Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

Chamakh er en strålende spiller som er kapabel til å score mange mål og gjøre det bra for Arsenal, det så vi i starten hos oss. Hva enn som har gått galt etter det sitter i hodet hans. Ekstremt nonchalant holdning, ser uinteressert ut, blottet for selvtillit og virker å være mer interessert i shishapipa og nattklubber enn å jobbe hardt for å lykkes i klubben sin. Selv i ACN virket han totalt uinteressert, og i reservekampene var han også svak. Så kan man undre på hvorfor? Takler han ikke sitte på benken og vente på sjansene sine? Har han ikke ambisjoner? Hvem vet...

 

Det er her jeg liker kontrasten med Giroud. Han er litt som Koscielny, ikke noe stort naturtalent som har vært med i mange år, men kjempet og jobbet hardt lenge for å komme seg oppover og viser en eksepsjonell mentalitet som jeg liker. Vi har hatt nok drittunger og l'enfants terrible i Arsenal som blir grinete av motgang. Han har en x-factor, han har mye å bevise og tilbyr oss noe annet. Det liker jeg. Som spiller kjenner jeg han ikke så altfor godt, så det blir veldig spennende å følge med på.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er her jeg liker kontrasten med Giroud. Han er litt som Koscielny, ikke noe stort naturtalent som har vært med i mange år, men kjempet og jobbet hardt lenge for å komme seg oppover og viser en eksepsjonell mentalitet som jeg liker.

Akkurat dette jeg ville frem til med innlegget mitt over, syns Koscielny har et fantastisk talent og ville heller sammenliknet med Vermaelen som er en veldig middels fotballspiller som stort sett lever på den vilja han har fremfor talentet han er født med.

Sammenlikningen mot Chamakh er som jeg også nevnte merkelig, Chamakh var et vidunderbarn som først fikk det til i sin siste sesong i Bordeaux før han gikk til oss, Giroud har aldri vært en det ropes om fra ung alder, men han har kjempet seg opp. Tror dette mentaliteten og dette med at Chamakh alltid har vært vant til å være en "stjerne" der han har vært at når han ble plassert på benken i Arsenal mistet han all motivasjon, en spiller som Giroud ville sannsynligvis heller tatt det som en utfordring.

Link to comment
Share on other sites

Spennende tanker og refleksjoner fra både Wojciech52 og Bjornage.

Giroud har vel faktisk ingen u-landskamper, selv om det kanskje ikke har vært det enkleste landet med tanke på alle de talentene de har fostret opp de siste 10-15årene.....

Link to comment
Share on other sites

Kommer nok til å signere snart, gleder meg til det kommer på Arsenal.com så den kan flyttes til "Arsenal", beste hadde vært en dobbeltsignering med han OG M'vila samtidig, men som Arsenalfan har jeg ikke store troa på at det skjer... Hadde vi vært City eller Chelsea derimot.

Link to comment
Share on other sites

Blir en glimrende signering. Gleder meg. En langt mer komplett spiller enn Chamakh og i motsetning til sistnevnte så har han bevist at han kan score og assistere mange mål. Chamakh hadde vel 10+1 i sin siste for Bordeaux hvor av 9 var med hodet?. Får vi M'Vila i tillegg så tror jeg mye er gjort for at vi skal tette avstanden til lagene foran

Link to comment
Share on other sites

Bekreftet av Montepellier sin styreformann, har en liten forhåpning om at annonseringen drøyer fordi vi forhandler med en annen spiller og gjør en dobbeltsignering, men år med erfaring tilsier at dette ikke vil skje...

 

....................eller; at vi klargjør salget av Persie i samme slengen.

Beholder vi Persie, så må jeg si at vi har tre spennende "spisser" i stallen med ferdigheter som fint kan passe hverandre. Kan man håpe på at systemet blir endret til 4-4-2?

Link to comment
Share on other sites

....................eller; at vi klargjør salget av Persie i samme slengen.

Beholder vi Persie, så må jeg si at vi har tre spennende "spisser" i stallen med ferdigheter som fint kan passe hverandre. Kan man håpe på at systemet blir endret til 4-4-2?

442 på Stamford Bridge og Old Trafford er ikke ønskelig, håper vi kan begynne å bytte litt på systemer ettersom hvem vi møter, men Wenger har vel aldri gjort dette før om det ikke er snakk om ekstremtilfeller(Midt i pinlige tap eller møte lag som vi har 0 forutsetninger for å slå(Barcelona))

Link to comment
Share on other sites

442 på Stamford Bridge og Old Trafford er ikke ønskelig, håper vi kan begynne å bytte litt på systemer ettersom hvem vi møter, men Wenger har vel aldri gjort dette før om det ikke er snakk om ekstremtilfeller(Midt i pinlige tap eller møte lag som vi har 0 forutsetninger for å slå(Barcelona))

 

Tja, så lenge man har spillere som fungerer og som kan bruke sine ferdigheter i de ulike posisjonene, en taktikk for de ulike kampene (ulike styrker og svakheter på motstandere), og 100% krav på at spillerene skal gi maks i disse kampene; så ser jeg ikke noe problem å spille 4-4-2 i alle kamper. Man kan bruke 4-eren på midtbanen på mange måter, både offensivt og defensivt.

Link to comment
Share on other sites

men Wenger har vel aldri gjort dette før om det ikke er snakk om ekstremtilfeller

 

Det blir vel ikke helt riktig å påstå. I sesongen 05/06, da vi kom oss til finalen i CL, spilte vi med 442 som hovedformasjon, men la om til 451 i de fleste bortekampene i CL. Har også sett Wenger legge om til 451 i bortekamper mot United i den tiden vi spilte i 442

Link to comment
Share on other sites

Har liten tro på 442. Wenger virker vaksinert mot å prøve det, men har tro på at det er plass til både Giroud, Podolski og RvP i en startoppstilling.

