Jump to content

Francis Coquelin


Stefanb

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Huff, forferdelig synd. Ser enkelte bloggere beskrive skaden som et nødvendig onde, ifht å få Xhaka inn i laget. Det er jeg dypt uenig i. Selv om Coq kanskje ikke besitter den samme teknikken og pasningsfoten som Granitten, komplimenterer han Cazorla på en ypperlig måte. Jeg tror dessverre ikke midtbanekonstellasjonen blir like god og effektiv med Coq ute.

Link to comment
Share on other sites

Huff, forferdelig synd. Ser enkelte bloggere beskrive skaden som et nødvendig onde, ifht å få Xhaka inn i laget. Det er jeg dypt uenig i. Selv om Coq kanskje ikke besitter den samme teknikken og pasningsfoten som Granitten, komplimenterer han Cazorla på en ypperlig måte. Jeg tror dessverre ikke midtbanekonstellasjonen blir like god og effektiv med Coq ute.

Det er, unnskyld uttrykket eg prøver å halde meg så mild som mogleg, hòl i hodet, enda meir spesielt og større hòl i hodet om ein tek i betraktning skadehistorikken vår. Det er plass til både Coquelin og Xhaka i dagens tropp. Det er ein lang sesong og Coquelin har betre defensiv styrke enn Xhaka. Meget disiplinert, knallhard og 100% dedikasjon er gull verdt når vi skal forsvare ei leiing eller vert pressa bakover på Camp Nou i 16. delsfinalen eller på Etihad.

Eg kallar det korttenkt å kalle det for eit nødvendig onde. Eg forstår det ikkje, vi er altså ikkje fornøgd med at ein spelar storspelar fordi det held ein annan på benken?? Det er så tidlig i sesongen at vi veit enda ikkje kordan Wenger har tenkt å bruke Xhaka/Coquelin

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Coquelins sterke sider er uerstattelige i dagens Arsenal, men samtidig som vi mister disse så har vi (foreløpig) gode alternativer som han andre styrker der Coq kanskje har sine svakheter.

 

Jeg er enig i det å kalle Coq sin skade et "nødvendig onde" er å gå langt over streken, men man skal også være forsiktige med å tolke uttrykket "nødvendig onde" for bokstavelig.

Jeg ser det er flere artikkeloverskrifter som tar for seg dette "emnet" og jeg har ikke lest alle, men de jeg har lest gir meg ikke noe inntrykk av at en slik skade var "ønskelig", og når uttrykk som "nødvendig onde" (som burde vært unngått) blir brukt så er de i sammenheng med mer eller mindre gode "analyser" av hva denne skaden kan medføre på vår midtbane (også i positiv) retning (sett ut fra artikkelforfatter).

Men når jeg leser artikler om "nødvendig onde" så får jeg ikke inntrykk at noen av de som skriver dette er "glade" over skaden på Coquelin.

Link to comment
Share on other sites

Huff, forferdelig synd. Ser enkelte bloggere beskrive skaden som et nødvendig onde, ifht å få Xhaka inn i laget. Det er jeg dypt uenig i. Selv om Coq kanskje ikke besitter den samme teknikken og pasningsfoten som Granitten, komplimenterer han Cazorla på en ypperlig måte. Jeg tror dessverre ikke midtbanekonstellasjonen blir like god og effektiv med Coq ute.

Jeg er enig i at vi mister en dimensjon når Coquelin er ute. Alle våre kandidater har sine gode og litt mindre gode sider, og det er ingen som kan erstatte Coquelins beste defensive evner. Men hvor mye det skader oss gjenstår å se, Xhaka er heller ingen dårlig takler og han har andre egenskaper der han er bedre en Coquelin.

 

Ja, vi mister en del ved taper av Coquelin, for meg så er det komboen Coq og Xhaka mot de virkelig vanskelige motstanderne som er det største tapet.

Link to comment
Share on other sites

Det kan selvsagt være litt "gøy" av og til å lese diverse "stuff" på nettet, men spekulasjoner er noe man skal ta med en stooooooor klype.

 

I løpet av en og samme dag så registerer jeg at Coquelin er ute ett par måneder, resten av året (2016), resten av sesongen (2016/17) og så er han plutselig bare ute i 15 dager :geek:

 

Forhåpentligvis så kommer det en litt mer "bekreftet" tidshorisont når Wenger har sin pre-match orientering i morgen (tirsdag). Nå er det jo slik at disse "bekreftede" antatte skadeperiodene ikke alltid stemmer de heller, men litt mer håndfast enn alle bedreviterne på verdensveven er Wenger antagelser tross alt.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Wenger bekrefter på dagens pressekonferanse at Coquelins skade er mindre alvorlig enn fryktet.

