Jump to content

Alexis Sanchez


Simbad

Recommended Posts

lol, eg googla chile - peru siste 24 timer så eg sjekka ikkje datoen på artikkelen eg las. Når eg las svaret ditt sjekka eg loggen, den artikkelen eg brukte som referanse var skrevet 30. juni i år! kjempeblemme av Ulfagrafrn. Eg trudde den ble spelt i natt så reagerte ikkje på det. Men da må eg ha blinksa på siste 24 timar på eit vis for den hooka eg på innstillingar for søket på Google.

Synd eg ikkje fant ein spade her, har lyst å grave meg ned.

Haha, neida! Fort gjort. Får håpe han ikke spiller 90 min da..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

han spilte tydeligvis mot Peru i natt, og herjet i følge VG, på tross av at Peru-fansen hadde kastet en forbannelse over ham (for den som tror på sånt). Han scoret blant annet to mål. Virker å være i grei form, men jeg er redd han får en smell snart hvis han skal spille så mye.

Link to comment
Share on other sites

Eg held pusten, eg og er redd han kan gå på ein smell for det byrjar å likne rovdrift på Sanchez med hans spelehistorikk. Eg trur Wenger spelte han tidlegare enn planlagd pga den dårlege starten vi fekk og at maskineriet ikkje virka å stemme heilt. Alexis vart smøremiddelet, litt for tidleg.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig ang hvile av Alexis. Hvis ikke troppen er god nok til å rullere mot Watford har vi ett kjempeproblem....

Watford har på fire hjemmekamper sluppet motstander til totalt 10 skudd, med andre ord ett gjerrig lag. Er det da god taktikk å utelukke en formspiller som scorer i bøtter og spann, gitt at han er match fit? Du kritiserer jo stadig Wenger for hans manglende taktiske egenskaper, så mener du at en ustabil Ox med dårligere sluttprodukt er det fornuftige valget?

Link to comment
Share on other sites

Watford har på fire hjemmekamper sluppet motstander til totalt 10 skudd, med andre ord ett gjerrig lag. Er det da god taktikk å utelukke en formspiller som scorer i bøtter og spann, gitt at han er match fit? Du kritiserer jo stadig Wenger for hans manglende taktiske egenskaper, så mener du at en ustabil Ox med dårligere sluttprodukt er det fornuftige valget?

Grunnen til at han bør hviles er konsekvensene som kommer om han overspilles og må av den grunn stå over flere kamper. Enkelte kamper mot antatt enklere lag (vet alt kan skje) må vi ha tropp god nok til rullering. Spesielt når vi har påfølgende midtukekamper.

 

Som siste trådskriver nevnte kan jo en middelvei være innbytter mot slutten. Det er svakere taktisk å sjanse en skade på nøkkelspiller mot Watford, kontra bruke bredden (som vi kanskje får sett om finnes).

Link to comment
Share on other sites

Watford har på fire hjemmekamper sluppet motstander til totalt 10 skudd, med andre ord ett gjerrig lag. Er det da god taktikk å utelukke en formspiller som scorer i bøtter og spann, gitt at han er match fit? Du kritiserer jo stadig Wenger for hans manglende taktiske egenskaper, så mener du at en ustabil Ox med dårligere sluttprodukt er det fornuftige valget?

Ditt innlegg var rettet mot Marius-, men siden jeg ofte er på linje med Marius- i hans kritikk så tar jeg sjansen på å også svare på ditt innlegg.

 

Du har selvsagt rett i at det mest "fornuftige" til enhver kamp (isolert sett) er å bruke formspillere, men endel av en managers egenskaper bør også være å se "det store bildet" når han velger spillere. Min subjektive vurdering "av det store bildet" er at Sanchez slet med noen mindre problemer da han reiste til Sør-Amerika, han spilte kanskje for mye der borte, han har en lang reise bak seg og ikke minst så har vi en "vinn eller forsvinn"-kamp mot Bayern (i CL) på tirsdag. Som den formspilleren har er så er "worst-case scenario" at han får en kjenning med skaden på lørdag og at vi må klare oss uten han på tirsdag.

 

Som andre har nevnt så er det virkelig en krise for klubben hvis vi ikke har bredde nok til å hvile en "formspiller" i enkelte kamper. Du nevner at OX har vært ustabil og jeg er enig i dette, så er det store spørsmålet om hva som er det fornuftige valget på lørdag: OX eller Sanchez? Jeg har ikke fasiten, men min subjektive vurdering er at akkurat på dette tidspunktet av sesongen så er tirdagskampen mot Bayern så uendelig mye viktigere enn kampen mot Watford på lørdag. Sesongen sett under ett (PL) så er det kanskje motsatt, men skal vi ha en reell sjanse til å gå videre fra gruppespillet i CL så er det kun tre poeng som er godt nok på tirsdag.

