Jump to content

Etterlyser moderator-teamet


vieira04

Recommended Posts

Nå har jeg ikke fått noe tilbakemelding på spørsmål i andre tråder, så da oppretter jeg likegodt en tråd som burde være mer synlig for mod-teamet.

 

Å herregud!!!; tenker sikkert flere her inne nå. Skal Vieira04 kreve nye ting, og begrense ytringsfriheten?

 

Først vil jeg si, at jeg forstår og respekterer den jobben dere har tatt på dere på fritiden for forumet. Men, jeg savner virkelig tilbakemeldinger på hvilken linje dere aksepterer her inne.

 

I følge retningslinjene står det:

 

4. Språk

Det skal skrives på norsk (enten bokmål eller nynorsk). Fotball er et følelsesladet tema, men forsøk å forumlere deg fornuftig selv om følelsene tar over. Å skrive på overdreven dialekt eller bruke "sms-språk" skal unngås. Banning og andre støtende formuleringer bør ikke forekomme.

 

 

Tre eksempler:

 

 

"J*vla h*re"

"FA*N SÅ RÆVVA! Hva fa*n skjer i forsvaret? Det henger jo fa*n ikke sammen. Fu*kings piss"

"For meg er fabregas den største.........F*tta som har åpna kjeften etter å ha forlatt klubben."

 

(beklager at jeg måtte kopiere tre av disse nesten usensurert, brukte * på enkeltsteder)

 

 

Dette er bare tre meget grove eksempler av mange, som får stå på trykk her inne. Basert på min mening.

Om dere mener dette er innenfor retningslinjene og det språket dere står inne for; hvor går egentlig grensen?

 

Dette skal vel være:

Et forum; som skal være for både unge og gamle.

Et forum; som skal være for begge kjønn.

Et forum; som skal være for alle uansett hudfarge og religion.

Et forum; som skal være vårt møtested på nett.

Et forum; som skal være supporterklubbens "reklame" utad.

Et forum; som er "talerøret" for klubben her i Norge.

 

 

 

Jeg og flere andre, har tatt opp språkbruken/ordlyden tidligere. Jeg føler at lite skjer.

Man blir møtt med harde diskusjoner, om at man er ute etter å begrense ytringsfriheten og nekter andre med å være følelsesladet i et magisk øyeblikk. Men; man hører lite ("nesten" ingenting) fra selve moderatorteamet.

 

Ser man igjennom kamptråder, som er kanskje den tråden som får hardest medfart; så finner man det utroligste av utbrudd/oppgulp.

Jeg har etterlyst at kanskje chat kunne være en løsning under kamper, slik at dette ikke blir stående på trykk for allmenheten etter kamp.

 

Moderatorene forbeholder seg retten til å operere ut i fra skjønn og fornuft også ut over de konkrete, fastsatte retningslinjene.

 

Generelt

Retningslinjene skal fungere som regler for hvordan vi i ønsker at folk skal opptre på forumet. Dersom administrator/moderator mener at det har skjedd et alvorlig brudd på retningslinjene, eller det har skjedd gjentatte brudd fra samme medlem, vil dette kunne føre til utestengelse fra forumet. Skribenter kan også bli slettet helt fra forumet. Ved grov personsjikane, rasisme eller alvorlig graverende innlegg vil en også kunne miste sitt medlemsskap i Arsenal Norway. Sletting fra forumet og fjerning av medlemsskap må skje via administrator.

 

Så spørsmålet mitt blir;

Er disse eksemplene (som er noen av mange) innenfor retningslinjene og evt via skjønn/fornuft?

Hvorfor blir det evt ikke slettet, om dere mener det er et brudd?

Om dere slettet innlegg som var over grensen slik som dette og det fikk konsekvenser i fremtiden, tror dere at dette ville gi dere en "enklere jobb" for fremtiden? Og; kunne det skapt et bedre og mer åpent forum for ALLE?

 

Dette er ikke en tråd, for å henge dere ut. Jeg veit at dere gjør denne oppgaven på fritiden, og at dere ikke kan gjøre alle "til lags". Jeg bare etterlyser et konkret svar, på hvor langt retningslinjene kan gå på ulike områder. Det er mange som har reagert på dette området (språkbruken/ordlyden), og det er kanskje på tide å høre fra dere.

 

(Dette gjelder språkbruk/ordlyd, og IKKE begrense ytringsfriheten)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Er disse eksemplene (som er noen av mange) innenfor retningslinjene og evt via skjønn/fornuft?

 

Per definisjon strider alle eksemplene dine mot retningslinje 4 (språk) og delvis retningslinje 5 (poster) og burde slikt sett vært slettet. Jeg anser det som god skjønn å tolerere visse utskeielser under kamp, men de nevnte eksemplene burde trolig fremdeles vært slettet selv med dette utgangspunktet.

