Jump to content

Alexis Sanchez


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Rykter om at eit lag i Kina freister med 400,000 pund i uka medan Wenger & co ikkje vil strekkje seg lenger enn 210,000 pund. Eg trur aldri i verda at dette har eit snev av realisme, men kva skjer med verda dersom du fråseier deg alt av konkurransen og det å spele med og mot Dei beste av dei beste i fotball i kun 10 år av livet ditt for å tene nokre millionar ekstra. For i denne samanhengen er det jo nettopp det det er, nokre millionar Frå eller til gjer ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Ingen spillere med ambisjoner blir å dra til Kina, så det er ikke noe å bekymre seg for. Sanchez er den siste jeg ser for meg at drar dit.

 

Helt enig. I tillegg så elsker jo Alexis hunder, og i Kina så spiser de...nettopp hunder..

 

Men fra spøk til revolver, hvordan vi ikke kan tilby mer enn 210k i uka er helt uforståelig for en spiller av Alexis sitt kaliber... Gi han det han vil ha! Enkelt å greit

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Virker som de bygger opp til noe stort på Arsenal sin Twitter...

 

Har lagt ut 3 kjappe bilder/videoer av han etter hverandre.

https://twitter.com/Arsenal

 

La oss håpe!!

 

 

Gikk vel også ut før finale kampen i Fed cup og sa at han hadde funnet ut hvor han var neste sesong.

Med tanke på ingen andre klubber enda har annonsert han så har jeg stor tro på at han blir.

Link to comment
Share on other sites

.............................

 

La oss håpe!!

 

 

Gikk vel også ut før finale kampen i Fed cup og sa at han hadde funnet ut hvor han var neste sesong.

Med tanke på ingen andre klubber enda har annonsert han så har jeg stor tro på at han blir.

Ja la oss håpe !!!!

 

Når det gjelder uttalelsen etter Fed Cup, så er jeg mer forsiktig med å tolke den så positivt, det kan like godt bety at han har bestemt seg for hvilken klubb han VIL til.

At ingen andre klubber har annonsert han har null betydning, Arsenal har heller ikke annonsert ny kontrakt.

 

Ja, jeg vet jeg er negativ (sikker alt for negativ) men jeg vil heller bli gledelig overrasket hvis han blir, enn å bli skuffet hvis han drar ( for i mitt sinn så er sjansen for at han drar minst 50.00001%.)

 

 

Får vi inn da en lemar og alexis signerer er vi klare. Da har jeg lite å utsette på signeringer og fremtiden. Drar alexis er ingen som vi er linket til i samme liga.

I så fall er jeg fornøyd med spillerstallen (ut i fra forutsetningene), men jeg setter fremdeles et spørsmålstegn ved taktikk og kampledelsen fra sidelinjen. Men hvis Wenger våkner der og slik han tydeligvis har gjort på transfermarkedet, da kan det virkelig bli gøy neste sesong.

 

Jeg er ikke like pessimistisk som en del andre hvis Alexis drar forutsatt at det da blir hentet inn en ekstra spiller. Får vi inn Lacazette, Lemar og Mahrez (og mister Alexis) så mener jeg vi totalt sett har styrket det offensive merkbart.

 

 

PS!!! For å vise at negative og skeptiske Polljen tross alt har et snev av optimisme i seg, så har han allerede bestilt seg tur til London til serieåpningen og satser på å få seg kampbillett når billettsalget (til Red Membership) starter 1. august kl 10 (BST) :D (har alltid tidligere fått tak i billett den veien når jeg har hatt behov ;D )

Link to comment
Share on other sites

Virker som de bygger opp til noe stort på Arsenal sin Twitter...

 

Har lagt ut 3 kjappe bilder/videoer av han etter hverandre.

https://twitter.com/Arsenal

Dette var pga. det var dagen han signerte på, 3 år tidligere ;) Personlig tror jeg mer og mer at Alexis drar.

Fantastisk spiler på sitt beste og vanvittige bidrag til laget, men mister også ballen mye. Er den verste vi kunne mistet fra stallen, men det har gått greit før.

Link to comment
Share on other sites

Er fullt klar over at han signerte for oss for 3 år siden i går.

 

Men hvis du har fulgt med på twitter så legger de aldri ut 3 poster av samme tingen som det der.

Virker for MEG som om de bygger opp til noe iallefall, kan selvfølgelig ta helt feil og at det bare er håpet mitt som snakker!(Jeg snakker jo også til kjerringa om at nå vinner vi i lotto for jeg valgte tall selv^^)

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mange rykter nå som tilsier at Sanchez blir hos oss neste sesong, men det er få rykter som tilsier at han skriver ny kontrakt.

 

Etter å ha spilt "softball" i flere sesonger så kan det virke som at Wenger nå har snudd og spiller "hardball" med alle potensielle utgående spillere.

 

Sanchez, OX og Bellerin blir nektet å forlate klubben i sommer. Prisnivået på Ospina, polakken og Perez er satt relativt høyt (kan det virke som) slik at de dealene drar ut i tid.

 

Det kan nesten virke som at alt er snudd på hodet når det gjelder Wenger og overganger. Handler inn tidlig og er ekstra tøff i trynet når det gjelder salg.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk mange rykter nå som tilsier at Sanchez blir hos oss neste sesong, men det er få rykter som tilsier at han skriver ny kontrakt.

 

Etter å ha spilt "softball" i flere sesonger så kan det virke som at Wenger nå har snudd og spiller "hardball" med alle potensielle utgående spillere.

