene til Sanchez og Walcott, eller der Welbeck rett og slett løper fra forsvaret på egen hånd. Med Welbeck har vi fått en mye mer bevegelig spiss. I etablert angrep vil han skape mye rom for spillere som Ramsey, Walcott og Sanchez. Welbeck har også fart nok til å kunne nå stikkerne fra Özil og Cazorla, noe som har vært mangelvare med Giroud på topp.

 

Så får vi se de neste månedene om mangelen av et rivjern på midten vil ødelegge nok en sesong for oss, eller om de offensive kreftene våre gjør hverdagen for Flamini og Arteta mer levbar for både spillere og klubb. Noe ligagull har jeg ikke troen på, men jeg har fortsatt troen på topp 4.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...