Jump to content

What to do?


Verminator5

Recommended Posts

Som vi har diskutert i tråden "Forslag til forbedringer" så er aktiviteten på forumet, og spesielt i kamptrådene.

Samtidig ser vi at andre medlemmer av supporterklubben diskuterer til den store gullmedalje på facebook siden vår.

Jeg lager denne tråden fordi jeg mener det vi nå opplever kan anses som en unntakstilstand. Hensikten med denne tråden er å starte en idemyldring for hva som kan gjøres for å få opp aktivitetsnivået (Ja jeg ønsker å få opp aktiviteten om det så går på "kvaliteten" løs.

 

Mitt forslag er at vi promoterer forumet på facebooksiden slik at flere får øynene opp for dette stedet. I tillegg har jeg ytret hva jeg mener om kamptrådenes utvikling. I tillegg må vi ytre fra "offisielt" hold at one-linere og følelsesutbrudd ikke er ulovlig.

Hvis vi kunne samlet en rekke tiltak i denne tråden så kan vi forsøke å sette det hele i system og forhåpentligvis få iverksatt noen av de foreslåtte tiltakene.

 

Noe må gjøres med forumet jeg er så glad i!

 

- Verminator5

Link to comment
Share on other sites

Det som har skjedd er at en XXX har fått vilja si på alt her på forumet. Dette har ført til langt mindre intensitet på dette forumet.

Siden moderatorene ikke har gjort noen tiltak for å forbedre denne trenden så synes vel de at utviklingen er helt grei.

Så ergo forblir det sånn Verminator5.

 

BE

 

Edit RP7

Link to comment
Share on other sites

Det som har skjedd er at en XXX har fått vilja si på alt her på forumet. Dette har ført til langt mindre intensitet på dette forumet.

 

Siden moderatorene ikke har gjort noen tiltak for å forbedre denne trenden så synes vel de at utviklingen er helt grei.

Så ergo forblir det sånn Verminator5.

 

BE

 

 

Mangel på respekt og drittslengning mot andre, gir vel ikke akkurat flere aktive medlemmer?

 

* Reklamering av forumet kan være en god ide` Verminator5.

* Mer sak, og færre personrelaterte diskusjoner.

 

Ellers kan det vel gå litt opp og ned, med hvor mye tid man har til forumet i perioder.

 

Det er da også mange gode diskusjoner i mange tråder, så vi må kanskje ikke svartmale hele situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å dy meg. Har noen tanker om forumets framtid jeg også. For meg er det viktig at det er noe kvalitet i forumet. At det gir meg noe mer enn det jeg kan finne på nyhetssider og internasjonale blogger. Når jeg logger inn på forumet i framtida, er det med et ønske om 1)Lese noen gode betraktninger/analyser på norsk. 2)Finne ut hvordan tankene til den jevne, norske Arsenalsupporter er. 3)Av og til bidra selv.

 

-------------

 

Hva må til for å få til dette?

 

For det første tror jeg at vi trenger langt flere bidragsytere på forumet. Hvis man fjerner de 10-20 mest aktive her, blir det jammen ikke mye igjen.

 

For det andre bør vi finne ut en måte å belønne/fremheve forumister som skriver interessante innlegg. Her er det viktig at 'interessante' innlegg ikke betyr det samme som 'innlegg jeg er helt enig i'. Kan gjerne være kontroversielle innlegg. Bør være innlegg som er relativt godt skrevet. Rett og slett gode innlegg.

 

For det tredje bør vi finne ut en måte å filtrere ut søppel. Hovedvekten av innleggene på dette forumet gir meg absolutt ingenting.

 

For det fjerde bør vi drive med mer utstrakt bruk av poller.

 

-------------------

 

Hvordan få til dette i praksis?

 

Ikke vær redd - RastaPinky har svarene ;D

 

Aller først må vi se litt på hvilke teknologiske muligheter forumet gir oss. Litt forenklet har forumet disse finessene:

 

Rettighet til å:

 

Lese

Skrive

Starte tråder

Lage poller

Stemme på poller

Klikke +/-

 

Gjester har i dag mulighet til å bare lese, mens medlemmer har rettighet til de fem første.

 

Mitt forslag er at gjester fortsatt bare får lesetilgang, mens ikke-medlemmer som registrerer seg med nick og E-post får tilgang til å lese, skrive, stemme på poller og å klikke +/-. Medlemmer får tilgang til alt over.

 

Dette kan selvfølgelig gå ut over inntektsgrunnlaget til AN/TGP, og dersom dette bekymrer foreslår jeg at ikke-medlemmer får en tidsbegrenset tilgang.

 

-----------------

 

Hvilke følger vil dette få?

