Jump to content

Kampen om 4 plassen 2012/2013


gunnersfan

Recommended Posts

Vil Arsenal klare fjerdeplassen i årets sesong?

Aldri har det sett verre ut på denne tida av sesongen. Desse kampane gjenstår;

 

Barclays Premier League H West Ham United (3)

Barclays Premier League H Liverpool (3) (1)

Barclays Premier League H Stoke City (3)

Barclays Premier League A Sunderland (1) (3)

Barclays Premier League H Aston Villa (3)

Barclays Premier League A Tottenham Hotspur (0)

Barclays Premier League H Everton (3)

Barclays Premier League A Swansea (1)

Barclays Premier League H Reading (3)

Barclays Premier League A W.B.A. (1)

Barclays Premier League H Norwich (3)

Barclays Premier League A Fulham (3)

Barclays Premier League H Manchester United (1)

Barclays Premier League A QPR (1)

Barclays Premier League H Wigan Athletic (3)

Barclays Premier League A Newcastle United (3)

 

Med maks uttelling vil eg tru at me kan klare 10 sigrar, 5 uavgjort og 1 tap, spørsmålet er om Tottenham plukkar nesten like mange poeng og snyt oss for fjerdeplassen. Poenghåp i parentes.

Starten av mars når me møter Tottenham, Everton og Bayern Munchen på rekke og rad, vil kanskje avgjøre om sesongen blir fiasko eller suksess..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 421
  • Created
  • Last Reply

Vil Arsenal klare fjerdeplassen i årets sesong?

Aldri har det sett verre ut på denne tida av sesongen. Desse kampane gjenstår;

 

Barclays Premier League H West Ham United (3)

Barclays Premier League H Liverpool (3)

Barclays Premier League H Stoke City (3)

Barclays Premier League A Sunderland (1)

Barclays Premier League H Aston Villa (3)

Barclays Premier League A Tottenham Hotspur (0)

Barclays Premier League H Everton (3)

Barclays Premier League A Swansea (1)

Barclays Premier League H Reading (3)

Barclays Premier League A W.B.A. (1)

Barclays Premier League H Norwich (3)

Barclays Premier League A Fulham (3)

Barclays Premier League H Manchester United (1)

Barclays Premier League A QPR (1)

Barclays Premier League H Wigan Athletic (3)

Barclays Premier League A Newcastle United (3)

 

Med maks uttelling vil eg tru at me kan klare 10 sigrar, 5 uavgjort og 1 tap, spørsmålet er om Tottenham plukkar nesten like mange poeng og snyt oss for fjerdeplassen. Poenghåp i parentes.

Starten av mars når me møter Tottenham, Everton og Bayern Munchen på rekke og rad, vil kanskje avgjøre om sesongen blir fiasko eller suksess..

 

Er vel ikke Tottenham som SNYTER oss. Er vel igrunnen vi som SNYTER dem om vi klarer det nå.

Link to comment
Share on other sites

Er klar over at dette er berre synsing og fjas, men har satt opp eit reknestykke på Tottenham også;

30 Wed Barclays Premier League Norwich Away (3) (1)

03 Sun Barclays Premier League West Brom Away (3)

09 Sat Barclays Premier League Newcastle Home (3)

25 Mon Barclays Premier League West Ham Away (1) (3)

03 Sun Barclays Premier League Arsenal Home (3)

10 Sun Barclays Premier League Liverpool Away (0)

16 Sat Barclays Premier League Fulham Home (3)

30 Sat Barclays Premier League Swansea Away (1)

06 Sat Barclays Premier League Everton Home (1)

13 Sat Barclays Premier League Chelsea Away (0)

20 Sat Barclays Premier League Man City Home (1)

27 Sat Barclays Premier League Wigan Away (3)

04 Sat Barclays Premier League Southampton Home (3)

12 Sun Barclays Premier League Stoke Away (3)

19 Sun Barclays Premier League Sunderland Home (3)

 

9 sigrar, 4 uavgjort og 2 tap = 31 poeng = 4 poeng mindre enn Arsenal, med ein ledelse på 7 poeng i dag betyr dette at Tottenham endar 3 poeng framføre oss på tabellen. Dette betyr at me må klare uavgjort på White Hart Lane, da vil målskilnad avgjøre kven som spelar CL i 2013/14.

Link to comment
Share on other sites

Normalt (ett par år tilbake i tid) så ville jeg sagt at ponegkalkuleringen i postene ovenfor absolutt var realistiske og kanskje faktisk litt "pessimistiske" for Arsenal. Dessverre så har ustabiliteten til Arsenal nådd nye høyder og ingen kamper er lenger sikre trepoengere.

