Jump to content

Kroenke vs Red and White Holdings.


kellman

Recommended Posts

Kroenke's US teams’ performance

 

- "Look away now if you think Stan is the man"

 

: http://www.onlinegoo...clusive&id=2821

 

dette er jo egentlig skremmende lesning. For selv om Kroenke er mer opptatt av å tjene penger enn sportslig suksess, så skulle man vel tro at sportslig suksess også gir økonomisk suksess. Selv om lagene hans ikke vant burde de ha vært nærmere toppen. Så dårlige resultater må jo simpelthen bety at de også tjener mindre penger. Derfor konkluderer jeg med at dette ikke primært dreier seg om manglende sportslig fokus hos Kroenke, men snarere manglende EVNE til å styre profesjonelle idrettsklubber. Og det er ikke en slik figur vår klubb trenger. Særlig hvis man i tillegg har daglige ledere og styremedlemmer som er like tafatte og hjelpeløse. Og når man på toppen har en manager som på tross av mange sterke sider og legendestatus i klubben, er alt for ensporet og tro mot sine ideer som delvis har gått ut på dato, ja da er veien til ligagull lang....(?) O_O

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Så lenge folk fortsetter å legge pengene sine i lommeboka hans trengs det ikke mer.

 

Og en så stor og poppulær klubb som arsenal så ender nok ikke det med det første. Jeg for min del har sluttet å bruke penger på en klubb som ikke har "noen" interesse av å konkurere.

Det er ikke før i de seneste tider at jeg ser/føler at klubben har mistet mye av sin identitet! Flytting fra Highbury og til en amerikansk eier som sier fint lite. Å gå på kamp på Emirates kan heller ikke sammenlignes med hva Highbury kunne tilby. I begynnelsen så var man nok veldig imponert over den store stadioen, og dette var tross alt et steg i en retning som vi som fans ble fortalt, skulle sørge for at arsenal skulle konkurere med de største. For en ambisjon det var at vi skulle forlate vår lekestue på Highbury, mot en moderne stadio med plass til 60 000+.

At man som klubb ikke vinnner noe er helt greit, men "die trying" er noe jeg forventer av en klubb med ambisjoner og midler!

 

Kroenke kommer til ødelegge det som er av klubben vår! Frykter at vi om 10 år ser et middels lag, med halvfull stadio med turister og deres handleposer fra 'The Armoury'.

 

Satt litt på spissen, fra en som har mistet troen på det meste hva angår arsenal. :(

Link to comment
Share on other sites

Er det nødvendigvis så ille med en eier som lar klubben styre seg selv? Dersom han ikke har særlig peiling på hvordan man skal drive en fotballklubb så er det jo bare en fordel at han overlater styringen til folk som kan det. Ser man rundt om på andre klubber så med unntak av Chelsea og Manchester City så går det jo stortsett til helsike med de fleste der eierne legger nesa si borti alt som skjer

Link to comment
Share on other sites

Er det nødvendigvis så ille med en eier som lar klubben styre seg selv?

 

Nei som regel er dette ypperlig.

 

Dersom han ikke har særlig peiling på hvordan man skal drive en fotballklubb så er det jo bare en fordel at han overlater styringen til folk som kan det.

 

Problemet er bare at han har overlatt virksomheten til styret hvor majoriteten ikke virker å ha en skikkelig clue. Gazidis er ei heller en David Dein for å si det slik og dette er vel hans første involvering når det kommer til fotball såvidt jeg vet. En skikkelig business mann er han helt klart og til tross for flere gode ting så syntes jeg nesten det glimrer dollartegn i øynene hans hver gang jeg ser han. Måten han også prater seg rundt absolutt alt og unnviker direkte svar er temmelig frusterende.

 

Ser man rundt om på andre klubber så med unntak av Chelsea og Manchester City så går det jo stortsett til helsike med de fleste der eierne legger nesa si borti alt som skjer

 

Aye. Er veldig nysgjerrig på hvordan det ville sett ut med Usmanov inn fremfor Kroenke. Er han en eier som spytter inn litt penger hvis det behøves så er det ikke dumt, men hvis han er som Sjeikene i City eller Abromovich i Chelsea så ville det nok på kort sikt vært en artig opplevelse, men i det lange løp og for fotballens del så ville det vært noe møkk hvis han hadde endt opp som de sistnevnte..

Link to comment
Share on other sites

Gazidis kom vel fra MLS - så han har nok vært involvert i fotball før - og hadde noen heftige resultater også.

 

Sant nok. Var vel MLS han var involert i, men uansett så syntes jeg det glimrer dollartegn i øynene hans. Til tross for dårligere sportslige ambisjoner og lite penger investert i nye spillere så prøver de å melke hver eneste krone (cent/penny etc) ut av supporterene med skyhøye priser på Emirates på alt fra billetter til drikke, mat og snacks. Som seriemester kunne man skjønt de høye prisene, men når man hvert år nesten virker å komme lengre og lengre unna samt pengesummen klubben sitter på bare blir høyere og høyere så blir jeg urolig.

