Jump to content

2013.03.13 Bayern Munchen B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Bra bortekamp. Bayern fryktelig meir usympatisk enn eg trudde, håper det laget ryk fortare enn svint :) Vi er igjen nesten gode nok, men manglar ein del spelarar for å konkurrere med dei 20 beste laga i Europa. Dessverre for oss ser det ut til at minst 4 av desse er i PL...

Link to comment
Share on other sites

So close, yet so far. Vi viser iallefall at vi kan dra til Allianz Arena og få et bra resultat der. Synd vi skulle ødelegge det med hodeløst forsvarsspill i 1. kampen. Håper gutta får litt selvtillit og driv etter dette, når vi viser at vi fortsatt kan slå de store gutta hvis vi kjemper... Selv om dette bare var én av to kamper. Nå er det bare å ta med seg det positive fra denne kampen, dra opp ermene, ta seg sjøl et par tak i nakken og gå i krigen til helja!

Link to comment
Share on other sites

Ting jeg lærte av Bayern kampen:

 

1) Fabianski fortjener å stå til han driter seg fullstendig ut.

2) Giroud elsker å skyte på volley 30 meter unna.

3) Bosscielny is back!

4) Gervinho er fortsatt frusterende

5) Laget presterer bedre uten Vermaelen.

6) Ramsey er bedre enn Arteta.

7) Dette laget kan når de faen meg vil.

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett en kjempekamp: 2-0 borte på Alianz Arena, vi påfører München sitt første tap på 24 (!) kamper. Synd at de siste ti ble så oppstykket av avblåsninger der Arteta mistet mistet hodet ved et par anledninger.

 

Det beste med kampen var forsvaret. Den beste forsvarskampen jeg har sett av oss i år.

 

Det ble en Pyrrhos-seier. Men en som gav meg troen på at vi har kvalitet nok til topp tre/fire.

Link to comment
Share on other sites

Bra gjennomført kamp mot, og det bør vel også nevnes, mot et rimelig umotivert Bayern.

 

Synes gutta i dag viser hva vi kan få til om tenning og konsentrasjon er skikkelig til stede.

 

Sjelden jeg skriker så mye mot en dommer som i dag, gett. Hvordan f.eks. Koscielny og ikke Neuer får gult etter kallibaliken etter 2-0 er intet mindre enn utrolig.

Link to comment
Share on other sites

Ergelig nærme. Klarer ikke å glede meg over prestasjonen før jeg våkner.

Tenk hvis noen hadde vært foran mål, når Gervinho skøt? Og hva om Walcott skulle vært onside?

Så nære, så nære.

Link to comment
Share on other sites

Det som ergrer meg mest er alle feilpasningene, dårlig bevegelse og urutinert forsvarsjobbing. Flere som spiller en god kamp. og for å nevne noen så synes jeg Fabianski, Gibbs og Jenkinson utmerket seg med god innsats. Fabianski bør få slippe til i PL nå etter en solid kamp. Dommeren er til tider helt på jordet med sine avgjørelser og munich gutta overspiller i en hver situasjon i håp om at motspiller skal bli straffet. Helt latterlig å se på.....

Link to comment
Share on other sites

Jaja.

 

Fabianski bør hvertfall fortsette å stå mellom stengene, og Vermaelen bør forbli på benken, da forsvaret vårt idag var helt fantastisk. Bayern skaper lite, og gutta kjemper og jobber bak der. Fantastisk deilig å se på. Mertesacker er gigant igjen, slik jeg liker å se han, og Koscielny intet mindre. Godt gjort å score der også. Backene er gode, og fremtiden ser lys ut for oss der. Arteta spiller egentlig en god kamp, men koker over helt på slutta der, utrolig frustrerende å se på. Syns vi spilte mye feilpasn, særlig i førsteomgang, men det gjorde ikke så mye da vi omstilte oss formidabelt og kjempet tilbake ballen. Giroud gjør det han skal, scorer på den ene sjansen han får, mens Walcott har en god inngrepen i hele kampen - assisten til målet. Fullt forståelig at han ble byttet. Ramsey er knallgod igjen, forresten. Gervinho med flott innhopp, også the Ox virket å være mer seg selv.

 

Vi bør være stolte av denne borteseieren mot selveste Bayern. Selvom de hadde fler 'attempts', så kan ingen si det var ufortjent. Fortsetter vi sånn utover sesongen er jeg optimistisk mtp CL-spill neste år også!!

Link to comment
Share on other sites

Hederlig resultat og god kamp. Synd blackout hjemme skal ødelegge.

Tilslutt: kjære Wenger, med 5 min igjen og 3-4 min tillegg. Hvorfor tar du ikke av Arteta som er fullstendig sluttkjørt og setter inn friske ben? En Diaby som second striker hadde avlastet Giroud mye og Arteta var et vandrende frispark siste 20 min. Skjønner ikke at vi ikke gjør alle bytter i en slik kamp. Merkelige valg

Link to comment
Share on other sites

Men han kan også få ting til å skje. Den sjansen han får, skaper han faktisk selv også - ut av ingenting mot et etablert Bayern-forsvar.

 

Var ment som både positivt og negativt. Fantastisk vending, men som så og si alltid så er sluttproduktet ikke der. :P

 

Ellers:

 

Chris Wheatley@GoonerTalk

@Squawka_Sports: After 532 minutes of CL football, Carl Jenkinson goes through the campaign not losing a tackle for #Arsenal.” Brilliant.

 

Rått. Rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Ting jeg lærte av Bayern kampen:

 

1) Fabianski fortjener å stå til han driter seg fullstendig ut.

2) Giroud elsker å skyte på volley 30 meter unna.

3) Bosscielny is back!

4) Gervinho er fortsatt frusterende

5) Laget presterer bedre uten Vermaelen.

6) Ramsey er bedre enn Arteta.

7) Dette laget kan når de faen meg vil.

 

Uenig i den. Om det er målsjansen du sikter til gjør han jo alt rett. Godt innhopp av ivorianeren.

 

At han ikke scorer der er forståelig mtp at Neuer kommer ut i full spagat. Han får lagt den sakte mot mål, mer forventer jeg ikke der.

Link to comment
Share on other sites

Egentlig en helt perfekt gjennomført bortekamp. På det mentale plan glipper det ikke før på overtid i andreomgang, da Arteta gir bort 2 unødvendige frispark. Ellers har jeg fint lite å utsette på kveldens prestasjon.

 

Topp gjennomført kamp. Et ugjenkjennelig og pottetett forsvar. En taktikk som sitter. Og en ny pave.. Den forrige satt fra 2005-2013....... Tilfeldig?

Link to comment
Share on other sites

Og så jeg får det ut: For et ufyselig møkkalag Bayern er!

 

Og Brathset: Greit at du er helt oppslukt i tysk fotball - men ærlig talt! Klarer du ikke, som gammel midtstopper, å se den formidable forsvarsjobben som gjøres kan du legge opp!!! Dott!

Link to comment
Share on other sites

Vi har ein del mann som ikkje bidrar nok i slike kampar. Giroud, Walcott og Rosciky føler eg gir vekk utrulig mykje ball i andre noko som gjere at Bayern får kontre mykje på oss. Når det er sagt er vi bedre strukturert på kontringar i mot, og fleire gangar klarer vi å tvinge bayern ut breitt til vi får laget tilbake. Bayern har mange avslutningar, ikkje mange farlege. Kjekt med ein liten opptur, men den kan fort vere null verd om det ikkje blir tre poeng mot Swansea!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...