Coquelin er forventet å være ute i ca tre uker og å stå over Kampen mot Burnley til helgen (i tillegg til kampen i morgen) og han må kanskje også stå over første kamp etter landslagspausen (mot Swansea).

 

For min egen del så vil jeg si at med det brukbare kampoppsettet vi har i oktober så bør vi ikke ta noen sjanser med å få han hurtig tilbake, for han kan være god å ha når vi kommer til Novemberkampene.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Utrolig synd at vi ikke klarte å bygge opp midtbanen rundt ham. En god periode etter at han kom tilbake fra utlån var han faktisk seriens beste DM med tanke på statistikkene.

https://www.standard.co.uk/sport/football/the-stats-that-prove-arsenal-star-francis-coquelin-is-the-capitals-top-holding-midfielder-a3112166.html

 

Dessverre ble det vanskeligere for ham når han måtte spille med en udisiplinert Ramsey. Og etter at Xhaka kom ble han satt til å spille mer box-to-box noe han viste seg å være for dårlig teknisk til.

En skikkelig kriger med hjertet i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Dette synes jeg faktisk var veldig synd. Var utrolig god en periode, og var landslagsaktuell på ekstremt kort tid, men ble spilt dårlig av Wenger til tross for lagets skrikende behov for defensiv sikring. Nå har vi ingenting. Kanskje tenker Wenger å kjøpe en? Tviler, uansett et dårlig trekk å selge først slik at vi står uten DM, som betyr at klubben vi eventuelt skal handle fra skrur opp prisen et par hakk ekstra.

 

Ønsker han lykke til. En kriger, med hjertet utpå drakten som hadde vinnervilje fra topp til tå.

Enda et moment i en serie av uforståelige hendelser basert på Wengers vilje og beslutninger.

Edited by Ulfagrafr
Link to comment
Share on other sites

Jeg håper han nå kommer til en klubb der han får spille på sine styrker. Det har vært mye opp og ned for Coquelin i Arsenal, men Coq har alltid spilt med hjertet og er en spillertype jeg vil savne. Han vil bli husket for den "redningsmannen" han var da han kom tilbake fra det store intet og tok kontroll på vår midtbane vinteren 2015.

Link to comment
Share on other sites

Støtter meg til de siste innleggene i tråden. En spiller med åpenbare kvaliterer vi har behov for, men ikke har benyttet oss av på en stund. Å se ham halse avgårde offensivt i fjor høst, til tider nesten som en offensiv midtbanespiller, var et flaut skue. En tilsynelatende helt uforståelig taktisk vri av Wenger. Coquelin er svært begrenset offensivt, men meget god dypt på midten, i en ren defensiv midtbanerolle. Dersom Wenger ikke har trenkt å bruke ham som det, er det vel greit å vinke farvel. En fremtidig Arsenal-manager hadde kanskje, i større grad, sett behovet for Le Coqs kvaliteter, men dette får vi vel aldri vite.

 

Jeg vil takke Coquelin for et solid bidrag, spesielt i tospann med Santi Cazorla i en 18-månedersperiode. De var faktisk helt outstanding sammen! Lykke til i Spania!

 

Enn så lenge får vi vel gleden av å bevitne enda flere tversoverpasninger fra den egyptiske Denilson, som jeg mye heller ville gitt reisepass. Angivelig fikk han muligheten til å melde overgang til Leicester i fjor sommer, men valgte å bli sittende. På benken.

Link to comment
Share on other sites

Støtter også det som har blitt skrevet over. Utrolig synd å se han gå. En type som alltid gav 100% og det er en STOR mangelvare i dagens Arsenal...

Spent på å få vite hva som er årsaksforholdet bak denne overgangen da han signerte ny kontrakt ifjor. Kan vise seg å være en tabbe dette med mindre det hentes inn noe krutt.

 

Han har nok blitt et "offer" for Granit Xhaka og formasjonsendringen. De to sammen sentralt ble for defensivt, og - som nevnt - boks til boks rollen kledde ikke hans kvaliteter. Tror også han kan ha blitt et offer for det "fotballromantiske" synet til Wenger. Teknisk begavede og pasningssikre spillere trykker Wenger til sitt bryst, mens Coquelin sine kvaliteter ikke verdsettes på samme måte. Selv om nettopp slike kvaliteter i mine øyne er hyperviktig når vi nærmest ikke har noen andre som kan være "kjøtere" på midten, bryte spillet og sette igang kontringer.

 

Ville selv også mye heller hatt Francis i klubben enn Tut-Ankh-Sideveispasning. Og jeg kunne godt tenke meg å sett han i en treer på midten med

Ramsey og Øzil av og til. Det er ikke som om Xhaka er uerstattelig på midten der.. Skulle godt likt å se tall på ballgjennvinninger Coquelin vs Xhaka.

 

Takk for alt Coquelin, du vil bli savnet!

Edited by bergkamp88
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...