Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Begynner å bli mer og mer overbevist om at vi klarer topp 4 og faktisk 3.Plassen. Vinner vi mot Norwich i helgen(noe vi skal klare!), er vi på 3.plass med 1 poeng over chelsea og tottenham. Så har vi hengekampen på onsdag hjemme mot Everton. Det blir garantert en vanskelig kamp, men vi må gå for seieren, isåfall vil vi være 4 poeng foran tottene og chelsea. Dagen etter Evertonkampen spiller chelsea borte mot fulham og jeg tar utgangspunkt i chelseaseier. 20.April møter vi fulham borte, den skal vi vinne og kan da være hele 7 poeng foran tottene og 4 foran chelsea. Med litt flaks, taper både chelsea og tottene dagen etter, henholdsvis mot city og liverpool og da er vi defnitivt i førersetet. Egentlig avhenger alt av oss, chelsea og tottene har begge et tøft program videre, spesielt om de går videre i europe league, vinner vi våre resterende kamper tar vi garantert 3. Plassen.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli mer og mer overbevist om at vi klarer topp 4 og faktisk 3.Plassen. Vinner vi mot Norwich i helgen(noe vi skal klare!), er vi på 3.plass med 1 poeng over chelsea og tottenham. Så har vi hengekampen på onsdag hjemme mot Everton. Det blir garantert en vanskelig kamp, men vi må gå for seieren, isåfall vil vi være 4 poeng foran tottene og chelsea. Dagen etter Evertonkampen spiller chelsea borte mot fulham og jeg tar utgangspunkt i chelseaseier. 20.April møter vi fulham borte, den skal vi vinne og kan da være hele 7 poeng foran tottene og 4 foran chelsea. Med litt flaks, taper både chelsea og tottene dagen etter, henholdsvis mot city og liverpool og da er vi defnitivt i førersetet. Egentlig avhenger alt av oss, chelsea og tottene har begge et tøft program videre, spesielt om de går videre i europe league, vinner vi våre resterende kamper tar vi garantert 3. Plassen.

 

 

Håper virkelig at dette er fasiten

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å krysse fingrene men jeg tror ikke vi tar mer enn 7 poeng på de neste 3 kampene. Tipper seier mot Norwich, uavgjort mot Everton og seier mot Fulham (usikkert kort mtp at det er på hytta)

Jeg er som vanlig pessimist til det motsatte er bevist. Tror vi får et sted mellom 2 og 5 poeng på de 3 neste. Max en seier og to uavgjorte. Det er bananskallene vi kommer til å skli på. Tror også at QPR B blir vanskelig og kan ikke tenke meg at vi klarer 3 poeng der mot et lag som er desperat. VI kan jo håpe de allerede har rykket ned når vi møter dem.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å krysse fingrene men jeg tror ikke vi tar mer enn 7 poeng på de neste 3 kampene. Tipper seier mot Norwich, uavgjort mot Everton og seier mot Fulham (usikkert kort mtp at det er på hytta)

7 poeng ville da være veldig bra det? Synes ikke man kan forvente noe mer enn det. Tror ikke Tottenham tar like mange poeng for å si det sånn

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som vanlig pessimist til det motsatte er bevist. Tror vi får et sted mellom 2 og 5 poeng på de 3 neste. Max en seier og to uavgjorte. Det er bananskallene vi kommer til å skli på. Tror også at QPR B blir vanskelig og kan ikke tenke meg at vi klarer 3 poeng der mot et lag som er desperat. VI kan jo håpe de allerede har rykket ned når vi møter dem.

Her tror jeg du tar feil. QPR kommer til å være nede på det tidspunktet. Faren ligger heller i at de når de allerede er nede, får lave skuldre og spiller årets kamp...

Link to comment
Share on other sites

Vi har gjort jobben vår så langt, men det begynner å dra seg til skikkelig. Jeg forventer at vi slår Norwich og at vi i alle fall ikke taper mot Everton. Fulham-kampen er jeg veldig usikker på. Slik jeg ser det kan vi stå med alt fra tre til ni poeng på de tre neste. Jeg tipper vi havner på 4, 5, 6 eller 7.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi tar tre poeng mot Everton, men ett poeng vil være nok i en tøff kamp som det synes jeg. Godt å være forbi Spurs, er jo Chelsea som har igjen de tøffeste kampene synes jeg. Men vi er Arsenal og vi kommer til å stange og stange før kontringen i mot kommer og vi slipper inn mot et av lagene vi bør slå. Dette blir avgjort i siste runde som "vanlig".

Link to comment
Share on other sites

Vi går jo for 3p mot Everton hjemme. Har trua og tror gutta også kommer kjappere igang til den kampen. Per er også tilbake!

Everton har 4-1-1 på de siste 6 og har bla seier mot City og uavgjort mot tottene i denne rekken. De er i kjempeform. Jeg er fornøyd med 1 poeng.

Link to comment
Share on other sites

Så merkelig som det kan høres ut, så mener jeg Arsenal bør spille resten av sesongen uten Wilshere. Jeg tror det er for kort tid igjen av sesongen til at han skal klare å spille seg i god nok form, og jeg frykter at vi kommer til å lide kraftig med han på banen. I går var han rett og slett grusom, og jeg synes laget som en helhet har fungert meget bra mens han har vært skadet.

