Jump to content

VM 2014


Ravenghost

Recommended Posts

Hvem tror dere vinner VM?

Jeg tror Tyskland eller Brasil

 

Hvilket at VM-lagene har det beste laget i Premier League? er det England, eller kanskje Belgia? Belgia har et ganske bra lag med PL spillere:

3-5-2 Mignolet, Vermaelen, Kompany, Vertonghen, Mirallas, Hazard, Fellaini, Dembele, Chadli, Lukaku, Benteke. Kanskje bytte ut Chadli med Januzaj om han velger Belgia.

Bra lag det og sikkert bedre enn det engelske.

 

Artig å sette opp et tysk lag også for der er det mange Arsenalspillere :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Tror fort det blir Tyskland eller regjerende verdensmester Spania. Brasil er definitivt outsider, men tror ikke de er helt der ennå.

Kan derimot bli båret frem av hjemmepublikumet, tror ikke man skal undervurdere den faktoren.

 

Outsidere; Begia, Nederland, Italia.

Det blir garantert ikke Nederland. I så fall er de nødt til å vinne gruppen sin, noe som betyr at de må slå Spania. I tillegg må de komme foran Chile, som mange regner som et veldig bra lag. Skulle Nederland klare 2.plass, venter Brasil i 8-delsfinalen...

Link to comment
Share on other sites

Det blir garantert ikke Nederland. I så fall er de nødt til å vinne gruppen sin, noe som betyr at de må slå Spania. I tillegg må de komme foran Chile, som mange regner som et veldig bra lag. Skulle Nederland klare 2.plass, venter Brasil i 8-delsfinalen...

 

Et lag som vant kvalikgruppa med 28 av 30 poeng og dermed var det første laget fra Europa som

kvalifiserte seg må vel kunne betraktes som en outsider? Chile tror jeg Nederland slår ganske greit,

Chile er ikke helt der oppe enda, til tross for flere gode spillere i feks Vidal, Sanchez og Pizarro.

Om det blir Brasil eller ikke i 8.delsfinalen vil tiden vise, mye kan skje i begge grupper!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hvilke Arsenalspillere reiser til Brasil? Jeg tror det blir færre enn jeg trodde for et halvår siden.

 

England:

Walcott - nei

The Ox - kanskje?

Wilshere - neppe

Gibbs - tvilsomt

Jenks - nei

 

Frankrike:

Kos - bankers

Giroud - stor sjanse

Sagna - bankers

Flamini - nei

Sanogo - nei

Diaby - nei

 

Tyskland:

Per - bankers

Özil - bankers

Poldi - muligens?

Gnabry - ørliten sjanse?

 

Spania:

Cazorla - 50/50

Monreal - 50/50

 

Belgia:

Verm - sannsynligvis

 

Sveits:

Djourou - sannsynligvis

 

Costa Rica:

Campbell - bankers

-----------------

 

Kanskje så få som 5 Arsenalspillere til Brasil. Det høres snaut ut, men kan tegne godt for vår tricky sesongstart med CL-kval.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg tenker.

 

England:
Walcott - nei (naturlig siden han er skadet)
The Ox - kanskje? (helt sikker om han ikke er skadet)
Wilshere - neppe (rimelig klar spør du meg, er klar for kamp til helgen rapporteres det)
Gibbs - tvilsomt (kommer an på skaden)
Jenks - nei

Frankrike:
Kos - bankers
Giroud - stor sjanse (er helt klar mtp kvalifiseringstropper)
Sagna - bankers
Flamini - nei
Sanogo - nei
Diaby - nei

Tyskland:
Per - bankers
Özil - bankers
Poldi - muligens? (Selvsagt med, noe annet ville vært en stor overraskelse)
Gnabry - ørliten sjanse?

Spania:
Cazorla - 50/50 (vært med hele veien, mye større sjanse enn 50%)
Monreal - 50/50

Belgia:
Verm - sannsynligvis (belgia er gode, men de har ikke så mange stoppere at de kan la thomas bli hjemme)

Sveits:
Djourou - sannsynligvis

Costa Rica:
Campbell - bankers

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se noe negativt med at Arsenal har få spillere med i VM. Jo færre spillere vi har med i VM, jo bedre er det for klubben med tanke på skader og flest mulig spillere med i pre season. Det er en grunn til at Arsenal nesten alltid har gjort det dårlig sesongen etter et mesterskap

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se noe negativt med at Arsenal har få spillere med i VM. Jo færre spillere vi har med i VM, jo bedre er det for klubben med tanke på skader og flest mulig spillere med i pre season. Det er en grunn til at Arsenal nesten alltid har gjort det dårlig sesongen etter et mesterskap

 

+1

 

Gir som sagt fullstendig blanke i landslagsfotball annet enn at det er fotball på rimelig høyt nivå og for å kompensere ved at det er pause i Premier League så må jeg ha noe å se på da Tippeligaen ikke er så veldig spennende.. :P At det er noen Arsenal spillere som spiller for landslaget sitt syntes jeg som deg er kjipt for alt jeg tenker på da er at jeg håper de ikke pådrar seg skade samt at jeg lurer på om de blir klare til sesongstarten.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke Arsenalspillere reiser til Brasil? Jeg tror det blir færre enn jeg trodde for et halvår siden.

 

England:

Walcott - nei

The Ox - kanskje?

Wilshere - neppe

Gibbs - tvilsomt

Jenks - nei

 

Frankrike:

Kos - bankers

Giroud - stor sjanse

Sagna - bankers

Flamini - nei

Sanogo - nei

Diaby - nei

 

Tyskland:

Per - bankers

Özil - bankers

Poldi - muligens?

Gnabry - ørliten sjanse?

 

Spania:

Cazorla - 50/50

Monreal - 50/50

 

Belgia:

Verm - sannsynligvis

 

Sveits:

Djourou - sannsynligvis

 

Costa Rica:

Campbell - bankers

-----------------

 

Kanskje så få som 5 Arsenalspillere til Brasil. Det høres snaut ut, men kan tegne godt for vår tricky sesongstart med CL-kval.

 

Du glemte visst vår koreaner.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hadde virkelig lurt om Gnabry hadde blitt tatt med til VM. Joda han er et stort talent, men Tyskland har mange ekstremt spennende spillere som er bedre enn Gnabry som ikke har blitt tatt ut. Han kan nok være med til EM i 2016, men da må han vise litt mer ute på banen først.

Link to comment
Share on other sites

Jævlig rart at Gibbs ikke er med. Betydelig bedre enn Luke Shaw og til og med Flanagan kom med på "backup" lista.

 

Ellers er vel Wilshere uansett med da han er en spillertype England ikke akkurat produserer i fleng. Chamberlain kan også være en joker. Syntes alltid han er mer imponerende for langslaget enn han er for Arsenal også.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare positivt at hans skadeutsatte skrott får en god sommerferie.

 

Jeg er ikke negativ til at han er hjemme akkurat, men bare stusser på det. For min del skulle samtlige Arsenal spillere vært "hjemme" i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Thomas Vermaelen også klar for VM, er med i den endelige 23-mannstroppen. Så får vi se om han fortsatt er Arsenalspiller

når han spiller VM eller etter VM. Foreløpig VM-klare er følgende;
Cazorla

Wilshere

Oxlade-Chamberlain

Vermaelen

Özil

Poldi

Mertesacker

 

Mest sanssynlig:

Koscielny

 

Kanskje:

Sagna

 

Noen som mangler da?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...