 

Jeg er ganske sikker på at vi vil få langt flere bidragsytere. Både folk som skriver innlegg, men ikke minst folk som besvarer poller og er aktive med +/-.

 

Det vil garantert komme flere uinteressante innlegg, men jeg har også stor tro på at det vil øke antallet velfunderte innlegg på forumet. Når +/- systemet er igang vil det være mulighet til å filtrere alle innlegg etter ønsket antall plusser (eller minuser). Etter en periode med umoden mobbing og furting, vil dette være et kjempeverktøy for å gjøre helhetsopplevelsen på forumet mye bedre. Slik slipper sporadiske lesere (og andre) å bli tvunget til å lese masse søppel, mens kvalitetsinnleggene og de mest interessante pollene blir løftet fram i lyset.

 

Jeg tror det vil bli mye mer interessant både å lage og sjekke poller når aktiviteten øker. Poller med 10-20-30 respondenter er egentlig ganske traurig.

 

------------

 

Hovedpoenget mitt er altså: For å øke aktivitet/interesse for forumet er vi nødt til å ta i bruk de teknologiske fortrinnene et forum har. Hvis ikke vi gjør det, tror jeg det sakte vil dø ut, mens FaceBook og lignende applikasjoner tar over.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke å dy meg. Har noen tanker om forumets framtid jeg også. For meg er det viktig at det er noe kvalitet i forumet. At det gir meg noe mer enn det jeg kan finne på nyhetssider og internasjonale blogger. Når jeg logger inn på forumet i framtida, er det med et ønske om 1)Lese noen gode betraktninger/analyser på norsk. 2)Finne ut hvordan tankene til den jevne, norske Arsenalsupporter er. 3)Av og til bidra selv.

 

-------------

 

Hva må til for å få til dette?

 

For det første tror jeg at vi trenger langt flere bidragsytere på forumet. Hvis man fjerner de 10-20 mest aktive her, blir det jammen ikke mye igjen.

Så langt så fremstiller du klart hvordan jeg selv bruker forumet og hvordan jeg har registrert forumets aktivitet.

 

For det andre bør vi finne ut en måte å belønne/fremheve forumister som skriver interessante innlegg. Her er det viktig at 'interessante' innlegg ikke betyr det samme som 'innlegg jeg er helt enig i'. Kan gjerne være kontroversielle innlegg. Bør være innlegg som er relativt godt skrevet. Rett og slett gode innlegg.

 

For det tredje bør vi finne ut en måte å filtrere ut søppel. Hovedvekten av innleggene på dette forumet gir meg absolutt ingenting.

 

For det fjerde bør vi drive med mer utstrakt bruk av poller.

 

-------------------

 

Hvordan få til dette i praksis?

 

Ikke vær redd - RastaPinky har svarene ;D

 

Aller først må vi se litt på hvilke teknologiske muligheter forumet gir oss. Litt forenklet har forumet disse finessene:

 

Rettighet til å:

 

Lese

Skrive

Starte tråder

Lage poller

Stemme på poller

Klikke +/-

 

Gjester har i dag mulighet til å bare lese, mens medlemmer har rettighet til de fem første.

 

Mitt forslag er at gjester fortsatt bare får lesetilgang, mens ikke-medlemmer som registrerer seg med nick og E-post får tilgang til å lese, skrive, stemme på poller og å klikke +/-. Medlemmer får tilgang til alt over.

 

Dette kan selvfølgelig gå ut over inntektsgrunnlaget til AN/TGP, og dersom dette bekymrer foreslår jeg at ikke-medlemmer får en tidsbegrenset tilgang.

Og her er det jeg ikke nødvendigvis er like enig med deg.

I utgangspunktet så har du mange gode ideer, problemet er at flere av dei tross alt krever en subjektiv bedømmelse, og det er noe jeg har litt problem med. Problemet er ikke av "personlig frykt", selv om jeg av og til (ofte?) skriver innlegg som jeg til tider skjemmes av etterpå (men jeg må stå for det jeg skriver og kan ikke tenke meg å slette "dumme" innlegg/kommentarer).

 

Når det gjelder tilgang til forumet så har jeg ingen problem med dine forslag, det eneste er at jeg ikke er så glad i minus-knapper som lett kan bli misbrukt. Registrerte "Ikke-medlemmer" må gjerne få skrivetilgang hvis de kan "legitimere" seg, slik at vi slipper trolling.

 

Problemet mitt er hva som er godt og hva som er dårlig. En del innlegg kan vi nok alle være enig (relativt objektivt) i at de hører til i en av de to kategoriene, mens det vil være mange innlegg som kun kan vurderes rent subjektivt om de er gode/dårlige, og jeg stoler dessverre ikke på den menneskelige natur når det gjelder å luke ut slike innlegg.

