Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Løw påpekte vel at Mesut hadde hatt ett tett kampprogram og trengte hvile. Neuer og Lahm skal vel også hviles. I tillegg sa han at dette var en fin mulighet til å la andre spillere prøve seg i sentrale posisjoner.

 

Özil har jo også slitt litt med sykdom og ved siden av fått en liten smekk etter eller annet sted mener jeg å huske?

 

Bare bra at han hviles. Har jo spilt veldig mye etter han kom til England på tross av å måtte tilpasse seg til et nytt land, nye lagkamerater og et helt annet tempo ute på banen. + at han som oftest i Arsenal spiller samtlige minutter mens han veldig ofte ble byttet ut etter 70 minutter i Real.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

ic8bCC7mrJnzq.gif

 

Elskbart av Özil. Håper vi får se mer at dette når han virkelig finner seg til rette i Arsenal. Legg forøvrig merke til Giroud som nærmest hopper unna ballen når den kommer inn fra Özil. Husker jeg ble sjokkert over at han ikke prøvde å kaste frem et bein der. Er rett og slett ekstremt tannløst av franskmannen, men ikke noe nytt.

Link to comment
Share on other sites

ic8bCC7mrJnzq.gif

 

Elskbart av Özil. Håper vi får se mer at dette når han virkelig finner seg til rette i Arsenal. Legg forøvrig merke til Giroud som nærmest hopper unna ballen når den kommer inn fra Özil. Husker jeg ble sjokkert over at han ikke prøvde å kaste frem et bein der. Er rett og slett ekstremt tannløst av franskmannen, men ikke noe nytt.

Det som skjer der er typisk noe som skjer spisser som ikke er i form, han lå ett skritt bak hele kampen. Synes det er urettmessig kritikk, mye rart kan sies om Giroud, men at han er tannløs er jeg uenig i, Giroud gir 110% i enhver situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer der er typisk noe som skjer spisser som ikke er i form, han lå ett skritt bak hele kampen. Synes det er urettmessig kritikk, mye rart kan sies om Giroud, men at han er tannløs er jeg uenig i, Giroud gir 110% i enhver situasjon.

 

Tannløs foran mål altså. Det var ikke bare det ene eksempelet den siste tiden hvor Giroud velger å "holde igjen" fremfor å gamble som de beste spissene gjør på at ballen havner der den gjør. Han er ikke en killer og det er det jeg mente med tannløs.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Skulle ønske vår nummer 11 kunne være litt mer direkte av og til, og klemme til med venstre foten. Han kommer til gode situasjoner, men velger ofte å prøve å finne noen på tvers istedenfor å skyte selv.

Bra han ble tatt av litt før 90 minutter i dag. Ser han blir tydelig slappere når kampen runder 70-80 minutter.

 

Ellers, meget fornøyd :)

Link to comment
Share on other sites

Helt enig HaakonFG. Jeg er selvsagt knallfornøyd med måten han spiller de andre gode på, men det må da være måte på. Det har til tider vært tegn på skuddvegring som selv Hleb ikke har visst maken til. Både vi og Özil selv vet hvilken skuddfot han har, så jeg satser på at han vil smelle til ved flere anledninger framover.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fra artikkelen om Bergkamps statue henter jeg følgende opplysning som jeg syns var interessant;

Incidentally, in the history of the Premier League, Mesut Ozil has the best assists to games ratio of any player at any club, with one every 2.63 games (minimum 10 appearances).

 

Mesut for jo litt kjeft fra en del debattanter for tiden, uten at jeg helt forstår kritikken som rettes mot han...

Link to comment
Share on other sites

Mesut Özil er den beste spilleren som er i klubben for de som måtte lure på det, men om vår "barcavariant" med en feilvendt spiss hvis hovedoppgave er å krige til andre kommer etter for å trille ball mot etablert forsvar får ut det beste av gutten er en annen sak. Özil skal fore rettvendte spillere som truer bakrom. Desverre er han selv den fremste rettvendte spilleren vi har, og de han kunne foret er enten skadet eller benket (Chamberlain på kant untatt). Giroud truer ikke bakrom, Cazorla (fjorårets player of the year) og (angloyndlingen) Wilshere vil begge helst ha Özils posisjon. Ei heller har han overskudd av nødvendige mengder krigergen som passer inn i en dypere rolle. Hele det offensive registeret er blitt ubalansert fordi vi spiller med 3-4 tiere samtidig og en ærlig, men uspektakulær nier. My humble opinion.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Sir J.

