Jump to content

2013.01.10 Napoli H


Umlaut

Recommended Posts

arsenal.png?2012-13 Arsenal FC - SSC Napoli napoli.png?2012-13
Champions League

Emirates Stadium

Tirsdag, 01. Oktober 2013, 20:45

Kampen vises på Viasat Fotball HD

I morgen er det duket for toppopgjør i Gruppe F. Begge lagene vant sine kamper mot henholdsvis Marseille og Dortmund med sifrene 2-1. I hjemlig liga har begge lagene nesten en identisk start. Arsenal står med 5-0-1, mens Napoli som ligger på andreplass har startet med 5-1-0, to poeng bak Roma som har vunnet alle sine kamper. Rafa Benitez og hans Napoli vant komfortabelt 2-0 på lørdag mot Genoa, i en match hvor de sparte sine største stjerner, Marek Hamsik og Gonzalo Higuain.

Lagene møttes senest i sommer, under Emirates Cup 2013. Stillingen ble da 2-2, etter at Arsenal kom under 0-2. Målene ble scoret av Insigne, Pandev, Giroud og Koscielny.

Etter hva jeg ser, har lagene aldri møttes i kompetitive kamper.

Skader:

Arsenal: Wilshere(late fit test), Walcott, Cazorla, Rosicky, Sanogo, Podolski, Oxlade-Chamberlain, Diaby

Napoli: Zuniga(doubtful), Maggio

Form siste 5 kamper - CL:

Arsenal: WLLWW

Napoli: WWWLW

Forventede lagoppstillinger:


Arsenal:

Szczesny

Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs

Ramsey-Flamini

Gnabry-Özil-Wilshere

Giroud

Napoli:

Reina

Zuniga-Albiol-Britos-Mesto

Behrami-Inler

Callejon-Hamsik-Insigne

Higuain

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 74
  • Created
  • Last Reply

Blir en meget tøff kamp, lov å håpe på seier, samtidig så skal man kanskje være fornøyd med uavgjort? Seier gjør uansett at vi er i en meget god posisjon i denne gruppen,

så håper selvfølgelig på det. Dette er kampen hvor laget virkelig får vist hva som bor i laget, nå møter vi det første ordentlige topplaget, spent på hvordan vi klarer oss.

Giroud må ihvertfall ha dagen på topp, og forsvaret må spille meget godt, Higuain og co vil utnytte feil i bakre rekker, det er helt sikkert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget spent på om vi kan nekte Napoli bakrom. Det er utrolig mye hurtighet i den angrepsrekka og Hamsik er meget god til å tre igjennom. Tror dette blir en skikkelig tøff batalje. Sier meg på forhånd fornøyd med en U.

Jævla pessimist. Tipper vi vinner enkelt 3-1.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hehe, vi tapte i emirates cup mot disse. Higuain kan være vektskålen, men satser på minst en U. Vi er i god flyt og hvis vi fremdeles surfer på bølgen kan det også bli 3poeng.

 

Det gjorde vi da ikke. Vi spilte uavgjort. ;)

 

Og da hadde Napoli det laget de har pdd., men vi har i ettertid kjøpt Özil. :)

Link to comment
Share on other sites

Nei, zuniga og mesto (vanligvis Christian Maggio) er svært offensive, så de kjører med tre bake og fem bake når de får angrep i mot. Akkurat samme taktikk som Juventus bruker!

Tror også dette blir en tøff kamp, men det er en kamp vi bør vinne for å kunne gjøre det bra i denne gruppen, men det blir ikke enkelt. Mener likevel at vi er et bedre lag og burde slå dem, nå skal det sies at de også er i svært god form i hjemlig liga! Håper på en forrykende kamp

Link to comment
Share on other sites

Tipper han spiller. Lurer dog på hvordan vi stiller opp.. tipper Gnabry får fornyet tillit, men ser kanskje for meg at Rosicky kommer inn for Wilshere mtp. at han var litt usikker til denne kampen.