Uansett hvor mye de smerter så må jeg bare innrømme at sannsynligheten for at vi skal klare å "snyte" Tottenham for en CL-plass rett og slett minimal. Den er ikke umulig men i realiteten svært usannsynlig.

Jeg finner ikke noe i det spillerne viser, det manageren gjør taktisk og det klubben (manager) viser på spillermarkedet som skulle tilsi at vi får en oppsving i siste del av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Både Arsenal og Tottenham har tatt 10 poeng på dei fire siste kampane. Arsenal snubla på heimebane mot Liverpool og Tottenham snubla borte mot Norwich. Arsenal treng framleis eit godt resultat på WHL for å klare å ta Tottenham. Men no har Chelsea rota seg inn i kampen om fjerdeplassen, og stoda vår er såleis enno betre enn ho var for 5 kampar sidan.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea har igjen 4/5 tøffe kamper(på papiret)

Spurs har igjen 3

Vi har igjen 4/5..

Tror det er Chelsea vi vil kjempe med om den siste plassen og at Spurs desverre lander foran oss i år.. Vi er avhengige av minst ett poeng i dag!

Dog håpløst å sette opp på den måten egentlig, dette er jo perioden i sesongen at lag som Wigan begynner å vinne og lagene på nedre halvdel innser at de MÅ jobbe for hver eneste ball og gi alt i hver eneste takling.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må vinne de resterende 10 kampene for å ha sjans på 3/4 plassen. Da ender vi med 77 poeng, og forhåpentligvis holder det. 9 seire og en uavgjort holder vel også, da har vi 75 poeng. De siste 3 sesongene ville det holdt til 3.plass. Klarer vi det mon tro? Absolutt noe å være skeptisk til, men vi kan nå kun konsentrere på PL, og hver kamp må tenkes på som en finale, CL er vi mest sannsynlig ute av, kan sikkert være positivt mtp Pl.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må vinne de resterende 10 kampene for å ha sjans på 3/4 plassen. Da ender vi med 77 poeng, og forhåpentligvis holder det. 9 seire og en uavgjort holder vel også, da har vi 75 poeng. De siste 3 sesongene ville det holdt til 3.plass. Klarer vi det mon tro? Absolutt noe å være skeptisk til, men vi kan nå kun konsentrere på PL, og hver kamp må tenkes på som en finale, CL er vi mest sannsynlig ute av, kan sikkert være positivt mtp Pl.

Det er jo absolutt ingenting ved dagens Arsenalutgave som tilsier at vi skal klare å ta noe særlig mere enn 15-20 poeng

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må ha rundt 70 poeng for å greie 4. plassen. Slik jeg ser det har Arsenal, Tottenham og Chelsea et ganske likt kampprogram framover.

 

Tøffe kamper (på papiret):

Arsenal: Swansea B, West Bromwich B, Everton H, ManU H, Newcastle B: 5

Tottenham: Swansea B, Everton H, Chelsea B, ManC H, Stoke B: 5

Chelsea: Tottenham H, Liverpool B, ManU B, Everton H: 4

 

Blir litt synsing dette, men hvis alle tre klubber gjør det som "forventes" av dem i sesonginnspurten henter de følgende poengsummer:

 

Arsenal 19p: (Swansea (B: 1), Reading (H: 3), West B (B: 1), Norwich (H: 3), Everton (H: 3), Fulham (B: 1), ManU (H: 0), QPR (B: 3), Wigan (H: 3), Newcastle (B: 1).

 

Tottenham 18p: Fulham (H: 3), Swansea (B: 1), Everton (H: 3), Chelsea (B: 1), ManC (H: 1), Wigan (B: 3), Southampton (H: 3), Stoke (B: 1), Sunderland (H: 3).

 

Chelsea 18p: West Ham (H: 3), Southampton (B: 3), Sunderland (H: 3), Tottenham (H: 1), Liverpool (B: 1), Swansea (H: 3), ManU (B: 0), Aston Villa (B: 1), Everton (H: 3).

 

Det gir:

 

Tottenham: 72p

Chelsea: 70p

Arsenal: 66p

 

Som sagt er dette spekulasjoner, men det kan likevel gi oss en pekepinn på hvilken oppgave vi har foran oss. Det gikk i fjor, og det kan like fullt gå i år. Første oppgave blir å ta tre poeng borte mot Swansea.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må ha rundt 70 poeng for å greie 4. plassen. Slik jeg ser det har Arsenal, Tottenham og Chelsea et ganske likt kampprogram framover.