Link to comment
Share on other sites

Så merkelig som det kan høres ut, så mener jeg Arsenal bør spille resten av sesongen uten Wilshere. Jeg tror det er for kort tid igjen av sesongen til at han skal klare å spille seg i god nok form, og jeg frykter at vi kommer til å lide kraftig med han på banen. I går var han rett og slett grusom, og jeg synes laget som en helhet har fungert meget bra mens han har vært skadet.

 

Var i en diskusjon om nettopp dette for under en uke siden på et annet forum. Jeg mente det ville ødelegge balansen i laget ved å kaste innpå Wilshere så fort han ble skadefri og attpåtil så ville det vært unødvendig mtp. hvor godt laget fungerer uten han. Gutten burde i mine øyne spille minst mulig frem til sommeren slik at han får en skikkelig preseason under beltet og kan være mer involvert neste sesong.

 

Problemet er bare at Wenger kjører rovdrift på han uten at jeg egentlig forstår hvorfor. Han er virkelig ikke god pdd. og han har heller ikke funnet seg sin naturlige posisjon i laget og det lider både Arsenal og Wilshere selv av.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere burde ikke spillt som OMS ennå. Igår når han itilegg er uten form skinner det igjennom. Glemmer aldri kampen hans borte mot Barcelona ifjor?, da var han enorm. Innbiller meg at han hadde en dypere rolle da, enn det Wenger spiller han i nå. Uansett: Form må prioriteres før gammle meritter.

 

Dessuten: Rosiscky skadet etter EN god kamp for oss. Skremmende :/ Vi har endel slike spillere i troppen som ikke tåler mange kampene i en sesong. På tide å ikke basere seg på disse.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere burde ikke spillt som OMS ennå. Igår når han itilegg er uten form skinner det igjennom. Glemmer aldri kampen hans borte mot Barcelona ifjor?, da var han enorm. Innbiller meg at han hadde en dypere rolle da, enn det Wenger spiller han i nå. Uansett: Form må prioriteres før gammle meritter.

 

Dessuten: Rosiscky skadet etter EN god kamp for oss. Skremmende :/ Vi har endel slike spillere i troppen som ikke tåler mange kampene i en sesong. På tide å ikke basere seg på disse.

 

Han spilte dypere og ved siden av Song, men det er nå 2 år siden. Forrige sesong spilte han ikke en eneste kamp vet du.

 

Teknisk sett to kamper, men ja. Det er mitt største ankepunkt mot at vi burde kvitte oss med han.

Link to comment
Share on other sites

Gjenstående Arsenal:

 

Everton (H)

 

Fulham (A)

 

Man United (H)

 

QPR (A)

 

Wigan (H)

 

Newcastle (A)

 

 

 

Gjenstående Spurs:

 

Chelsea (A) (postponed)

 

Manchester City (H)

 

Wigan (A)

 

Southampton (H)

 

Stoke (A)

 

Sunderland (H)

 

 

 

Gjenstående Chelsea:

 

Tottenham (H) (postponed)

 

Fulham (A)

 

Liverpool (A)

 

Swansea (H)

 

Man United (A)

 

Aston Villa (A)

 

Everton (H)

 

Dette blir litt av eit race.

Link to comment
Share on other sites

Vi har Wigan hjemme i runde 37, men den må flyttes. Noen som vet når den skal spilles?

Står på Arsenal.com at den skal bli postponed, regner i så fall med at den spilles tirsdagen/onsdagen etter FA Cup-finalen. Hadde passet bedre om den ble "preponed" til midtuka før finalehelga, slik at Wigan stilte med B-laget :P

Link to comment
Share on other sites

Står på Arsenal.com at den skal bli postponed, regner i så fall med at den spilles tirsdagen/onsdagen etter FA Cup-finalen. Hadde passet bedre om den ble "preponed" til midtuka før finalehelga, slik at Wigan stilte med B-laget :P

 

Vet ikke om denne var ironisk eller ikke, men kan aldri i verden innbille meg Wigan vil stille med redusert lag når de er midt i nedrykksgjørma. Å holde seg i PL

er langt viktigere enn seier i FA-cup.

 

Personlig har jeg VELDIG god tro på CL-plass nå. Vi er i dytten, har et overkommelig kampprogram igjen og har en tropp hvor vi kan sette inn på spillere som

Podolski, Ox, m.fl, som kan gi oss friske ben med kvalitet mot slutten av kampene. Det samme kan ikke sies om spurvene...

 

Når det gjelder Wilshere så er jeg enig i at det har fungert veldig bra uten han, så det er ingen vits å i rushe han tilbake. Gi han noen innhopp dersom det trengs de nærmeste ukene, så kanskje han er klar for å starte de siste matchene. Spesielt hvis han fortsetter som han gjorde på lørdag . Da var han direkte dårlig og i tilegg var det overraskende å se at hans gnist/vile/sprut/innsats var nærmest fraværende. Jeg synes hvertfall han periodevis hadde et dårlig kroppsspråk og laber innsats.

Det er ikke Jack likt !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...