Jump to content

Barclays Under-21 Premier League


termax

Recommended Posts

Jeg gleder meg stort over denne nyvinningen. Barclays Under-21 Premier League er nytt av året og er et riktig skritt av FA for å gi bedre matching for unge talenter i England. Turneringen erstatter på mange måter den gamle FA Premier Reserve League og man har lov til å benytte 3 utespillere og 1 keeper som er eldre enn 21 år

 

I år er det 23 lag som er påmeldt og disse er fordelt på 3 grupper. I hver gruppe skal alle lagene møtes hjemme og borte, før nyttår. Etter nyttår blir de så delt inn i tre nye grupper basert på tabellsituasjonen før nyttår. Det hele avsluttes med et cupsluttspill mellom de tre beste i 'Elite Group' og + vinneren av en play-off mellom vinnerne av gruppe 2 og 3. Les mer her.

 

Dette garanter 28 gode kamper for våre unggutter. Jeg tror at disse kampene vil være bedre egnet for unge spilleres utvikling enn den gamle reservelagsligaen hvor man stadig møtte både primitive lag og spillere.

 

Arsenal har startet med to hjemmekamper som begge har blitt spilt på Emirates, de tre neste er oppsatt til Underhill, mens de to siste før jul skal spilles på London Colney (for tomme seter, mener jeg å ha hørt?).

 

På mandag slo gutta Bolton 3-1 etter å ha ligget under 0-1 og fått en mann utvist. I dag vant de 3-0 over Blackburn. Conor Henderson har så langt scoret 3 mål (1 straffe), Thomas Eisfeld har 2 mål, mens Sanchez Watt scoret dagens første.

 

Arsenal har mønstret unge lag til å være U-21. Både Kristoffer Olsson og Chuba Akpom er født i 1995. Det er sannsynligvis flere av våre 90/91/92-modeller som skal ut på utlån, og jeg vil tro vi får se enda yngre Arsenal-lag utover i sesongen.

 

Mest oppsiktvekkende med de to første kampene er kanskje tilskuertallene: Mot Bolton møtte det opp 4300 på Emirates, mens hele 5600 tok turen til Emirates i formiddag. Jeg håper at de kommende kampene på Underhill og Colney kan flyttes til Emirates, både for publikums og spillernes del. I det minste håper jeg at ledelsen merker seg den store interessen og legger alle hjemmekampene på nyåret til Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Mest oppsiktvekkende med de to første kampene er kanskje tilskuertallene: Mot Bolton møtte det opp 4300 på Emirates, mens hele 5600 tok turen til Emirates i formiddag. Jeg håper at de kommende kampene på Underhill og Colney kan flyttes til Emirates, både for publikums og spillernes del. I det minste håper jeg at ledelsen merker seg den store interessen og legger alle hjemmekampene på nyåret til Emirates.

 

"The new format also demands that each team play two group games in their home stadium."

 

"Playing a couple of games in the main stadium is fantastic," Burton said after his team's victory. "It's very exciting for the players. That should spur them on. I'm sure when they walked out here, some of them have not played here before, so they will be looking round saying, 'I want a bit more of this'. So it adds to it. It is part of the new structure which I'm really for, and it's a shame it's not six games instead of two."

 

RastaPinky og Burton er enige. Jeg aner ikke hvor flaskehalsen ligger, men setter min lit til at ledelsen i Arsenal gjør det som er riktig.

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende prosjekt, og veldig gledelig at våre unggutter får en mer seriøs matchtrening enn tidligere forsøk på ligasystem. Når det kommer til utlån av spillere så bør vell Watt, Henderson, Eastmond og kanskje Eisfeld sendes på utlån for å får enda et par hakk mer seriøs og tøffere treninger/kamper. Ingen av disse kommer til å få noe kamptid for førstelaget denne sesongen, og da bør Championship være svært så aktuelt. Vil tro det er flere klubber der ute som ser på disse fire ungguttene som forsterkninger (selv om Eastmond neppe har en fremtid i Arsenal).

Link to comment
Share on other sites

Veldig spennende prosjekt, og veldig gledelig at våre unggutter får en mer seriøs matchtrening enn tidligere forsøk på ligasystem. Når det kommer til utlån av spillere så bør vell Watt, Henderson, Eastmond og kanskje Eisfeld sendes på utlån for å får enda et par hakk mer seriøs og tøffere treninger/kamper. Ingen av disse kommer til å få noe kamptid for førstelaget denne sesongen, og da bør Championship være svært så aktuelt. Vil tro det er flere klubber der ute som ser på disse fire ungguttene som forsterkninger (selv om Eastmond neppe har en fremtid i Arsenal).

Av disse fire er det kun Eisfeld som kanskje har en fremtid i laget. På tide å kvitte seg med spillere som har vært lenge i klubben uten å vise stort, slik som Eastmond, Watt, Henderson, Shea, og ja Lansbury!

Link to comment
Share on other sites

Av disse fire er det kun Eisfeld som kanskje har en fremtid i laget. På tide å kvitte seg med spillere som har vært lenge i klubben uten å vise stort, slik som Eastmond, Watt, Henderson, Shea, og ja Lansbury!

 

Jeg er ikke sikker på at løpet er kjørt for Conor Henderson. Han fikk så og si hele fjorårssesongen spolert på grunn av skade. Jeg er ganske sikker på at han får seg en god karriere. Om det blir i Arsenal er ikke sikkert, men jeg vil ikke avskrive det.

Link to comment
Share on other sites

På tide å kvitte seg med spillere som har vært lenge i klubben uten å vise stort, slik som Eastmond, Watt, Henderson, Shea, og ja Lansbury!

