Jump to content

Nacho Monreal


Umlaut

Recommended Posts

17. Ignacio Monreal

 

gun__1359672785_Nacho.jpg

 

Fullt navn: Ignacio Monreal Eraso

Kallenavn: Nacho

Nasjonalitet: Spansk

Født: 26 February 1986

Fødested: Pamplona, Spania

Posisjon: Forsvar

Høyde: 178 cm

Overgang: 31.12.2013

Arsenal-debut:

 

Klubber:

2005–2006 Osasuna B

2006–2011 Osasuna

2011– Málaga

 

Ungdomsklubber:

-2006 Osasuna

Edited by EvenA
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spennende. Hva kostet han, mon tro?

 

Jamie Sanderson@YoungGunsBlog

Arsenal confirm signing of Nacho Monreal from Màlaga. He joins on long-term deal for £8.5m fee. Great business for #afc.

 

Usikker på om Sanderson har riktig på prisen, men ryktes på alt fra £6m til £10m.

 

Edit:

 

John Cross sier også at det er omtrent £8m.

 

John Cross@johncrossmirror

Monreal signed four and a half year deal. Fee 10m Euros. 8ish or slightly less mill quid. Great deal for a Spanish international of 26 yrs

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Venstre back var desverre veldig langt nede på min liste. Jeg mener ( i fullt alvor ) at våre alternativer Gibbs og Santos er mer enn gode nok.

 

Jeg skulle svært, svært gjerne ha hatt en keeper, def midt, midtstopper, spiss i nevnte rekkefølge.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Venstre back var desverre veldig langt nede på min liste. Jeg mener ( i fullt alvor ) at våre alternativer Gibbs og Santos er mer enn gode nok.

 

BE

 

Da er du en av få isåfall. Santos er rett og slett en dårlig back, og det var helt nødvendig at Wenger kjøpte en spiller som er bedre enn han.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Da er du en av få isåfall. Santos er rett og slett en dårlig back, og det var helt nødvendig at Wenger kjøpte en spiller som er bedre enn han.

Har ingen problemer med å være en av få med en mening, men jeg har seriøst problemer med å forstå hvordan en som spilte godt i fjor "plutselig" blir dårlig. Jeg mener bestemt at han har det i seg og at det kommer mår han får såpille jevnt og trutt. Dessuten mener jeg andre posisjoner er mer prekære.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har ingen problemer med å være en av få med en mening, men jeg har seriøst problemer med å forstå hvordan en som spilte godt i fjor "plutselig" blir dårlig. Jeg mener bestemt at han har det i seg og at det kommer mår han får såpille jevnt og trutt. Dessuten mener jeg andre posisjoner er mer prekære.

 

helt greit å være alene om en mening. Jeg er enig i at andre posisjoner kanskje var mer prekære, men med en stadig skadeforfulgt Gibbs, og en mildt sagt ustabil Santos med en kraftig synkende formkurve, var det viktig å sikre bedre backup på venstrebacken. Og det er ingen naturlov at fordi du var god i fjor så er du god i år også. Spillere kan "plutselig" havne i negativ eller positiv formutvikling. Og Santos var primært god offensivt i fjor, han har vært dårlig defensivt hele tiden. Og i år har han åpenbart mistet mye av sin offensive kraft, samtidig som han har blitt enda dårligere defensivt, dessverre. En sånn spiller kunne vi ikke stole på. Vår nye spanske venstreback vil neppe revolusjonere PL, men jeg er sikker på at han er et godt kjøp, som kan utgjøre en viktig brikke i forsøket på å tette forsvaret og få Arsenal inn på et mer stabilt og varig positivt spor.

Link to comment
Share on other sites

en riktig posisjon å styrke laget, men skulle gjerne sett noe mer, f.eks. en defensiv midtbane. Blir spennende å se hva Monreal kan tilføre laget, håper han er en kar som kan bidra med noen innlegg framover og være stødig bakover.

Da Gibbs ble skadet var det den mest kritiske plassen å få inn erstatning. Santos virker for meg uengasjert på banen og det er den plassen i laget hvor det er skikkelig klasseforskjell.

