Jump to content

2013.01.10 Napoli H


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Av en eller annen grunn har alle streamene mine kødda til for meg så langt i kveld. Så gikk selvfølgelig glipp av Özil sitt første Arsenal mål.. men, regner med jeg får sett det igjen i reprise før kvelden er omme.

 

Herlig med tidlig ledelse hvertfall!

Link to comment
Share on other sites

De første 20 minuttene må være noe av det beste jeg har sett av Arsenal på aldri så lenge! Litt hjulpet av et passivt Napoli, men allikevel.

 

Fullt fortjent 2-0 til pause. Nå gjelder det å holde intensiteten oppe også i andre omgang.

 

Vanskelig å plukke en bestemann her - alle har levert varene og vel så det.

Link to comment
Share on other sites

Disse 45 minuttene er på høyde med 1.omgangen hjemme mot AC Milan. Rett og slett strålende fotball nesten gjennom samtlige minutter, og vi burde fått Reina til å hente flere baller ut av målet. Flamini har vært ivrig med fremover, og godt er det, men synes han bør vurdere løpene litt mer. Frykter at vi tømmer oss og Napoli får den ene scoringen som lager uro for oss. Har i tillegg gått litt i veien for Ramsey/Rosicky der de var i skuddposisjon - men dette er bare småtterier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes vi har vært steingode i førsteomgang! Det beste jeg har sett av oss på lang, lang tid. Vi holder simpelthen et for høyt tempo for Italias beste lag. Giroud, Ramsey og ikke minst Øzil imponerer offensivt. 1-0 er et kunststykke! Arteta og Rosicky litt mer rustne. Flamini er et kapittel for seg. Han er en herlig fyr. Og han gir midtbanen vår all den energien og fandenivoldskheten vi har lengtet efter. De 4(5) bak er trygge og solide i det lille de foretar seg. (Sagna bra med framover, forsåvidt.)

 

Ja, nei. Klarer vi å holde oppe det samme trykket i andreomgang, er det fort den beste Arsenal-kampen på mange, mange år. Ikke minst motstanderen tatt i betraktning.

Link to comment
Share on other sites

Man må jo bare elske å ha en mann som Flamini på laget sitt. Der de andre enkelte ganger kan bli litt puslete og småflikkende, er han 100% pur energi og pågangsmot. Pluss 10% rå tacklinger og 30% skriking og dirigering.

 

Akkurat nå framstår han som akkurat den ingridiensen midtbanen vår har manglet siden ... siden han valgte å ditche oss for Milan ;)

Link to comment
Share on other sites

De første 20 minuttene må være noe av det beste jeg har sett av Arsenal på aldri så lenge! Litt hjulpet av et passivt Napoli, men allikevel.

 

Fullt fortjent 2-0 til pause. Nå gjelder det å holde intensiteten oppe også i andre omgang.

 

Vanskelig å plukke en bestemann her - alle har levert varene og vel så det.

- - - - - - - - - -

 

Det vi sitter og ser på nå er et Arsenal lag med høy selvtillit, og det er en herlig flyt i laget!

Må si meg ekstremt imponert over dette laget, og føler vi sitter og ser starten på noe spesielt.. Sist jeg hadde den følelsen var i 97. 'Bank i bordet'

Link to comment
Share on other sites

Enig. Evnen hans til å få fart i spillet med kjappe, presise pasninger er veldig nyttig i spillet vårt.

 

Helt enig der. Samtidig så er han taktisk smartere og mer erfaren enn Wilshere. For ikke å snakke om at Wilshere ofte dveler litt vel mye på ballen kontra Rosicky som du påpeker sørger for å øke tempoet som oftest.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...