Jump to content

Mesut Özil


Umlaut

Recommended Posts

ÄFC Äcädëmÿ@AFCAcademy6m

Over 15,500 #Özil11 shirts have now been sold just on Arsenal Direct. Amazing. #afc

Sikkert oppe i over 20,000 nå. En medium Özil-drakt koster £66 fra Arsenal Direct. Det blir til sammen £1,320,000, som i dagens kurs er 12.5 milloner NOK.

Regnestykket er langt fra komplett, da det finnes veldig mange andre alternativer til Arsenal Direct.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er nok langt over 20,000 solgte drakter også. 15,500 på 2 dager fra Arsenal sin offisielle shop. Lurer på hvor mange verden over som har kjøpt fra forskjellige butikker o.l., men kan love deg at det er langt flere enn 20k. :)

 

Burde vise Wenger og Gazidis at supporterene virkelig investerer når vi kjøper stjerner. Er dog fortsatt en lang vei å gå før vi når £42,5m da. :P

Link to comment
Share on other sites

 

Det kommer jo også rykter om at cash beholdningen vår som ble antydet i mai på 70mill£ bare er toppen av isfjellet. Mens de reelle tallene er over 300mill£.

 

I mai ble det antydet at vi hadde et "warchest" på 70 mill pund. Dette var anslaget på hva vi kunne bruke på nye overganger/lønninger uten å sette økonomien i fare. For en uke siden hevdet Myles i en tulleblogg at vi har 300 mill pund på konto. Hans troverdighet er vel nærmest ikkeeksisterende.

 

Noe som er troverdig er Arsenals regnskaper, som Swizz Ramble henviser til her. Pr 31.05.12 hadde Arsenal en cashbalanse på 154 mill pund. Ferdig snakka. Snart kommer regnskapet for juni12-mai13, hvor jeg tipper cashbalansen er et sted mellom 120-180 mill pund.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det RastaPinky. Nevnte blogger (Myles) har også trukket tilbake det og sagt £180m.

Det dog folk virker å glemme er at vi ikke nødvendigvis heller trenger å betale alt i en "go". Vi kan også som andre klubber betale i avdrag og mtp. at vi neste år kommer til å stille med langt sterkere kommersielle avtaler så er det ingen som vet om vi f.eks. betalte £21m for Özil i år og deretter resterende sum neste år igjen.

 

Det å kunne betale samtlige pund med en gang er derimot et meget godt forhandlingskort, men generelt sett så tror jeg klubben også betaler litt i avdrag. Så slik sett hadde vi trolig hatt råd til både Higuain og Özil + en midtstopper ved siden av pluss Viviano og Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Er nok langt over 20,000 solgte drakter også. 15,500 på 2 dager fra Arsenal sin offisielle shop. Lurer på hvor mange verden over som har kjøpt fra forskjellige butikker o.l., men kan love deg at det er langt flere enn 20k. :)

 

Burde vise Wenger og Gazidis at supporterene virkelig investerer når vi kjøper stjerner. Er dog fortsatt en lang vei å gå før vi når £42,5m da. :P

Du sier ikke det nei. Jeg snakket kun om Arsenal Direct, som jeg understreket i innlegget. Jeg vil driste meg til å påstå at vi vil selge MINST 100,000 Özil-drakter denne uken om vi tar alle shoppene som selger offisielle drakter. Det igjen blir £6,600,000.

Så kan man jo diskutere hvor mye av den summen som er ren profitt.

 

Over tid vil det nok vise seg at signeringer som koster £10m+ mer enn en annen, mindre populær spiller, vil tjenes inn igjen bare via draktsalg.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart en sammenheng. Salg av supporter effekter skyter i været når verdensstjerner tikker inn. Arsenal FC er en av de store på verdensbasis med særlig mange tilhengere i Asia. At ett slikt kjøp ofte finansieres delvis over tid av effekt salg sier seg selv.

