Jump to content

Spillerstallen 2012/13. Hvem er gode nok til å fortsette i Arsenal?


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 95
  • Created
  • Last Reply

Wenger ville jo innføre lønnskutt hvis CL plassen forsvant også. Stikk imot alle andre lag som evt har bonuser ved kvalifisering.

 

Syntes den er temmelig grei jeg. Kjemper de ikke for CL plassen i det minste så får de ikke like høy lønn. Burde dog også gjelde for trenerstaben og manageren selv.

 

Vi har også bonuser som spillerene får når de kvalifiserer til CL. Usikker på hvor høye de er, men det har hvertfall klubben.

Link to comment
Share on other sites

Ok, da syntes jeg det også skal inkludere styrerommet. Så de gniene folka på toppen ikke sitter å melker noe som de selv kjører i dass.

 

Det burde involvere samtlige personer i klubben egentlig. Bortsett fra renholdere o.l. selvfølgelig som ikke har noe med den sportslige suksess å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg antar at du har konkrete kilder på dette?

 

Vil tørre å påstå at den første sier seg selv. Den andre har flere andre kilder meldt om. Visstnok så vil Arsenal tilby han £75k og Walcott vil ha £85k. Wenger sa forrige uke at han er involvert i kontraktsamtaler og salg av spillere. Så tipper nok at Wenger er involvert her også.

Link to comment
Share on other sites

Spillere som ikke passer inn i klubben og som vi burde prøve å få solgt videre:

 

Podolski

Giroud

Er det spillerne som ikke passer inn i spillesystemet, eller spillesystemet som ikke passer spillerne? Giroud fungerer meget godt når Walcott spiller på vingen og pøser på med innlegg. Podolski viste forrige sesong i Köln at han også kunne være en spiller som pøste på med mål som midtspiss. Det at Wenger ikke klarer å bygge et lag som spiller på hverandres styrker og utnytter spisskompetansen til hver enkelt på gressmatten er for meg nok til å la historie være historie og gi han fyken. Jeg vil tro at en hvilken som helst annen toppmanager (Guardiola, Mourinho, Klopp etc.) ville hatt denne duoen i klubben og bygd et lag rundt dem, med spillere som er kapable til å faktisk spille ilag. At Wenger gang på gang bruker Gervinho og Ramsey på kant med Giroud som midtspiss kan ikke være frustrerende bare for oss, men også han som aldri får noen baller og jobbe med der han har sin styrke.

Link to comment
Share on other sites

Er det spillerne som ikke passer inn i spillesystemet, eller spillesystemet som ikke passer spillerne? Giroud fungerer meget godt når Walcott spiller på vingen og pøser på med innlegg. Podolski viste forrige sesong i Köln at han også kunne være en spiller som pøste på med mål som midtspiss. Det at Wenger ikke klarer å bygge et lag som spiller på hverandres styrker og utnytter spisskompetansen til hver enkelt på gressmatten er for meg nok til å la historie være historie og gi han fyken. Jeg vil tro at en hvilken som helst annen toppmanager (Guardiola, Mourinho, Klopp etc.) ville hatt denne duoen i klubben og bygd et lag rundt dem, med spillere som er kapable til å faktisk spille ilag. At Wenger gang på gang bruker Gervinho og Ramsey på kant med Giroud som midtspiss kan ikke være frustrerende bare for oss, men også han som aldri får noen baller og jobbe med der han har sin styrke.

Vi har mange spillere som har måttet tilpasse seg måten vi spiller på. Det har ikke bestandig vært like vellykket. Det bidrar forsåvidt til kontinuitet siden alle er fortrolige med spillestilen, men man er svært sårbare når man må sette inn spillere som ikke nødvendigvis har det riktige ferdighetsregisteret.

Link to comment
Share on other sites

Vi har mange spillere som har måttet tilpasse seg måten vi spiller på. Det har ikke bestandig vært like vellykket. Det bidrar forsåvidt til kontinuitet siden alle er fortrolige med spillestilen, men man er svært sårbare når man må sette inn spillere som ikke nødvendigvis har det riktige ferdighetsregisteret.

Spillestilen vi (prøver) benytter oss av nå ble skreddersydd for Fabregas og van Persie, der spesielt førstnevnte skulle få ut mest mulig av potensialet sitt. Er totalt uforståelig at han fortsetter med den samme formasjonen og spillestilen når vi ikke har de spillertypene som behøves lengre.

