Jump to content

Francis Coquelin


Stefanb

Recommended Posts

Vært skuffet og Coquelin for det meste denne sesongen, men jeg mener at talentet hans er åpenbart når han brukes riktig og får jevnt med spilletid. Noe som ikke akkurat har vært tilfellet så langt.

 

F.eks. er et eksempel på Coquelin som brukes riktig og feil veldig tydelig i Reading kampen. Først spiller han sammen med Frimpong (Frimpong var heselig den kvelden) og er vanvittig svak som resten av laget. Når Frimpong blir tatt av banen og Coquelin sin rolle blir veldig tydelig så var han sammen med Walcott vår beste spiller ute på banen. Han var også en del av midtbanen når vi dominerte City i ligacupen og i 8-2 kampen i fjor så var han soleklart vår beste spiller frem til han av en eller annen merkelig grunn ble tatt av banen.

 

Som Podolski så tror jeg ikke han mangler på kvaliteter da han for reservene og i ligacupen har vist skikkelig talent, men syntes det virker som mangel på en tydelig rolle i laget og skikkelig coaching. Jeg har helt ærlig talt ikke sett han så "lost" som det han har vært den siste tiden. Virker ikke å vite om han skal angripe, forsvare eller sette press. Noe som egentlig hele laget har slitt med siden Chelsea kampen.. dog syntes han burde bli sendt på lån sammen med Ramsey og Chamberlain. Spilletid i et lag med mindre press enn Arsenal er noe de sårt trenger, men dessverre har vi ikke nok kvalitet i laget til at vi kan tillate talentene våre denne "luksusen".

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har hørt lån blitt nevnt, uten at jeg har noen kilder på det. Uansett om det er permanent eller ikke føler jeg det betyr starten på slutten for Coq hos oss. Blir man lånt ut i en alder av 22 er det ikke fordi han skal satses på videre...

Link to comment
Share on other sites

Coquelin på utlån til Freiburg er offisielt. Betyr det en liten åpning for at Frimpong blir i klubben?

 

I øyeblikket har vi bare to holdende midtbanespillere (jeg regner Jack som en offensiv spiller). Diaby er meldt på rett vei, men er uansett ikke klar før på nyåret. Bør vel ha inn en spiller i den posisjonen, men selv da vil Frimpong få muligheter, eller i det minste sitte på benk?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor låne ut en bedre spiller enn Frimpong for så å ha Frimpong som backup? Er ikke helt logisk det? :P

 

Pdd. så står vi kun med 3 alternativer på midtbanen. Arteta, Ramsey og Wilshere. Diaby er evig skadet og som jeg har sagt i 4 sesonger på rad så kan man aldri regne med han. Stallen skriker etter en midtbanespiller til og hvis Wenger ikke ser det nå i sommer heller er han enda blindere enn det han var i fjor.

Link to comment
Share on other sites

 

Er vi så skråsikre på hvem av dem som er best?

 

Nå er Frimpong rimelig begrenset både teknisk og taktisk samtidig som holdningene hans er rimelig ute å kjøre. Så derfor er jeg såpass bastant at jeg sier ja.

 

Frimpong kunne vært en god lagspiller for Arsenal hvis han bare hadde fokusert 100% på fotball, men det er han ikke i stand til virker det som.

Link to comment
Share on other sites

 

Nå er Frimpong rimelig begrenset både teknisk og taktisk samtidig som holdningene hans er rimelig ute å kjøre. Så derfor er jeg såpass bastant at jeg sier ja.

 

Frimpong kunne vært en god lagspiller for Arsenal hvis han bare hadde fokusert 100% på fotball, men det er han ikke i stand til virker det som.

 

 

Nå følger ikke jeg Frimpong så tett, men sett bort i fra hans Twitter-konto og litt Dench-reklamer, har han virkelig så dårlige holdninger som du skal ha det til?

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nå følger ikke jeg Frimpong så tett, men sett bort i fra hans Twitter-konto og litt Dench-reklamer, har han virkelig så dårlige holdninger som du skal ha det til?

 

Imaget hans er viktigere enn prestasjonene hans på fotballbanen hvertfall. Det vitner vel litt om hvor hodet hans er plassert?

Link to comment
Share on other sites

 

Imaget hans er viktigere enn prestasjonene hans på fotballbanen hvertfall. Det vitner vel litt om hvor hodet hans er plassert?

 

 

Det var da en bastant påstand. Hva begrunner du dette utsagnet med? Jeg sliter med å forstå hvordan en spiller som jobber så hardt når han spiller, har dårlige holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si om det er Frimpong som skal fram i rekkene nå, Det kan vel hende at en av de yngre er på vei til å ta et stort steg. Yennaris, Gnabry, Aneke og Eisfeld? Uansett blir det for lett, vi må ha inn en ny sentral midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Coquelin har vært fantastisk. En herlig fighterinnstilling og fandenivoldskhet. Det at han fortsetter å spille etter at Giroud brekker nesa hans sier mye om hva slags type han er.

Med all respekt for Giroud, skulle likt å sett den motsatt. Tviler på samme hendelsesforløp! Coq er en fighter, vi trenger slike både i første 11'er og i stallen!

Link to comment
Share on other sites

Definitivt en bra spiller, men burde vært en squad-spiller og ikke en fast førstelagsspiller, er smartere enn Flamini, men mangler litt for å være helt oppe med de aller beste.

Håper neste sesong starter med Coquelin som en reserve/et alternativ i de tøffere kampene.