Savnet av en mer komplett og kompetent spiss på topp samt Ramsey og Walcott er et stort tap for Özil og laget generelt sett. Sanogo ser dog heldigvis ut til å bringe litt bedre takter ut av Özil, men han er fortsatt et godt stykke unna Ronaldo/Benzema/Higuain for å si det slik. Blir deilig å få Ramsey tilbake. Samt at forhåpentligvis så fortsetter Chamberlain sin gode form og er like aggressiv og uredd som han var i starten mot Bayern sesongen ut.

Link to comment
Share on other sites

At Özil har hatt en formdupp er greit nok, men han er på ingen måte noen flopp/bomkjøp. Problemer er vel mer, som flere har vært inne på, at laget mangler de rette spillerne som kan komplementere han i det offensive spillet. At han ikke er den beste defensivt får så være, men jeg synes absolutt at han prøver og han skal styre angrepet ikke forsvaret. Men Özil vil nok vise seg å være et bomkjøp hvis klubben ikke bruker sommervinduet til å bygge opp den offensive delen av laget til dra nytte av tyskerens kvaliteter. Kanskje er det på tide å bytte ut flere av hans offensive medspillere enn jeg hadde tenkt. Hvis Wenger & co ikke er villige til å gjøre de endringene som skal til for at Özil skal kunne blomstre, så er vel kanskje det rette å selge han til sommeren. Jeg ønsker ikke et salg, men det kan være bortkastet å ha han uten å virkelig dra nytte av hans kvaliteter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker ikke et salg, men det kan være bortkastet å ha han uten å virkelig dra nytte av hans kvaliteter.

 

Nøyaktig det Wenger driver med i forhold til Podolski. Bruker ikke kvalitetene hans på korrekt måte.

Jeg vil selvsagt ikke selge en av verdens beste spillere selv heller, de som mener det her inne er rimelig på bærtur i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Men Özil vil nok vise seg å være et bomkjøp hvis klubben ikke bruker sommervinduet til å bygge opp den offensive delen av laget til dra nytte av tyskerens kvaliteter. Kanskje er det på tide å bytte ut flere av hans offensive medspillere enn jeg hadde tenkt.

Sa lenge før sesongen startet at vi trengte noe nytt på vingen og på spissplass, en spiss som kan true i bakrom. Ikke nødvendigvis som erstatter til Giroud, men alternativ til Giroud.

 

Er av den oppfatning at Gervinho ville blomstret med Özil sitt overblikk og pasningskvaliteter, Gervinho er den spillertypen vi mangler i laget pdd. Til tross for hans manglende effektivitet.

 

Özil vil aldri blomstre om han må spille pasning mot en feilvendt Giroud og en Cazorla/Wilshere som går inn i hans område. Gnabry/Ox har dog vist lovende tendenser til å skjønne at vi må ha gjennombruddshissighet. Med fullt lag er vi en utfordrer til ligatittelen, men vi mangler spillertyper som backup for å være helt der oppe. Chelsea sine spisser er kanskje ikke eksemplariske, men i Torres har du timing, i Eto'o har du gjennombruddshissighet og i Ba har du hodestyrke. City har det samme mens United har Rooney/VP som er litt for like spillertyper.(To fantastiske, allsidige spisser som går litt inn i hverandre) og samme problem føler jeg at vi har.

 

Tyskland hadde ikke vært det samme med:

Kuranyi

Schweinsteiger-Özil

Kehl-Kroos-Khedira

Ikke fordi at spillertypene ikke er sammen, men for at et lag som er snekret sammen av pasningssikre spillere som Kroos, Özil og med Bastian som motor ikke ville vært like effektivt om du ikke hadde tettet igjen med raske, gjennombruddshissige spillere som Reus, Schürrle, Gomez og Klose(til dels) og Podolski.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

×
×
  • Create New...