 

Sanchez, OX og Bellerin blir nektet å forlate klubben i sommer. Prisnivået på Ospina, polakken og Perez er satt relativt høyt (kan det virke som) slik at de dealene drar ut i tid.

 

Det kan nesten virke som at alt er snudd på hodet når det gjelder Wenger og overganger. Handler inn tidlig og er ekstra tøff i trynet når det gjelder salg.

 

Isåfall noe vi burde ha gjort i over 10 år ;p Ikke starte med det nå, men selvfølgelig, bedre nå enn aldri.

Usikker på om det dog er rett å holde Sanchez, å miste en av verdens beste spillere på den måten er jo relativt tragisk..

Link to comment
Share on other sites

 

Isåfall noe vi burde ha gjort i over 10 år ;p Ikke starte med det nå, men selvfølgelig, bedre nå enn aldri.

Usikker på om det dog er rett å holde Sanchez, å miste en av verdens beste spillere på den måten er jo relativt tragisk..

Jeg er fullstendig enig med deg i dette.

 

Jeg mener i utgangspunktet at det er positivt hvis Wenger nå er blitt tøffere når det gjelder utgående spillere (og også innkjøp), men man må vurderer hvor tøff man skal være i hver enkelt sak.

Nå trenger det ikke å være en "absolutt sannhet" i at Sanchez og OX ikke får gå, det kan like godt være et utgangspunkt for å få inn mer penger ved eventuelt salg. Mye av det som skjer nå både med inngående og utgående spillere er et "pokerspill" der det gjelder å se hvem som gir seg først. Men med fotballoverganger, som i poker, så hjelper det ikke å være tøff hvis ikke din motstander reagerer slik du ønsker på tøffheten.

Det er en avveining om man skal godta en grei pris og la en spiller gå, eller man skal stå hardt på en høy pris med det resultat at spilleren blir et år til og går gratis.

 

Hvis Sanchez har bestemt seg for å ikke skrive ny kontrakt så er jeg usikker å hva som er rett framgangsmåte fra Arsenals side, få en brukbar sum for Alexis og bruke det på en ny bra spiller med betraktelig lavere (langsiktige) lønnskostnader eller å ta kostnaden (ingen salgsinntekter) ved at han blir en sesong til og så skriver kontrakt med (eventuelt) City over nyttår.

 

Når det gjelder OX, så mener jeg man skal stå litt hardere på (vi får ikke inn like mye penger der uansett), der kan vi ta "gamblingen".

 

Når det gjelder tøffheten så er det en fare ved utgående spillere som Ospina og Perez at man er så tøffe og setter prisen så høy at man ikke blir "kvitt" spillere man ikke vil ha. Det blir påstått at Deportivo har problemer med å hente Perez tilbake p.g.a. prisen Arsenal har satt.

Link to comment
Share on other sites

Er fullt klar over at han signerte for oss for 3 år siden i går.

 

Men hvis du har fulgt med på twitter så legger de aldri ut 3 poster av samme tingen som det der.

Njaei, er ikke aktiv på Twitter lenger :)

Personlig tror jeg ikke Alexis forlenger, men tror heller ikke han forsvinner noe sted i sommer. Er litt delt i hva jeg mener om denne situasjonen. Han er vår beste spiller, men tar mye plass, mye lønn og mister ball ofte. Tror vi hadde klart å erstatte han med at laget hadde stått frem mer samlet. Er heller ikke overbevist om at det er lurt å ha Alexis til han er f.eks 33 da mye av spillet hans er intensiteten, presset og farten.

 

Så mye som han spiller tipper jeg han kan utvikle slitasjeskader og mister han farta tror jeg han vil slite med å omstille seg. Dyrt dersom man må bruke noen mill hver uke på en spiller som taper seg... (Kina/USA kan være et alternativ om han mister plassen)

 

Men det handler om signalene vi sender ut som klubb, dersom han og Ox får forsvinne nå (Antar Özil forlenger snart) vil vi fortsatt være en "selgende klubb".

Mahrez og Lemar som linkes inn vil gi langt færre mål fra vingen, men kanskje de komplimenterer resten av laget bedre?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I den situasjonen vi er i og til den prisen helt enig, dersom han ikke signerer ny kontrakt. Ser helst at han signerer ny kontrakt, men den kontrakten henger i en tynn tråd så da er neste steg å få en kjapp avklaring slik at vi får på plass ny(e) spiller(e). Ingen er uerstattelige, men Sanchez må erstattes kanskje til og med med to spillere. Men det må som sagt skje før 31. august.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med de overnevnte kommentarer om at et eventuelt salg til PSG for £70mill er et godt alternativ til City.

Jeg vil også helst se en ny Arsenal kontrakt med Alexis, men jeg innser at den er usannsynlig. Men kjøp av erstattere bør helst være klare før seriestart, hvis vi setter 31.aug som frist så er sjansen større for et "panikkjøp".

 

Når det gjelder realiteten i dette ryktet så skal man selvsagt ta det med den sedvanlige klypen, men som jeg leste i en annen kommentar så har AW et såpass forhold til PSG at det er lite sannsynlig at den klubben forhandler med Sanchez sine agenter uten at det er godkjent av AW/Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er slik at de vil legge 70M på bordet så er det bare å selge om han ikke vil signere.... Heller det enn å miste ann gratis....

For 70M kan vi få grei kvalitet inn, pluss jeg regner med vi fortsatt har penger å bruke, før et evt salg av Alexis.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...