Link to comment
Share on other sites

Han har absolutt vist potensialet til å bli et førstevalg. Selvfølgelig, han har en del å lære, men jeg håper veldig at han fortsetter utviklingen. Ja, vi trenger et alternativ men jeg begynner mer og mer å få troa på at Le Coq kan utvikle seg til å bli en fantastisk spiller for oss. Han blir 24 i år og pr dags dato har jeg større tro på ham enn Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Coquelin var en spiller jeg totalt hadde avskrevet når sesongen startet. Når han så ble hentet tilbake i desember så tenkte jeg at han var grei å ha i nøden men det blir ikke mye spilletid, men han var som en ny spiller omtrent fra første sekund i "comebacket".

 

Coquelin er nå en spiller for fremtiden i Arsenal, han har noen småting som må fikses bl.a. noen "overdrevne" tacklinger i blant, men sammen med den ekstra DM'en som inn i sommer så vil vi ha god dekning på defensiv midtbane. Hverken Flamini eller Arteta er gode nok til å dekke denne rollen når vi tar fatt på en ny sesong til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å la seg imponere av Coquelin. Statistikken hans er enorm. Det er lett å forveksle innsats med kvalitet, spesielt når man vurderer DM'er, men statistikken lyver ikke. Han gjør de oppgavene som vi har slitt med tidligere. Bryt opp motstanders spill og beskytt forsvarsrekka. Dette har han gjort på en eminent måte. Han er litt hodeløs i taklingene i blant, men som Vieira så fint sa det: "det skal gjøre vondt å spille mot Arsenal". Vi har nå en rekke unge spillere på sentral midtbane som sloss om få plasser, i tillegg til de mer rutinerte herremenn. Coquelin, Ramsey, Cazorla, Özil, Arteta, Wilshere, Flamini og en eventuell ny DM. Arteta og Flamini synger på siste vers, men jeg sliter med å se ett scenario der Wilshere skal klare å spille seg inn i laget på fast basis.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Ramsey/Wilshere står likt igjen nå, ingen av de særlig nære noen fast plass for tiden. Begge har tidligere i karrieren vist sitt potensial, mens de ikke har vært i nærheten av dette denne sesongen. Om det er pga skader eller stagnering er usikkert, men at begge underpresterer når de først har fått muligheten er iallefall sikkert.. De er endel av den Britiske kjernen i laget, og derfor tviler jeg på at vi kvitter oss med noen av de. På sitt beste er de definetivt gode nok, men de har godt av konkurannse slik at de må være på tå hev hele veien.

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne står ikke Wilshere og Ramsey likt. Den første har generelt sett alltid underprestert minus et par fåtall kamper. Og til og med da har han ikke utrettet mye i form av målgivende eller mål. Ved siden av dette er han veldig svak defensivt. Ramsey derimot selv om han har en formdupp til de grader sammenlignet med i fjor er fortsatt en langt mer nyttig spiller å ha i laget enn Wilshere. Han er god defensivt og god offensivt. Og selv om ting går dritt så gjemmer han seg aldri. Er heller ikke en "flashy" spiller som Wilshere som konstant skal prøve ting på egenhånd. Jeg er hvertfall ikke i tvil om hvem jeg ville hatt i laget av Ramsey og Wilshere.

 

Når det gjelder Coquelin så syntes jeg han blir bedre for hver kamp han spiller. Tidvis så viser han prov på god teknikk da han drar av et par spillere før han sentrer vekk en presis pasning. Han har også noen "chippe"-pasninger som er veldig effektive. Kan dog bli hakket vassere på ballkontroll og slike ting, men det har jeg absolutt tro på at han kommer til å bli. Når det gjelder det defensive så er det vanskelig å si at han ikke er blant de beste i PL i sin posisjon når man ser på statstikkene hans og hans opptredner de siste månedene. Han har også roet seg ned en god del i forhold til når han først kom tilbake fra lånet. Selv om det selvfølgelig tidvis er tendenser til litt i overkant aggressive taklinger, men slik må man nesten regne med av sånne type spillere.

 

Slik jeg ser det er Coquelin på vei til å utvikle seg til å bli en veldig god spiller og en livsviktig del av Arsenal pdd.

Link to comment
Share on other sites

Coqen har blitt enorm! Eneste jeg savner er litt ro med ballen. Synes han av og til søker for mye i lengderetningen, som er en medvirkende faktor til at vi har ballen 10-15 prosent mindre pr kamp, enn når Arteta/Ramsey utgjorde midtbaneduoen. I enkelte kamper, som mot City, er dette en fordel. Men mot Spurs, for å ta et eksempel, savnet vi en mer ballbesittende type.

 

Coquelin sammen med en type som Schneiderlin, kunne vært interessant. Det ville virkelig gi spillere som Özil og Alexis offensiv frihet, samtidig som vi ville vært mer fleksible i måten vi spiller på. Dog ser jeg at dette går på bekostning av Ramsey og Wilshere, som kanskje begge på sikt kan mestre å ligge litt dypere og strø.

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites

Jeg liker at vi har en spiller som Coq i laget som har et klart defensivt ansvar på midtbanen. Arteta har i mine øyne aldri klart å bli en defensiv midtbanemann. Måten Coq ligger og skjermer forsvaret på minner om Gilberto (den usynlige veggen) og Song. De gjorde og gjør en viktig jobb for å balansere laget og dette fungerer mye bedre med Coq enn med f.eks. Arteta. Skulle gjerne sett at vi hadde hentet Song når han kom tilbake til England, men men... Han har jo vært kolossal i WHU de gangene jeg har sett han.

 

Arteta mener jeg er over middagshøyden og må erstattes til sommeren, gjerne med Schneiderlin, selv om jeg ikke har sett altfor mye av han.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...