 

Tøffe kamper (på papiret):

Arsenal: Swansea B, West Bromwich B, Everton H, ManU H, Newcastle B: 5

Tottenham: Swansea B, Everton H, Chelsea B, ManC H, Stoke B: 5

Chelsea: Tottenham H, Liverpool B, ManU B, Everton H: 4

 

Blir litt synsing dette, men hvis alle tre klubber gjør det som "forventes" av dem i sesonginnspurten henter de følgende poengsummer:

 

Arsenal 19p: (Swansea (B: 1), Reading (H: 3), West B (B: 1), Norwich (H: 3), Everton (H: 3), Fulham (B: 1), ManU (H: 0), QPR (B: 3), Wigan (H: 3), Newcastle (B: 1).

 

Tottenham 18p: Fulham (H: 3), Swansea (B: 1), Everton (H: 3), Chelsea (B: 1), ManC (H: 1), Wigan (B: 3), Southampton (H: 3), Stoke (B: 1), Sunderland (H: 3).

 

Chelsea 18p: West Ham (H: 3), Southampton (B: 3), Sunderland (H: 3), Tottenham (H: 1), Liverpool (B: 1), Swansea (H: 3), ManU (B: 0), Aston Villa (B: 1), Everton (H: 3).

 

Det gir:

 

Tottenham: 72p

Chelsea: 70p

Arsenal: 66p

 

Som sagt er dette spekulasjoner, men det kan likevel gi oss en pekepinn på hvilken oppgave vi har foran oss. Det gikk i fjor, og det kan like fullt gå i år. Første oppgave blir å ta tre poeng borte mot Swansea.

 

Ja faktisk er kampen mot Swansea en helt avgjørende kamp. Med seier er vi med for fullt. Med tap så blir det vanskelig

Link to comment
Share on other sites

Ja faktisk er kampen mot Swansea en helt avgjørende kamp. Med seier er vi med for fullt. Med tap så blir det vanskelig

Legge press på Spurs og distansere oss til Liverpool. Taper vi mot Swansea er sesongen over

Link to comment
Share on other sites

Ser milan spiller med to unggutter på topp idag. Syntes de har laget mere trøbbel på det lille de har fått muligheten til enn jeg har følelsen at noen av våre spisser ville klart. Her snakker vi om 18 og 19 åringer? Skummelt

 

Jeg tror ingen av antatt top4 lag tar så mange poeng som skissert. Det kommer tap for alle, ikke minst Arsenal. Derfor tror jeg ikke vi klarer å bryte oss inn over streken til CL spill neste år.

Link to comment
Share on other sites

Ser milan spiller med to unggutter på topp idag. Syntes de har laget mere trøbbel på det lille de har fått muligheten til enn jeg har følelsen at noen av våre spisser ville klart. Her snakker vi om 18 og 19 åringer? Skummelt

 

Hvilken kamp så du egentlig? At Niang kommer alene gjennom skyldes ene og alene en brøler fra Mascherano, at han presterer å bomme kan han skylde seg selv for.

Den eneste spissen vi har i troppen nå som har spilt for oss mot barca er Walcott, og det kan vel ikke sies at han ikke skapte kvalme for dem?

Link to comment
Share on other sites

[/size]

 

Hvilken kamp så du egentlig? At Niang kommer alene gjennom skyldes ene og alene en brøler fra Mascherano, at han presterer å bomme kan han skylde seg selv for.

Den eneste spissen vi har i troppen nå som har spilt for oss mot barca er Walcott, og det kan vel ikke sies at han ikke skapte kvalme for dem?

 

Jeg så to spillelystende spisser som fikk særdeles lite å jobbe med. Feks Giroud hadde aldri klart å utnytte feilen i samme grad da han er treg. Dessuten syntes jeg niang gjorde alt rett og det er cm som avgjør at det ikke blir mål. Ingen stor brøler i mine øyne.

Walcott spiller ikke spiss regelmessig for oss, så da regner jeg han som en kant. Men han skapte liv og røre han ja. Dog med ett mye bedre lag bak seg.

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har sett av Tottenham i dag, så kan jeg ikke skjønne at de skal kunne komme over oss på tabellen i år. De har og et vesentlig tøffere kampprogram enn oss. Det at de fremdeles er med i EL sørger for desto flere kamper. Jeg begynner å bli nokså overbevist om at vi klarer topp-4 denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...