 

Hvorfor blir det evt ikke slettet, om dere mener det er et brudd?

Jeg må nevne at det blir slettet innlegg fra kamptrådene, ofte fortløpende da seg selv ofte er online under kamp. Alle som får innlegg slettet av meg får en PM med begrunnelse (men strengere reaksjoner er det sjelden noen grunn til å gi). At de nevnte innleggene (og eventuelt andre du måtte reagere på) ikke har blitt slettet er enten fordi, for å snakke for meg selv, jeg ikke har sett dem eller fordi jeg der og da ikke har ansett det som nødvendig, hvilket enten kan ha vært godt skjønn eller en feilvurdering.

 

Om dere slettet innlegg som var over grensen slik som dette og det fikk konsekvenser i fremtiden, tror dere at dette ville gi dere en "enklere jobb" for fremtiden? Og; kunne det skapt et bedre og mer åpent forum for ALLE?

 

Konsekvenser i form av straff til den som fikk slettet innlegget sitt? Erfaringen min tilsier at det er vanskelig å få brukerne til å endre seg. Noen enklere jobb tror jeg ikke det blir, med mindre det er snakk om å utestenge folk i større grad, hvilket vi jo ønsker å unngå med mindre det virkelig er nødvendig. Det er også veldig sjeldent at det faktisk skjer at folk blir utestengt og vanligvis er det snakk om korte perioder. Nå er det ikke et mål at moderatorjobben skal være enkel i betydningen "lite å gjøre". Om arbeidsmengden blir for stor, vil nye moderatore bli rekruttert.

 

Jeg mener at forumet slik det er nå er både godt og åpent og at problemene som her nevnes, tross alt er bagateller den i store sammenhengen. Det betyr ikke at det ikke kan og bør diskuteres og forbedres, men det er greit å understreke at det stort sett går ganske bra her inne.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvilken grense for banning/støtende formuleringer du er oppdratt med, men jeg klarer ikke å se at de tre eksemplene du kommer med er "meget grove". Det skal selvsagt bli slått ned på hvis det forekommer meget grov språkbruk her på forumet, men de du nevner her synes jeg bare man kan overse. Det er tross alt ikke noe forum for barnehagebarn, og jeg tviler på at de ordene som du bruker som eksempel støter noen av leserne noe nevneverdig. Bare som en liten digresjon så jobber jeg i en barnehage og hører mye "rart" hver dag som gjerne skulle vært usagt, men noe må man bare la passere og overse fordi et samfunn/forum helt etter regelboka er umulig å oppnå. Da er det bedre at moderatorene som du selv sier har oppgaven på fritid får bruke den på viktigere saker enn disse bagatellene.

 

Det er i alle fall min mening.

Link to comment
Share on other sites

Ang. retningslinjenes punkt 4 språk, hvor det blant annet står;

 

Banning og andre støtende formuleringer bør ikke forekomme.

 

Hvis du leser det som står der vieira04 så står det bør ikke forekomme, ikke skal ikke forekomme. Ergo er det ikke noe forbud i retningslinjene mot banning. Les første sidene i en ex. phil bok så vil du forhåpentligvis forstå distinksjonen.

 

Derimot er det forbud mot sms-språk og overdreven dialekt, for der står det skal ungås.

 

Håper det var klargjørende og at det hindrer deg i å skrive et par hundre innlegg med dette poenget, som tydeligvis baseres på at du ikke forstår retningslinjene.

Link to comment
Share on other sites

Bare positivt at du vieira04 og flere prøver og gjøre forumet til en bedre plass! Ingen forslag eller spørsmål er dumme. Trist når/hvis folk begynner og svare negativt på slike tråder. Men skulle bare nevne at alle innlegg har en "report" knapp nede til høyre folk kan bruke hvis en mener at innlegget overstrider forumets retningslinjer

Link to comment
Share on other sites

Først takk for svar Zaldor.

 

Men; det er noen ting jeg reagerer på.

 

Jeg har tro på, at konsekvenser skaper læring, utvikling, og refleksjon. Om man har en innstilling som; Erfaringen min tilsier at det er vanskelig å få brukerne til å endre seg. - Kan det ha en forbindelse, om at konsekvensene ikke gir sterke nok signaler?

 

Om man ikke får noen konsekvenser som "svir" (enten om det gjelder her inne eller ute i samfunnet), hva tror man skjer videre da? Vil strikken bli ytterligere tøyd, eller vil man endre seg?

Jeg tror mange vil fortsette i samme spor, og det sier du jo selv også på en indirekte måte.....