 

Kontroversielle Innlegg har vi for få av, og det kan vel skyldes at det finnes for mange av oss her på forumet som ikke tolererer meninger som går stikk mot ens egen overbevisning. Det er lett å finne "barnehagementalitet" her i mindre kontroversielle saker, så hvordan skal det bli når "brannfakler" blir kastet inn. Skal slike innlegg fungere så må hver av oss bedrive en viss selvsensur, vi må klare å skille mellom sak og person, og vi må ha en moderatorstab som slår hardt ned på personer som åpenlyst ikke klarer å drive denne selvsensuren.

 

Hvilke følger vil dette få?

 

Jeg er ganske sikker på at vi vil få langt flere bidragsytere. Både folk som skriver innlegg, men ikke minst folk som besvarer poller og er aktive med +/-.

 

Det vil garantert komme flere uinteressante innlegg, men jeg har også stor tro på at det vil øke antallet velfunderte innlegg på forumet. Når +/- systemet er igang vil det være mulighet til å filtrere alle innlegg etter ønsket antall plusser (eller minuser). Etter en periode med umoden mobbing og furting, vil dette være et kjempeverktøy for å gjøre helhetsopplevelsen på forumet mye bedre. Slik slipper sporadiske lesere (og andre) å bli tvunget til å lese masse søppel, mens kvalitetsinnleggene og de mest interessante pollene blir løftet fram i lyset.

 

Jeg tror det vil bli mye mer interessant både å lage og sjekke poller når aktiviteten øker. Poller med 10-20-30 respondenter er egentlig ganske traurig.

 

------------

 

Hovedpoenget mitt er altså: For å øke aktivitet/interesse for forumet er vi nødt til å ta i bruk de teknologiske fortrinnene et forum har. Hvis ikke vi gjør det, tror jeg det sakte vil dø ut, mens FaceBook og lignende applikasjoner tar over.

 

Mye fornuftig i det du sier, men klarer vi å bli kvitt den umodne mobbingen/furtingen? Jeg tviler, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett andre forum som har en slags "Like"-knapp for hvert innlegg. Det bør kanskje gå an å få til her også?

 

Vi hadde en +/- funksjon, men den er nå borte. Personlig mener jeg det beste er kun 1 knapp for plusser, men det var vel ikke aktuelt etter hva jeg forstod..

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vi hadde en +/- funksjon, men den er nå borte. Personlig mener jeg det beste er kun 1 knapp for plusser, men det var vel ikke aktuelt etter hva jeg forstod..

 

For min del holder det med en minusknapp.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Problemet mitt er hva som er godt og hva som er dårlig. En del innlegg kan vi nok alle være enig (relativt objektivt) i at de hører til i en av de to kategoriene, mens det vil være mange innlegg som kun kan vurderes rent subjektivt om de er gode/dårlige, og jeg stoler dessverre ikke på den menneskelige natur når det gjelder å luke ut slike innlegg.

 

 

Jeg hadde tenk å skrive litt om dette også, men mitt opprinnelige innlegg var allerede blitt så langt :shifty:

 

Jeg er fullstendig enig i at hva som er et godt innlegg er veldig subjektivt. Allikevel tror jeg nok at flesteparten her inne kan bli enige om hva som er verdifulle innlegg og hva som er uinteressant. Noen forskjellige vurderinger vil det selvfølgelig være, men jevnt over er jeg ganske sikker på at det blir mest enighet.

 

Når eneste alternativ er å la ting være som det er nå, synes jeg det er passivt å ikke gjøre et forsøk på å utvikle forumet til beste for oss brukerne. Jeg er for filtrering!

Link to comment
Share on other sites

 

Når det gjelder tilgang til forumet så har jeg ingen problem med dine forslag, det eneste er at jeg ikke er så glad i minus-knapper som lett kan bli misbrukt.

 

Dette er noe jeg aldri helt har skjønt. Jeg har i tidligere debatter stadig lest at minusknapper kan bli misbrukt.

 

Kan noen tenke seg godt om - og prøve å forklare meg det en gang til?

 

Hvem blir misbrukt? Knappen?

Gjør det vondt? I såfall hvor?

Kan det heles?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett andre forum som har en slags "Like"-knapp for hvert innlegg. Det bør kanskje gå an å få til her også? Ikke de viktigste greiene, men det har en effekt...

Hvis du leser litt historie i Forslag til forbedringer tråden så ser du hvordan det utartet seg :P

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er noe jeg aldri helt har skjønt. Jeg har i tidligere debatter stadig lest at minusknapper kan bli misbrukt.

 

Kan noen tenke seg godt om - og prøve å forklare meg det en gang til?

 

Hvem blir misbrukt? Knappen?

Gjør det vondt? I såfall hvor?

Kan det heles?

