Jump to content

UEFA u21 EM 2013


Safe Hands

Recommended Posts

Herre jemini, så mye bedre de norske u21 gutta var enn Israel. Skrekkelig dømming i tillegg. En ordentlig "magevrenger" av en match, hvor alle situasjoner, alle avgjørelser går mot en. Kvalmende.. Den særdeles fortjente utligningen på overtid hjalp bare litt!

 

Blir spennende å se disse gutta mot Italia og England!

Link to comment
Share on other sites

Veldig imponerende kamp! Noe av det beste er å se det mentale, og at de ikke gir seg selv om de ligger under to ganger og får rødt kort.

Spiller morsom og underholdene fotball også.

Skal bli spennende og så hva de får til mot de store nasjonene.

 

Vet ikke hva som er best resultat mellom England og Italia jeg. Uavgjort så alle står likt? Eller at et lag rykker fra?

Link to comment
Share on other sites

Den stemplingen var rimelig fæl ja. Og makan til surving på Israel spillerene også. Falt ufattelig lett ved uttallige anledninger.

 

Tar det som et godt tegn. Tror dette blir meget bra. Kommer vel også noen flere spillere (som Nordtveit) etter at Albania kampen er unnagjort :)

Link to comment
Share on other sites

Det aller beste ved u21-laget er at de tar korte innkast!

 

- Jeg har aldri vært så tent. Jeg var mer tent i dag enn mot Albania i går - og da spilte jeg jo. Det er helt sykt. Lagmoralen og stemningen i laget er fantastisk. Alle støtter hverandre, sier Joshua King efter England-matchen.

 

Nå er det alltid mer stas å møte England enn Albania. Spesielt i et sluttspill, og selv om det var England på u21-nivå. Men lagånd og stemning i en prestasjonsgruppe skal man ikke kimse av. Akkurat nå tror jeg u21-gutta hadde vunnet på dette alene. Kanskje burde man bare dytte dem alle sammen opp til a-laget efter EM?! Renske opp totalt. Og slik forsøke å beholde god-stemingen.

 

Hvor mange av gamlekara hadde egentlig kunnet gå inn og styrke dette laget? Gitt at de spilte fast og var i form. Jeg tviler meg frem til følgende liste:

- Hangeland

- Forren

- Parr

- Tettey (under sterk tvil)

- Tarik (under sterk tvil)

- Moa (under sterk tvil)

- Yttergård Jensen (under sterk tvil)

- Skjelbred (under sterk tvil, og under forutsetning av at a-laget endrer spillestil)

- En og annen back og keeper trengs kanskje også som stallfyll

 

Hangeland er vel den det er vanskeligst å komme utenom. Men Semb Berge, Rogne, og ikke minst Strandberg har imponert meg. Og Singh, Konradsen, Johansen, Eikrem, Henriksen og Nordtveit er vel neppe noe dårligere enn Yttergård, Tettey og Skjelbred. For ikke å snakke om Gashi og Grindheim. Så... La revolusjonen komme!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må under meg litt ...... U21 vs Drillos ..... hvem hadde vunnet ?

 

U21 laget virker mer samspilt og har en spillestil som er lagt opp til de kvalitene de faktisk har. Seniorlaget derimot not so much.

 

Tror U21 laget hadde vunnet 2-0.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, ikke akkurat slik. Jeg tror helt seriøst Drillos hadde tapt.

 

+1

 

Drillo = tilfeldighet og flaks. Spiller ikke på spillerene sine styrker, men heller håp om at en lang ball opp i motstanderens banehalvdel vil resultere i en sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Dette laget har alt A-laget mangler og jeg er ikke i tvil om at U-21 hadde vunnet. Løpsstyrken, tempoet, selvtilliten og ikke minst systemet er så uendelig mye bedre.

Yttergård-Nilsen hadde ikke fått 5 min spilletid i konkurranse med de som er her. Backene er minst like gode og jeg holder Semb-Berge over Hangeland. Større tempo, sterkere og ikke minst komfortabel med begge ben.

Link to comment
Share on other sites

Jarstein

Elabdellaoui-Hangeland-Forren-Hedenstad

Henriksen-Nordtveit-Johansen

Elyounoussi-Moa-Berisha

 

Faktisk utrolig vanskelig å velge blant unggutta som burde bli satset på. Norge har aldri i min levetid hatt så mange gode unge spillere bankende på døra. Føler det laget over har en høvelig andel rutine til tross for at de fleste er veldig unge, og med spillere som Rogne, Strandberg, Singh, Berget, King, Kristiansen, Nielsen og Eikrem blant annet bankende på døra bak disse igjen, så har jeg aldri vært sikrere på at revolusjonen må skje nå.

 

Først og fremst må Drillo på hue og ræva ut.

 

EDIT Stefan: Selvfølgelig skal Pedersen nevnes. Hadde han først i startoppstillinga, men ble glemt i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Markus Pedersen fortjener å nevnes også. Rask, sterk, målfarlig og rimelig god teknisk. Jobber også utrettelig i 90 minutter og er en meget dyktig førsteforsvarer.

 

Forøvrig utrolig synd at han ikke tok et par sesonger ekstra i Godset.

Link to comment
Share on other sites

Mange her inne tror U21-landslaget er bedre enn A-lanslaget. Ikke alle er enige idet: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3633554.ece

 

Jeg heller nok til den konklusjonen også. F.eks.Wulff-Eikrem storspiller på U21 og får ikke til mye på A-landslagetnår han har fått muligheten og det er ikke bare Drillo sin feil.

Link to comment
Share on other sites

Kan det ha noe med spillestil, vilje og ferdigheter på spillerne han har rundt seg?

 

Man må benytte seg av spillernes sterke sider og danne et LAG av de spillerne.

 

Det er få, om noen, som kunne klart å spille i alle formasjoner, alle roller etc.

 

Et eksempel er Fabregas - hvor stor forskjell så vi på han ut fra hvilken posisjon og hvilke spillere han hadde rundt seg?

Link to comment
Share on other sites

 

Spist sopp?

Omelett med sopp og ost hver morgen faktisk. Hvordan kunne du gjette det?

Jeg står for hva jeg sier. Hangeland er god, men potensialet til Semb Berge mener jeg er større. Tempo og styrke som er fantastisk bra. Ser for meg de to kan danne et godt stopperpar sammen.

Link to comment
Share on other sites

Er han bedre eller potensielt bedre mener du? Uklart i innleggene dine, første virker det som du mener han allerede er bedre.

Jeg mener Hangeland er milevis forran ennå, og at dette som her skjer blir hausa opp noe voldsomt.

 

Uansett: utrolig artig at vi har ett spillende U-lag og håper de kan ta med seg denne stilen videre opp i systemet. Og hvem vet? Hvis alt hadde klaffet så kanskje de kunne slått A-laget i en innbyrdes kamp. Kanskje da særlig mot Drillofotball som er sørgende kjedelig. Drillo hadde passet som hånd i hanske for Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...