 

Fikk ikke helt med meg, om du mente om dette var overtramp eller ikke. I følge retningslinjene, så var det "overtramp"; men du skriver litt lenger ned i innlegget ting som kan forsvare at det står:

At de nevnte innleggene (og eventuelt andre du måtte reagere på) ikke har blitt slettet er enten fordi, for å snakke for meg selv, jeg ikke har sett dem eller fordi jeg der og da ikke har ansett det som nødvendig, hvilket enten kan ha vært godt skjønn eller en feilvurdering.

 

 

Du sier at du kan ha sett disse utrbuddene, men likevel valgt å la de stå pga situasjonen der og da. Så; man kan egentlig droppe retningslinjene, så lenge man kan trekke aksepten av "skjønn" så langt man vil i enkelt tilfeller? Burde ikke det forenkle systemet....

@49unbeaten:

Om ikke dette er grove banneord, så lurer jeg fælt på hvor din grense går.

Å kalle noen for jæv*a ho*e og bruke kjønnsbegreper på en nedsettende måte er for meg langt over grensen på et offentlig forum og i samfunnet generelt. Bruker du disse i dagliglivet, når du snakker med mennesker enten på bussen, butikken, eller skal til tannlegen? (da snakker vi ikke om kamerater)

Snakker du slik til det andre kjønn? Og; er det mange av dine venninner, som synes dette er helt greit?

 

Nei, det er kanskje ikke mange barnehagebarn her inne (født senest 06), men det kan likevel være mange unge mennesker som er nysgjerrige og interesserte i klubben/ supporterklubben. Hvilke signaler gir vi, når det er lov til å bruke "grove" banneord (om det i det hele tatt kommer inn under denne sjangeren) på slike måter? Har vi virkelig ikke noe ansvar, på formidlingen av budskapet på dette offentlige forumet for Arsenal suppoerte? (igjen; alt kommer til skjønn....?)

 

Tapapa;

Det er iallefall koselig, å se at du ikke tolker dette som ytringsfrihet. Jeg var redd for at det skulle på ny skje, og at jeg (og andre) måtte skrive et par hundre innlegg om forskjellene på dette.

Men; om du hadde lest innlegget så tar jeg et oppgjør mot grovt språkbruk (i mine øyne), så kan du tolke det akkurat som du vil videre om min forståelse av retningslinjene.

 

@Moen:

Det er dessverre et problem, at en personrettet ukultur har et godt tak på dette forumet. Sjelden det er argumenter som kommer i retur, men usaklighet og dritt. Slik er det, og det har blitt akseptert her inne i lang tid.

Men; jeg sloss for det jeg mener er rett.

Når jeg ser hvilket språkbruk som får lov til å stå på trykk, og måten enkelte kan herje er inne på en personrettet måte; så sier jeg ifra. I dette tilfellet hadde jeg ikke fått noe svar av mod-temaet i andre tråder, derfor måtte jeg lage en mer synlig tråd for å få svar. Det fikk jeg :)

 

Og; det er FLERE som har reagert på språkbruken/ordlyden, så jeg er langt ifra alene-.

 

De har et ansvar, og vi har et ansvar.

 

Om moderator-teamet mener at disse 3 eksemplene er greie (pga tolkningen der og da), så lar de slikt stå som eksempel. Da mener jeg; at strikken kun blir tøyd i feil retning i fremtiden. Er det slik vi vil ha det?

Hvorfor sensurere i neste omgang, når du lot det gå igjennom tidligere......

 

Da har vi allerede akseptert; at her kan man slenge ut grove banneord, som ikke hadde blitt akseptert i et offentlig rom......

Link to comment
Share on other sites

Ang. retningslinjenes punkt 4 språk, hvor det blant annet står;

 

Banning og andre støtende formuleringer bør ikke forekomme.

 

I vår kjære Grunnlov står det også at "Ytringsfrihed bør finde Sted". Likevel er det sikker rett at "bør" i dette tilfellet må forstås som "skal". Men i motsetning til Grunnloven, går jeg ut i fra at retningslinjene for dette forumet ikke er skrevet efter språknormen fra 1903. Så saken stiller seg noe annerledes.

 

Hvis alle var flinke til å bruke den rette kanalen, Report-knappen, tror jeg mye hadde vært løst. For øvrig mener jeg oppdragelsen bør (!) være en oppgave for hjemmet/foresatte.

Link to comment
Share on other sites

Først takk for svar Zaldor.

 

Men; det er noen ting jeg reagerer på.

 

Jeg har tro på, at konsekvenser skaper læring, utvikling, og refleksjon. Om man har en innstilling som; Erfaringen min tilsier at det er vanskelig å få brukerne til å endre seg. - Kan det ha en forbindelse, om at konsekvensene ikke gir sterke nok signaler?

