Jump to content

Santi Cazorla


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Slipper ikke jubelen løs før jeg kan lese om han på Arsenal.com, men det begynner å se virkelig lovende ut nå.

 

Per dags dato er stallen styrket betraktelig siden sist sesong. La oss håpe vi holder oss på den linja!

 

edit: Javi Martin, Malaga-journalisten som har loset oss igjennom hele sagaen sier at Cazorla ikke er den eneste spilleren vi vil hente fra Malaga. Hvem kan den andre være? Rondon? Toulalan? Isco? https://twitter.com/javimartinl

Edited by bjornage
Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er Cazorla såpass 'gammel' at vi nok kommer til å slippe Barca maset på han! :) Kontrakten han eventuelt vil signere for Arsenal vil nok være hans nest siste store kontrakt. Forhåpentligvis vil hans siste store kontrakt også være hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig morsomt at Arsenal endelig henter inn en spiller av internasjonal klasse. Håper dette bidrar til at van Persie tar en u-sving.

 

Det sies at overgangssummen er så lav som 11,7 millioner pund fordi Malaga trenger pengene med én gang, og ikke gjennom avbetaling. I tillegg er det venstreback Ignacio Monreal som er "den andre" spilleren vi visstnok er på vei til å hente. Kjenner ikke til denne Monreal, men Wikipedia sier han er 26 år gammel og har 5 landskamper for Spania. Var dog ikke i sommerens EM-tropp.

 

Kan bli en fantastisk fin sommer om Sahin også kommer på lån. Exciting times indeed!

Edited by nihilisten
Link to comment
Share on other sites

Dette begynner å høres for godt til å være sant dersom vi får inn disse tre spillerne. Så tar det foreløpig med en klype salt.. Av de kampene jeg har sett Monreal spille for Malaga har han vært god. Han har også 5 kamper for Spania. Dog er han en venstre back, hvor jeg føler vi heller hadde hatt bruk for en høyre back..

Edited by Andy
Link to comment
Share on other sites

Petter Veland fra Canal+ sier også at overgangssummen er 16 million euro (ca 12.5 millioner pund) siden Malaga må ha penger umiddelbart og at overgangssummen ble lavere av den grunn. Han farer ikke med tøv, så regner med han er velinformert.

 

Da regner jeg med overgangsrekorden blir spart til en virkelig spesiell spiller.

Link to comment
Share on other sites

Petter Veland fra Canal+ sier også at overgangssummen er 16 million euro (ca 12.5 millioner pund) siden Malaga må ha penger umiddelbart og at overgangssummen ble lavere av den grunn. Han farer ikke med tøv, så regner med han er velinformert.

 

Da regner jeg med overgangsrekorden blir spart til en virkelig spesiell spiller.

 

Hahaha, dette er jo en sinnsyk god deal for vår del. En spiller som i utgangspunktet blir sett på som en £30m+ spiller av LaLiga-kjennere. Dette kan bli årets signering med god margin. Kjenner jeg er unormalt giret, gleder meg virkelig til sesongen begynner og å se eventuelle andre nye nykommere!

Link to comment
Share on other sites

Ivan Gazidis og til dels også Wenger har måttet tåle knallhard kritikk de siste årene, men i denne saken skal de virkelig ha mye ros. Dette er skikkelig kvalitet til en helt uvirkelig billig penge. Her har de virkelig jobbet godt. Om vi i tillegg skulle klare å få Sahin på lån med opsjon, så har de virkelig jobbet helt strålende denne sommeren. Herlig svar på kritikken!

Link to comment
Share on other sites

Folkens folkens. Ta det med ro helt til det er offisielt sier jeg bare. Stemmer overgangssummen er det forøvrig en helt latterlig god deal. Kjøper vi attpåtil en venstreback til (da Santos ikke virker å ha Wengers tillit på backen) pluss Sahin inn på lån så har vi rett og slett et sinnsykt lag. Og det er med eller uten van Persie..

 

Dog. Jeg holder meg forholdsvis rolig til det blir publisert på Arsenal.com. :P

Link to comment
Share on other sites

Slett ikke usannsynlig at vi henter inn en venstreback siden Wenger stort sett kun spilte med Andre Santos høyere opp i banen i Asia og han kan være veldig god på venstre siden både i 4-4-2 og 4-2-3-1 systemer. En kreativ Santos med overlapper fra Gibbs/Monreal/evt en annen back vil være bra. Selv kjenner jeg ikke til Monreal, men han virker jo å være en rutinert back med veldig mange kamper i La Liga for Osasuna og Malaga. Rundt 30 kamper hver sesong og spilte i oppkjøringskampene til Spania før EM. En back som er så nær å være med i Spanias tropp må jo bare være en god spiller.

 

Dette begynner å se veldig lovende ut :D

Link to comment
Share on other sites

Som du skriver Stefan B, vi må vente med å juble for høyt før det er offisielt, men det ser unektelig ut som avtalen snart er i boks. Vil være en skikkelig nedtur om det ikke blir noen deal her nå.

 

Hehe nettopp. Hadde vært så usannsynlig stygt og demotiverende det der.

 

Går dog rykter om at Cazorla nå har gjennomført medicalen og hatt den obligatoriske photoshooten. Kjenner jeg har litt sommerfugler i magen nå ja.. :P

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis er Cazorla såpass 'gammel' at vi nok kommer til å slippe Barca maset på han!

Kontrakten han eventuelt vil signere for Arsenal vil nok være hans nest siste store kontrakt. Forhåpentligvis vil hans siste store kontrakt også være hos oss.

Stoppet dem ikke fra å mase på 'Titi'

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...