 

Som nevnt over tror jeg også at noe av styrken vår er å kunne betale der og da. Barcelona betaler vel ennå på de mange kjøpene de har gjort fra oss, husker det ble kommentert ifjor iallefall. La oss bare håpe at Ozil er første i rekken av storkjøp som skal ta oss tilbake til toppen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte jo selvfølgelig se på videoen over, og det har ført meg dypt inn i Youtube sin verden, fotballkontinentet, Øzil-land. Nå er jeg normalt sett ikke noe glad i å dømme spillere etter skrytevideoer, men jeg tror ikke jeg har skjønt hvor god Øzil faktisk er før nå. Det han gjør på et par av de videoene er helt ekstremt, og jeg elsker hvordan han til en hver tid har kontroll på spillere rundt seg, både motstandere og medspillere. Nå sitter jeg her og ser gjennom "alt" av videoer jeg finner av han, så det blir jo kost å gå fra world-class spill av Øzil til Norge-kampen etterpå! Ingen er i nærheten av å være like maestro som han er, gud som jeg gleder meg til neste Arsenal-kamp!

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan utsettes på Özil er at han ikke scorer nok mål utifra hvor godt plassert han ofte er og at han som oftest pleier å sentre fremfor å skyte. Dog selvfølgelig ikke like ille som Hleb. :P

 

En annen ting er vel det at han også ikke alltid i Real Madrid orket å opprettholde presset i hele kamper og han ofte ble byttet ut etter rundt 70 minutter. Var vel sammen med Podolski den spilleren som ble byttet ut flest antall ganger såvidt jeg husker riktig.

 

Uansett: Det positive utveier helt klart det negative. Han er pur klasse.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er vel det at han også ikke alltid i Real Madrid orket å opprettholde presset i hele kamper og han ofte ble byttet ut etter rundt 70 minutter. Var vel sammen med Podolski den spilleren som ble byttet ut flest antall ganger såvidt jeg husker riktig.

 

Da er det jo bare å sette inn en spiller som Rosicky de siste 20, eller kanskje Wilshere. Tror faktisk Wilshere har godt av en periode hvor han kan komme innpå siste 20-30 i kampene.

Link to comment
Share on other sites

Da er det jo bare å sette inn en spiller som Rosicky de siste 20, eller kanskje Wilshere. Tror faktisk Wilshere har godt av en periode hvor han kan komme innpå siste 20-30 i kampene.

 

Jada. Som oftest så er nok dette hvorfor Özil blir byttet ut en del også. Man vil ikke unødvendig slite ut en sånn spiller. Med Rosicky har vi god backup. Og med forhåpentligvis Arteta og Ramsey tilgjengelige mesteparten av sesongen utover så har nok Wilshere godt av en del innhopp fra benken. Er i mine øyne ikke god nok til å starte for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

 

Jada. Som oftest så er nok dette hvorfor Özil blir byttet ut en del også. Man vil ikke unødvendig slite ut en sånn spiller. Med Rosicky har vi god backup. Og med forhåpentligvis Arteta og Ramsey tilgjengelige mesteparten av sesongen utover så har nok Wilshere godt av en del innhopp fra benken. Er i mine øyne ikke god nok til å starte for øyeblikket.

Rosicky er en eminent reserve, dessuten kan vi sette på en ving og dra Cazorla inn i banen - god backup på den offensive midtbaneplassen i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kan utsettes på Özil er at han ikke scorer nok mål utifra hvor godt plassert han ofte er og at han som oftest pleier å sentre fremfor å skyte. Dog selvfølgelig ikke like ille som Hleb. :P

 

En annen ting er vel det at han også ikke alltid i Real Madrid orket å opprettholde presset i hele kamper og han ofte ble byttet ut etter rundt 70 minutter. Var vel sammen med Podolski den spilleren som ble byttet ut flest antall ganger såvidt jeg husker riktig.

 

Uansett: Det positive utveier helt klart det negative. Han er pur klasse.

 

http://www.marca.com/2013/02/15/en/football/real_madrid/1360961210.html

 

Dette er selvfølgelig en enkeltkamp, men virker som han ofte ligger mellom 10500 og 11500 meter de kampene han spiller 90 minutter. Det burde da være mer enn godkjent. Dette forteller selvfølgelig ikke hele historien heller

Edited by cinsalabim
Link to comment
Share on other sites

Han oppdaget verden og ble besatt av damer

Da kan vi hvertfall utelukke en retur til Real Madrid for Özil. Perez går ut og slenger dritt for å ikke tape ansikt. Merkverdig at hvis Özil var slik en horebukk at ingen damer har stått frem. Alt jeg har hørt om Özil er at han er en "model professional". Og jeg kan ikke si at det imaget har blitt endret.

 

Takker for at du solgte oss Özil mr. Perez! No hard feelings?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...