Positivt overasket over at Wenger tok tak i denne posisjonen som ifølge ryktene var på vei inn til sommeren.

Et spennende kjøp. Isco på toppen hadde toppet det meste;-)

Link to comment
Share on other sites

 

helt greit å være alene om en mening. Jeg er enig i at andre posisjoner kanskje var mer prekære, men med en stadig skadeforfulgt Gibbs, og en mildt sagt ustabil Santos med en kraftig synkende formkurve, var det viktig å sikre bedre backup på venstrebacken. Og det er ingen naturlov at fordi du var god i fjor så er du god i år også. Spillere kan "plutselig" havne i negativ eller positiv formutvikling. Og Santos var primært god offensivt i fjor, han har vært dårlig defensivt hele tiden. Og i år har han åpenbart mistet mye av sin offensive kraft, samtidig som han har blitt enda dårligere defensivt, dessverre. En sånn spiller kunne vi ikke stole på. Vår nye spanske venstreback vil neppe revolusjonere PL, men jeg er sikker på at han er et godt kjøp, som kan utgjøre en viktig brikke i forsøket på å tette forsvaret og få Arsenal inn på et mer stabilt og varig positivt spor.

Det er jo helt naturlig at han har blitt dårligere defensivt. Nå vet jo samtlige høyrevinger i PL at Santos selger seg hver gang så da venter man bare til han gjør det. Som du sier han har vært begredelig defensivt hele tiden. Selv om han var god offensivt forrige sesong så gikk dette som oftest på bekostning av det defensive da han aldri har giddet å bruke energi hjemover igjen. Mot Marseilles så var Arteta oftere i venstre back posisjon enn Santos

Link to comment
Share on other sites

Venstre back var desverre veldig langt nede på min liste. Jeg mener ( i fullt alvor ) at våre alternativer Gibbs og Santos er mer enn gode nok.

 

Jeg skulle svært, svært gjerne ha hatt en keeper, def midt, midtstopper, spiss i nevnte rekkefølge.

 

BE

 

Vi trenger helt klart vingbacker. En uforholdsmessig stor mengde innlegg gra kantene mislykkes i Arsenal. Her har vi vært dårlige siden Cole. Gibbs er faktisk vår bestemann på det område, av sidebackene. På den andre kanten er det semmert, så her kunne det også forsterkes. Håper Nacho gir oss noe her - som vi er forespeilet.

Link to comment
Share on other sites

 

helt greit å være alene om en mening. Jeg er enig i at andre posisjoner kanskje var mer prekære, men med en stadig skadeforfulgt Gibbs, og en mildt sagt ustabil Santos med en kraftig synkende formkurve, var det viktig å sikre bedre backup på venstrebacken. Og det er ingen naturlov at fordi du var god i fjor så er du god i år også. Spillere kan "plutselig" havne i negativ eller positiv formutvikling. Og Santos var primært god offensivt i fjor, han har vært dårlig defensivt hele tiden. Og i år har han åpenbart mistet mye av sin offensive kraft, samtidig som han har blitt enda dårligere defensivt, dessverre. En sånn spiller kunne vi ikke stole på. Vår nye spanske venstreback vil neppe revolusjonere PL, men jeg er sikker på at han er et godt kjøp, som kan utgjøre en viktig brikke i forsøket på å tette forsvaret og få Arsenal inn på et mer stabilt og varig positivt spor.

 

Jeg mener at Santos får ufortjent mye kjeft. Han har ikke spilt godt, men heller ikke så katastrofalt som folk skal ha det til.

Jeg liker tendensen på dette forumet dårlig.

Santos god i fjor, plutselig er han ræva

Samme med Mertesacker,

samme med Gervinho

samme med sagna osv.

 

Jeg tror ikke det er slik at det er spillerne som plutselig blir bedritne. Det må jo ligge noe bak. Min pil peker stort sett alltid på Wenger. Han har en tendens til å få gode forsvarsspillere til å prestere dårlig. For meg er det en prestasjon i seg selv.

 

BE

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...