Jump to content

Arsenal.no


1Bergkamp0

Recommended Posts

Domain Information

 

NORID Handle...............: ARS129D-NORID

Domain Name................: arsenal.no

Domain Holder Handle.......: NFA342O-NORID

Registrar Handle...........: REG871-NORID

Legal-c Handle.............: TH6890P-NORID

Tech-c Handle..............: FH21R-NORID

Name Server Handle.........: NSUN251H-NORID

Name Server Handle.........: NSUN252H-NORID

 

Additional information:

Created: 2012-03-31

Last updated: 2012-03-31

 

NORID Handle...............: NFA342O-NORID

Type.......................: organization

Name.......................: NORSALMON FURENESET AS

Id Type....................: organization_number

Id Number..................: 946441937

Registrar Handle...........: REG871-NORID

Post Address...............: Fureneset

Postal Code................: NO-6967

Postal Area................: HELLEVIK I FJALER

Country....................: NO

Mobile Phone Number........: +47 97 52 91 95

Email Address..............: terje@norsalmon.no

 

Additional information:

Created: 2010-10-01

Last updated: 2011-05-07

Link to comment
Share on other sites

Man får ta det for gitt at vedkommende som har sikret seg domenet selger det videre til samme pris som han/hun selv ga. Det skulle tatt seg ut om en av supporterklubbens egne medlemmer forsøkte å sko seg på den frivillige innsatsen som utgjør Arsenal Norway! Ikke minst med tanke på at informasjonen om domenet må ha tilkommet vedkommende gjennom nettopp supporterklubben/denne tråden.

 

Hyggelig at arsenal.no endelig er på vei dit det hører hjemme!

Link to comment
Share on other sites

Man får ta det for gitt at vedkommende som har sikret seg domenet selger det videre til samme pris som han/hun selv ga. Det skulle tatt seg ut om en av supporterklubbens egne medlemmer forsøkte å sko seg på den frivillige innsatsen som utgjør Arsenal Norway! Ikke minst med tanke på at informasjonen om domenet må ha tilkommet vedkommende gjennom nettopp supporterklubben/denne tråden.

 

Hyggelig at arsenal.no endelig er på vei dit det hører hjemme!

Støttes

Kan ikke tjene penger på det. Arsenal,no hører til oss goonere.

Link to comment
Share on other sites

Man kan forresten klage til norid dersom man mener at man har krav på et domene. Dette kan gjøres inntil 3 år etter at et domene er tatt. Dette var ikke mulig tidligere da arsenal.no ble registrert i 2003, men det er fullt mulig nå.

Link to comment
Share on other sites

Ser dessverre ut som om vi har med enda en "domenehai" å gjøre http://www.norid.no/...y=NFA342O-NORID

Kankje litt drøyt å kalle vedkommende for en "domenehai" p.g.a. det lille man kan lese i NORID. Jeg vet ikke om vedkommende driver med kjøp og salg av "domener", men med en ørliten tur på Google så finner jeg info som ikke får meg til i utgangspunktet å tro på din "påstand".

 

"Nåværende" eier av arsenal.no er Norsalmon Fureneset as, hjemmesiden er ikke så informativ men den leder meg videre til fish.no som er morselskapet til Norsalmon Fureneset.

Selv om jeg ikke har noen kjennskap til fish.no fra før, så virker nettstedet til å være ett seriøst nettsted som har mye og god informasjon om svært mye som er relatert til fisk og fiskeindustri. Siden jeg selv er delvis vokst opp og har (forsatt) jobber innen denne industrien, så finner jeg ikke noe "muffens" med fish.no.

 

Om nåværende "eier" av arsenal.no er en "hai" vet jeg som sagt ikke, men han kan jo faktisk være en arsenal-fan, og det at du ikke får tak i mannen nå i påsketider er nødvendigvis ikke noe "mistenkelig".

 

Når det er sagt, så har ikke arsenal.no noe i den bedriften å gjøre.

Navnepolitikken til .no, punkt 15.1 (søkers ansvar og plikter) innehar bl.a. følgende: "Søker skal forsikre seg om at registreringen av domenenavnet ikke er i strid med regelverket eller med norsk lov eller
tredjemanns rettigheter
".

 

Slik jeg tolker regelverket så er det "tredjemanns rettigheter" som her blir krenket. Så sant ikke nåværende eier kan vise en "god" tilknytning til navnet Arsenal, så har Arsenal Norway en god sak foran seg hvis de klager navne-konflikten inn for Norid. Selvsagt kan vedkommende, som nå driver "nyhetssiden" fish.no, ha lignende planer vedrørende Arsenal men det blir bare spekulasjoner fra min side.