 

At man som klubb ikke vinnner noe er helt greit, men "die trying" er noe jeg forventer av en klubb med ambisjoner og midler!

 

Kroenke kommer til ødelegge det som er av klubben vår! Frykter at vi om 10 år ser et middels lag, med halvfull stadio med turister og deres handleposer fra 'The Armoury'.

 

Som Kellman så er jeg redd for at dette blir realiteten etterhvert nå til tross for det massive potensialet i klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

Sant nok. Var vel MLS han var involert i, men uansett så syntes jeg det glimrer dollartegn i øynene hans. Til tross for dårligere sportslige ambisjoner og lite penger investert i nye spillere så prøver de å melke hver eneste krone (cent/penny etc) ut av supporterene med skyhøye priser på Emirates på alt fra billetter til drikke, mat og snacks. Som seriemester kunne man skjønt de høye prisene, men når man hvert år nesten virker å komme lengre og lengre unna samt pengesummen klubben sitter på bare blir høyere og høyere så blir jeg urolig.

 

 

 

Som Kellman så er jeg redd for at dette blir realiteten etterhvert nå til tross for det massive potensialet i klubben.

Det er forsåvidt en frykt jeg kan kjenne meg igjen i, men når man setter seg ned å ser på realitetene så tenker jeg at det som skjer kanskje er til det beste. Dersom vi hadde klart å beholde folk som Nasri, Fabregas, RvP, Song med fler så hadde vi hatt lønnskostnader som var veldig mye høyere enn idag. Vi måtte strukket oss langt i lønnsforhandlingene. Det som idag er en solid plattform hadde vært for gele å regne. Spørsmålet er jo om vi hadde vunnet så veldig mye mere. Selv om vi nok hadde bitt bedre fra oss så hadde det nok ikke vært mer enn en FA cup i ny og ne og en liga cup her og der. Hadde vi vært en reell utfordrer til PL hvert år så hadde City og Chelsea brukt enda mer penger for å komme foran. Ja vi har i mine øyne vært alt for forsiktige økonomisk. Man har bestandig valgt det økonomiske over det sportslige, men der andre har brukt sitt potensiale for å nå opp så har vi fortsatt å bygge det.

 

Når man tenker litt over det så er det smått imponerende at man har klart å holde en stram linje og ikke har blitt fristet til å kaste alt på båten for et par minutters lykke. Pila kommer til å peke oppover igjen. Når nye sponsoravtaler er på plass og FFP er en realitet så vil ting endre seg.

Link to comment
Share on other sites

Det er forsåvidt en frykt jeg kan kjenne meg igjen i, men når man setter seg ned å ser på realitetene så tenker jeg at det som skjer kanskje er til det beste. Dersom vi hadde klart å beholde folk som Nasri, Fabregas, RvP, Song med fler så hadde vi hatt lønnskostnader som var veldig mye høyere enn idag. Vi måtte strukket oss langt i lønnsforhandlingene. Det som idag er en solid plattform hadde vært for gele å regne. Spørsmålet er jo om vi hadde vunnet så veldig mye mere. Selv om vi nok hadde bitt bedre fra oss så hadde det nok ikke vært mer enn en FA cup i ny og ne og en liga cup her og der. Hadde vi vært en reell utfordrer til PL hvert år så hadde City og Chelsea brukt enda mer penger for å komme foran. Ja vi har i mine øyne vært alt for forsiktige økonomisk. Man har bestandig valgt det økonomiske over det sportslige, men der andre har brukt sitt potensiale for å nå opp så har vi fortsatt å bygge det.

 

Ja vi måtte ha strukket oss lenger når det kommer til lønn, men etterhvert så må vi begynne å lønne toppspillerene våre mer. Hvis vi ikke vil det ende opp med at vi gang på gang selger våre beste spiller som nå har vært tilfellet de siste årene pga. denne lønnspolitikken.

 

Hvorvidt vi ville ha vunnet noe er ingen garanti, men med de spillerene vi har plusset på de siste 2-3 sesongene så ville Fabregas, Nasri, van Persie og Song helt klart gjort at vi ville hatt et av de beste lagene i verden. City og Chelsea måtte nok brukt mer penger ja, men jeg klarer virkelig ikke å se hvilke spillere de skulle brukt mer penger på. Er et fåtall av spillere som faktisk kunne gjort de spesielt mye bedre enn hva disse lagene har vært den siste tiden og til tross for at de kunne brukt mer penger på å forbedre seg (da særlig Chelsea) for å ta igjen City og United så har de ikke evnet å styrke de svake sidene sine. At Arsenal ville konkurrert med City og United er jeg bombesikker på hvertfall med et slikt lag.

 

 

 

Når man tenker litt over det så er det smått imponerende at man har klart å holde en stram linje og ikke har blitt fristet til å kaste alt på båten for et par minutters lykke. Pila kommer til å peke oppover igjen. Når nye sponsoravtaler er på plass og FFP er en realitet så vil ting endre seg.