 

Samtidig, med tanke på den kritikken som jeg og flere har kommet med, så ville kanskje det mest fornuftige nå vært å si "gi F" i CL slik situasjonen i vår CL-gruppe er nå og la oss konsentrere oss om ligaen, men i realiteten så er det vel få (eller ingen) av oss som virkelig mener det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Chiles landslagstrener sa før landslagskampene at han skulle være forsiktig med Alexis pga kampbelastning... Igår/i natt spillte han selvsagt fulle 90 minutter.. Snart må vi hvile han selv, for det er bedre med en Alexis 100% enn en alexis på 80% over flere kamper.

Link to comment
Share on other sites

I følge Chile sin trener så sliter Sanchez med smerter i leggen (calf) og er usikker til den kommende kampen mot Uruguay.

 

Forhåpentligvis så tar lederne for det chilenske laget til vettet og lar Sanchez helt og holdent stå over denne kampen, dessverre så frykter jeg at rovdriften på han forsetter.

Selv om han spiller denne kampen og også er "skadefri" når han returnerer til London så bør han stå over kampen mot West Bromwich. For min del så vil jeg så absolutt prioritere ligaen fremfor et usikkert avansement i Europa, men jeg antar at Arsenal ønsker å ha et optimalt lag til kampen mot Zagreb i midtuka og da bør dette være den prioriterte kampen for Sanchez (hvis han er skadefri). Han har nå spilt så mye at det er på tide at både klubblaget og landslaget forstår at det kan bli for mye til slutt.

 

Det er selvsagt ikke lett å utelate en så god spiller når landslaget spiller for VM-plass og klubblaget sliter så kraftig med skader, men begge lagene vil slite hvis en spiller av et slikt kaliber som eventuelt får tretthetsskader. Samtidig så vet vel vi alle at det omtrent er umulig å "stenge" Sanchez ute hvis han selv mener han er klar til kamp.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er samme tomme ord som vanlig. Alexis er litt småskadd ect ect. Men jeg bruker han 2x90min jeg... Da er det bare å hvile han noen kamper fremover slik at vi får han i toppform mot jul, det er som nevnt tidligere bedre å ha Alexis i 100% enn 80.

Link to comment
Share on other sites

Sanchez bør ta litt ansvar sjølv og, og innsjå kor mykje han har spelt i det siste, samt føling i leggen så bør han kunne seie at han ikkje bør spele kampen, han er ikkje fit nok og kan ikkje yte 100%. Eg rekker ein peikefing til Sanchez, men tykkjer og den chilenske trenaren bør ta ansvar og innsjå at Sanchez er "lånt" ressurs og ikkje drive slik rovdrift når ein veit han ikkje er 100 %.

Link to comment
Share on other sites

Med Rambo og Chambo fortsatt ute mot WBA, stemmer jeg for Alexis fra start i denne kampen. Alternativet er Gibbs/Flamini og Campbell på hver sin kant. Det høres temmelig impotent ut. Da tar jeg heller en Alexis på 80 prosent. Jeg håper han heller spares mot Zagreb, selv om jeg ser nytterverdien av å gi ham fri etter en lang reise.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Mens EM pågår og Brexit vant frem, har Chile og Sanchez spilt seg frem til sin andre Copa Americafinale på like mange år. I finalen venter nok en gang Argentina, som Chile og Sanchez i fjor slo etter straffespark. Blir Argentina og en Messi i form for sterke denne gangen, eller kan Sanchez nok en gang løfte troféet over hodet?

Link to comment
Share on other sites

Mens EM pågår og Brexit vant frem, har Chile og Sanchez spilt seg frem til sin andre Copa Americafinale på like mange år. I finalen venter nok en gang Argentina, som Chile og Sanchez i fjor slo etter straffespark. Blir Argentina og en Messi i form for sterke denne gangen, eller kan Sanchez nok en gang løfte troféet over hodet?

Med fasit i hand vann Chile igjen på straffespark og vår eigen kjeledegge vart Copa Amerikas MVP! Måtte han blomstre vidare inn i haustsesongen.

 

PS! Messi brann si straffe himmelhøgt over og tapte dermed sin 4. finale med landslaget. Avslutta like etter landslagskarriera!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Han må ta sjølvkritikk og innsjå at dette kan få større konsekvenser for Sanchez sjølv enn å misse berre ein kamp. Han kan øydelegge for seg sjølv både mtp kampar for klubblag og vidare kampar for Chile nærmaste månadane. Her tykkjer eg spelaren sjølv må kunne si at eg ikkje føler meg komfortabel med å spele denne kampen med den skaden eg no har påført meg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...