Jump to content

CL Arsenal vs Bayern M


Gullfot

Recommended Posts

13 poster er nå kastet på skraphaugen for brudd på forumets retningslinjer. Politikk skal ikke diskuteres på dette forumet. Fra retningslinjene:

 

"8. Off topic

Politikk og religion skal ikke diskuteres noen steder på dette forumet. Diskusjoner langt utenfor trådens tema skal heller ikke forekomme."

Link to comment
Share on other sites

13 poster er nå kastet på skraphaugen for brudd på forumets retningslinjer. Politikk skal ikke diskuteres på dette forumet. Fra retningslinjene:

 

"8. Off topic

Politikk og religion skal ikke diskuteres noen steder på dette forumet. Diskusjoner langt utenfor trådens tema skal heller ikke forekomme."

 

Greit nok. Jeg la ut første post. Den var ikke politisk, men handlet om holdning som ikke er en Arsenal fan verdig. Den burde ikke ha vært slettet.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

13 poster er nå kastet på skraphaugen for brudd på forumets retningslinjer. Politikk skal ikke diskuteres på dette forumet. Fra retningslinjene:

 

"8. Off topic

Politikk og religion skal ikke diskuteres noen steder på dette forumet. Diskusjoner langt utenfor trådens tema skal heller ikke forekomme."

 

greit nok at vi ikke skal diskutere politikk her inne, selv om det faktisk er det vi gjør når vi diskuterer feks økonomisk fair play regelen - det handler i høy grad om politikk. Kanskje man skulle presisere at man kun kan diskutere politikk relatert til fotball? Og heller ikke da er skillet egentlig så klart som man skulle tro ved første øyekast. Fotball ER politikk!

 

Og vel vitende om at jeg her bryter forumregelen om å diskutere utenfor trådens tema - jeg tar opp temaet fordi det allerede er luftet her. Selv om vi ikke skal diskutere politikk, hvis en gooner begår en handling eller offentlig ytrer meninger som man mener er uakseptable, og som stigmatiserer oss, skal man ikke ha lov til å ytre seg om det? For selv om Ben Elfen skriver som han gjør betyr jo ikke det at man skal ta hele innvandringsdebatten her inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns forbudet mot å diskutere religion og politikk er helt greit, selvom Piscator selvfølgelig har rett. Vi diskuterer politikk på forumet, religion også. Men vi diskuterer ikke partipolitikk. Mange har tatt til orde for større lønnsforskjeller blant spillerne. Det er helt klart et politisk standpunk. Jeg kan ikke se at slike betraktninger bør forbys på forumet.

 

Vi diskuterer ikke religion som sådan her på forumet, men vi har hatt diskusjoner om RvP er muslim. Det må da være greit og slike debatter medfører at vi lærer mer om våre spillere (eller tidligere spiller i dette tilfellet).

 

Jeg håper forumet fortsetter som før og det ikke ender opp med evige diskusjoner for eller mot FrP, Islam, Israel/Palestina og likestilling. Det finnes haugevis av andre fora for disse debattene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper forumet fortsetter som før og det ikke ender opp med evige diskusjoner for eller mot FrP, Islam, Israel/Palestina og likestilling. Det finnes haugevis av andre fora for disse debattene.

 

for all del, dette er jeg helt enig i. Poenget mitt var altså å problematisere en regel som er vanskelig å gjøre helt konsekvent, og at jeg synes et er helt greit å markere at man tar avstand fra en handling uten at man derved behøver å gå inn i den bakenforliggende politiske diskusjonen. Vi hadde jo en relatert sak i våre egne rekker på 1980-tallet, da North Bank ble infiltrert av en gjeng nynazister ("stormtroop gooners") som misbrukte klubben for å ytre nynazistiske utsagn mot Tottenhams jødiske fans. Meget ugreit og pinlig for Arsenal spør du meg, og eksempel på noe man absolutt bør kunne ytre sin misnøye med også her inne, selv om det i høyeste grad er politikk.

Link to comment
Share on other sites

Det er greit å diskutere det her, siden det nå ble aktuelt.

 

Jeg er enig i at det ikke er noe klart skille mellom hva som er politikk og ikke, og at vi faktisk staidg diskuterer ting som streng talt er politikk. Til nå har det imidlertid ikke vært noe problem. Det diskuteres nemlig sjelden politikk på en måte som er problematisk. Jeg ser ingen grunn til å lage et problem ut av det når det ikke er et problem. Moderatorene får heller rydde opp når det går litt for langt - normalt uten at det innebærer noen form for straff for noen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...