 

Vi får se. Jeg tviler på at FFP kommer til å gjøre underverker og så lenge den stramme linja blir holdt så vil våre største navn og beste spillere fortsette å dra fra klubben etterhvert som de nærmer seg toppen. Ikke bare fordi lønningene betyr alt i verden, men fordi ambisjoner og troféer er det som oftest står øverst for fotballspillere i midten av 20-årene. Blir et par spennende år hvertfall. Enten på godt eller vondt.. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lady Nina på twitter:

 

 

@NinaBracewell

 

If making money was the motivating factor, surely there are better ways. Football is a business of passion and SK has no passion for AFC.

 

I was forced out and I got fed up. No outside support.

 

"disappointed would be an understatement! Shows he (SK) cares very little. Why he wanted to be part of AFC I do not know."

Link to comment
Share on other sites

Henry i apparatet er intresannt. Men som manager utenklig på nåværende tidspunkt. Mannen driver fortsatt å spiller ball, og det er vel siste juicen som presses ut der nå. Jeg kunne enkelt sett han for meg som nevnt i en rolle ala vieira har i city (hvorfor er vieira i den klubben egentlig?)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hva Henry mener om saken er for meg fullstendig uinteressant. Jeg er fortsatt negativ til Usmanov (uten at det betyr at alt er vel og bra med Kroenke).

"I understand football well, and can prove it, but I'll never force myself on anyone." Akkurat det han prøver å gjøre. I utgangspunktet synes jeg klubben drives bra, men vi trenger i alle fall en signering i januar-vinduet og jeg tror at Alisher ville pusha fram det mens Kroenke heller vil jobbe mot det.

Hadde dessuten vært veldig greit å få tilbake David Dein også(Så slipper vi at Darren Dein stjeler alle spillerne våre)

Link to comment
Share on other sites

Henry som manager er sånn som ståa er nå utenkelig i overskuelig fremtid. Men Arsenal skriker etter Henry's "sjel". Hvis han kommer inn på bakrommet, vil han kunne påvirke prosessene i en riktig retning, nesten bare med sin tilstedeværelse alene. Og en ting trenger vi aldri tvile på; Henry elsker klubben. Nå er jeg mer skeptisk til Usmanov, selv om jeg føler meg svært ambivalent til forholdet mellom Usmanov og Kroenke. Det fremstår mer og mer som et valg mellom to onder...

Link to comment
Share on other sites

Er meget positivt innstilt til Usmanov. Han har i det minste uttalt at han har følelser for klubben.

Hadde han hatt følelser for klubben så hadde han vel ikke bevisst timet presseuttalelsene slik han gjør. Virker meget bevisst mtp å vinne fans over på sin side. Han er en type person jeg ikke har noen som helst tillit til. Kan godt være at han ville investert i klubben og ønsket å kjøpe spillere, men tror ikke en tøddel på at det ville vært et langsiktig perspektiv for han. Jeg vil IKKE at vi skal bli en klubb slik som Chelsea har blitt.

I tillegg er han vel en kar med et veldig frynsete rykte. Sittet inne for bestikkelser/korrupsjon. En dom som riktignok ble omgjort, men han kjenner vel stort sett alle de med makt av lederne i Uzbekistan og det er et veldig korrupt land. Styresmaktene der har vel vært linket til organisert kriminalitet. I tillegg har han vel også hatt både drap og voldtektsanklager mot seg.

 

Vet ikke om linkene til Craig Murrays reportasjer om han har vært lagt inn her før:

http://www.craigmurray.org.uk/archives/2007/09/alisher_usmanov/

http://www.craigmurray.org.uk/archives/2009/12/the_convicted_c_2/

 

Nei, en slik kar til å styre skuta på Emirates kan jeg virkelig klare meg uten. Så desperat er jeg ikke etter å se en pokal bli løftet av en spiller med Arsenal-drakt.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe bedre det som skjer med Kroenke da? Alt handler bare om profitt! Arsenal har etter at Silent-Stan tok over gått fra å være en fotballklubb til å bli et finanskonsern med et bedriftslag. Vi selger unna spillere for å betale ned gjelden, slik at Kroenke kan tjene mer på å selge en mer eller minre gjeldsfri klubb. Tro ikke at jeg ser på Usmanov som en frelser, men av to onder foretrekker jeg han.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med Ludvig i Arsenalskjerf ovenfor. Ville foretrukket å ha ingen av de som eieren av Arsenal, men jeg vil heller ha Usmanov enn dollargliset Stan Kroenke når vi først må ta til takke med en av de.

Link to comment
Share on other sites

Usmanov. Nei takk!

Kroenke. Nei takk!

Annen eier som skal spytte millioner inn i klubben (ala Shitty og Chelsky). Nei takk!

 

Flere engelske eiere (alle minoritetsaksjonerer) med følelse for klubben. Ja takk!

Er ønsket min en fantasi? Så absolutt, dessverre!!!

 

Uansett, Arsenal klarer å generere midlene de trenger selv, uten hjelp av sjeiker, oligarker eller cowboyer. Vi trenger bare eier(e) som tør/vil å bruke midler som klubben faktisk har.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...