Jump to content

Santi Cazorla


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Interessant, visste ikke at dette fantes, for å kunne spille like effektivt med begge tok det et halvår med å nesten utelukkende bruke sleiva..

Datteren min på 9 er like god med begge føttene. Hun er venstrehendt, men når hun sparker fotball så er hun akkurat like god med begge bein. Det er helt rart å se. Hun har aldri trent for å kunne det. Det bare faller naturlig for henne

Link to comment
Share on other sites

Datteren min på 9 er like god med begge føttene. Hun er venstrehendt, men når hun sparker fotball så er hun akkurat like god med begge bein. Det er helt rart å se. Hun har aldri trent for å kunne det. Det bare faller naturlig for henne

 

Ikke uvanlig å finne blant genier. Dog gjerne med begge hender samt begge bein. En kompis av meg er like god med begge bein (eller dårlig :P) når det kommer til å sparke ball, sentre o.l., mens lillesøsteren min er keivhendt når det kommer til hender, men når det kommer til bein er hun høyrebeint. :P

Link to comment
Share on other sites

Hos meg er det iallefall All høyre. Spiller fotball, og får jeg ballen på venstre, så klarer jeg SÅVIDT å legge ballen tilbake til høyre foten.

Er helst fantastisk å se på folk som kan spille med begge, blir rett å slett heftig imponert!

 

(forsåvidt min 100 post på gunners.no):D

Edited by elx
Link to comment
Share on other sites

Hos meg er det iallefall All høyre. Spiller fotball, og får jeg ballen på venstre, så klarer jeg SÅVIDT å legge ballen tilbake til høyre foten.

Er helst fantastisk å se på folk som kan spille med begge, blir rett å slett heftig imponert!

 

(forsåvidt min 100 post på gunners.no) :D

Snitt på 2.64 per dag. Ikke verst, men det er et stykke til Stefan som har over 4 i snitt så kjør på! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Liten formsvikt på Cazorla som ikke har vært så strålende i det siste som vanlig, men spanjolen har stadig et par små herlige detaljer og et smil om munnen. Lett å bli glad i en sånn spiller. Blir taklet og vrir seg i smerte, men tar alltid motstandere i hånden med et smil om munnen og kan gå fra å klage på dommer til å smile. Sjarmerende kar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Arteta - Santi is dangerous on the left

 

Flott at noen andre ser det. Sagt dette siden slutten av september. Mangler bare en skikkelig offensiv midtbane ved siden av han og Walcott nå. Wilshere er ikke der helt ennå og burde i mine øyne droppe dypt igjen mens Rosicky kommer inn i den offensive rollen.

Arteta (Ramsey) - Wilshere

Walcott - Rosicky - Cazorla

Link to comment
Share on other sites

Ramsey (Arteta) - Wilshere

Walcott - Rosicky - Cazorla

 

En ørliten endring, men dog desto mer rett etter mitt inntrykk de siste par månedene. Ramsey har bygd på seg selvtillit og fått mer ro i spillet sitt, mens Arteta enten har en formdupp eller har nådd den berømte toppen i karrieren.

Link to comment
Share on other sites

For å ikke glemme Rosicky da Unbeaten. Syntes fortsatt at han holder et veldig høyt nivå og skjønner virkelig ikke hvorfor han ikke har fått spille mer. Hver gang han er på banen så får han laget til å "tikke" og tempoet i spillet er som regel alltid hakket høyere med han der ute.

Link to comment
Share on other sites

Rosicky hadde du allerede satt opp i laget, så derfor jeg ikke nevne han. Men som flere har lengtet etter tidligere i sesong, du og jeg inkludert, så hadde det vært morsomt og gitt Podolski sjansen i rollen bak Giroud. Håper han bare ikke blir som Arshavin at han må spille alle kampene på kanten bare fordi han greier ut med det, selv om han er best når han får trekke inn sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Ah skjønner. :P

 

Podolski bak Giroud hadde vært artig. Problemet er bare at Wenger tydeligvis ikke føler det samme til tross for at Podolski har vist at han er klart best i nettopp denne rollen. Nei vi vil trolig ikke ha en spiller bak Giroud som vil diktere spillet (men, som argumentert heftig av meg tidligere så vil Cazorla ute på venstre kunne diktere spillet), men vi vil ha en spiller som setter fart og som støtter opp mot Giroud konstant. Attpåtil vil Podolski's dødelige venstrebein få langt flere sjanser i den posisjonen enn hva han gjør ute på kant. Vår beste fotball ble spilt i 4-4-2. Pdd. så spiller vi 4-4-1-1 (4-2-3-1) så hvorfor ikke flytte Podolski over til sin beste posisjon og la Cazorla få spille i sin vante posisjon ute på kanten?

 

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor ikke Wenger gir dette en sjanse. Det er som om han ikke vil prøve å få det beste ut av laget sitt og derfor satt jeg opp den midtbanen/angrepet tidligere mtp. at jeg ser på det som forholdsvis realistisk utifra hvordan Wenger setter opp laget. Dessverre klarer jeg bare ikke å se at Wenger spiller Podolski i den rollen når han ennå ikke har gjort det. Det ender trolig som med Arshavin.