 

Om man ikke får noen konsekvenser som "svir" (enten om det gjelder her inne eller ute i samfunnet), hva tror man skjer videre da? Vil strikken bli ytterligere tøyd, eller vil man endre seg?

Jeg tror mange vil fortsette i samme spor, og det sier du jo selv også på en indirekte måte.....

 

Fikk ikke helt med meg, om du mente om dette var overtramp eller ikke. I følge retningslinjene, så var det "overtramp"; men du skriver litt lenger ned i innlegget ting som kan forsvare at det står:

 

 

 

Du sier at du kan ha sett disse utrbuddene, men likevel valgt å la de stå pga situasjonen der og da. Så; man kan egentlig droppe retningslinjene, så lenge man kan trekke aksepten av "skjønn" så langt man vil i enkelt tilfeller? Burde ikke det forenkle systemet....

 

Jeg forsøkte å ikke uttale meg flertydig, men deler av innlegget var generelle kommentarer.

 

Det var ikke meningen å gi uttrykk for en håpløshet i forhold til å få brukere til å endre seg, men jeg må gjøre det veldig klart at det ikke er spesielt enkelt. Jeg tror ikke at det nødvendigvis har noe med straffenivået her å gjøre. Når voksne og tross alt reflekterte mennesker (noe de beviser gjennom andre innlegg) får seriøs tilsnakk for enkeltovertredelser, klart understreket med at utestengelser er mulig, og de totalt ignorerer tilsnakket, da er det ikke sikkert at en faktisk strengere reaksjon ville gjort så mye fra eller til. Sjansen for at brukeren forsvinner helt øker derimot. For små overtredelser er ikke dette et ønsket følge.

 

I forhold til hvorvidt innleggene du siterer faktisk er brudd med retninglinjene, så sier jeg at de per definisjon er det: Det er veldig lett å forsvare det å slette dem ved å peke på retningslinjene. Men det betyr ikke at det absolutt er nødvendig og bruken av ordet "bør" i retningslinjene er fullt intendert da det er jeg som har skrevet det. Så lenge det ikke er absolutt nulltoleranse for banning, hvilket det aldri har vært, så må det gjøres en subjektiv vurdering med et objektivt mål. Å trekke skjønnsbegrepet særlig langt er det ikke rom for. Det er viktig at moderatorene og Internettansvarlig er på bølgelengde seg imellom og derfor har vi intern kontakt rundt det som skjer på forumet.

Link to comment
Share on other sites

@49unbeaten:

Om ikke dette er grove banneord, så lurer jeg fælt på hvor din grense går.

Å kalle noen for jæv*a ho*e og bruke kjønnsbegreper på en nedsettende måte er for meg langt over grensen på et offentlig forum og i samfunnet generelt. Bruker du disse i dagliglivet, når du snakker med mennesker enten på bussen, butikken, eller skal til tannlegen? (da snakker vi ikke om kamerater)

Snakker du slik til det andre kjønn? Og; er det mange av dine venninner, som synes dette er helt greit?

Selvfølgelig kaller jeg ikke folk jeg møter på bussen eller venner for en jævla hore (sladdingen er til liten nytte), men jeg går heller ikke bort til dem og forteller at slikt er uakseptabelt - i stedet velger jeg å la det passere fordi problemet ligger hos dem som bruker disse ordene. Det samme vil jeg tro du gjør, eller hva? Så lenge det ikke er rettet grov språkbruk mot noen av debattantene her på forumet, eller mot personer som har tilknytting til forumet så har ikke jeg noe problem med det.

 

Kan være et tips å slippe ting inn det ene øret og ut det andre, uten at man bruker tid og krefter på helt unødvendige ting. Tror dette kan hjelpe like mye som å straffe med f. eks utestengelser...

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg forstår og er enig i den. Man skal selvfølgelig få sjanser til å bevise, at man kan forholde seg til de retningslinjene forumet krever. At man kan forholde seg til argumentasjon og sak på en "saklig" måte, og ikke alt annet.

Men; etter et par klare advarsler, så må man kanskje benytte seg av sterkere virkemidler.......

 

Jeg klar over at det ikke er null toleranse for banning, og et fa..-ord kan komme ut. Det kan man forstå og tillate en sjelden gang.

 

Men: det er for meg en gåte; at ikke bl.a jæv*a ho*e ikke har blitt tatt med engang. Noen av mod-teamet må da ha sett dette?

Dette er jo langt over hva man burde akseptere, er du virkelig ikke enig i det? Kan da ikke dra inn skjønn, for å forsvare slike oppgulp.....

 

49unbeaten:

Kan være et tips å slippe ting inn det ene øret og ut det andre, uten at man bruker tid og krefter på helt unødvendige ting. Tror dette kan hjelpe like mye som å straffe med f. eks utestengelser...

