Jump to content

Santi Cazorla


bjornage

Recommended Posts

  • Replies 360
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er enig i at Vermaelen av og til kan være rusende, men har håp om han skal bli mer stabil i år enn han var i fjor. Første sesongen var han jo veldig god, og etter min mening beste stopperen i PL.

Angående Song så gjorde han mye bra, men også mye mindre bra og til tider direkte dårlig. Riktignok hadde han mange assist og flere av dem fine, men han hadde også veldig mange mislykkede forsøk på dette og til tider var spillet vårt veldig statisk og lettlest og stort sett alle disse lobbene hans inn i boksen var bortkastet. I tillegg var han delaktig i en del baklengsmål ifm dårlige pasninger/balltap mens vi var på vei frem (selv om vel Ramsey hadde flere) samtidig som han og de andre på midten ikke hadde nok tempo og innsats i gjenvinngsfasen til å hindre kontringer i mot.

Jeg glemte forøvrig Arteta på min liste da jeg mener han er en klart bedre midtbanespiller enn Song og langt viktigere for laget. Det viste jo statistikken i fjor også da vi slet veldig med å vinne når Arteta ikke var på banen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg glemte forøvrig Arteta på min liste da jeg mener han er en klart bedre midtbanespiller enn Song og langt viktigere for laget. Det viste jo statistikken i fjor også da vi slet veldig med å vinne når Arteta ikke var på banen.

 

Jaha, så statistikken viser dette? Kan du vennligst linke til den slik at jeg får lest den?

Link to comment
Share on other sites

 

Jaha, så statistikken viser dette? Kan du vennligst linke til den slik at jeg får lest den?

 

Vi vant én kamp uten Arteta, men dette var fordi vi generelt sett manglet kvalitet fremover i banen og bakover så Song måtte pådra seg begge rollene. Altså servitør og ryddegutt.

 

En annen ting er at Song hadde akkurat samme statistikk i 2010/11. Bortsett fra at vi ikke vant en eneste kamp uten han i motsetning til Arteta og da hadde vi et bedre lag enn det vi hadde i fjor.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at Song hadde akkurat samme statistikk i 2010/11. Bortsett fra at vi ikke vant en eneste kamp uten han i motsetning til Arteta og da hadde vi et bedre lag enn det vi hadde i fjor.

Mulig at det stemmer, men kan ikke huske det. Hadde vært greit med en side hvor man faktisk kan "studere" denne type statistikk. Man skal selvsagt være varsom ved bruk av statistikk da det er mange faktorer som spiller inn, men en liten pekepinn kan den nok gi.

Uansett Song er historie og vi får fokusere på de spillerne vi har og vil få til rådighet i denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Mulig at det stemmer, men kan ikke huske det. Hadde vært greit med en side hvor man faktisk kan "studere" denne type statistikk. Man skal selvsagt være varsom ved bruk av statistikk da det er mange faktorer som spiller inn, men en liten pekepinn kan den nok gi.

Uansett Song er historie og vi får fokusere på de spillerne vi har og vil få til rådighet i denne sesongen.

Helt korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Kan allerede se at Cazorla kommer til å bli uhyre viktig for oss. Bare ufattelig synd at vi bare har Ramsey som erstatter når Santi er utilgjengelig. Skulle helst sett at Ramsey forsvant ut på lån og at Arshavin ble en sesong til.

 

Uansett: Meget meget god spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

???

Syns ikke Ramsey var så verst selv, han viser igjen at han er fantastisk på å posisjonere seg offensivt og han kommer ofte til store sjanser, i dag brenner han et skudd utenfor og får ikke servert ballen av Giroud. Men det faktum at han turte å skyte når han kom på gjør at jeg vurderte han til en av de som får pluss i margen i dag, uansett om den går inn eller utenfor er dette vitalt at vi blir bedre på.

Link to comment
Share on other sites

Denne karen ble nok skuffet også. Tok han ikke lang tid før han ytret sine meninger om spillerstallen til Arsenal og at vi burde kjøpe inn spillere for å erstatte tapene av van Persie og Song. Dessverre så tåler tydeligvis ikke Wenger å høre sånt.

Link to comment
Share on other sites

Denne karen ble nok skuffet også. Tok han ikke lang tid før han ytret sine meninger om spillerstallen til Arsenal og at vi burde kjøpe inn spillere for å erstatte tapene av van Persie og Song. Dessverre så tåler tydeligvis ikke Wenger å høre sånt.

Wenger er nok en dårlig lytter, men Cazorla vil mest sannlynlig få rett; Hull er til for å fylles. Men ikke med stallfyll.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...