Med det mener jeg at de dessverre finnes noen svært få (nå snakker jeg generelt på tvers av flere forum og ikke direkte spesifikt om gunners.no) som av en eller annen grunn ikke tolererer en motdebattant og derfor konsekvent legger minus på alle innlegg denne motdebattanten måtte komme med.

Selv om jeg ikke konkret kan henvise til noen aktuelle tråder her på forumet, så mener jeg å ha lest at enkelte (da vi hadde +- funksjon) fikk minuskarakter på helt trivielle uskyldige innlegg der det sett utfra et "normalt" ståsted ikke skulle være noen grunn til å gi noen som helst "tilbakemelding".

Som sagt så husker jeg ingen konkrete tilfeller her på forumet, men jeg har opplevd på andre (ikke fotball) forum som jeg karakteriserer som seriøse, at enkeltpersoner synes å være uenige med konkrete motdebattanter av prinsipp og ikke pga sak.

 

Jeg ser ikke behovet for en minus-knapp, men jeg vil ikke kjempe hardt i mot. Men jeg setter ett "krav" til en minus-knapp (og forsåvidt en pluss-knapp også), en slik karaktergiving skal ikke kunne være anonym. Hvis en forumist setter minus ved en annens innlegg, så må den personen være voksen nok til å stå for det. Dette vil også kunne luke ut de som eventuelt skulle "forfølge" en annen forumist.

Liker-knappen som vi ser på facebook og i visse forum viser frem hvem som liker, og hvis en minus-knapp viser det samme så skal jeg akseptere en slik knapp.

Link to comment
Share on other sites

Prøver du å fremstille stor takhøyde som noe negativt?

Nå skal jeg ikke si hva Castor mener med "stor takhøyde", men slik jeg tolket det da jeg leste det så er det i den positive betydning. Hvis vi har stør takhøde så får vi større aktivitet.

Problemet slik JEG ser det er at det til tider ikke er så veldig stor takhøyde her på forumet, og det gir derfor lavere aktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Prøver du å fremstille stor takhøyde som noe negativt?

Som Poljen sier så mener jeg stor takhøyde er positivt. Et forum har mye til felles med en nettavis, det må komme noe nytt fortløpende for å få folk innom ofte. Innlegg avler innlegg og tiden mellom hvert innlegg går hånd i hånd med hvor mange som er innom og hvor ofte. I likhet med en nettavis så må man derfor tåle litt agurknytt hvis man ønsker hyppige oppdateringer.

Link to comment
Share on other sites

Som Poljen sier så mener jeg stor takhøyde er positivt. Et forum har mye til felles med en nettavis, det må komme noe nytt fortløpende for å få folk innom ofte. Innlegg avler innlegg og tiden mellom hvert innlegg går hånd i hånd med hvor mange som er innom og hvor ofte. I likhet med en nettavis så må man derfor tåle litt agurknytt hvis man ønsker hyppige oppdateringer.

Da er vi på bølgelengde Castor! :) takk for oppklaringen.

Link to comment
Share on other sites

En stund siden sist innlegg her nå. Leser fortsatt mye på forumet, bare skriver ikke så mye. Tror nok forresten den generelle aktiviteten på forumet vil ta seg opp når vi har mer å kjempe om neste sesong.

 

Mine forslag:

- Jeg synes det hadde vært greit at ikke-medlemmer kan skrive på forumet. Hvis det er noen som ikke oppfører seg er det bare å stenge kontoen, da personen ikke er medlem av supporterklubben. Ikke-medlemmer som har vært oppført seg fint på forumet kan etter en stund bli belønnet med å få samme rettigheter som medlemmer.

- Ja til en takke-/likefunksjon! Hvis man skummer gjennom tråder er det lettere å se hvilke poster som antageligvis er verdt å lese samtidig som det gir mer motivasjon for å skrive gode innlegg. Et viktig element vil være at man kan se hvem som takker, slik at man vet hvilke forumister som synes innlegget var bra og om det stadig er de samme forumistene som takker de samme personene. Nå kan det så klart være at to forumister generelt har veldig like og derfor vil den ene like veldig mange av den andre sine innlegg, men det var nok liten tvil om at folk trykket også trykket +/- basert på hvem forumisten var.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å kommentere dette med adgang for ikke-medlemmer. Hvem som helst kan få skriverettigheter her på forumet, det gjelder kun å få en som er medlem i supporterklubben til å anbefale/gå god for denne. Dette gjelder også supportere av andre lag. Så dersom du har en kamerat som er United-fan som ønsker å komme med sine betraktninger her, så er en velkommen til det. Det samme gjelder selvsagt også for Arsenalfans som ikke er medlem i supporterklubben.

 

Det ligger et styrevedtak om å gjøre det på denne måten, og en endring av dette vil krevet nytt vedtak

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...