 

Så; du er egentlig imot moderering da, så lenge det ikke er personrettet mot en forumist?

 

Problemet mener jeg heller ligger i mangelen på å ta ansvar, og tørre å sette krav. Om man alltid skal snu ryggen til (lukke øynene), så vil man jo aldri evne å forandre en ukultur. Slik er det vel med alt?

Skal man la det bli fri flyt av grove banneord (min tolkning av eksemplene) på forumet, så vil det jo antakelig føre til at strikken blir tøyd og tøyd. Hvordan vil det da se ut? Vil det bli et forum som vil ose god reklame av, og mange saklige diskusjoner?

 

Vil det bli et forum, som inviterer alle uansett alder og kjønn?

Du jobber med barn, og er sikkert bevisst på hva du sier og dine holdninger sammen med disse. Skal man ikke ha dette i bakhodet, når man er på et forum hvor unge gutter/jenter kan være innom for å lese? Tror du de reagerer like enkelt som deg på slikt, eller skal dette forumet kun være for voksne?

 

Igjen; hvilket ansvar har vi.....

Link to comment
Share on other sites

Personlig så har jeg aldri likt banning og prøver å la være selv i kamptrådene selv om det har tatt overhånd en fire-fem ganger der. Kan sikkert prøve å bedre meg når det gjelder Spurs, Na$ri, Fabregas, Cashley og Adebayor, men må støtte meg til det Tapapa sier også om at det ikke BØR forekomme. Slik jeg ser det så er banning ofte en uintelligent respons på noe som skjer, men av og til så er det den enkleste måten å ytre sine følelser på også.

 

Men alt i alt er jeg enig, jeg var delaktig til at vi fikk ryddet opp i spillertrådene så det var enklere for unge Arsenal-fans å finne frem og lese om spillerne våre og banning er ikke noe jeg vil at folk skal assosiere med vår kjære fotballklubb.

 

En annen kommentar til det siden i alle fall Zaldor ser ut til å ha et øye med denne tråden: Ser ut som om http://arsenal.no domenet er blitt ledig, får i alle fall "tjener ikke funnet". Jeg skjønner at det har vært vanskeligheter med å kjøpe dette domenet tidligere da de som eide det hadde ambisjoner om å drive et eget Arsenal-nettsted(som de aldri tok seg tid til å oppdatere), men nå er vel sjansen der? Føler at det kan hjelpe til med å spre TGP og Arsenal til flere unge fans.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg forstår og er enig i den. Man skal selvfølgelig få sjanser til å bevise, at man kan forholde seg til de retningslinjene forumet krever. At man kan forholde seg til argumentasjon og sak på en "saklig" måte, og ikke alt annet.

Men; etter et par klare advarsler, så må man kanskje benytte seg av sterkere virkemidler.......

 

Jeg klar over at det ikke er null toleranse for banning, og et fa..-ord kan komme ut. Det kan man forstå og tillate en sjelden gang.

 

Men: det er for meg en gåte; at ikke bl.a jæv*a ho*e ikke har blitt tatt med engang. Noen av mod-teamet må da ha sett dette?

Dette er jo langt over hva man burde akseptere, er du virkelig ikke enig i det? Kan da ikke dra inn skjønn, for å forsvare slike oppgulp.....

 

49unbeaten:

 

 

Så; du er egentlig imot moderering da, så lenge det ikke er personrettet mot en forumist?

 

Problemet mener jeg heller ligger i mangelen på å ta ansvar, og tørre å sette krav. Om man alltid skal snu ryggen til (lukke øynene), så vil man jo aldri evne å forandre en ukultur. Slik er det vel med alt?

Skal man la det bli fri flyt av grove banneord (min tolkning av eksemplene) på forumet, så vil det jo antakelig føre til at strikken blir tøyd og tøyd. Hvordan vil det da se ut? Vil det bli et forum som vil ose god reklame av, og mange saklige diskusjoner?

 

Vil det bli et forum, som inviterer alle uansett alder og kjønn?

Du jobber med barn, og er sikkert bevisst på hva du sier og dine holdninger sammen med disse. Skal man ikke ha dette i bakhodet, når man er på et forum hvor unge gutter/jenter kan være innom for å lese? Tror du de reagerer like enkelt som deg på slikt, eller skal dette forumet kun være for voksne?

 

Igjen; hvilket ansvar har vi.....

Jeg har sett det sett to av innleggene og lot de være. Hadde ikke valgt de samme ordene selv, men det var et generelt utrop i frustrasjon og ikke personrettet. Da gidder jeg ikke sitte å være regelrytter og komme med advarsler i øst og vest fordi en eller to prosent av de som er på forumet kanskje mener dette er overtramp. Ingen av de hendelsene er rapporterte og dermed lot jeg det passere.

