Jump to content

Santi Cazorla


bjornage

Recommended Posts

Kan vel uttales "Cathorla"? Sikker på at det ikke er slik de uttaler (eller prøver å uttale) navnet hans?

 

Forøvrig en Guddommelig spiller. Håper virkelig vi får se han som offensiv midtbane fra start mot Newcastle.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Z'er og C'er uttales gjerne som Sssss. (lespe-S)

 

De forsøker å uttale det korrekt, men det høres bare dumt ut

Stemmer. Blir en mild s i Casorla. Blir for dumt, hørt de gjøre det mange ganger, engelske kommentatorer som uttaler hele navnet med engelsk aksent minus Z'en som er tullespansk

Link to comment
Share on other sites

I midten blir han ofte litt mer stuck, i dag var angrepet slik jeg liker det best - alle i frie roller, noe vi brukte bak Gervinho i perioden han var på topp, funket meget bra da også. Feilen til Wigan var ikke å ligge med 3 bak i dag, men å ikke ha en defensiv midtbanespiller kapabel til å følge vingenes løp inn.

Link to comment
Share on other sites

4 assists er utrolig bra. Men, jeg irriterer meg stadig over alt for enkle passningsfeil og valg på siste 1/3 del. Han triller ofte ballen ut til en overlapp når det ikke er folk i boksen. Da er det meningsløst å trille ballen bredt, den må holdes i midten til løpene går og ikke før løpene kommer. Må true rommene mellom back og midtstopper og ikke utside av backen. Vi lager overtall i helt ufarlige soner. Jeg har kommentert dette mange ganger før; Cazorla er lett å lede ut i rom ca 25 meter fra mål og på spissen av 16. Fra det holdet er så å si alle spillere ufarlige og det scores ikke mål fra den posisjonen. Tar ut all fart i angrepet og gjør forsvarsjobben utrolig enkel da de forsvarer seg med angrepsspillerne foran seg og ikke på løp bak seg. Der er Cazorla en stor synder dessverre. Slår også for mye på førstebevegelse noe som fører til farlige brudd i mot siden andre bevegelse allerede er gått og rommene ligger åpne hjemover.

Blir kanskje feil å påpeke slike ting etter en kamp med 4 assists..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Votert fram til årets spiller blant fansen på arsenal.com:

In his first season in the Premier League - and his first outside of his homeland - he made 49 appearances, started 37 of 38 Premier League games, scored 12 goals, laid on 14 assists and won 42.2 per cent more votes than any other player in our poll.

 

Fantastisk debutsesong av Santi, for en spiller og en som har vært med på å redde sesongen så den til slutt ga oss noe å juble for. Får bare håpe han utvikler seg videre, har jo opplevd at han har vært litt usynlig noen kamper for oss og da har hele laget blitt dårlig, betyr vel at vi stoler litt for mye på Santi framover på banen! Vel fortjent at han blir årets spiller!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Blir spennende å se Cazorla denne sesongen, han er vår offensive drivkraft og kan jo hende de andre lagene er litt mer oppmerksomme nå denne andre sesongen og markerer han ut av kampen. Han virker som en meget smart spiller og klarer nok å skaffe seg det rommet han trenger for å spre de gode pasningene!


Link to comment
Share on other sites

Forøvrig: For dere som har sett videoen. Bit merke i hvor god forståelse Gervinho og Cazorla har. Synd bare førstnevnte mister all form for tankegang det øyeblikket han kommer i en god posisjon (noe han veldig ofte er).

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller meg (faktsik) tvilsom ved salget av Gervinho. Riktignok en ganske så ubesluttsom spiller, men det tror jeg noe han kan fikse. Mannen er 26 år gammel...

 

Pds har vi blitt svekket siden sist sesong. En god backup s var han.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

OptaJose @OptaJose 12h

13 - Cazorla has participated in more goals than any other player in Spain friendly games since 2010 WC. Versatile pic.twitter.com/QFeKEPusCo

5nhn.jpg

Verdensklasse? Ja i mine øyne er han det. Hentet inn for £15m omtrent, men i realiteten burde prislappen hans vært £30m. Elsker den lille spanjolen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

http://www.tv2.no/play/sport/fotball/santa-cazorla-foretrekker-arsenal-foran-barca-og-real-madrid-773015.html

 

Herlig mann. Gleder meg vanvittig til han finner tilbake til godformen igjen. En klassespiller av rang og en potensiell matchvinner i hver eneste kamp han spiller.

 

Tydelig at han har slitt etter at han gikk glipp av mesteparten av preseason og halvannen måned med fotball fra september og utover. Samtidig har han også måtte tilvenne seg en ny rolle i laget. I fjor så startet han karrieren i klubben som offensiv midtbane, men ble dyttet ut på kant. Dog gikk allikevel mesteparten av spillet gjennom han når det kom til det offensive. Nå derimot så går mye mer av spillet gjennom Ramsey og Özil mens Cazorla er mer en del av et lag enn han har vært tidligere. Altså ikke fullt så lett å være Santi om dagen, men jeg syntes han for det meste var positiv i dag. Syntes han bidro meget godt defensivt og var viktig i oppbyggingen av spillet og når det gjaldt ballbesittelse. Mistet sjeldent ballen og kom seg også til en stor sjanse i midten av andreomgang. Var bombesikker på at han kom til å score på den, men det er tydelig at han fortsatt har mye å gå på før han er tilbake i toppform.

 

Og akkurat det gjør meg meget spent på tiden fremover. Med Cazorla i form så har vi fortsatt mer å gå på når det gjelder Walcott som knapt har spilt de siste 2-3 månedene. Ved siden av det har vi "nye signeringer" i Chamberlain og Podolski.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cazorla har vel ikke imponert oss like mye som i fjorårssesongen. Fortsatt en meget god spiller, men virker mindre giftig når vi nærmer oss motstanderens mål. Mot Napoli fulgte jeg litt ekstra med på ham, og må si jeg ble imponert over den defensive jobbingen hans. Jeg må innrømme at jeg ikke har lagt så mye merke til ham tidligere, i den fasen av spillet.

 

Er det flere enn meg som synes Santi har sluknet litt på offensiven, men vokst i det defensive spillet?

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...