Jump to content

Scrapbooks


Chaz

Recommended Posts

Hvis du har tid og ork er ikke forslaget om en bok så håpløst. Det kunne vere en fin historisk vanding gjennom supporterklubbens historie og historien til en norsk gonner litt over gjennomsnittet. Faktisk burde det vere en ide for supporterklubben å bidra til dette. Jeg tror dette kunne blitt svært så lesbart. Du har mange opplevelser å ta fra for å krydre en historisk betraktning om engelsk forball generelt og Arsenal spesielt. Du fører en god penn, faktabasert med en lun humor, men likevel med snert når det kreves.

 

Nei, forslaget var faktisk helt alvorlig ment :) Og jeg er helt enig med deg - supporterklubben må kunne bidra til no slikt. Jeg garanterer at det vil være en vinn-vinn-vinn :)

Link to comment
Share on other sites

utrolig mye bra lesning Chaz! Og for oss andre som opplevde den samme perioden er det et fornøyelig gjensyn! Har selv et par esker med gamle avisutklipp på loftet, men har aldri hatt tid og ork til å begynne å grave i materialet! Forøvrig er det - med en del av de diskusjonene vi har hatt på forumet de senere årene som bakteppe - kanskje grunn til å filosofere over hvordan stemningen hadde vært her inne om vi hadde fått oppleve noen av de verste sesongene på 80-tallet om igjen... ;)

 

og til slutt, jeg støtter ideen om å skrive bok Chaz. Hvis du trenger supplerende materiale og andres perspektiver, er det opptil flere av oss andre her inne som sikkert har noe å bidra med! :) og hvis du har tenkt å dra denne historien helt forbi Parken 94, har undertegnede et bilde av selveste Chaz på en pub i Køben etter den historiske triumfen! :)

Link to comment
Share on other sites

Fra 84/85 sesongen: "en helt vill riot fant sted i Luton da Millwall kom på besøk,..". Repeat 28 år senere..........? Håper ikke det.

 

Det er litt av en "premie" for å slå ut Norwich, i så fall.

 

For øvrig er det ordentlig deilig lesning, Chaz! En herlig blanding av harde fakta, morsomme fakta, og skildringer av øl, piss, blod og svette. Det er nesten så jeg tror jeg er der!

 

Og, apropos FA-cupfinalen i '89. Hvilken finale! Jeg var Evertonian on the day. Jeg hadde fryktelig sansen for Stuart McCall, av en eller annen grunn... Og Neville Southall. De var på en måte personifiseringen av engelsk fotball. I hvert fall for meg. Uansett var dette dagen jeg innså at jeg var hektet på engelsk fotball. En gang for alle. En stor dag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...