 

Jeg vil anbefale internettansvarlig om å verifisere min tolkning, sende en høflig mail til nåværende "eier" med ønske om å overta domenet. Samtidig så ville jeg presisere i mailen (igjen "høflig") at et negativt svar vedrørende domeneovertakelse, vil føre til at Arsenal Norway vil forfølge saken hos Norid og eventuelt gå videre i de rette klageinstanser. (klageretten er 3 år fra den dato nåværende eier registrerte domenet)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er så drøyt med den tolkningen ut av det "lille" en kan lese ut fra NORID. Mer spesifikt, akkurat det som står på linken jeg la ved mitt innlegg. Der kan du lese at han har registrert blant annet:

 

banker.no bankinnskudd.no bankrenter.no bathotellet.no boligrente.no brokers.no csm.no dob.no erica.no europrice.no felini.no fisk.no forsikret.no fyk.no genbank.no hansens.no hpl.no hri.no hsp.no hte.no jeppe.no kjope.no kjoreskoler.no kontorpartner.no lbh.no mari.no marinaen.no matbladet.no mineralvann.no modem.no naringspark.no nkc.no norgenett.no norsalmon.no plantasje.no richter.no sao.no savn.no stockweb.no technologies.no terasse.no valium.no varanger.no varmeservice.no vielse.no vulk.no wash.no weekendtur.no wordpress.no

 

Du kan besøke et knippe av disse linkene og se at de går til standard reklamesider (inkludert arsenal.no) som sannsynligvis genererer reklameinntekter til eier, men som har lite spesifik informasjon om tema for domenet.

 

At Norsalmon og fish.no er legitime foretak og som omhandler fisk er jeg ikke i tvil om (selv med manglende erfaring fra den industrien), men om samme person har interesser som samsvarer med alle domenene i listen over, inkludert Arsenal.no, da er jeg imponert over allsidigheten..

 

Vi har sendt en høflig henvendelse, uten å få noe svar tilbake på dette tidspunkt. Nå som påsken er over venter vi videre i spenning..

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke det er så drøyt med den tolkningen ut av det "lille" en kan lese ut fra NORID. Mer spesifikt, akkurat det som står på linken jeg la ved mitt innlegg. Der kan du lese at han har registrert blant annet:

 

banker.no bankinnskudd.no bankrenter.no bathotellet.no boligrente.no brokers.no csm.no dob.no erica.no europrice.no felini.no fisk.no forsikret.no fyk.no genbank.no hansens.no hpl.no hri.no hsp.no hte.no jeppe.no kjope.no kjoreskoler.no kontorpartner.no lbh.no mari.no marinaen.no matbladet.no mineralvann.no modem.no naringspark.no nkc.no norgenett.no norsalmon.no plantasje.no richter.no sao.no savn.no stockweb.no technologies.no terasse.no valium.no varanger.no varmeservice.no vielse.no vulk.no wash.no weekendtur.no wordpress.no

 

Du kan besøke et knippe av disse linkene og se at de går til standard reklamesider (inkludert arsenal.no) som sannsynligvis genererer reklameinntekter til eier, men som har lite spesifik informasjon om tema for domenet.

 

At Norsalmon og fish.no er legitime foretak og som omhandler fisk er jeg ikke i tvil om (selv med manglende erfaring fra den industrien), men om samme person har interesser som samsvarer med alle domenene i listen over, inkludert Arsenal.no, da er jeg imponert over allsidigheten..

 

Vi har sendt en høflig henvendelse, uten å få noe svar tilbake på dette tidspunkt. Nå som påsken er over venter vi videre i spenning..

Som sagt så kunne ikke jeg, utfra Norid infoen om arsenal.no, se at akkurat det kvalifiserte til begrepet "domenehai". Det jeg skal ta på min kappe er at jeg ikke gikk litt videre på de linkene som tross alt er der og da ville jeg funnet den infoen du laster opp her.

Selvsagt når jeg nå ser at han har 86 registrerte domener, og ser "navnene", så skal jeg absolutt trekke tilbake min "reservasjon" til det begrepet.

 

Når jeg leser gjennom denne listen over domener, så er det en ting som slår meg som en viss forskjell fra "vårt domene" (arsenal.no). De fleste (ned noen unntak) er relativt generelle navn som det er vanskelig å går til sak om. Arsenal.no er for meg et konkret "merkenavn" som vedkommende ikke like lett kan forsvare eiendomsretten til, så jeg mener at Arsenal Norway bør ha en relativ god sak her og jeg håper dere står på i denne saken.

 

En litt mer perifert spørsmål jeg funderer på er om det er eventuelt mulig å bringe "klubben" inn i denne saken. Jeg vet at det nok er et skudd i blinde fra meg og sikkert ikke så realistisk, men jeg tror ikke at klubben ønsker å bli linket opp mot en ren reklameside.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...