Link to comment
Share on other sites

Podolski har ikke en bra nok pasningsfot og er heller ikke kreativ nok eller agil nok til å spille bak spissen spør du meg. Angående at du hele tiden drar opp at 4-4-2 var det vi hadde størst suksess mest var den også den mest brukte formasjonen før, men hvem spiller den nå? United spiller 4-4-1-1, City, Chelsea, Real og Spurs spiller 4-2-3-1, Barcelona spiller 4-3-3 og Juve spiller som regel 3-5-2(3-6-1..). Bayern spiller også en 4-2-3-1/4-3-3. I både Bayerns og Barca 4-3-3 dropper vingene/spissen ofte dypt for å fungere som ekstra playmakere. I den moderne fotballen handler alt om å vinne midtbanen for å skape sjansene og jeg mener vi ville blitt overkjørt om vi skulle ha brukt 4-4-2. Lett å tenke på at det fungerte bra i gamle dager, men det samme kan sies om mange ting, det betyr ikke at det er bedre.

Fotballen er blitt såpass dynamisk at det eneste som er "sikkert" er at det er lurt å vinne midtbanen og måten å gjøre det på er å overbefolke den. Vi kunne spilt en mer 4-4-1-1 variant hvor Podolski bruker målfarligheten i mellomrommet, men tror ikke han er en god nok kombinasjonsspiller og jeg føler at det passer best med en rask måltyv på topp og ikke en Giroud.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Podolski har ikke en bra nok pasningsfot og er heller ikke kreativ nok eller agil nok til å spille bak spissen spør du meg. Angående at du hele tiden drar opp at 4-4-2 var det vi hadde størst suksess mest var den også den mest brukte formasjonen før, men hvem spiller den nå? United spiller 4-4-1-1, City, Chelsea, Real og Spurs spiller 4-2-3-1, Barcelona spiller 4-3-3 og Juve spiller som regel 3-5-2(3-6-1..). Bayern spiller også en 4-2-3-1/4-3-3. I både Bayerns og Barca 4-3-3 dropper vingene/spissen ofte dypt for å fungere som ekstra playmakere. I den moderne fotballen handler alt om å vinne midtbanen for å skape sjansene og jeg mener vi ville blitt overkjørt om vi skulle ha brukt 4-4-2. Lett å tenke på at det fungerte bra i gamle dager, men det samme kan sies om mange ting, det betyr ikke at det er bedre.

Fotballen er blitt såpass dynamisk at det eneste som er "sikkert" er at det er lurt å vinne midtbanen og måten å gjøre det på er å overbefolke den. Vi kunne spilt en mer 4-4-1-1 variant hvor Podolski bruker målfarligheten i mellomrommet, men tror ikke han er en god nok kombinasjonsspiller og jeg føler at det passer best med en rask måltyv på topp og ikke en Giroud.

 

Det er helt riktig at flere og flere går vekk fra 4-4-2, men nå er det mer snakk om en 4-4-1-1 eller 4-1-4-1 jeg gjerne vil se frem til sommeren. Usikker på om Podolski er en god nok kombinasjonsspiller. Personlig syntes jeg han er litt undervurdert i det aspektet der, men det jeg frykter er at han rett og slett ikke er kvikk nok i beina eller hodet til denne rollen i PL. Ellers enig med deg angående Giroud på topp. Vil helst ha en rask, teknisk måltyv på topp, men det er ikke så mange av de der ute.

 

Det jeg håper til sommeren er at vi legger om til en formasjon for å støtte opp under Cazorla som playmaker. Han er vel det nærmeste man kommer en blanding av Xavi og Iniesta i en og samme spiller, men han har også sine begrensninger. Det jeg syntes er synd er at han har særdeles få spillere han kan kombinere med og som er på samme bølgelengde som han.

 

Håper virkelig vi bytter om til 4-1-2-3 og kjører Cazorla og Wilshere sammen mens en ekte defensiv midtbane blir hentet inn for å dekke for disse to når de kombinerer fremover i banen. Vi mangler dog en spiss og en venstrekantspiller som kan gjøre dette opplegget komplett. Chamberlain kan muligens være løsningen på venstre da han er en annen spillertype enn Walcott/Gervinho, men han er mer en spillertype som kan spille ball og en-touch spill samtidig som han har litt flere ferdigheter på ballen. Men uansett jeg mener at dette er veien å gå. Ikke bare for Cazorla, men også for Wilshere som jeg føler ikke kommer helt til rette i 4-2-3-1.

 

Vi ender nok neppe opp med å skifte formasjon da Wenger av en eller annen grunn tviholder på 4-2-3-1 som om han fortsatt hadde Song, Cesc, Nasri og van Persie, men det er lov å håpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

×
×
  • Create New...