Jump to content

UEFA u21 EM 2013


Safe Hands

Recommended Posts

Er han bedre eller potensielt bedre mener du? Uklart i innleggene dine, første virker det som du mener han allerede er bedre.

Jeg mener Hangeland er milevis forran ennå, og at dette som her skjer blir hausa opp noe voldsomt.

 

Uansett: utrolig artig at vi har ett spillende U-lag og håper de kan ta med seg denne stilen videre opp i systemet. Og hvem vet? Hvis alt hadde klaffet så kanskje de kunne slått A-laget i en innbyrdes kamp. Kanskje da særlig mot Drillofotball som er sørgende kjedelig. Drillo hadde passet som hånd i hanske for Stoke.

Hauset opp blir det kanskje, men de spillerne (uansett lag, tenker ikke på de norske) som deltar i dette mesterskapet spiller stort sett fast for gode klubber i Europa. De gutta som A-laget møter i sin kval gruppe er ikke der bortsett fra sveitserne og noen enkeltspillere fra de andre lagene. Jeg kan ikke se at A-laget da er bedre når de presterer dårligere mot dårligere lag. Hvor er logikken i det?

 

Ang Hangeland og Semb Berge: jeg sa at jeg holder sistnevnte foran og står for det. Sammen kan de nok danne et meget godt stopperpar

Link to comment
Share on other sites

Norge A vs Norge U21? Jeg skal ikke være påståelig hverken den ene eller andre veien, men gjør meg noen tanker.

 

Vi Arsenalfans vet vel bedre enn de fleste at gode, unge spillere kan prestere ekstremt bra når entusiasmen er høy og de har tillitt fra ledelsen. Wilshere mot Barca og Cesc som 17-åring for å ta et par eksempler. Vi har opplevd mange flere de siste årene. Allikevel har vel de fleste av oss innfunnet oss med at vi trenger flere etablerte og rutinerte spillere for å prestere jevnt bra over tid.

 

Jeg tror nok at U21 kunne slått A-landslaget i en enkeltkamp, men hadde de møtt hverandre 10 ganger føler jeg meg ganske sikker på at gamlegutta hadde kommet best ut av det.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftige refleksjoner her. Og kan hende har du rett i din konklusjon, Rasta.

 

Men når gamlegutta nå har fått DEN enkle trekningen, og likevel er milevis unna å kvalifisere seg for VM, hvorfor ikke gjennomføre en aldri så liten revolusjon? Jeg tror ikke sjansene nødvendigvis blir så veldig mye større i neste kvalifisering, men kanskje i den som kommer derefter?! Noen idéer og spillere har fått nok sjanser nå, spør du meg!

 

I morgen kommer et rekordglissent Ullevaal til å se at det børstes støv av Wæhler, Gashi, Grindheim med flere. Og NFF klør seg i hodet over hvorfor ikke Oslo-folket viser større entusiasme...

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2338912/THIS-rousing-victory-speech-Norwegian-U21-boss-shows-championship-means-Englands-rivals-boys-win-.html

 

Daily Mail bet seg merke i engasjemtet og gleden i den norske troppen, her ved talen til "Toro" etter kampen. Det er nesten full krise i England nå etter hva de presterte i det mesterskapet her.

Link to comment
Share on other sites

Som Safe Hands var innom: Nå har Drillo og "gamlegutta" fått sjansen til å kvalifisere seg til EM og VM de siste 4 årene hvor sjansene tatt i betraktning av motstandere har vært meget store. Allikevel har de gått på trynet. Ikke bare litt, men et skikkelig faceplant rett i asfalten.

 

På tide å blande inn flere juniorer og få ut Drillo. En del av seniorene holder mål (selv om Drillo-ball får de til å fremstå som 5 ganger dårligere enn det de er).

 

Et landslag som dette tror jeg kunne vært meget slagkraftig:

Bugge Pettersen

Vilsvik - Hangeland/Semb Berge - Madsen/Strandberg - Parr/Hedenstad

Eikrem/Henriksen - Nordtveit/Tettey - Johansen

Berisha - Moa/Pedersen - Elyounussi/Berget

Mulig at spillere som Elynoussi og Berget ville vært bedre i en offensiv midtbanerolle, men mtp. at vi har såpass god dekning på midtbanen så syntes jeg en 4-3-3 er bedre egnet. Særlig også når jeg syntes vi sliter litt med gode kantspillere. Er dog usikker på om Moa er egnet til den ensomme spissrollen, men tror han ville gjort det langt bedre i et lag bestående av de spillerene der med en annen spillestil enn måkballen til Drillo uansett. Pedersen har også vist seg frem. Er en god backup/konkurrent for Moa så lenge han finner seg en klubb hvor han jevnlig får spilletid. Hvordan Joshua King går foran han i køen på førstelaget skjønner jeg ikke da han scorer særdeles få mål og spiller rimelig lite for en dumpekandidat i the Championship, men Drillo sin kjærlighet for "ekstrem-ferdigheter" skinner tydeligvis frem da King er veldig rask og lite annet.

 

Endte forøvrig opp med særdeles få av seniorene igjen må jeg si. Spillere som Grindheim, Yttergård Jenssen, Wæhler, Gashi og Huseklepp har forøvrig ingenting å gjøre på landslaget. Dessverre er de allikevel innblandet på tross av at vi har et flust av yngre spillere som har alt å bevise og som er i god form grunnet spill i Tippeligaen.

Link to comment
Share on other sites

Norge får nå Spania i semifinalen i EM... Selv om det norske laget har gjort det meget bra og imponert, så vil jeg tørre å påstå at Spania er et hakk over selv Italia. Bronse er uansett ikke dårlig for Norge i et EM! Så får vi se til lørdag hvordan det går mot regjerende mestere.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...