 

Jeg har fulgt nøye og deltatt i mange diskusjoner om oppførsel og språkbruk her inne over mange år. Det er ikke tvil om at flere av oss ønsker et bedre språk og det har det gradvis blitt. Du er nok den mest ekstreme og det er få som følger deg i alle dine saker, men du har rett til å stille spørsmålene dine. Jeg svarer ut i fra mitt ståsted som moderator og hvis dette bryter for mye med de retningslinjene så får resten av teamet eller andre rappportere dette til øverste hold slik at jeg får beskjed eller blir fratatt mitt verv. Jeg kommer uansett ikke til å bruke så mye tid at jeg skal rette/korrigere hvert minste overtramp. Skal love deg at det ikke hadde blitt mange igjen her inne etter et par uker...

Link to comment
Share on other sites

6krvt2im47.jpg

 

 

Jeg syns 49 Unbeaten sine råd til vieira04 var veldig gode. La det gå. Jeg syns ikke bannskapen her på forumet er noe særlig utbredt, og anser det ikke som noe problem. Wojciech53 kommenterer godt på banning. Det er en lite intelligent kommunikasjonsform, og det er som regel et tegn på at man ser seg "slått av overmakten".

 

Altså; se litt mellom fingra når du blir irritert av banning vieira04. Det er, enten du liker det eller ikke, veldig alment. Det er ikke passende i alle sammenhenger, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skal forekomme på et fotball forum. Det at en eller annen ung gutt plukker opp en stygg glose her blir et veldig lite gyldig argument. Disse guttungene lærer seg å banne uansett.

Link to comment
Share on other sites

Konklusjon, det er ingen forbud mot banning på forumet, men det bør unngås. Hvis noen ønsker et forbud mot banning så bør de legge inn et forslag om endring slik at retningslinjene endres til at banning ikke skal forekomme. Tråden "forslag til forbedringer" bør være en egnet tråd for en slik diskusjon, som jeg personlig håper vi unngår.

 

Slik jeg ser det så er det lite banning på forumet, ergo innser de fleste at banning bør unngås og jeg får gi skryt til moderatorene for at de holder den linjen de holder og at de faktisk følger de gjeldende retningslinjene.

 

Nuff said, la oss heller snakke om fotball fra nå.

 

Hilsen Tapapa som gleder seg til kamp i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg forstår og er enig i den. Man skal selvfølgelig få sjanser til å bevise, at man kan forholde seg til de retningslinjene forumet krever. At man kan forholde seg til argumentasjon og sak på en "saklig" måte, og ikke alt annet.

Men; etter et par klare advarsler, så må man kanskje benytte seg av sterkere virkemidler.......

 

Jeg klar over at det ikke er null toleranse for banning, og et fa..-ord kan komme ut. Det kan man forstå og tillate en sjelden gang.

 

Men: det er for meg en gåte; at ikke bl.a jæv*a ho*e ikke har blitt tatt med engang. Noen av mod-teamet må da ha sett dette?

Dette er jo langt over hva man burde akseptere, er du virkelig ikke enig i det? Kan da ikke dra inn skjønn, for å forsvare slike oppgulp.....

 

49unbeaten:

 

 

Så; du er egentlig imot moderering da, så lenge det ikke er personrettet mot en forumist?

 

Problemet mener jeg heller ligger i mangelen på å ta ansvar, og tørre å sette krav. Om man alltid skal snu ryggen til (lukke øynene), så vil man jo aldri evne å forandre en ukultur. Slik er det vel med alt?

Skal man la det bli fri flyt av grove banneord (min tolkning av eksemplene) på forumet, så vil det jo antakelig føre til at strikken blir tøyd og tøyd. Hvordan vil det da se ut? Vil det bli et forum som vil ose god reklame av, og mange saklige diskusjoner?

 

Vil det bli et forum, som inviterer alle uansett alder og kjønn?

Du jobber med barn, og er sikkert bevisst på hva du sier og dine holdninger sammen med disse. Skal man ikke ha dette i bakhodet, når man er på et forum hvor unge gutter/jenter kan være innom for å lese? Tror du de reagerer like enkelt som deg på slikt, eller skal dette forumet kun være for voksne?

 

Igjen; hvilket ansvar har vi.....

Dette argumentet ditt med at barn kan lese banning her inne syns jeg blir altfor tynt. Barn blir utsatt for banning over alt, enten det er i skolen, på tv, i blader eller på idrettsarenaer. Hver enkelt forelder for ta ansvar for hvorvidt deres barn skal ta i bruk banning, og hvert enkelt menneske må ta et valg om hvorvidt bannskap skal finne plass i ens vokabular. De som velger å ta i bruk banning gjør nok det uavhengig av hva de måtte lese her inne.