Dette har vell vært en stort problem for Wenger å Arsenal lenge. Mange spillere faller gjennom tidlig, men blir likevell år etter år sendt på utlån for å se om de utvikler seg. Hvem husker ikke Rhys Murphy, Barazite, Hoyte, Emmanuel-Thomas, Mark Randall, Traore osv.? Lansbury og Eastmond er akkurat slike spillere som ikke vil utvikle seg nok til å bli spillere for et topplag, men som han passe bedre inn i bunnlag i Premier League eller toppen av Championship. Watt, Henderson og Eisfeld har jeg ikke gitt opp helt enda, selv om nåløyet for førstelagsfotball er veldig trangt.

Link to comment
Share on other sites

Henderson og Eisfeld syns jeg har vist mye bra. Eastmond har også vist at han har nivået inne, men trenger å bli mer stabil. Nesten en hel sesong spolert på grunn av skader i ung alder er aldri gunstig. Watt blir mye hopp og sprett, men lite effekt.. (skulle vært journalist med slike ordspill.. :genius: )

Link to comment
Share on other sites

Nok en 3-0 seier mot Everton på U21-gutta i kveld. Watt scoret de første 2 på straffe. Begge straffene skaffet av Meade. Ebicilio scoret det siste helt på slutten. Da har dem full pott etter hhv 3-1, 3-0 og 3-0. Har faktisk nå scorer 9 mål uten å slippe siden de lå under 0-1 mot Bolton i første kamp ( hvor de snudde til 3-1 med 10 mann)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Da er det bare noen minutter til U21-gutta skal spille mot West Brom. Dette er laget:

 

Arsenal.com@Arsenal

Subs: Martinez, Ormonde-Ottewill, Mugabo, Jeffrey, Ansah.

 

2mArsenal.com@Arsenal

Under-21 side to play West Brom: Shea, Bellerin, Monteiro, Angha, Miquel, Hayden, Toral, Olsson, Meade, Neita, Akpom.

 

 

 

Noen som vet om Eisfeld er skadet, eller er han med i førstelagstroppen som skal møte Aston Villa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I år er det 23 lag som er påmeldt og disse er fordelt på 3 grupper. I hver gruppe skal alle lagene møtes hjemme og borte, før nyttår. Etter nyttår blir de så delt inn i tre nye grupper basert på tabellsituasjonen før nyttår. Det hele avsluttes med et cupsluttspill mellom de tre beste i 'Elite Group' og + vinneren av en play-off mellom vinnerne av gruppe 2 og 3. Les mer her.

 

 

Arsenal ble nummer 2 i sin 'National Group' med 7 seire - 3 uavgjort - 4 tap. Har da kvalifisert seg for 'Elite Group' hvor de da skal møtefølgende lag hjemme og borte:

 

WBA

Southampton

West Ham

Liverpool

Man Utd

Wolves

Spurs

 

Våre fire første hjemmekamper går desverre behind closed doors. De tre siste går på Underhill. Siste kamp i seriespillet er hjemme mot Tottenham på Underhill 22. April.

Link to comment
Share on other sites

Våre fire første hjemmekamper går desverre behind closed doors. De tre siste går på Underhill. Siste kamp i seriespillet er hjemme mot Tottenham på Underhill 22. April.

 

Haha så gøy. Er tilfeldigvis i London den datoen. Vet du når kampen spilles? Klokkeslett altså.

Link to comment
Share on other sites

Laget som starter dagens kamp (begynte nå kl. 14.00):

 

Arsenal Under-21s: Mannone, Jenkinson, Angha, Hajrovic, Santos, Coquelin, Diaby, Frimpong, Oxlade-Chamberlain, Eisfeld, Akpom.

 

En midtbane med Coquelin, Diaby og Frimpong er den mest fysiske vi har stilt med på uansett nivå på veldig lenge, og vil gi Eisfeld og Chamberlain nær sagt frie tøyler offensivt.

Link to comment
Share on other sites

Laget som starter dagens kamp (begynte nå kl. 14.00):

 

Arsenal Under-21s: Mannone, Jenkinson, Angha, Hajrovic, Santos, Coquelin, Diaby, Frimpong, Oxlade-Chamberlain, Eisfeld, Akpom.

 

En midtbane med Coquelin, Diaby og Frimpong er den mest fysiske vi har stilt med på uansett nivå på veldig lenge, og vil gi Eisfeld og Chamberlain nær sagt frie tøyler offensivt.

Det spesielle her er vel at Frimpong spiller på venstrekanten!

 

Arsenal Live@ArsenalLive

Emmanuel Frimpong has lined up on the left-hand side, with Oxlade-Chamberlain on the opposite wing (4) 0-0

 

 

Link to comment
Share on other sites

Laget som starter dagens kamp (begynte nå kl. 14.00):

 

Arsenal Under-21s: Mannone, Jenkinson, Angha, Hajrovic, Santos, Coquelin, Diaby, Frimpong, Oxlade-Chamberlain, Eisfeld, Akpom.

 

En midtbane med Coquelin, Diaby og Frimpong er den mest fysiske vi har stilt med på uansett nivå på veldig lenge, og vil gi Eisfeld og Chamberlain nær sagt frie tøyler offensivt.

 

Virker som Frimpong og Ox har hver sin ving, med Eisfeld sentralt. Coq og Diaby faller vel naturlig inn litt bak.

Link to comment
Share on other sites

Diaby has settled in well to his first game since September. He's been calm in possession and strong in the tackle.

 

Og der fikk han en assist også. Frimpong hoppet over ballen og lot Santos score utligningen. 1-1 rett før pause.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...