 

Tipper dette laget:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Ramsey - Flamini

Gnabry - Özil - Rosicky

Giroud

Link to comment
Share on other sites

Walcott er ute til etter landslagspausa så vidt meg bekjent.

 

Dette kan bli en uhyre kul fotballkamp og jeg har tro på tre poeng. Vi virker nesten litt ustoppelige om dagen med en sinnsyk Ramsey i spissen. Defensivt har vi også vært gode, selv om vi har sluppet inn litt irriterende mange mål.

 

Håper på denne lagoppstillingen:

 

Szczesny

Sagna - Per - Kos - Gibbs

Ramsey - Flamini

Rosicky - Özil - Wilshere

Giroud

Lykke til ikveld, Gooners.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC @Arsenal 6m

#Arsenal team to play Napoli: Szczesny, Sagna, Mertesacker, Koscielny, Gibbs, Flamini, Arteta, Ramsey, Rosicky, Ozil, Giroud #AFCvNAP

Må si at jeg stusser på oppstillingen.. Rosicky og Özil på hver sin kant med Ramsey i midten..?

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Özil - Ramsey - Rosicky

Giroud

Må også si at jeg stusser på å endre posisjonen til Ramsey når han har vært i kanonform så langt. Enda verre hvis han har blitt dyttet ut på kant. Er jo også rimelig ille å dytte Özil (og Rosicky) ut på kant, men han fungerer jo rimelig godt der.

Link to comment
Share on other sites

Ble som jeg trodde, og med Rosiscky på høyre kant. Wenger sa i intervju tidligere at han kunne spille alle posisjoner på midten.

 

Edit, Arteta også ja... Nei da blir det vel rosiscky venstre, og ramsey høyre ja. Spennende å se hva som skjer nå, om han spiller dårlig igjen eller fortsetter storspillet.

Link to comment
Share on other sites

Ble som jeg trodde, og med Rosiscky på høyre kant. Wenger sa i intervju tidligere at han kunne spille alle posisjoner på midten.

 

Edit, Arteta også ja... Nei da blir det vel rosiscky venstre, og ramsey høyre ja. Spennende å se hva som skjer nå, om han spiller dårlig igjen eller fortsetter storspillet.

 

https://pbs.twimg.com/media/BVgnqJ-IQAAV09S.jpg:large

 

Jeg hadde riktig i lagoppstillingen ovenfor her jeg minus at jeg puttet Özil og Rosicky på feil kant. :P

 

Ville jo vært rimelig tåpelig å putte Ramsey på kant nå syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Må si at jeg stusser på oppstillingen.. Rosicky og Özil på hver sin kant med Ramsey i midten..?

Må også si at jeg stusser på å endre posisjonen til Ramsey når han har vært i kanonform så langt. Enda verre hvis han har blitt dyttet ut på kant. Er jo også rimelig ille å dytte Özil (og Rosicky) ut på kant, men han fungerer jo rimelig godt der.

 

Tror mye er grunnet Napolis offensive styrke og frykten for å bli kontret i senk. Wilshere har en tendens til å slakke litt på jobbingen bakover når han spiller på kanten, noe som ikke er tillat siden Özil blir fritatt det meste av sitt defensive ansvar. Gnabry har derimot jobbet beinhardt i de kampene han har spilt, men etter mye spilletid på kort tid forstår jeg at han starter på benken i dag. Om det blir Ramsey eller Özil som starter på kanten spiller liten rolle siden begge vil være veldig bevegelig når vi går fremover, men jeg vil garantere at Ramsey hjelper Gibbs defensivt på kanten når Napoli presser på.

 

Er mer spent på hvordan Arteta og Flamini skal fungere sammen - en gambling å splitte opp midtbanen som har ledet oss til serieledelse.

Link to comment
Share on other sites

For omtrent første gang i år kan Wenger velge en førsteellever - og ikke bare sende ut de eneste 11 som er friske. Jeg er ikke helt sikker på om han har truffet blink i dag, men blir spennende å se. Motstanderen i dag er det klart beste laget vi har møtt så langt. Så her kreves det uansett en meget god prestasjon om vi skal få 3 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...