 

Du har vel også skrevet at vi er supporter klubbens egen stemme (eller noe liknende). Hvor er dette regelfestet? Slik jeg ser det så har hver og en her inne kun ansvar for hva man selv lirer av seg. Du har selvfølgelig din fulle rett til å mene at vi bør være representanter for både det ene og det andre, men slike argumenter kjøper jeg ikke da det ikke er noe regelverk som tilsier at jeg representerer noe som helst.

 

Forøvrig syns jeg det er høyst unødvendig å starte en egen tråd for et tema som har blitt diskutert så mange ganger. Det hele virker som et litt desperat forsøk på å få viljen din til tross for at du har massene i mot deg.

Link to comment
Share on other sites

Dette argumentet ditt med at barn kan lese banning her inne syns jeg blir altfor tynt. Barn blir utsatt for banning over alt, enten det er i skolen, på tv, i blader eller på idrettsarenaer. Hver enkelt forelder for ta ansvar for hvorvidt deres barn skal ta i bruk banning, og hvert enkelt menneske må ta et valg om hvorvidt bannskap skal finne plass i ens vokabular. De som velger å ta i bruk banning gjør nok det uavhengig av hva de måtte lese her inne.

 

Du har vel også skrevet at vi er supporter klubbens egen stemme (eller noe liknende). Hvor er dette regelfestet? Slik jeg ser det så har hver og en her inne kun ansvar for hva man selv lirer av seg. Du har selvfølgelig din fulle rett til å mene at vi bør være representanter for både det ene og det andre, men slike argumenter kjøper jeg ikke da det ikke er noe regelverk som tilsier at jeg representerer noe som helst.

 

Forøvrig syns jeg det er høyst unødvendig å starte en egen tråd for et tema som har blitt diskutert så mange ganger. Det hele virker som et litt desperat forsøk på å få viljen din til tross for at du har massene i mot deg.

 

Dette er da ikke noe nytt fra hans side.

 

Jeg lurer på om reaksjonen hadde vært det samme om jeg kalte Fabregas for det kvinnelige kjønnsorganet i stedet?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er da ikke noe nytt fra hans side.

 

Jeg lurer på om reaksjonen hadde vært det samme om jeg kalte Fabregas for det kvinnelige kjønnsorganet i stedet?

 

BE

 

Vagina er nok enda bedre, det er vel latinsk og da får det en akademisk schwung over seg.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

Jeg har sett det sett to av innleggene og lot de være. Hadde ikke valgt de samme ordene selv, men det var et generelt utrop i frustrasjon og ikke personrettet. Da gidder jeg ikke sitte å være regelrytter og komme med advarsler i øst og vest fordi en eller to prosent av de som er på forumet kanskje mener dette er overtramp. Ingen av de hendelsene er rapporterte og dermed lot jeg det passere.

 

Da kan vi vel konkludere, at så lenge det ikke er personrettet; så er alt (ikke rasisme eller religiøse utbrudd.....?) tillatt av ordbruk/ordlyd. Da har man fått en oppklaring på hvordan retningslinjene blir tolket, og fulgt opp fra moderator-teamet sin side. Man slipper da å få forvirringer rundt dette, når dere endelig gir respons og svar på dette spørsmålet.

 

Hvorfor kunne man ikke gjort dette fra dag 1, eller skrevet det spesifikk inn i retningslinjene?

Om dette hadde blitt gjort, så hadde jeg ikke startet denne tråden Verminator 5. Veit ikke hvordan du er som person; men jeg står på det jeg mener, og forventer svar på spørsmål som faktisk blir tatt opp. Om jeg ikke får svar, så gir jeg meg ikke.

 

Bryr man seg om ting så kan man prøve å gjøre noe med det, eller sitte å la alt passere uten å si ifra.

 

Ja, jeg er kanskje ekstrem, som mener at et offisielt diskusjonsforum for Arsenalsupportere i Norge har et visst ansvar. Å tillate jævla hore, fitta, og alt annet av grove-banneord (altså; ikke totalt imot en glose eller to....) i denne type kategori, mener jeg er et kraftig sleivspark mot måten vi ler av nivået på tottenhamsvenner.

Det er et kraftig spark bak, når man selv prøver å fremstå som en supportergjeng med seriøsitet og dannelse. Det handler ikke om et par banneord i ny og ne, men den totale fraskrivelsen av hva som blir skrevet på dette offisielle forumet for Arsenalsupportere i Norge. Vel å merke; så lenge det ikke er personrettet.