Link to comment
Share on other sites

 

Vil tørre å påstå at den første sier seg selv. Den andre har flere andre kilder meldt om. Visstnok så vil Arsenal tilby han £75k og Walcott vil ha £85k. Wenger sa forrige uke at han er involvert i kontraktsamtaler og salg av spillere. Så tipper nok at Wenger er involvert her også.

 

Hvilke kilder snakker vi om her? Snakker vi sladderpressen? Snakker vi Twitterkilder som visstnok har kontakter innad i klubben som vet alt som foregår?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er dessverre en stygg uvane flere Arsenal-supportere sliter med. Bare tar alt for god fisk.

 

Tribalfootball eller goal.com skriver at Wenger nektet å betale de ekstra 183,- for å skaffe seg Mata = folk klikker.

En "ITK" på twitter med 12 følgere skriver at Walcott vil ha 5k ekstra i lønn = hylekoret starter.

Det ene toalettet på London Colney er ikke vasket ordentlig = Wengers feil.

Global oppvarming = Wengers feil.

Link to comment
Share on other sites

 

Hvilke kilder snakker vi om her? Snakker vi sladderpressen? Snakker vi Twitterkilder som visstnok har kontakter innad i klubben som vet alt som foregår?

 

Jamie Sanderson, Tim Payton, Tim Stillman og Andrew Allen meldte om dette for rundt en måneds tid siden. Førstnevntes ord er vel den jeg tar høyest, men de fleste av disse pleier som regel å treffe temmelig godt og de to miderste der er involvert med AST hvor bla. Tim Payton ofte er talsmann utad for AST.

 

Ja, det er dessverre en stygg uvane flere Arsenal-supportere sliter med. Bare tar alt for god fisk.

 

Tribalfootball eller goal.com skriver at Wenger nektet å betale de ekstra 183,- for å skaffe seg Mata = folk klikker.

En "ITK" på twitter med 12 følgere skriver at Walcott vil ha 5k ekstra i lønn = hylekoret starter.

Det ene toalettet på London Colney er ikke vasket ordentlig = Wengers feil.

Global oppvarming = Wengers feil.

 

Bare sånn PS: Ivan Gazidis bekreftet atter en gang i dag at Wenger har midler tilgjengelig, men det er vel bare tullball det også tenker jeg. Er noe dritt når gamlemannen Wenger ikke holder mål lenger og boblen om at Wenger sin "uskyld" sprekker..

Link to comment
Share on other sites

 

Er dette sant? Det kan jeg bare ikke fatte, but hey, this is Arsenal. Bac er klasse !!

 

Litt usikker på om det stemmer angående lønnen, men klausulen om mindre lønn hvis vi ikke kvalifiserer oss for CL er nok garantert med. Lengden på kontrakten derimot skal visstnok være spot on.

 

Sagna ligger forøvrig på £60k. Spillere som Chamakh, Bendtner, Denilson o.l. ligger på omtrent det samme. Snakk om å lønne spillerene utifra prestasjonene på banen.

Link to comment
Share on other sites

 

Jamie Sanderson, Tim Payton, Tim Stillman og Andrew Allen meldte om dette for rundt en måneds tid siden. Førstnevntes ord er vel den jeg tar høyest, men de fleste av disse pleier som regel å treffe temmelig godt og de to miderste der er involvert med AST hvor bla. Tim Payton ofte er talsmann utad for AST.

 

Da lurer jeg på en ting: Har AST inngående informasjon om kontraktsforhandlinger i Arsenal?.

Link to comment
Share on other sites

 

Da lurer jeg på en ting: Har AST inngående informasjon om kontraktsforhandlinger i Arsenal?.

 

Der er svaret nei selvfølgelig, men jeg vil nok påstå at personer med såpass nære relasjoner med klubben og deres ansatte til tider plukker opp informasjon som andre folk ikke gjør. Ser ingen grunn til at disse skal lyve om slikt heller, men de kan heller ikke vise til at dette er fakta selvfølgelig.

 

Det eneste som dog stemmer er selvfølgelig at Walcott fortsatt ikke har signert ny kontrakt og vi nærmer oss januar med stormskritt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...