 

Problemet da, er at det kun vil være en plass igjen til enten Jack, Theo, Ox, Arshavin (blir vel solgt....), Ramsay, og bl.a Gervinho for å nevne noen, siden Arteta og Song vil være rimelig faste på midtbaneleddet. (antar at eneste sjansen vil være 4-3-3, om disse tre spissene skal få spille fra start.....) Føler det virker litt rart, siden han brukte store summer på Ox og Gervinho tidligere, samt at Theo hadde en god sesong.

Minuset blir også; at man ikke har noen spisser som kan gå inn som reserve (ved skader eller innbytte), som kan snu kampene og gi disse tre kamp om plassene. Chamakh og Bendtner er for meg ikke gode nok.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke disse ropene etter 4-4-2 - i moderne toppfotball er den så godt som dødd ut på det nivået vi vil være på. Lag som United og Spurs spiller varianter av 4-4-2 som i realiteten minner mer om 4-2-3-1 med Rooney / Adebayor som dyptliggende spisser, ikke helt ulikt hvordan vårt eget angrep er satt opp. I europacup spiller "alle" 4-5-1/4-3-3, (Ferguson har vært notorisk med å alltid spille 4-5-1 på bortebane i CL) mens Barcelona tar den helt ut med 4-6-0. Alt handler nå om å skape overtall på midtbanen, dominere pasningsspillet for å holde på ballen og være ekstremt kontringssterke i overgangsfasen.

 

Det jeg derimot har større tro på er at Van Persie (hvis han blir), på sikt kan bli dyttet ned i en dypere rolle, f.eks bak Giroud eller Podolski. Det jeg tenker mer på er hvem som skal slå innleggene til Giroud. Som med Chamakh vil det være bortkastet å ikke utnytte hodestyrken hans. Vi slår knapt innlegg i boksen, og har nesten ikke spillere som er i stand til å gjøre det heller...

Link to comment
Share on other sites

Alt handler om bevegelse i angrepsituasjoner/mønsteret, press for å gjenvinne ballen, og forsvare seg. Så; om det er 4-4-2 eller 4-6-0 er kun tallene på papiret, for 4-6-0 kan like godt være 4-4-2 i store deler av kampen.

Jeg tror ikke det er så lett å si, at 4-4-2 er utdødd på dette nivået. Det har sine fordeler på papiret, at man har 2 spisser på banen. Spania sin værste fiende i sluttspillet, er at de har magiske midtbanespillere som gjør at selve killerinstinktet foran kassa "kan" bli deres værste fiende. For; Fabregas som spiss (eller; offensive midtbanespiller......4-6-0??)) har sine svakheter innenfor 16-meteren. En spiss har evner som ikke en midtbanespiller har i denne delen av spillet, og motsatt.

Den kvaliteten innenfor 16-meteren tror jeg Tyskland har en fordel, selv om de ikke har samme kvantitet i toppklasse av midtbanespillere. Så; overbefolkning av midtbaneleddet bør ikke være det smarteste, for det må likevel være en balanse mellom å strekke ut motstanderens forsvarsledd og midtbaneledd, få tempo på ballen, ha mange bevegelser i laget samtidig (alltid noen spillbare og "åpne rom"), gjenvinning av ball, og spilleforståelse.

 

Jeg ser styrker med 4-4-2 som ikke 4-6-0 har, men ser også styrkene ved 4-6-0 på enkelte deler av spillets gang. I PL så er det flere lag som slår mange "lange" baller over midtbaneleddet, og da kan et 4-6-0 system fort bli et baktungt system.

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

I stedet for å glede seg over at vi har fått inn en ny, etablert toppspiller, klarer noen å deppe ved å mene at dette viser at RvP forsvinner. Fantastisk.....

 

Hvis klubben ikke handler så er det tydeligvis feil. Hvis klubben handler så er det tydeligvis feil det også....

Link to comment
Share on other sites

Nå nå nå onkel - må du ikke legge deg helt i skyttergraven da...

 

JEg forstår om folk blir litt nervøse for at RvP er ferdig i klubben når klubben har hentet inn 2 offensive spillere - og jeg er helt enig med dem i at det er veldig synd om dette er de som skal erstatte RvP - og med klubbens historikk når det gjelder slike spillere og overganger, så er det nærliggende å tro at RvP blir borte.

 

Jeg ville nok heller ha beholdt RvP og ikke signert noen, enn motsatt - hvertfall når en av disse ikke er i nærheten av samme kvalitet som den han skal ta over etter.

 

Hadde Arsenal handlet inn en magiker på offensiv midtbaneplass, så hadde nok alle vært i syvende himmel - men når man kjøper en magikerassistent til ta over etter en magiker (*muligens) da må man kunne være litt skeptisk. Og som RP7 sier - skeptisk...

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal han være! Virker som han er en robust og solid spiss med fox-in-the-box egenskaper. Blir spennende.

 

Nå får vi håpe han er en ytterligere forsterkning og ikke en erstatter for RVP. Med Van Persie med videre har vi en knallrekke offensivt...uten han...vel..da er det ett steg fram og ett-to tilbake mener jeg.

Ingen vet jo hvordan Podolski og Giroud vil gjøre det i sin første sesong. med RVP vet vi hva vi før.

Time will show!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...