 

 

Så kan man i neste ledd, ikke forstå hvorfor man ikke trekker til seg flere nye supportere i klubben. Om man tror at "fritt vilt" er god reklame for unge gutter og jenter i 10-14års alderen, så har jeg dessverre en helt annen oppfatning. Alt handler om hvordan vi fremstår, og hvor sterke vi er til å påvirke den neste generasjonen med at dette er et godt valg. Tipper f.eks det er mange nye unge jenter, som virkelig vil ta del i debatten hvor slike utbrudd "nesten" har fritt spillerom. Eller; dette skal vel være et ordentlig forum for menn? Eller; nei nå er jeg ekstrem igjen.

 

Og, man kan også klø seg i hodet, over at andre ikke tar oss som en seriøs supportergruppe. Mye påvirker, på hvordan vi fremstår innad og utad.

Nå er det flere nettsider som krever fullt navn ved diskusjoner, pga språkbruk OG personsrettet sjikane. Hvorfor gjør de det?

 

Jeg har ikke noen interesse å være godt likt av alle andre BE, for jeg står på det jeg mener er rett og galt. Jeg har ikke gått rundt på dette forumet, og bevisst vært personsrettet som enkelte andre. Du husker vel; at du bevisst trykket minus på mine innlegg (og det var innlegg fra 4-5 år tilbake i tid), for å sværte meg og mitt omdømme en periode. Voksent?

Du brukte store ord mot Almunia i din tid (da var også formuleringer heftig debatert på forumet fra flere), og fdu orsvarte deg med at du var oppriktig interessert i å diskutere keepere. Noen år senere, så har du vel knapt skrevet innlegg om keeper-emnet. Jeg står for det jeg skriver, og er ÅPEN om det.

 

Har ikke annet å skjule, enn at jeg er ekstrem :)

Link to comment
Share on other sites

Vieira04, kan du ikke være så vennlig å prøve å komme deg over det sjokket du tydeligvis fikk når noen, deriblant min bror (BE) satte noen minuser på deg? Det kan da virkelig ikke være så forbaska (turte ikke skrive jævlig) farlig?

 

Du klarte jo å grine deg til å få fjernet pluss/minus knappene. Kan du ikke heller glede deg over at du fikk fjernet en funksjon flere av oss andre satte pris på?

Link to comment
Share on other sites

Og du var 40+?

Trodde ikke du leste mine innlegg.....?

Du er iallefall veldig flink til å styre innholdet på disse til hva jeg føler og tenker.

 

Feil igjen, jeg leser absolutt alt som skrives her på forumet. Det siste er jævlig slitsom når jeg kommer hjem fra ferie. Veldig ofte gidder jeg ikke å svare på dine innlegg, rett og slett for at jeg syns dem er for dumme, men innimellom føler jeg bare at jeg må gi deg tilsvar.

 

Jeg blir faktisk 41 denne måneden, mer du lurer på?

Link to comment
Share on other sites

 

Feil igjen, jeg leser absolutt alt som skrives her på forumet. Det siste er jævlig slitsom når jeg kommer hjem fra ferie. Veldig ofte gidder jeg ikke å svare på dine innlegg, rett og slett for at jeg syns dem er for dumme, men innimellom føler jeg bare at jeg må gi deg tilsvar.

 

Jeg blir faktisk 41 denne måneden, mer du lurer på?

 

Det er iallefall fint at du har begynt å lese alt, for da har jo også du endret deg. Du skrev jo tidligere, at du ikke orket å lese mine innlegg...... ;)

"For dumme" faktisk.... hehe, ok!

 

Gratulerer med dagen på forskudd!

Link to comment
Share on other sites

 

Har ikke annet å skjule, enn at jeg er ekstrem :)

 

 

Og det er det vi blir så forferdelig lei. Jeg får grøssninger på ryggen når jeg ser du nevner +/- debatten igjen. Du kan ikke få alt skreddersydd etter dine behov, selv om du prøver så hardt du kan med egne tråder og tomme trusler om å slette bruker kontoen din. Voks opp vieira04, og bevis at du hører til den eldre garde på andre måter enn å syte.

 

Du har et merkverdig syn på det som foregår her inne. Når jeg leser ditt siste innlegg så får jeg inntrykk av at du har lagt ned en ed om å representere klubben gjennom dette forumet. Selv om du tydeligvis tror det, så er ikke dette forumet Arsenal Supporter Club Norway sin stemme utad. Det er ingenting offisielt som blir sagt på vegne av supporterklubben her inne. Om du vil være det du mener er en fantastisk representant for klubben så skal du gjerne få lov til det, men ikke forvent at alle andre skal gjøre det samme som deg.

 

Og dersom du har noe du vil ta opp med moderator-teamet så kan du gjøre det på PM.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...